XSLaren edukia

Enpresaren Soziologia26989

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26989

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

IRAKASGAIAREN DESKRIBAPENA ETA TESTUINGURUA



Erakundeak aztertzea oinarrizko eta ezinbesteko zeregina da Gizarte Zientzietan; izan ere, esparru horietan beharrei erantzuten zaie, identitate desberdinak eraikitzen dira, eta, aldi berean, gatazkak sortzen diren tokiekin.

Ondorioz, Erakundeen Teoria Soziologikoan oinarrituta, XXI. mendeko enpresa-antolamenduaren eta -kudeaketaren oinarrizko printzipioak aztertu nahi dira, gure errealitate geografikotik, kulturatik eta antolaketatik hurbilen dauden errealitateak eta ereduak azpimarratuz.

Ikasleak problematika zehatzaren azterketa eta tratamendu soziologikoan sartzen dira, eta egungo kudeaketa- eta zuzendaritza-eredu berriei erantzuten saiatzen dira, enpresen eta haien inguruneen arteko harremanak gaur egungo erakundeetan ulertzeko analisi zientifiko-soziala garatuz. Irakasgaiak sormena eta berrikuntza sustatzen ditu jarduera egitean, talde-lana garatuz, ebaluazio-prozesuan egin beharreko praktikoak, mintegiak eta lanak inplementatzeko tresna gisa.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK/IRAKASGAIAREN IKASKUNTZAREN EMAITZAK

Ezagutzaren kudeaketa:

- Hainbat iturritan lortutako informazioa identifikatzeko, interpretatzeko eta sistematizatzeko gaitasuna.

- Analisirako eta sintesirako gaitasuna, funtsezko ideiak identifikatuz, kontzeptuak lotuz eta ondorio esanguratsuak lortuz.

- Pentsatzeko eta gogoeta kritikoa egiteko gaitasuna, bai idatzizko komunikazioan, bai ahozko komunikazioan.

- Trebetasun profesionalak.

- Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak (IKT) erabiltzea jarduera akademikoa egiteko.

- Taldean lan egiteko gaitasuna, bai praktikoak ebaztean, bai ebaluaziorako talde-lana egitean.

- Ekimena eta lidergoa jarduera akademikoa gauzatzean

- Garatu beharreko lan praktikoak egiteko eta aurkezteko berrikuntza- eta sormen-gaitasuna.

- Jarduera akademiko guztietan pertsonen arteko harremanean parte-hartze aktiboa, arduratsua eta konpromiso etikoa izatea.

- Genero-berdintasuna sustatzea, bai jarreretan, bai komunikazioan (ahozkoa eta idatzizkoa)



GAITASUN ESPEZIFIKOAK

Egungo enpresa-erakundeen funtzionamendua ezagutzea.

- Gure inguruko beste antolamendu-errealitate bat ezagutzea, ezagutza duten pertsonen kudeaketarekin bat datorrena.

- Pertsonen kudeaketan tresnak aplikatzeko eta erakundeetako egoerei eta arazoei erantzun ahal izateko gaitasuna.

- Ezagutzak praktikan aplikatzeko gaitasuna (kasu praktikoak eta mintegiak)

- Lanak behar bezala egiteko eta aurkezteko gaitasuna, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak behar bezala erabilita.

RESULTADOS APRENDIZAJE

- Enpresa-erakunde garaikideak ikuspegi soziologiko ireki batetik aztertzea.

- Ezagutzaz hornitutako pertsonen rola ulertzea XXI. mendeko enpresa-erakundeetan, eta oinarrizko elementuak aplikatzean teoria eta praktika lotzeko gai izatea, hala nola talde-lana, lidergoa, motibazioa, parte-hartzea eta abar.

- Gaur egungo erakundeetan kontuan hartu beharreko kontzeptu batzuk barneratzea, hala nola: erantzukizuna, askatasuna, elkartasuna, etika, konpromiso partekatua, sormena, berrikuntzarako gaitasuna, genero-berdintasuna eta abar.

- Mintegiak egitean teoria eta praktika lotzeko gai izatea, aztertzeko eta laburtzeko gaitasuna ezarriz, bai irakurketak berrikustean, bai kasu espezifikoak aztertzean.

