XSLaren edukia
Ikerketa Operatiboa
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 30 |
Gelako p. | 10 | 40 |
Laborategiko p. | 10 | 20 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
* Programazio Linealaren bidez eta Optimizazio Heuristikoko tekniken bidez ebatziak izan daitezkeen problemak identifikatzeko gaitasuna lortzea.
* Problema horiek formalizazio aproposa erabiliz adierazteko gai izatea.
* Ebazpenerako existitzen diren teknikak ulertzea eta erabiltzen jakitea, bai alde teorikotik eta baita existitzen den software espezifikoa erabiliz ere.
* Lortutako soluzioa interpretatzea, problema errealaren aurrean erabakiak hartzeko gai izateko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Aljebra lineala. Eredu linealak
1.1 Ekuazio linealen sistemen ebazpena
1.2 Bektore-espazioak. Oinarriko soluzioak
1.3 Multzo ganbilak
1.4 Eredu linealak
1.5 Ebazpen grafikoa
2. Programazio lineala.
2.1 Simplex metodoa
2.2 Zigortze-metodoa. Bi faseetako metodoa
2.3 Sentikortasunaren analisia
3. Dualtasuna
3.1 Simplex dual metodoa
3.2 Murrizketa artifizialaren metodoa
3.3 Dualtasunaren interpretazio ekonomikoa
4. Programazio osoa
4.1 Adarkatze- eta bornatze-algoritmoa
4.2 0-1 adarkatze- eta bornatze-algoritmoa
5. Garraio-problema. Esleipen-problema
5.1 Garraio-problemarako algoritmoa
5.2 Algoritmo hungariarra
6. Optimizazio heuristikoa
6.1 Optimizazio konbinatorioko problemak
6.2 Algoritmo eraikitzaileak
6.3 Bilaketa lokala
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan irakaskuntza metodologia bat baino gehiago erabiltzen dira.
* Irakasgaiaren eduki kontzeptualak azaltzeko klaseak emango dira, eta ikasleek parte hartuko dute aztertutako kontzeptuak ariketen bidez praktikan jartzen. Galderak talde osoaren aurrean egitea eta zalantzak argitzea sustatuko da, ikasleak ahozko komunikazioan trebatzeko, taldean elkarrekin lan egiteko eta ikasleak aktibo mantentzeko.
* Laborategi-saioetan, baliabide informatikoak eta bibliografikoak eskura jarrita, ikasleak problemen ebazpenean modu autonomoan aritzea sustatuko da, beti ere irakaslearen gertuko laguntzaz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Bi bide daude irakasgaia gainditzeko: ebaluazio jarraitua eta ebaluazio globala.
Ebaluazio jarraitua hasieran aukeratu ahal izango da, eta behin betiko bihurtuko da adieraziko diren epeetan, ikasleak hala eskatuta eta irakasleak haren errendimendua egiaztatu ondoren. Epe horietan ikasleak ez badu eskaerarik egin, ebaluazio jarraituari uko egin diola ulertzen da.
EBALUAZIO JARRAITUA:
- Proba idatzia (%60)
- Konputagailu bidezko proba praktikoa (%20)
- Talde-lanak (%20)
Irakasgaia ebaluazio jarraituan gainditzeko, proba idatzia eta konputagailu bidezko proba praktikoa
gainditu behar dira, talde-lanak entregatu behar dira eta guztira 50/100 puntu lortu behar dira, gutxienez.
EBALUAZIO GLOBALA:
- Proba idatzia (%80)
- Konputagailu bidezko proba praktikoa (%20)
Irakasgaia ebaluazio globalean gainditzeko, proba idatzia eta konputagailu bidezko proba praktikoa
gainditu behar dira. Ez bada proba idatzia egiten ezta konputagailu bidezko proba praktikoa ere, ebaluazioari uko egin zaiola ulertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren ikasgela birtualean (eGela) eskura dagoen materiala.
Gainera, programazio linealaren atalerako honako materiala erabiliko da:
Ikerkuntza Operatiboa. Programazio Lineala
Fernández González, Victoria
Zelaia Jauregi, Ana
OpenCourseWare, eCampus, UPV/EHU (2011)
https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=15
Metodo heuristikoak eta meta-heuristikoak atalerako honako materiala erabiliko da:
Bilaketa Heuristikoak: Teoria eta Praktika.
Borja Calvo, Josu Ceberio, Usue Mori.
UPV/EHU, (2017).
https://addi.ehu.es/handle/10810/25757?locale-attribute=es
Laborategi-saioetan R programazio-lengoaia erabiliko da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Investigación Operativa. Optimización
Sixto Ríos Insua
Centro de Estudios Ramón Areces. 1990
Investigación Operativa. Modelos determinísticos y estocásticos
Sixto Ríos Insua, Alfonso Mateos Caballero, Maria Concepción Bielza Lozoya, Antonio Jiménez Martín
Centro de Estudios Ramón Areces. 2004
Programación Lineal y Aplicaciones. Ejercicios resueltos
Sixto Ríos Insua, David Ríos Insúa, Alfonso Mateos, Jacinto Martín
Edición Ra-Ma. 1997
Métodos y modelos de Investigación de Operaciones
Juan Prawda Witenberg
Limusa. 1995
Investigación de Operaciones. Aplicaciones y algoritmos
Wayne L. Winston.
Thomson. 2004
Introducción a la Investigación de Operaciones
Frederick S. Hillier, Gerald J. Lieberman
McGraw-Hill. 2006
Investigación de Operaciones
Hamdy A. Taha
Prentice Hall. 1997
Bilaketa Heuristikoak: Teoria eta Praktika.
Borja Calvo, Josu Ceberio, Usue Mori.
UPV/EHU, 2017.
https://addi.ehu.es/handle/10810/25757?locale-attribute=es
Gehiago sakontzeko bibliografia
Linear Programming and Network Flows
Mokhtar S. Bazaraa, John J. Jarvis, Hanif D. Sherali
John Wiley and Sons. 1990
Linear Programming
James E. Calvert, William L. Voxman
Harcourt Brace Jovanovich, Publishers. 1989
Metaheuristics in Combinatorial Optimization: Overview and Conceptual Comparison
Christian Blum, Andrea Roli
ACM Computing Surveys, 35(3), pp. 268-308, 2003.
Aldizkariak
European Journal of Operational Research
Computers and Operations Research
Combinatorial Optimization and Applications
IEEE Transactions on Evolutionary Computation
Optimization Letters
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- MORI CARRASCAL, USUE
- SEGURA LUZON, MARIA DEL MAR
- ZELAIA JAUREGI, ANA VICTORIA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-10:30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:00-15:30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
66 Gelako p.-2 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |
Irakasleak
66 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
66 Laborategiko p.-2 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 17:00-18:30 |