XSLaren edukia
Lan Ekonomia
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 37.5 | 56.2 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Lan merkatuari buruzko datu estatistikoak identifikatu eta aukeratu era autonomoan (graduaren konpetentzia berezia).
2. Lan merkatuan izandako aldaketak identifikatzeko erakuzle egokiak bildu edo eratu (Graduaren konpetentzia berezia).
3. Lan merkatuaren analisirako ikuspegi ezberdinen arabera lan merkatuan esku hartzeko proposamenak definitu eta pertsonen bizi zein lan baldintzen gain dituzten ondorioak baloratu eta erakunde edo enpresen jardueran dituzten ondorioak baloratu (irakasgaiaren konpetentzia berezia).
4. Graduari loturik dauden gaien ahozko komunikazio eraginkorra hizkuntza tekniko egokia erabiliz (Graduaren zeharkako konpetentzia).
Ikasketa emaitzak
1. Proiektuak: Eremu geografiko konkretuen lan merkatuaren deskribapen-txosten laburra. Emateko data lauhilekoaren hasieran jarriko da.
2. Aurkzpena: Irakasgaiaren testuen ahozko aurkezpena. Data aldez aurretik irakaslearekin adostuko da eta baliabideakk eGelan jarriko dira.
3. Azken azterketa: Data ofizialean gai hauen azterketa idatzia: 6,7 eta 8.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA. Lan merkatuaren analisirako oinarrizko kontzeptuak
1. Lanaren kontzeptua: ordaindutako eta ordain gabea
2. Lan merkatuaren berezitasunak
3. Lan merkatuaren funtzionamendua
4. Lana generoaren ikuspegiarekin
2. Gaia. Lan merkatuaren informazio estatistikoa
1. Lan egoerari buruzko datu iturriak
1.1. Lan merkatuaren inkestak
1.2. Denboraren erabilpenaren inkestak
2. Lan merkatuaren erakusleak
2.1. Ohiko erakusleak
2.2. Genero ikuspegia barneratzen duten erakusleak
2.3. Datu iturriak; Erakusleak
3. Gaia. Lan merkatuaren ikuspegi teorikoak
1. Ikuspegi Tradizionalak
2. Ikuspegi berriagoak
4. Gaia. Soldata, Lan kostua, Lehiakortasuna eta negoziazio kolektiboa
1. Soldata eraketaren teoriak
2. Soldata bereizketa eta Lan segregazioa: Emakumeen kasua
3. Soldata eskaintzaren osagai gisa
4. Soldata ber-ekoizpenaren oinarri, eskariaren iturri eta pizgarri
5. Negoziazio kolektiboa
5. Gaia Langabezia eta Prekarietatea
1. langabezia motak.
2. langabeziaren ohiko azalpenak
3. Langabeziaren azalpen modernoak
4. Prekarietatea
6. GAIA. Politika ekonomiko eta Lan Politikak
1. Partehartze publikoa lan merkatuaren gain
2. Ezberdintasunari aurre egiteko politikak
3. Enplegu politika aktiboak
4. Enplegu politika pasiboak
5. Denbora politikak
MetodologiaToggle Navigation
Ikaskuntza kooperatibo eta dinamikoaren IKD eredua jarraitzen da, Proiektuetan oinarritutako ikasketaren metodologia aktiboen bidez (Eragin programa).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Azken froga idatziak kalifikazioaren %30 balio du eta ebaluazio jarraituaren zereginek %70. Irakasgaia gainditzeko nahitaezkoa da bai azken frogaren zein ebaluazio jarraituaren puntuen %50 lortzea.
Ebaluazio jarraituan parte hartu eta ebaluazio jarraituaren zereginen 70 puntutik 60 baino gehiago lortzen duten ikasleek lan osagarri bat aurkezteko aukera izango dute. Ikasleak irakasgaiaren kalifikazioan bikaintasuna lortzeko aukera izatea da lan osagarri honen helburua.
Ikasleen konpromiso informatuak ebaluaketa sistema honetara behartzen du eta ebaluazio jarraituari uko egiteko ezinbestekoa da irakasgaiaren arduradunari azaroaren 7rako idatziz eta arrazoituz adieraztea.
Justifikatutako arrazoiengatik ebaluaketa jarraitua ezin dutenek egin, kalifikazioaren %100 azken azterketaren bidez jasoko dute. Azterketa horretarako eduki teoriko praktiko guztiak ikasi behar dira. Gainera, ahozko komunikazioa baloratzeko helburuarekin, ikasle guztiek gelan aurkezpena egin behar dute, baita ebaluazio jarraitua egin ezin dutenek (irailetik abendura). Ikasle guztiek irailaren 1erako irakaslearekin kontaktuan jarri behar dute aurkezpenerako testua eta data adosteko. Ikasleek deialdiari uko egin diezaiokete irakasgaiaren irakasleari zergatia idatziz aurkeztuz abenduaren 7rako.
Irakasgai honen ebaluazio irizpideen oinarri dira batetik, EHUren Graduondoko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia eta bestetik, EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa. Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere, irakasleek berariazko baimena eman ezean gailu edo material konkreturen bat erabiltzeko. Jokabide makur edo iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
RUESGA, S.M. (2014). Economía del trabajo y política laboral. Pirámide. Madrid.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
RUESGA, S.M. (2002). Economía del trabajo y política laboral. Pirámide. Madrid.
RECIO, A. (1997 ) Trabajo, personas y mercados. Manual de Economía Laboral. Icaria. Barcelona
Gehiago sakontzeko bibliografia
PALACIO, J.I. Y ÁLVAREZ, C. (2004) El mercado de trabajo: análisis y políticas. Akal. Madrid.
FUJII, G. Y RUESGA, S.M. (2004) El trabajo en un mundo globalizado. Pirámide. Madrid
Aldizkariak
Lan Harremanak
Revista Internacional del Trabajo
Revista de Economía del Trabajo
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE LA CAL BARREDO, MARIA LUZ
- OTAZUA GARMENDIA, GARIKOITZ
- ZUBIRI REY, JON BERNAT
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-14:00 | 09:00-09:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:00 |
Irakasleak
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-17:00 | 15:00-15:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:30-16:30 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:30-17:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:00-12:00 | 09:00-09:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:00 |