XSLaren edukia

Enpresen Administrazioa

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Telekomunikazio Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.2
Mintegia7.511.2

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation



Irakasgaia aukerakoa da titulazioaren barruan, eta bertan Enpresen Antolaketaren printzipioetan eta kontabilitate- eta finantza-emaitzen neurrian izena ematen duten ikasleei sakontzeko aukera emateko ematen da, bai eta haren funtzionamendua arautzen duen lege-esparrua ezagutzeko ere.



Irakasgaiak titulazioko gaitasunetatik gutxienez hiru garatzen laguntzen du:



C1. "Enpresaren kontzeptua, erakunde- eta lege-esparrua eta enpresen antolaketa ezagutzea. "

Titulazioaren Oinarrizko Prestakuntza moduluaren konpetentzia generikoa da.

C2. "Erakundeetan pertsonen arteko harremanak hobetzeko aukerak identifikatzea. "

Titulazioaren aukerako moduluaren gaitasun generikoa da.

C3 Enpresaren eta beste instituzio eta erakunde batzuen esparruan antolatzeko eta planifikatzeko gaitasuna.



Zehazki, honako ikaskuntza-emaitza hauek finkatzen dira ikasgaia egiten duten ikasleentzat:

IE1. Enpresen Administrazioaren bilakaera historikoari buruzko ezagutza eskuratzea eta eskolak aztertzea.

IE2. Sozietate-motak arautzen dituzten lege-figurak ulertzea eta aplikatzeko gaitasuna izatea.

IE3. Enpresa-kaudimengabeziaren kasuan aplikatzen diren mekanismoak ezartzen dituen konkurtso-prozeduraren xehetasunak ezagutzea.

IE4. Erakunde baten egitura identifikatzeko eta ulertzeko gaitasuna garatzen da.

IE5. Erakunde batek Administrazio Publikoaren eta Zerga Agintaritzaren aurrean hartzen dituen lege- eta administrazio-konpromisoak ezagutzea, kontabilitate- eta finantza-emaitzak aurkezteko.

IE6. Negozioaren ondare-egoera eta bideragarritasun ekonomikoa interpretatzeko trebetasuna lortzea, balantzea eta emaitza-kontua aztertuta.

IE7. Kontabilitate Plan Orokorraren funtzionamendua eta aplikazioa oinarrizko kontabilitatearen bidez ikastea.

IE8. Negozioaren arlo desberdinen funtzionamendua ezagutzea: erosketak, salmentak, marketina

IE9. Sintesi- eta komunikazio-gaitasuna garatzen da

IE10. Taldean lan egiteko gaitasuna garatzen da

IE11. Taldearen barruan banakako ikuspuntuak komunikatzeko eta azaltzeko gaitasuna hobetzen da.

IE12. Enpresa-kudeaketako teknikak behar bezala ezagutzen eta erabiltzen dira

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. IKASGAIA: MERKATARITZA-ENPRESA



1 Sarrera. Balantzea eta emaitzen kontua

2 Merkataritza-enpresaren kontzeptua

3 Merkataritza-enpresen sailkapenak

4 Merkataritzakoak ez diren erakundeak (irabazi-asmorik gabeak)

5 Familia Enpresa

6 Enpresaren kudeaketa eta administrazioa garatzea. Sarrera





2. IKASGAIA: MERKATARITZA SOZIETATEAK



Sozietate pertsonalista 1

2 Kapital Sozietate

3 kooperatiba-sozietate





3. OHARRA: ANTOLAKETA EGITURA. PLANTEAMENDU OROKORRA



1 Kontzeptu- eta ekonomia-planteamendua

2 Antolaketa Egitura Mota

Antolamendu-egituraren 3 eskema. Organigrama funtzionala

4 Kudeaketako organo tipikoak

5 Aginte-zabaltasuna. Mailakatzea. Deszentralizazioa.





4. OHARRA: ENPRESAREN EGITURA JURIDIKOA



1 Enpresaren kontzeptu juridikoa

2 Enpresaren babes juridikoa





5. OHARRA: ENPRESAREN KAUDIMENGABEZIA



1 Konkurtso Legearen sarrera

2 Lehiaketaren elementuak

3 Konkurtso-prozedura. Hartzekodunen konkurtsoa

4 Konkurtso-adierazpenaren ondorioak eta erantzukizunak

5 Ondorioak





6. OHARRA: KONTABILITATE OROKORRA



1 Kontzeptua

2 Kontabilitatearen helburuak

3 Kontabilitatearen Dibisioa

4 Kontabilitate-plangintza

5 Ondarearen teoria

6 Kontuen teoria





7. OHARRA: KONTABILITATE PLAN OROKORRAREN OINARRIZKO KONTZEPTUAK



1 Sarrera

2 Kontabilitate Plan Orokorraren egitura

3 Informazioaren betekizunak

4 Kontabilitate-printzipioak





8. OHARRA: KONTUEN TAULA. OINARRIZKO FINANTZAKETA (1. TALDEA)





9. OHARRA: IBILGETUA (2. TALDEA)

IZAKINAK (3. TALDEA)

TRAFIKO-ERAGIKETENGATIKO HARTZEKODUNAK ETA ZORDUNAK (4. TALDEA)





10. OHARRA: FINANTZA-KONTUAK (5. TALDEA).

IZAERAZKO EROSKETAK ETA GASTUAK (6. TALDEA).

IZAERAZKO SALMENTAK ETA SARRERAK (7. TALDEA).

ONDARE GARBIARI EGOTZITAKO GASTUAK (8. TALDEA)

ONDARE GARBIRA EGOTZITAKO DIRU-SARRERAK (9. TALDEA)

HORNIDURAK





11. OHARRA: URTEKO KONTUAK



Urteko kontuak egiteko arauak





12. OHARRA: BALANTZEEN ANALISIA



1 Sarrera

2 Kontabilitate orokorra eta kostuen kontabilitatea

3 Balantze-motaren egitura eta emaitzen kontua

4 Balantzearen eta emaitzen kontuaren azterketa estatikoa

5 Analisi dinamikoa





13. OHARRA: FINANTZA ZUZENDARITZA



1 Enpresen finantza-funtzioaren bilakaera historikoa

2 Finantza-helburua

3 Finantza-erabakiak

4 Enpresaren egitura ekonomiko-finantzarioa





14. OHARRA: ADMINISTRAZIO- ETA FINANTZA-EGITURA



1 Enpresaren eta Administrazio Arloaren antolaketa-egitura.

Enpresa finantzatzeko 2 iturri. Erakundeak

3 Espainiako enpresaren finantza-egitura

4 Finantza-beharrak

5 Barne-finantzaketa





15. OHARRA: EROSKETAK ETA HORNIKUNTZA



1 Erosketa Departamentuaren bilakaera

2 Erosketak: Klaseak eta Osagaiak

3 Erosketa Saila enpresaren organigraman. Funtzioak

4 Eskaintzen alderaketa

5 Erosketa pertsonalak

6 Industria-enpresen erosketa-antolaketa hobetzea

7 Materialak. Erosketen eta biltegien kudeaketa

8 Biltegia eramateko modua





16. OHARRA: MERKATUA ETA BERE OSAGAIAK



1 Sarrera

2 Merkatuen sailkapena eta ezaugarriak

3 Kontsumo-merkatuen ezaugarriak

4 Berehalako kontsumo-merkatua

5 Kontsumo-merkatu iraunkorra

6 Zerbitzuen merkatua

7 Industria-merkatuen ezaugarriak





17. OHARRA: MERKATARITZA ANTOLAKETA: SALMENTEN INDARRA



1 Sarrera

2 Salmenta-indarraren diseinua

3 Salmenta-indarraren zuzendaritza





18. OHARRA: MARKETINAREN ALDERDI OROKORRAK



1 Marketinaren ikuspegi kontzeptualak

2 Marketing Mix: marketin-filosofiaren zehaztapen funtzionala

3 Enpresako merkataritza-jardueraren antolamendua

MetodologiaToggle Navigation



Metodologia bi irakaskuntza-modalitatetan garatuko da:



