XSLaren edukia
Kultura Politika eta Kudeaketa
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Antropologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK:
- Hainbat kultura-testuingurutan garatzen den praktika profesionaleko arazoak definitzeari eta ebazteari jakintza teorikoak aplikatzea.
- Kulturaren eragina aitortzea, aztertzea eta aurkeztea, administrazio publikoak, sektore pribatuak edo gizarte-eragileek bultzatutako ikerketa-proiektuetan eta gizarteko esku-hartzeetan.
- Sustapen eta kudeaketa kulturaleko ekintzak garatzeko sektore kulturalaren ezaugarriak aitortzea, aztertzea eta aurkeztea.
- Ikergaia bere osotasunean jasotzen duen ikuspuntu holistikotik gizarteko eta kulturako ikerketa-proiektuak eta esku-hartzeak diseinatzea, garatzea, ebaluatzea eta aurkeztea.
- Gizarteko eta kulturako ikerketa-proiektuak eta esku-hartzeak diseinatzea, garatzea, ebaluatzea eta aurkeztea, eskatzailearen eskaeretara egokituta eta ikertzeko edo/eta esku hartzeko biztanleen ezaugarri eta beharretara egokituta.
- Biztanle, kolektibo edo talde hartzaileen gizarteko eta kulturako arazoen politika publikoen diseinuan eta koordinazioan aholkua ematea, ikuspegi osatutik eta holistikotik.
- Metodo eta teknika etnografikoen bidez lortutako informazioa ekoiztea, erregistratzea, aztertzea, ebaluatzea eta aurkeztea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Kultura: definizioak eta kontzeptuaren bilakaera
2. Kultura politika: tipologiak eta hauen bilakaera.
3. UNESCOren eta Europa Batuen kultura politikak.
4. Kultura politika Espainian eta Euskal Herrian.
5. Kultura esparruak. Kultura industriak.
6. Kultura proiektuak egitea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Lehendabiziko aukera:
Azterketa (%100). Ikasgaia osatuko dute ikasturtean aztertuko diren artikulu eta liburuetako kapitulu guztiek. Azterketaren galderak artikulu eta kapitulu horiei buruzkoak izango dira. COVID-19ak eragindako pandemia dela-eta, azterketa ezin bada modu presentzialean egin, “on-line” egingo da.
Ikaslea ez bada azterketara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da.
Bigarren aukera:
Kasu honetan ikasleak klaseetara bertaratu beharko du.
Ebaluaketak bi atal izango ditu:
A. Azterketak (%60). Ikasgaia osatuko dute ikasturtean irakasleak zehaztuko dituen artikuluen eta liburuetako kapituluen pasarteek. Azterketaren artikulu eta kapitulu horiei buruzkoak izango dira. Ikasturtean azterketa batzuk egingo dira, eta denak gainditu beharko dira.
B. Praktikak eta parte-hartzea (%40): banakako lanak, talde lanak eta aurkezpenak.
COVID-19ak eragindako pandemia dela-eta, azterketa ezin bada modu presentzialean egin, “on-line” egingo da. Gainontzeko lanak “on-line” ere entregatuko dira.
Bi atal horien batuketa izango da amaierako emaitza. Ikasgaia gainditzeko eskuratu behar dira 5 puntu amaierako emaitzan eta 3 puntu nahitaez azterketaren emaitzan.
Ikaslea ez bada azterketara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Cuche, Denys (2002) La noción de cultura en las ciencias sociales. Buenos Aires: Nueva Visión, pp. 9-17.
Storey, John (2002) Teoría cultural y cultura popular. Barcelona: Octaedro, pp. 13-37.
Fernandez Prado, Emiliano (1991) La política cultural. Qué es y para qué sirve. Gijón: Trea, pp. 15-23 y 28-36.
Throsby, David (2001) Economía y cultura. Madrid: Akal, pp. 15-29 y 158-163.
Zamorano, Mariano, Rius-Ulldemolins, Joaquim y Bonet, Luis. (2018). "Autonomía y cooperación en los modelos federalizantes de política cultural. Análisis comparativo de los casos de Alemania, EEUU, Canadá, Suiza, Reino Unido y España". Política Y Sociedad, 55(1): 189-210.
García Canclini, Nestor (1999) “Opciones de políticas culturales en el marco de la globalización”. Informe Mundial sobre la cultura. Madrid: UNESCO.
Billing, Michael (2014) Nacionalismo Banal. Madrid: Capitán Swing, pp. 233-255.
Maraña, Maider (2010) Cultura y Desarrollo. Evolución y perspectivas. Bilbao: Unesco Etxea, pp. 1-7.
Yúdice, George y Miller, Toby (2004) Política cultural. Barcelona: Gedisa, pp. 243-247.
Bonet, Lluís (1999) "Evolución y retos de la política cultural en España". Tablero. Revista del Convenio Andrés Bello 61: 89-99.
Zallo, Ramón (2007) “Política cultural en la CAPV”, en I Conferencia Internacional sobre políticas culturales, Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco, pp. 119-125
Martinez de Albeniz, Iñaki (2012) "La política cultural en el País Vasco: del gobierno de la cultura a la gobernanza cultural". RIPS 11(3): 149-171.
Coelho, Teixeira (2009) Diccionario crítico de política cultural. Barcelona: Gedisa, pp. 339-352.
Roselló Cerezuela, David (2000) “El diseño de proyectos como herramienta de trabajo del gestor cultural”, PH Boletín, 32: 81-87
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BONET, Ll. (2001) Gestión de proyectos culturales, Bartzelona, Ariel.
BUSTAMANTE, E. (2002) Comunicación y cultura en la era digital: industrias, mercados y diversidad en España, Bartzelona, Gedisa.
MÉNDEZ, L. (2004) Galicia en Europa, Sada - A Coruña, Edicións do Castro.
THROSBY D. (2001) Economía y cultura, Cambridge, Cambridge.
ZALLO, R. (1995) Industrias y políticas culturales en España y el País Vasco, Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BULLEN , MARGARET LOUISE
- GONZALEZ ABRISQUETA, OLATZ
- PEREZ ALDASORO, PIO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
4-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
4-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I