XSLaren edukia

Nazioarteko Antolakuntza Ekonomikoa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Ekonomiako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Mintegia913.5
Gelako p.4.56.8
Ordenagailuko p.4.56.8

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN BEREZIAK



1. Nazioarteko ekonomi erakundeen gaineko informazioa bilatu eta aukeratu liburutegietan, interneten, eta abarretan, iturrien eta edukien kalitatea bereizteko gai izanik.

2. Nazioarteko erakundeen inguruko agiriak, artikulu akademikoak, estatistikak, eta abar aztertzeko eta baloratzeko gauza izan.

3. Giza garapen sostengarriaren ikuspegitik identifikatu eta interpretatu nazioarteko ekonomi erakundeek nola egiten dieten aurre disparekotasunei (ekonomiko, sozial eta generokoei), bai beraien diskurtsoan zein praktikan.

4. Txostenen eta ikerketen inguruko azterketak egiteko, idazteko eta aurkezteko gai izan.





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Nazioarteko harreman ekonomikoen erakundetzea

1.1. Nazio Batuen Erakundearen aurretik: Lanaren Nazioarteko Erakundea (LANE)

1.2. Nazio Batuen Erakundea (NBE) eta bere programak



2. Bretton Woodseko erakundeak

2.1. Nazioarteko Diru Funtsaren eta Munduko Bankuaren jatorria eta bilakaera

2.2. Nazioarteko Diru Funtsa eta Munduko Bankuaren zeregina globalizazio neoliberalaren hedapenean



3. Bestelako nazioarteko erakundeak

3.1. Talde informalen garrantzia: G-7tik G-20ra

3.2. Beste nazioarteko ekonomi erakunde batzuk: Migrazioetarako Nazioarteko Erakundea (MNE), Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE) eta honen barruko Garapenerako Laguntza Batzordea (GLB)

3.3. Presio taldeak eta lobbinga



4. Munduko Merkataritza Erakundea (MME)

4.1. MMEren jatorria eta bilakaera

4.2. Ondasunen merkataritza: Iparraren joko bikoitza

4.3. Zerbitzuen merkataritzaren gaineko akordioa eta bere aplikazioa

4.4. Jabego Intelektualaren gaineko eskubideak enpresa transnazionalen mesedetan

4.5. MMEaren arauek duten eragina Hegoaldeko herrialdeen garapen politiketan



5. Merkataritzatik haratago doazen beste zenbait akordio

5.1. MMEOk haratago

5.2. Erregionalismo irekia: Iparraren eta Hegoaren arteko merkataritza libreko akordioak

5.3. Inbertsioen gaineko nazioarteko akordioak eta inbertitzaileen eta estatuen arteko tirabirak

5.4. Eskualde mailako mega-akordioak (TTP, CETA, TTIP, eta TISA delakoak)

5.5. Hegoaldekoen arteko erregionalismo alternatiborako proposamenak

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza-ikaskuntza prozesua materialen irakurketan eta lanketan oinarrituta dago, gero horiek guztiak aurkeztuak eta eztabaidatuak izan ahal izateko ikasgelan bertan. Horretarako ezinbestekoa da ikaslego osoaren presentzia aktiboa, protagonista nagusia ikasleak eurak baitira. Jarduera hauek irakaslegoaren bestelako aurkezpenek osatuta egongo dira, oinarrizkoak diren zenbait gaiei buruz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluaketa sistema jarraikorra izango da. Honek esan nahi du, aurrebaldintza gisa, asistentzia derrigorrezkoa izango dela eta klasera etorri ezean justifikatu beharrekoa. Horrez gain, honako faktore hauek erabiliko dira ikasleen lana ebaluatzeko:



1- Ikasle bakoitzak banako idazlana/aurkezpena egin beharko du irakasleak proposatutako irakurgaietako bat laburbilduz eta azterketa kritiko bat eginez. Honi azken notaren %30 egokituko zaio. Kontuan hartu beharreko irizpideak: egindako hausnarketaren eta erabilitako argudioen koherentzia, informazioaren erabilera egokia, idazkera argia, zuzena eta ordenatua, eta aurkezpen argia.

2- Taldekako idazlan luze bat, lauhilekoa osoan zehar egin beharrekoa eta eta honen amaieran entregatu eta ikasgelan bertan aurkeztu beharrekoa. Honi azken notaren %50 egokituko zaio. Idazlana ebaluatzeko hauexek dira kontuan hartuko diren irizpideak: erabilitako informazioaren kalitatea (liburuak, artikuluak, estatistikak…); argumentuen koherentzia eta egokitasuna, landutako gaiaren gaineko ezaguera, bestelako gaiekin erlazionatzeko gaitasuna (irakasgaian bertan edota beste irakasgai batzuetan jorratutakoak), idazkera egokia eta aurkezpen argia.

3- Eskoletako partaidetza aktiboa, jarrera eta egindako komentarioen edukia kontuan hartuko da (notaren %20). Horrez gain ikasleek banako lanak, taldekako lanak eta idazlanen eta irakurgaien aurkezpenak egin beharko dituzte.