KLASE TEORIKO-PRAKTIKOAK: Erakusketa-klasea, ikasteko teknika tradizionalak erabiliz. Gai konplexuenak eta alderdi garrantzitsuenak azpimarratuko dira. Era berean, ereduzko problemak ebatziko dira eta kasu praktikoak aztertuko dira, ebazpen-metodoen planteamenduan nabarmenduz. Antzeko arazoak planteatuko dira, ondoren ikasleek banaka edo taldean konpon ditzaten. Azalpen-klaseak alderdi teoriko/historikoak planteatzen dituzten gaien arabera egituratuta daude, analisi, kalkulu eta kontabilizazio ariketak egitea eskatzen duten beste praktikoago batzuekin tartekatuta.



MINTEGIAK: Irakasgaia garatzen den bitartean 5 mintegi-saio egingo dira. Mintegietan egin beharreko jardueretara joatea eta haietan parte hartzea, bai eta zeregin horietan gainditzea ere, ezinbesteko baldintza izango da irakasgaia gainditzeko. Saio horien edukia honako hau izango da: gai bat aukeratzea edo irakasleak gai hori esleitzea, banaka edo 2/3 pertsonako taldeetan, eta gai horren artearen egoera eta azken aurrerapenak garatu eta aurkeztea, gelako gainerako kideei azalduz. Saio horien ondorioz, taldeko entrega bat sortuko da, PowerPoint aurkezpenean eta dagokion ahozko azalpenean islatuko dena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation



AZTERKETA IDATZIA. Ikasgaian landutako eduki teoriko eta praktikoei buruzko banakako idatzizko proba egingo da, garatutako gaitasunen lorpen-maila egiaztatzeko. Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa izango da idatzizko azterketa gainditzea, bai kontzeptu teorikoei dagokienez (azterketan eskatutakoaren % 50eko gutxieneko puntuazioa lortu beharko da), bai ariketa praktikoei dagokienez (azterketan eskatutakoaren % 50eko gutxieneko puntuazioa lortu beharko da). Gainditu ondoren, azterketa horrek azken notaren gainean duen pisua % 80koa izango da, eta mintegietan egindako lanekin osatuko da % 100eraino.



MINTEGIAK. Irakasgaia gainditu ahal izateko, nahitaezkoa da mintegietako saio guztietara joatea eta haietan parte hartzea, bai eta horietatik eratorritako talde-lanean parte hartzea ere. Lan horrek ahozko defentsa ekarriko du, baita ahozko defentsarako egindako eta erabilitako PowerPoint dokumentua entregatzea ere.



Idatzizko proba % 50etik gorakoa denez, proba horretara ez aurkezteak automatikoki ebaluazio-deialdiari uko egitea dakar, eta EZ AURKEZTUTZAT joko da.



Ikasleren batek azken ebaluazio-sistema aukeratzen badu, idazki bat aurkeztu beharko du, sinatuta, ebaluazio jarraituko sistemari uko egiten diola adierazteko. Mintegietan parte hartzeari uko egiteko idazkia irakasgaiko irakasleari emango zaio, bederatzi asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Epe hori igarotakoan, ez da onartuko aipatutako helburua duen idazki edota eskaerarik.



Ebaluazio jarraituko sisteman ez parte hartzeko erabakia hartu duen ikasleari, amaierako idatzizko azterketaz gain, ikasturtean zehar berarentzat berariaz diseinatutako beste proba osagarri batzuk egiteko eskatuko zaio, irakasgaiko irakasleak zehaztutako eduki-, entrega- eta/edo defentsa-baldintza eta -ezaugarriekin. Irakasgaia gainditzeko, gutxienez % 50eko puntuazioa lortu beharko da proba teorikoan, gutxienez % 50ekoa ariketa praktikoetan, eta gutxienez % 50ekoa ataza eta proba gehigarrietan. Eduki teorikoen eta ariketa praktikoen idatzizko probaren batura amaierako notaren % 80 izango da, eta hori proba gehigarriei esleitutako % 20arekin osatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgelako apunteak (Argitalpenetan eta e-gelan eskuragarri)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• AGUIRRE, A. ; CASTILLO, A. M.; TOUS, D. (2008): Administración de organizaciones en el entorno actual. Ed. Pirámide, Madrid.

• CLAVER CORTÉS Y OTROS (2002): Manual de administración de empresas. Ed. Cívitas, Madrid.

• FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E. (2010): Administración de empresas. Un enfoque multidisciplinar. Ed. Paraninfo.

• GUTIÉRREZ ARAGÓN, O. (2013): Fundamentos de administración de empresas. Ed. Pirámide, Madrid.

• HERNÁNDEZ ORTIZ, M. J. (Coord.) (2012): Administración de empresas. Ed. Pirámide, Madrid.

• LALOUX, FREDERIC: Reinventar las Organizaciones. Arpa Editores (abril 2016)

• SÁNCHEZ VIZCAINO, G. (Coord) (2011): Administración de empresas. Ed. Pirámide, Madrid.

• TRIADÓ IVERN, X.M y otros (2011): Administración de la empresa. Teoría y práctica Ed. MacGraw Hill, Madrid.

• Cervera Oliver, M., González García, A.y Romano Aparicio, J. (2010) Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC)

• Montesinos Julve, V. (coord.) (2011) Fundamentos de contabilidad financiera

• RD 1514/2007, que aprueba el Plan General de Contabilidad (PGC)

Gehiago sakontzeko bibliografia

• CABANELAS OMIL, J. (1997): Dirección de empresas. Ed. Pirámide, Madrid.
• FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., JUNQUERA CIMADEVILLA, B. y DEL BRIO GONZÁLEZ, J.A. (2008): Iniciación a los negocios. Aspectos directivos. Ed. Paraninfo, Madrid.
• GONZÁLEZ DOMINGUEZ, F. J. (Coord.) y GANAZA VARGAS, J.D. (Coord) (2010): Principios y fundamentos de gestión de empresas. Ed. Pirámide, Madrid.
• IBORRA, M., DASÍ, A., DOLZ, C. y FERRER, C. (2007): Fundamentos de dirección de empresas. Ed. Thomson, Madrid.
• ROBBINS, S. and COULTER, M. (2011): Management. 11th ed. Prentice Hall International.
• ROBBINS, S. y DeCENZO, D. (2009): Fundamentos de administración. Conceptos esenciales y aplicaciones. Ed. Pearson Educación, México.
• SCHERMERHORN, J. R. (2002): Administración. Ed. Limusa-Wiley, México.
• Alfonso López, J.L. y Acedo Gallardo, F. (2009) La contabilidad financiera : (guía pedagógica adaptada al Plan General de Contabilidad 2007)
• Alonso Pérez, A. y Sousa Soto, R. (2009) Casos prácticos del nuevo Plan General de Contabilidad : BOE de 20 de noviembre de 2007
• Sutton, T. (2004) Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
• Weygangt, J. J.; Kimmel, P. D. y Kieso, D.E. (2011) Financial Accounting:2010 IFRS update. John Wiley & Sons
• RD 1515/2007, que aprueba el PGC para pymes

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVAREZ MEAZA, IZASKUN
  • CILLERUELO CARRASCO, ERNESTO JESUS
  • ZARRABEITIA BILBAO, ENARA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-14

15:00-16:30

15:00-16:00

2-2

16:00-16:30

5-5

16:00-16:30

8-8

16:00-16:30

11-11

16:00-16:30

14-14

16:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

16:30-18:00

5-5

16:30-18:00

8-8

16:30-18:00

11-11

16:30-18:00

13-13

16:00-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 27S - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.