- Ebaluazio-lanak egitean pentsatzeko eta kritikoki hausnartzeko gaitasuna inplementatzea, adierazten den bibliografian aurkezten diren ideia eta proposamenei ekarpen pertsonala eginez.









Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

1. ZATIA. SOZIOLOGIAREN SARRERA

1.- SOZIOLOGIA GIZARTE-ZIENTZIA GISA

1.1. Soziologiaren definizioaren hurbilketa.

1.2. Soziologia eta Zientzia, Zientzia eta Soziologia.

1.3. Soziologia: metodoaren arazoa.

1.4. Ekoizpen soziologikoa.

2.- SOZIOLOGIAREN GARAPEN HISTORIKO-KONTZEPTUALA

2.1. Teoria soziologiko klasikoa.

2.2. Egungo Soziologiaren Fundazioa.

2.3. Soziologia Garaikidea.

2. ZATIA. SOZIOLOGIA ETA ANTOLAKETA

3.- ENPRESA GIZARTE-ANTOLAMENDU ETA -SISTEMA GISA

3.1. Sarrera: sistemen teoria eta antolamendua.

3.2. Erakundeak deskribatzeko hainbat eredu (Pentagrama Bridger eta Vansina, El Modelo de las 6 cajas (Weisband), El Modelo Organizativo Universal

4.- ERAKUNDEEN AZTERKETA SOZIOLOGIKOA

4.1. Sarrera.

4.2. Antolakundeen kontzeptua.

4.3. Antolakundeekin lotutako metodologia-gaiak.

4.4. Erakundeen analisiaren oinarri teorikoak.

4.5. Erakundeen elementuak (Henry Mintzberg).

4.6. Erakundeen egitura (Henry Mintzberg).

4.7. Burokrazia eta antolaketa.

4.8. Enpresa-erakundeen soziologia.

5.- ENPRESA-EGITURA AZTERTZEKO EREDUAK

5.1. Antolaketaren eredu burokratikoa (Max Weber).

5.2. Lanaren Antolaketa Zientifikoa (Frederick Winslow Taylor).

5.3. Eredu Humanista: Giza Harremanen Eskola (George Elton Mayo).

5.4. Lankidetza negoziatuaren eredua.

5.5. Serieko ekoizpena (Henry Ford).

5.6. Espezializazio malgua. Just in time.

5.7. Laugarren industria-iraultza. 4.0 industria

5.8. Ondorioak.

3. ZATIA. PERTSONAK ERAKUNDEETAN

6. ERAKUNDEETAN PERTSONEN KUDEAKETAREN GARRANTZIA GERO ETA HANDIAGOA

6.1. Pertsonen kudeaketako funtzioak eta jarduerak: plangintza, lanpostuen analisia, beharren estaldura, pertsonaren potentziala eta garapena handitzea, jardueraren ebaluazioa, ordainsari-sistemak eta pertsonen kudeaketa estrategikoa.

6.2. Kanpoko eta barruko baldintzatzaileak.

6.3. Kudeaketako helburuak: inplizituak, esplizituak

6.4. Erakundeetan pertsonen kudeaketan gero eta garrantzi handiagoa izatea

7.- LIDERGOA ERAKUNDE GARAIKIDEETAN

7.1. Sarrera.

7.2. Lidergoa erakunde garaikideetan.

7.3. Lidergo- eta zuzendaritza-estiloak.

4.ZATIA.ERAKUNDEEN KULTURA

8.- ENPRESABURUEN ELKARTEEN KULTURA.

8.1. Sarrera.

8.2. Erakundeen kulturari buruzko hurbilketa kontzeptualak.

8.3. Antolaketa-kulturaren azterketa.

8.4. Aldaketa erakundeen kulturan.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren irakaskuntza-metodologia aurrez aurreko orduen multzoa ikasgelan egin beharreko eskola magistral eta praktikoetan banatzean oinarritzen da. Ikaskuntza-prozesuari jarraitutasuna ematea da helburua; horrela, ikasleek, ezagutza teorikoak eskuratzearekin batera, ezagutza horiek ulertu eta bereganatu ahal izango dituzte, ikasi beharreko kasu praktikoetan praktikan aplikatuz. Kasu praktikoak espezifikoak izango dira, eta gai bakoitzaren jarraipen gisa egingo dira.

Ondorioz, gaiak aurkezteko jarduerak garatuko dira aurkeztutako elementuen azterketan parte-hartze aktiboa izango duen metodologia batekin, jarduera praktikoekin eta kasuak aztertzekoekin batera. Jarduera horiek, irakurketa espezifikoen azterketarekin batera, ikasleen arteko elkarreragina bultzatuko dute analisian eta eztabaidan, talde-lanean, lidergo-gaitasunean, hitzezko komunikazio-gaitasunean eta hitzezko komunikazioan hausnarketa kritikoan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 5
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 45

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio-sistemak aukera ematen die ikasleei amaierako ebaluazioa edo etengabeko ebaluazioa egiteko.



EBALUAZIO JARRAITUA

Etengabeko ebaluazioak, nahitaez eta inolako salbuespenik gabe, hiru baldintza betetzea dakar:

1. Egiten diren mintegi praktikoen % 80ra joatea, 0-1 punturen arteko puntuazioa emanez.

2. Talde-lan bat egitea (idatziz ematea eta ikasgelan aurkeztea), ikasle bakoitzari aurkeztutako eta emandako metodologiaren arabera. Lan horrek 0-5 puntu arteko puntuazioa emango du. Lana lanerako proposatutako liburua ikasgelan aztertzea eta azaltzea izango da, hori izango baita beharrezko eta baimendutako material bakarra (UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta praktika deszintzo edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloa).

3. Banakako lan bat egitea (idatziz ematea), ikasle bakoitzari emandako metodologiaren arabera. Lan horrek 0-4 puntu arteko puntuazioa emango du. Lan hori egitean, esleitutako materiala izango da beharrezko eta baimendutako material bakarra (UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta praktika deszintzo edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloa).

Irakasgaiaren amaierako nota etengabeko ebaluazioan mintegi praktikoetan, talde-lanean (idatzizko dokumentua eta aurkezpena) eta bakarkako lanean (idatzizko dokumentua) lortutako puntuazioen batura izango da.

Plagioa detektatuz gero edo ekipoen eta lanen artean kopia bat egon bada, irakasgai osoa bertan behera utziko da, eta ekaineko ezohiko deialdira joan beharko da une horretan dagokion proba egiteko.

Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egin diezaiokete, UPV/EHUko gradu-titulazioetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera (EHAA, 50. zk., 2017-03-13, 8.3 art.). Araudi horrek adierazten du ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dutela, etengabeko ebaluazioan parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegiaren arabera.





AZKEN EBALUAZIOA

Araudiaren arabera eta ezarritako epeetan etengabeko ebaluazioari uko egin dioten pertsonek azken ebaluaziora aurkeztu ahal izango dute.

Amaierako ebaluazioa idatzizko proba bat egitean datza. Proba hori fakultateak ezarritako egunean egingo da, eta 0-10 puntu arteko balioa izango du, lauhilekoan ikasgelan garatu diren gaiei buruz. Ebaluazio mota hori egiteko ez da beharrezkoa eskolara joatea, ezta mintegi praktikoetara joatea ere. Idatzizko proba egiteko ezingo da laguntza-materialik erabili (UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta praktika deszintzo edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloa).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdia idatzizko proba bat egitean datza. Proba fakultateak ezarritako egunean egingo da, eta 0-10 puntu arteko balioa izango du, lauhilekoan ikasgelan garatu diren gaiei buruz.

Idatzizko proba egiteko ezingo da laguntza-materialik erabili (UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoari eta praktika deszintzo edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloa)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Fernández, C.J.; Ibáñez, R. y Romero, P.M. (2021). Sociología de las organizaciones económicas. Madrid: Editorial Síntesis
- Chiavenato, I. (2018). Gestión del talento humano. Un nuevo papel de los recursos humanos en las organizaciones. México: McGraww-Hill Interamericana Editores SA.
- Jimenez, Sixto. (2006). Cuestión de confianza: más allá de la inteligencia emocional. Madrid: ESIC Editorial.
- Saratxaga, Koldo (2007). Un nuevo estilo de relaciones para el cambio organizacional pendiente. Madrid: Pearson Educación S.A.
- Laloux, Frederic (2017). Reinventar las organizaciones. Barcelona: Arpa y Alfil Editores.
- Lundin, S.C.; Paul, H. y Christensen, J. (2015). Fish! La eficacia de un equipo radica en su motivación. Barcelona: Ediciones Urano.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Boyer, R. y Freyssenet, M. (1996). Los modelos productivos. Madrid: Ed. Fundamentos.

- Covey, S.R. (2012) El 8º hábito. Barcelona: Ed. Paidós

- Chiavenato, I. (2018). Gestión del talento humano. Un nuevo papel de los recursos humanos en las organizaciones. México: McGraww-Hill Interamericana Editores SA

- Dolan, S.; Schuler, R. y Valle, R. (1999). La gestión de los Recursos Humanos. Madrid: Mc Graw Hill.

- Freyssenet, M. y Boyer, R. (2006). El mundo que cambió la máquina. Paris: Gerpisa

- Garmendia, J. A. (1990). Desarrollo de la organización y cultura de la empresa. Madrid: Editorial ESIC.

- Garmendia, J. A y Parra Luna, F. (1993). Sociología industrial y de los recursos humanos. Madrid: Taurus Universitaria.

- Laloux, Frederic (2017). Reinventar las organizaciones. Barcelona: Arpa y Alfil Editores.

- Lundin, S.C.; Paul, H. y Christensen, J. (2015). Fish! La eficacia de un equipo radica en su motivación. Barcelona: Ediciones Urano.

- Martin Artiles, A y Kölher, H-D. (2005). Manual de la sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Madrid: Delta.

- Mayntz, R. (1987). Sociología de la organización. Madrid: Alianza Editorial.

- Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ed. Ariel

- Saratxaga, Koldo. (2007). Un nuevo estilo de relaciones para el cambio organizacional pendiente. Madrid: Pearson Educación.

- Senge, P.M. (1999). La quinta disciplina. Barcelona: Ed. Granica.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Bennis, W. y Nanus, B. (2008). Líderes. Estrategias para un liderazgo eficaz. Barcelona: Ed. Paidós.
- García, Oscar ((2.010). Cuando la propiedad no quiere ceder el poder. Bilbao: K2K Emocionando.
- Gore, E. y Dunlap, D. (2006). Aprendizaje y organización. Buenos Aires: Ed. Granica.
- Hamel, G. y Breen, B. (2008). El futuro del management. Barcelona: Ed. Paidós.
- Pümpin, C. y García Echevarría, S. (1988). Cultura Empresarial. Madrid: Ediciones Díaz de Santos
- Saratxaga, Koldo y Salcedo, Jabi (2.010). El éxito fue la confianza. Bilbao: K2K Emocionando.
- Watkins, M. (2007). Marcando las reglas de la Negociación. Una guía para negociar con éxito. Bilbao: Ediciones Deusto.
- Yukl, G. (2008). Liderazgo en las organizaciones. Madrid: Pearson Educación

Web helbideak

- http://www.k2kemocionando.com/

- http://www.nergroup.org/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APELLANIZ VALLE, KEPA XABIER
  • CARBAJO PADILLA, DIEGO
  • VICARIO MARTINEZ, LORENZO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-10:00 (1)

1-15

11:00-12:30 (2)

10:00-11:00 (3)

8-8

08:30-10:00 (4)

14-14

08:30-10:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

08:30-10:00 (1)

7-7

08:30-10:00 (2)

9-9

08:30-10:00 (3)

11-11

08:30-10:00 (4)

13-13

08:30-10:00 (5)

15-15

08:30-10:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (5)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (6)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

08:30-10:00 (1)

5-6

08:30-10:00 (2)

10-10

08:30-10:00 (3)

12-12

08:30-10:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (1)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (2)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (3)
  • -1.3 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA) (4)