XSLaren edukia
Ekonomia Politikoa
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IRAKASGAIAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
1. Sistema ekonomiko bakoitzean dauden azpiko baloreak, helburuak, agenteak, eta instituzioak konparatu, merkatu sisteman arreta berezia jarriz hausnarketa kritikoa bultzatzeko asmoz.
2. Alor publikoak ekonomian hartzen dituen neurriak edo funtzioak ezagutu, modu honetaz alor publikoaren parte-hartze mota desberdinak bereizteko, eta teoria ekonomikorik nagusienak historia ekonomikoan kokatzeko.
Gaur egungo ekonomian sektore publikoaren parte-hartzearen xedeak zuzen aztertu eta honi buruzko informazioa ematen duten adierazleak analizatzeko eta interpretatzeko kapaza izan.
3. Funtsezko arazo eta desoreka makroekonomiakoak ezagutu. Honekin batera irtenbideak proposatu.
IKASKUNTZA EMAITZAK
1. Biztanleria estatistikak aztertzen ditu, kategoriak interpretatuz eta lan merkatuaren azterketan aplikatuz.
2. Biztanleria aktiboaren inkestaren estatistikak erabiltzen ditu langabezia eta jarduera tasak kalkulatzeko.
3. Langabezia eta jarduera tasak interpretatzen ditu eta haien arteko loturez ohartzen da.
4. Lan merkatuaren kontzeptuak erabiltzen ditu langabezia interpretatzeko teoria arruntenen arabera.
5. Planteatutako problema ebazteko beharrezkoak diren etapak ongi egituratzen ditu
6. Adierazitako informazio iturrietara jotzen du eta datu zuzenak biltzen ditu.
7. Jasotako informazioa modu argi eta koherentean laburtzen du
8. Aurkeztutako problema zuzen ebazten du eta ondorio argiak eta ongi argudiatuak ematen ditu.
TITULAZIOAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
17. Lan merkatuaren inguruko datuak eta adierazle sozio-ekonomikoak interpretatzea eta lan arloan ikerkuntza proiektuak garatzeko teknika egokiak aplikatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa: https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/17.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+17_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/bc32a6f2-8d4e-3804-f25f-ccd0f4abe1ff
GRADUKO ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
Problemak eraginkortasunez ebaztea, balizko alternatibak identifikatu eta baloratzeko eskuratu diren gaitasunak eta trebeziak erabiliz (M2)
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IV+2014+CTG+Resol+problem.pdf/8c6c7ffc-fabc-787d-22ad-c075fc1b4923
Idatzizko komunikazioa
Graduko hizkuntza teknikoan idatziz, komunikatzea, transmititzea eta erlazionatzea. Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+II+2014_07_13+CTG+Comunic+escrita.pdf/b9c6a0db-c8cc-2c6f-9985-8ef1b0107daf
IKTen erabilera
Gaitasunez aplikatu eta erabili eskuragarri dauden IKTak, tituluaren edukiari lotutako informazioa lortzeko eta prozesatzeko. Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+III+2014_05_22+CTG+Uso+TIC.pdf/99ff7d7c-16ee-6e91-71b8-f66e1268e90e
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Ikasgaia. - Mendebaldeko ekonomiak
1.1. Helburuak, printzipioak eta funtzionamendua.
1.2. Sistema ekonomikoak
2.Ikasgaia.- Merkatuaren analisi mikroekonomikoa.
2.1. Merkatuko egiturak
2.2. Konpetentzia perfektua
3. Ikasgaia.- Estatuaren esku-hartzea ekonomian.
3.1. Alor publikoaren funtzioak.
3.2. Merkatuko hutsegiteak.
3.3. Estatuko Esku-hartzearen tresnak eta bilakaera: Aurrekontu Publikoa
4. Ikasgaia.-Makroekonomia
4.1. Oinarrizko kontzeptuak
4.2. Aktibitatearen neurketa
4.3. Agregatu makorekonomikoak
4.4. Eskari politikak: zerga politika eta diru politika
5. Ikasgaia.- Lan merkatua
5.1. Lan merkatuaren analisia
5.2. Langabeziari buruzko teoria desberdinak eta langabezia motak
5.3. Enplegu politikak
6. Ikasgaia.- Inflazioa.
6.1. Definizioa eta neurtzeko era.
6.2. Langabeziaren eta inflazioaren arteko erlazioa
6.3. Efektu, arrazoiak eta politika motak inflazioari aurre egiteko.
7. Ikasgaia.- Nazioarteko merkataritza eta kanpoko ekonomia
7.1. Nazioarteko merkataritza eta globalizazioa
7.2. Kanpoko ekonomia. Oreka makroekonomikoa
7.3. Pagamendu balantza
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan jarraituko da arazoak konpontzean oinarritutako metodologia aktiboa. Horrela bada, irakaskuntzak ikaslea ardatz hartuko du eta ikaskuntza eraikuntza-prozesu bat bezala hartzen du. Metodologia horren erabilerak ikaskuntza hobea eta sakonagoa sustatzen du. Ikasleak arazo ekonomikoei buruzko iritzia emateko gaitasunak sustatzean, testuak eta dokumentazio desberdinak ulertuko ditu eta horren bidez, estrategia eta politika ekonomikoak proposatu ahalko ditu.
Autozuzendutako ikaskuntzan ikasleek taldean lan egingo dute eta irakaskuntza mundu errealeko arazoen edo praktika profesionalaren testuinguruan oinarrituko da eta.
Ikasleek Metodologia honen inguruan planteatutako arazoak, talde txikietan landuko dituzte eta bereziki ondorengo edukiak jorratuko dira: 5. GIH. Genero berdintasuna, 8. GIH . Lan duina eta hazkunde ekonomikoa eta 13. GIH. Klimaren aldeko ekintza.
Lauhilabetean zehar ikasleek jasoko dituzte orientabideak ikaskuntza prozesuan aurrera egiteko. Gainera, autoebaluazioa egiteko aukera izango dute bai banako ikaskuntzan baita taldeko lanean ere.
Eskola magistralak eskola praktikoekin bertaratzeko eskola guztiak izango dira. Bien konbinaketa egingo da eta hauetan ikasleek eragiketa numerikoak, irakasgairekin lotura duten proiektutako bideoak eta prentsa artikuluei buruzko hausnarketak egingo dira.
Praktika orduetan asistentzia derrigorrezkoa da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Kalifikazioaren %30 taldeko lanaren bidez, %40 banakako beste zereginen bidez eta gainontzeko %30 galdetegi baten bidez eskuratuko da. Praktikak antolatuko dira lauhilabetean zehar aurreikusitako egunetan. KONTUZ: Asistentzia kontrolatuko da (derrigorrezkoa izango da) praktiken egunetan; beraz, egindako aktibitateak kontuan hartuko dira notarako eta ebaluatuko dira.
Ikasleren batek praktika edo zeregin bat egin ezean, bere kalifikazioa "ez aurkeztua" izango da.
Edozein kasutan, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, atal praktikoan kurtsoan zehar parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du Ikasleen ebaluazioarako arautegiaren arabera, 8.3. Artikuluan jasotzen denez. Azken froga honen baldintzak eta ezaugarriak eskuragarri izango dira egelan ikaslearen gidan.
Osasun-egoerak hala eskatzen badu eta azken proba aurrez aurre egin ezin bada, eGelako ikaslearen egoera horietarako ikaslearen gidan (edo koadernoan) zehaztutako prozedura aktibatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egelan igotako ikasmaterialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Gallego Bono, J.R. y Nacher Escriche J. (20001). Elementos básicos de economía. Un enfoque institucional.. Tirant lo blanch. Valencia
Torres,J. (2015). Economia Política. Pirámide. Madrid
Gehiago sakontzeko bibliografia
Krugman, P. et all. (2015) Fundamentos de Economía (3ª ed.) Editorial Reverte. Barceloona
Ochando Claramunt y otros(1996).Elementos basicos de economia. Tirant lo blanch. Valencia
Mankiw, N.G. (2016) Principles of Economics (8th edition). Cengage Learning.
Aldizkariak
Ekonomiaz
Información Comercial Española
Papeles de Economía Española
Revista de Economía Mundial
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE AYALA BILBAO, AMAYA
- OTAZUA GARMENDIA, GARIKOITZ
- URIZAR ELCANO, ITZIAR
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-11:00 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-11:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:00 |