XSLaren edukia

Sorkuntza Artistikoaren eta Profesionalizazioaren Prozesuak eta Metodologiak26895

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26895

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

SARRERA



4. mailako irakasgai hau teoriko-praktikoa eta sail-artekoa da. Bigarren lauhilekoan ematen da eta “Textos y contextos”ekin batera, Graduko derrigorrezko azken irakasgaia da Gradu Amaierako Lanari ekin baino lehen. Bere helburua, garai guztietako eta eremu anitzeko sortzaileek garatutako prozesu, metodologia edo itzulpen moduen ezagupena, hausnarketa eta ikasketa konparatzailea da. Bere erreferentziarik oinarrizkoena eta funtsezkoena artisten lana bera da -beraien ekoizpen plastikoak nahiz testualak-, arte epistemologia bat izan zitekeenarekiko hurbilketa bat proposatuz. Ikasleen auto-ezagutza eta norbere esperientzi metodologikoen inguruko hausnarketa bultzatuko du. Era berean, artearen mundu profesionalari dagozkion sare instituzionalaren, sare kuratorialaren eta horietan eragina eduki dezaketen araudien ezagupena sustatuko du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK



IRAKASGAIAREKIN HARREMANDUTAKO 4.MAILAKO GAITASUNAK



C2. Jakintza espezifiko gisako artearen ulerpena. Artisten pentsaera eta metodologien ezagupena beraien lan eta testoen bidez.

C4. Artearen sistema, bere mekanismoak eta bere eskakizunak ezagutzea bertan era profesional batean murgildu ahal izateko. Egile eskubideen eta jabego intelektualaren inguruko arazoak eta funtzionatzeko moduak ezagutzea.

C5. Artegintzan gizarte bizimoduak berezkoak dituen gizabanakoa-taldea harreman kontuetaz jabetzea. Sortze ekintzaren eta egindakoaren erantzukizuna norbere gain hartzea, artista garaikideari eska dakiokeenarekin harremanetan. Konpromezurako gaitasuna.

C6. Artelan bihurtzeko beharrezkoa den edonolako arte esperimentaketarekin bat datorren oinarrizko sinbolizazio eragiketaz jabetzea.



IRAKASGAIAREKIN HARREMANDUTAKO TITULAZIOAREN GAITASUNAK



G5. Ikerketa eta eztabaida kritikorako errekurtsoak eta sortze edo eta zientzia metodologiak erabiltzea, aurrea hartzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna erakutsiz, bai bakarka nahiz taldeka.

G9. Artearen sistema (galeriak, museoak, fundazioak, elkarteak eta abar., hala nola beken eta diru-laguntzen eremua), bere mekanismoak eta bere eskakizunak ezagutzea bertan era profesional batean murgildu ahal izateko (kontratoak, alde legalak, aseguroak, eta abar.). Egile eskubideen eta jabego intelektualaren inguruko arazoak eta funtzionatzeko moduak ezagutzea (Copyright, Copyleft, eta abar.).



IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK



- Artelanaren sorreran zenbait metodologia eta sortze prozesuen presentziaz jabetzea. Artea jakintza baten, lan baten, ahalegin baten eta zoriaren nolabaiteko elkarlanaren ekoizpen gisa ulertzea.

- Lan modu edo metodologia ezberdinen artean bereizteko gai izatea.

- Norbere sortze prozesua bizitzeko, hausnartzeko eta besteei helarazteko gai izatea.

- Artearen mundu profesionala ulertzeko, bertara egokitzeko eta aurrea hartzeko ahalmena, zenbait gaitasun pertzeptibo, afektibo eta kontzeptualen garapenaren bidez.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sorkuntza eta profesionalizazioa.

2. Artistaren etika eta desioa merkatuaren legearen aurrean edo ondoan.

3. Artea eta jakintza.

3.1. Artearen dimentsio kognitiboa.

3.2. Artearen jakintza.

4. Sortze prozesuak.

4.1. Esperientzia eta esperimentaketa.

4.2. Proiektua eta prozesua.

4.3. Erresistentziak.

5. Kasuen azterketa

5.1. Deleuzeren araberako diagrama

5.2. Oteizaren araberako "Ley de los Cambios" eta "Ecuación estética molecular" direlakoak

5.3. Jolas prozesua, oztopoak, mugak, eta abar.

6. Reflexibitatea eta idazkera.

6.1. Esperientzi artistikoaren berri eman beste zenbait baliabideren bidez

6.2. Analogia, irudikapena, errepikapena.

6.3. Idazkera "emisión realizativa" delakoa gisa.

7. Artelanaren zirkulaziorako eta zilegitasuna lortzeko sistemak.

7.1. Kasu ezberdinen azterketa (Profesionalizazio jardunaldiak).









MetodologiaToggle Navigation

Gaien antolamendua ez dago zehatz meatz kronologikoki eginda. Ikasturtean zehar eskola magistralak, gelako eta landako praktikak, kasuen azterketak, idatzizko ariketak eta talde lanen bidez landuko diren zenbait eduki eta gaitasunari dagokio, baina eduki eta gaitasun horiek isolatutako atalak ez izanik, orden ezberdinetan ager daitezke, beti ere irakaslearen aburuz eta talde bakoitzaren dinamikak kontuan hartuta.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 5
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 65
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
    • Partehartzea (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren edukiak ebaluatuko dira gelan bertan egindako lanaren jarraipenaren bidez, ariketen zuzenketaren bidez eta noizean behin idatzizko proben bidez.

Azken nota lortutako gaitasunen emaitza izango da eta bertaratzearen erregulartasuna eta jarrera arduratsuak oinarrizkoak izanik, kalifikatua izateko gutxienez %80aren bertaratzea derrigorrezkoa izango da.

Irakasgaian erabiltzen den ebaluaketa sitema ebaluaketa jarraia da. Horren arabera lortutako kalifikazioa irakasgaiaren nota da. Arautegian zehaztutako arrazoietan oinarrituta klasera joatea ezinezko dutela justifikatzen duten ikasleek edukiko dute soilik azken azterketarako eskubidea (azken azterketa edo kurtso amaierako errekuperaketa). Proba hau ikasturteko lan guztien aurkezpenean gehi azterketa bat egitean datza, azken hau irakasle bakoitzaren irizpideen araberakoa izango delarik.

Ikasturtean zehar tarteka agertu diren ikasleak edo eta nabarmenki nahikoa ez den lan bat egin dutenak, ebaluaketa jarraiaren bidez lortutako notaz izango dira kalifikatuak soilik.

Hala nahi izanez gero, ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio, irakasgaia ematen duen irakasleari zuzendutako idatzi baten bidez, beti ere, azterketen denboraldi ofiziala hasi baino bi aste lehenago gutxienez.

Ezohiko deialdian, ebaluaketarako irakasgaian egiten diren ariketa guztiak aurkeztu beharko dira, eta irakasleak hala erabakiko balu, azterketa bat ere egin beharko da. Nolanahi ere, ebaluaketara aurkeztu ahal izateko derrigorrezkoa izango da ohiko deialdiako noten argitaratzetik ezohiko deialdiko egunera arte dauden tutoretza guztietara joatea.

Deialdiari uko egitea:

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”

Ebaluazio sistemari uko egitea:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian ebaluatua izateko, irakasgaian proposatutako ariketa guztiak aurkeztu beharko dira eta, irakasleak hala erabakitzen badu, azterketa teoriko-praktiko bat egin beharko da. Hori guztia egin ahal izateko ezinbesteko baldintza izango da ohiko deialdiaren kalifikazioak argitaratze egunetik ezohiko deialdiko azterketa egunera arteko tutoretza guztietara joatea.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Testuak eta ariketa bakoitzerako egokiak diren euskarri eta baliabide plastikoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

DEWEY, J. El arte como experiencia

HOUELLEBECQ, M. El mapa y el territorio

KLEE, P. Teoría del arte moderno

MORAZA, J. L. Arte y saber

MORAZA, J. L. El deseo del artista

OTEIZA, J. Quosque Tandem

SYLVESTER, D. Entrevistas con Francis Bacon

GROYS, B. Sobre lo nuevo: ensayo de una economía cultural

GROYS, B. Volverse público

RAMIREZ, J.A. Ecosistema y explosión de las artes

RAMIREZ, J.A. El sistema del arte en España

Gehiago sakontzeko bibliografia

DELEUZE, G. Francis Bacon. Lógica de la sensación
DELUZE, G. Pintura
GORDILLO, L. y otros. Super yo congelado
RILKE, R. M. Cartas sobre Cézanne
STEYERL, H. Los condenados de la pantalla
PALLASMAA, J. La mano que piensa. Sabiduría existencial y corporal en la arquitectura

Aldizkariak

- EXIT
- ArtPress
- A-desk (digital)
- Afterall
- e-flux (digital)

Web helbideak

BLOG DE TRABAJO DE LA ASIGNATURA: http://procesosymetodologias.blogspot.com.es/
Egela de cada grupo de la asignatura
http://www.eremuak.net/
http://www.avam.net/index.php?option=com_content&task=category§ionid=44&id=69&Itemid=165
http://www.iac.org.es/
http://tv.uvigo.es/es/serial/261.html
http://peioaguirre.blogspot.com.es/
http://www.consejodecriticosav.org/categorias/comunicados-ccav.html
http://www.azala.es/es/
http://www.ubu.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • FIDALGO ALDAY, IKER
  • OTAMENDI AGINAGALDE, JON
  • VICARIO CALVO, BEGOÑA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

12:30-14:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-20 15:30
  • Ekain : 2023-06-15 15:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

17:45-19:15 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-20 15:30
  • Ekain : 2023-06-15 15:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

15:30-17:45 (1)

10:15-12:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-20 15:30
  • Ekain : 2023-06-15 15:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

16:45-18:15 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-18 14:30
  • Ekain : 2023-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

16:45-18:15 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-18 14:30
  • Ekain : 2023-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

14:30-16:45 (1)

14:30-16:45 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-18 14:30
  • Ekain : 2023-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

11:45-13:15 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-17 09:30
  • Ekain : 2023-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-11:45 (1)

09:00-11:15 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-17 09:30
  • Ekain : 2023-06-12 09:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

11:15-12:45 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-17 09:00
  • Ekain : 2023-06-12 09:00

Ikasgela(k)

  • Labotario animación - . (1)

32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:00-11:15 (1)

09:00-11:15 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Apiril : 2023-04-17 09:00
  • Ekain : 2023-06-12 09:00

Ikasgela(k)

  • Labotario animación - . (1)
  • Labotario animación - . (2)