XSLaren edukia

Artea eta Teknologia I26869

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26869

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra75112.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

IRAKASGAIAREN DESKRIBATZAILEA



Irakasgai honetan, artean gertatzen diren aldaketak eta ondorioak behatzen eta aztertzen dira, teknologiak gizarte-ingurunean sartzen direnetik, pertzepzio kritikoaren bidez, eta sormen-estrategiak garatzen dira, bai alderdi intelektualean, bai egiteko moduetan. Artearen teknologia artistaren eta gizartearen arteko harremanaren sustatzaile eta bide gisa ulertzen da, eginkizun artistikoari eragiten baitio, elkartzen denetik eta gizarte-, kultura- eta politika-arloetan parte hartzen duenetik. Ikasgaiak errealitateekin eta gure garaiarekin bat datorren artea lortzeko erantzunen bideratzaile gisa jarduten du, eta ikasleak gonbidatzen ditu artea sortzeko eta zabaltzeko baliabide berriei buruz gogoeta egitera eta, hartara, eskura dituen estrategia eta metodologiez ohartzera. Errealitate horrek ikasleen sorkuntza-prozesuan eragina izatea eta bere arte-jardueran erreferentzia natural bihurtzea nahi du, baina ingurune teknologikoa bera garatutako lanen azken helburua bihur ez dadin.



OHARRA:



Ebaluazio modalitatea presentziala izango da, beraz derrigorrezkoa izango da klasera bertaratzea eskatzen den gutxienezko presentzilitatean.



Alarma egoeraragatik edota Covid19ko berragerraldi puntualagatik telematikora bueltatzen bagara ebaluazio tresnak eta portzentaiak irakasle bakoitzak kurtsoaren hasieran azaldutako Ikasleen Gidetan ezarritakoari egokituko dira, irakasle bakoitzaren eskuan utziz behar beste egokitzapen egitea egun bizi dugun egoera. Egokitzapen horiek lana gauzatzeko behar beste denborarekin jarriko dira ikasleen eskura, unibertsitateko plataformen edo posta elektronikoen bidez.



Ikasleek informazio hori jasoko dute unibertsitateko mezu elektronikoak aktibatuz, bai eta irakasleak erabiltzen dituen plataformetara konektatuz ere. Zereginak burutzeko tresna egokiak ez izatekotan, ikasleen betebeharra izango da irakasleei behar adina denborarekin jakinaraztea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASGAIAREN DESKRIBATZAILEA



Ikasgai hau, teknologia berriak testuinguru sozialean gehitu zirenetik, artean gertatutako ondorioen behaketa eta azterketan zentratzen da, pertzepzio kritikoaz. Halaber estrategia sortzaileen garapenetan oinarritzen da, bai arlo intelektualean baita egiteko moduetan ere. Teknologia artean, gizarte eta artistaren arteko harremanetarako baliabidetzat ulertzen dugu, artearen eginkizunari eragiten baitio, arlo politiko, kulturala eta sozialean murgiltzean.



Gure garai eta errealitateekin modu estu batean lotuta egoten saiatzen diren arte adierazpenei buruzko hausnarketak bideratzen ditu ikasgaiak. Ikasleriari medio berriei buruzko gogoeta egitera gonbidatzen dio artea sortzeko eta hedatzeko, eta honela haien esku dauden metodologia eta estrategiez kontzienteak izatera.



Ikasgaiak bilatzen du, errealitateak ikasleriaren prozesu sortzailean eragitea eta bere praktika artistikoan erreferentzia natural bihurtzea, baina ez, euskarri teknologikoa bera, garatutako lanetako azkeneko helburu bihurtzeko.



GAITASUNAK



C1 - Errealitate soziala eta euskarri artistikoak erlazionatu. Kultura, arte eta errealitate soziala artikulatu. Teknologiaren erabilpenagatik eratorritako estrategia artistiko zehatz eta berezkoei buruz gogoeta egin.



C2 - Input-en tratamendurako gaitasun eraginkorra eta metodologikoa sortu, irudi ala gertakizun errealen irakurmenean, output-en kudeaketarako eta lan artistikoen garapenerako.



C3 - Gure jarduera artistak bezala, era errealista batean testuinguruan egokitu eta jarduera artistikoaren inguruan dauden kontzeptuak eguneratu. Teknologia berrien oinarriak erabili eta ezagutu,eta baita problematika artistikoak zein artelanak sortzea ahalbideratzen duten baliabideak ere.



C4- Ekoizpenaren garapenean eragina duten kanpoko faktoreak ezagutu, adibidez, proiektuak finantzatzeko aukera anitzak, edota banatzeko sareak, etab.



C5- Ikasgelan, ikasleriaren heziketa dialektikoa ahalbideratu irakurketa eta eztabaiden bidez.





KASKUNTZAREN HELBURUAK



- Ikasleak arte teknologikoaren munduko proiektuak egituratzeko gai izango dira. (C1, C2)



- Ikasleak sorkuntzekin erlazionatutako proiektu eta eginbeharrak modu autonomo batean teknologia berrien bidez garatzeko gai izango dira. (C2, C4)



- Ikasleak laneko metodologia berezkoa erabiltzen hasiko da, inguruko feedback-a kontutan hartuz. (C1)



- Ikasleak, ideiak eta beste pertsonek azaldutako proiektuak behatzeko eta kritikatzeko gai izango dira. (C5)



- Ikasleak haien proiektu artistikoen ekoizpen eta finantziatzioaren muga errealak neurtzeko gai izango dira, muga horien arabera diseinatuz. (C3, C4)



- Ikasleak haien proiektuetako zabalkundearen ondorioak baloratzeko gai izango dira. (C3, C5)

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.BLOKE TEMATIKOA: ARTEA, IDEIAK, FUNTZIOA ETA GIZARTEA



1. GAIA: Arte eta Teknologia kontzeptuaren erakuntza.

2. GAIA: Irudi teknologikoen ezaugarriak

3. GAIA: Arte eta gizarte dinamika.

4. GAIA: Artea, artista eta gizartearen arteko harremanak.





2. BLOKE TEMATIKOA: ARTEA, PROZESUAK, TEKNOLOGIAK ETA TRESNAK



1. GAIA: Testuingurua eta teknologia Artean.

2. GAIA: Ekintza artistikoaren estrategiak.

3. GAIA: Lan prozesuak Artean eta Teknologian.

4. GAIA: Artista teknologikoaren tresnak.





3. BLOKE TEMATIKOA: ARTEA, ARTISTAK, PRAKTIKAK ETA LANAK



1. GAIA: Teknologia berrien artistak.

2. GAIA: Arte Teknologikoaren praktikak.

3. GAIA: Arte Teknologikoaren moduak.

4. GAIA: Irudia ondorio bezala.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza ekintza ezberdinetatik planteatzen da:



- Lantegiko praktikak: gelan egindako kritika eta esperimentakuntza.



- Ikasgai teorikoak : garapen teorikoak eta gelan parte hartzea.



- Mintegiak: garapen espezifikoak ikasleriaren ekintza zuzenen bidez lortutakoak



- Arloko praktikak: hitzaldiak eta erakusketak.



- Liburutegietan eta web horri ezberdinetan egindako bilakaera.



Kurtsoa zabaltzen den bitartean eta azaldutako dinamika jarraituz, ikasleriak ikasgai bakoitzean proposatutako lan pertsonala eta talde lanak bete behar izango ditu.



Ikasleriak, ikasgai teorikoetan edo/eta lan ezberdinen garapenean sortzen zaizkion zalantzak bideratzeko astero tutoretza orduak izango ditu.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Honen helburua ,ikasle bakoitzak kurtsoan zehar azaldutako edukien ezaguera eta lortutako konpetentziak egiaztatzea da. Ebaluatze sistema jarraia izango da. Honetarako, ikasleriak gelan bertan osatutako ariketak, ordu ez presentzialetan betetako lanen azalpenak eta kurtso amaieran kronologikoki ikasgaian eskatutako guztia batzen den dosierra baloratuko dira.



Ariketa bakoitzean, pertsonalak zein taldekoak, eskatutako erantzunen maila eta baloraketa komentatuko dira. Kurtso hasieran, ikasleek eskuragarri izango dute ebaluatzearen prozesuaren zehatz honen berri.



Azken azterketa egiteko eskubidea lortzeko, kurtsoan zehar eskatutako lan puntualen aurkezpenak derrigorrez egin beharko dira. Ikasleren batek deialdia ezeztatu nahi badu, irakasleari azterketaren data baino 10 egun arinago idatziz jakinarazi beharko dio. Ondorioz, baldintza hauek betetzen dituen ikasleak EA modura agertuko da eta ez du deialdirik galduko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gaur egungo egoera ikusita, ikasle bakoitzari bere materiala erabiltzeko eskatuko zaio, irakasleak kasu zehatz bakoitzera ahalik eta gehien egokituz. Baina, nolanahi ere, ariketa gehienek ordenagailu pertsonalak behar dituzte, irudiarekin eta bideoarekin lan egiteko prestatuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

GIANNETTI, Claudia. Estética digital: Sintopía del arte, la ciencia y la tecnología. Associació de Cultura Contemporànea. Barcelona, 2002.



LOUARD, Bertrandt, 2011. Tecnología contra la Civilización. En Lecturas sobre Tecnología y Dominación. Ed. Germinal pp. 3-13



MANOVICH, Lev. El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Ed. Paidós. Barcelona, 2005.



MUMFORD, Lewis, 1967. La megamáquina. En El mito de la máquina: Técnicas y evolución humana. Pepitas de calabaza ed, 2013.



TRIBE, Mark y Lana, Reena. Arte y nuevas tecnologías. Ed. Taschen. Colonia. 2006



VVAA. Arte y Pensamientos en la era Tecnológica. Mungi A. C. Elorza. I. Billelabeitia (editores). Servicio Editorial Universidad del País Vasco. Zarauz, 2004

Gehiago sakontzeko bibliografia

CASACUBERTA, David. Creación Colectiva. En internet el creador es el público. Ed. Gedisa. Barcelona, 2003.

CASTELLS, Manuel Internet y la Sociedad Red. La Factoría Nº14-15. (2001)

DARLEY, Andrew. Cultura visual digital. Espectáculo y nuevos géneros en los medios de comunicación. Ed. Paidos Comunicación, Barcelona 2003.

DUARTE, Ignasi y BERNAT, Roger. 2009. Querido Público: El espectador ante la participación: jugadores, usuarios, prosumers y fans. Barcelona: Centro Párraga, Cendeac y Elèctrica Produccions.

DEBORD, Guy. La sociedad del espectáculo, Valencia, Pre-Textos, 1999

ECHEVERRIA, Javier. Un Mundo virtual. Plaza y Janés, 2000.

GIANNETTI, Claudia (editora). Ars telemática. L'Angelot. Barcelona, 1998.

GUATTARI, Félix y ROLNIK, Suely, 2005. Micropolíticas: cartografías del deseo.Buenos Aires: Traficantes de sueños.

GUBERN, Román. La mirada opulenta. Exploración de la iconosfera contemporánea, Editorial Gustavo Gili. Barcelona, 1987.

KUSPIT, Donald B. Arte digital y videoarte: Transgrediendo los límites de la representación. Ediciones Pensamiento-Círculo de Bellas Artes, Madrid. 2006.

LEVY, Pierre. ¿Qué es lo virtual?. Ed. Paidós. Barcelona,1999.

PEREZ Ornia, J.R. El Arte del vídeo. Editorial Serbal. Madrid, 1991

PRADA, Juan Martín, "Otro tiempo para el arte", Sendemá, 2012

PTQK, María ed., 2012. Soft Power. Biotecnología, Industrias de la Salud y la Alimentación y Patentes sobre la Vida. Bilbao: Consonni ed.

RHEINGOLD, Howard. La comunidad virtual, Barcelona, Gedisa, 1996.

SCHAEFFER, Jean-Marie. La Imagen Precaria. Del dispositivo fotográfico. Editorial Cátedra S.A. Madrid, 1990.

SHANKEN, Edward A. (ed.) Art and electronic media. Phaidon press limited. London, 2009.

Aldizkariak

Arte y Políticas de Identidad. Ediciones de la Universidad de Murcia.

EXIT, Imagen & Cultura. Rosa Olivares y Asociados, S.L. Madrid.

Leonardo : Journal of the International Society for the Arts, Sciences and Technology. Cambridge (Massachusetts) : MIT Press,

Web helbideak

http://www.lafactoriaweb.com/articulos/castells15.htm

http://www.leonardo.info/

http://salonkritik.net/index.php

http://bookcamping.cc/visitas/soft-power-arte-tecnologias-y-biopoder

http://www.wired.com/magazine/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • OÑEDERRA AGIRRE, AITOR
  • PEREZ GOIRI, IKER
  • URQUIJO LABRADOR, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-15 12:00
  • Ekain : 2023-06-12 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-15 12:00
  • Ekain : 2023-06-12 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 12:00
  • Ekain : 2023-06-13 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 12:00
  • Ekain : 2023-06-13 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

03 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 08:30
  • Ekain : 2023-06-13 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

03 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 08:30
  • Ekain : 2023-06-13 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

04 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 08:30
  • Ekain : 2023-06-14 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

04 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 08:30
  • Ekain : 2023-06-14 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

05 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 12:00
  • Ekain : 2023-06-14 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

05 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-17 12:00
  • Ekain : 2023-06-14 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 08:30
  • Ekain : 2023-06-15 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 08:30
  • Ekain : 2023-06-15 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-19 09:30
  • Ekain : 2023-06-16 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

09:30-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-19 09:30
  • Ekain : 2023-06-16 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

33 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

14:30-15:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 12:00
  • Ekain : 2023-06-15 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

33 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-14:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-18 12:00
  • Ekain : 2023-06-15 12:00

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

34 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

11:00-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-15 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)

34 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-15 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)