Ohiko deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, eskolak amaitzeko hilabete lehenagora arteko epea izango dute irakasleari UPV/EHUko helbide elektronikotik jakinarazteko.



Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dioten Ikasleek azken ebaluaziorako eskubidea izango dute eskoletako lehenengo 9 asteetan UPV/EHUko helbide elektronikotik irakasleari jakinarazi egiten dion bitartean. Azken ebaluazio hau bi zatitan dago banatuta: lehenengoa, kalifikazioaren %80koa, froga idatzi baten bitartez egingo da, ikasgelan erabilitako materialetan oinarrituta (ikasleen eta irakaslearen aurkezpenak, dokumentalak, etab.); bigarrena, kalifikazioaren %20koa, idazlan baten bitartez egingo da, aurretik adostutako baldintzen arabera; hori dena fakultateak ezarritako azterketen egutegiaren arabera.



Osasun baldintzek aurrez-aurreko ebaluazioaren gauzatzea eragotziko balute, presentziarik gabeko ebaluazio sistema bat jarriko litzateke martxan, non ikasleagoak behar besteko informazioa jasoko duen eGelaren zein unibertsitateko posta elektronikoaren helbidearen bitartez.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaskuntzaren funtzionamendu egokia errazteko, ikasleek ikasgelara eraman beharko lituzkete jorratzen ari diren edukiei dagozkien materialak, egelan eskuragarri egongo direnak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Fernández Ortiz de Zárate, Gonzalo (2018): Mercado o democracia. Los tratados comerciales en el capitalismo del siglo XXI. Icaria, Barcelona.



Millet, Damien y Eric Toussaint (2009): 60 Preguntas / 60 Respuesta sobre la deuda, el FMI y el Banco Mundial. Icaria e Intermón-Oxfam, Barcelona.



PNUD (2016): "Transformar las instituciones mundiales". Capítulo 5 del Informe sobre el Desarrollo Humano 2016. Naciones Unidas, Nueva York.



Ugarteche, Óscar (2009): Historia crítica del FMI. Instituto de Investigaciones Económicas de la UNAM, México.



Weisbrot, Mark (2016): Fracaso. Lo que los "expertos" no entendieron de la economía global. Akal, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Acosta, Alberto y Eduardo Gudynas (2004): Libre comercio: mitos y realidades. Nuevos desafíos para la economía política de la integración latinoamericana. Abya-Yala, Quito.

Areskurrinaga, Efren (2018): "La regulación del comercio internacional de productos agrícolas y textiles y sus efectos en los países del Sur". Cuadernos de Trabajo–Hegoa–Lan Koadernoak, 76.

Benzi, Daniele (2017): ALBA-TCP. Anatomía de la integración que no fue. Imago Mundi, Buenos Aires.

Busaniche, Beatriz (ed.) (2007): Monopolios artificiales sobre bienes intangibles. El proceso de privatización de la vida y el conocimiento. Fundación Vía Libre y Fundación Heinrich Böll.

CEO (2018): Lobby Planet Bruselas. Tu guía al turbio mundo del lobby en Bruselas. Corporate Europe Observatory.

Eberhardt, Pia, Cecilia Olivet y Lavinia Steinfort (2019): El Tratado sobre la Carta de la Energía: un tratado para gobernarlos a todos. CEO y TNI.

Hernández Zubizarreta, Juan y Pedro Ramiro (2015): Contra la lex mercatoria. Icaria, Barcelona.

Guamán, Adoración y Pablo Jiménez (coord.)(2016): Las amenazas del TTIP y el CETA. Los acuerdos comerciales como estrategia de dominación del capital. Pol·len, Barcelona.

Martín-Aceña, Pablo (2019): Historia del Fondo Monetario Internacional. Los Libros de la Catarata.

ONU Mujeres (2018): Hacer las promesas realidad: la igualdad de género en la agenda para el desarrollo sostenible. Naciones Unidas.

OIT (2016): El empleo atípico en el mundo. Retos y perspectivas. Ginebra.

Peet, Richard (2004): La maldita trinidad. El Fondo Monetario Internacional, el Banco Mundial y la Organización Mundial de Comercio. Laetoli, Pamplona.

Zabalo, Patxi, Eduardo Bidaurratzaga y Artur Colom (2019): “Implicaciones para América Central del Acuerdo de Asociación con la Unión Europea”. Revista CIDOB d'Afers Internacionals nº 123.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BIDAURRATZAGA AURRE, EDUARDO
  • GARCIA AZPURU, AMAIA
  • ZABALO ARENA, FRANCISCO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

14:30-16:00

16-30

16:30-18:30

14:00-14:30

23-23

14:30-16:00

29-29

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

14:30-16:00

22-22

14:30-16:00

24-24

14:30-16:00

26-26

14:30-16:00

28-28

14:30-16:00

30-30

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

14:30-16:00

20-20

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:30-16:00

25-25

14:30-16:00

27-27

14:30-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

20-20

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA