XSLaren edukia

Eskultura III26886

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26886

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Bereziki sinbolikoa den praktika diziplinarraz arduratzen den derrigorrezko ikasgai praktiko/teorikoa, eta hau, eskultura materia eta gauza abstraktuen hizkuntza plastikoetan oinarrituta egotea.

Mimesi noziotik datorkigun errepresentazio funtzio konplexua da ikasgai honen sostengua; estatua, monumentua, eskultura eta bestelako arte tranpantojoetan antzeman dezakeguna eta praktika artistikoaren bidez gaurkotu daitekeena; konbentzioen aurrean subjektibitate eragile deritzogun medioa.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

TITULAZIO GAITASUNAK

G1. Barneratu artearen ezagutza berezko teknika diziplinarra legez

G2. Egungo artegile legez arduratu gizarte aurrean artearen ekintzak duen dimentsio eragileaz. Konpromisorako ahalmena

G6. Erabili arte diziplinetatik datozen fundamentuak errepresentazio eta konfigurazio prozesuetan



KURTSOKO GAITASUNAK

C3º. C2. Arte lanetan esperimentakuntza artistiko prozesuetatik sortzen diren sinbolizaziorako bideak eta barne zentzuak praktikatu.

C3º. C3. Arte gertakarien eta giza ingurunearen arteko harremanak kritikoki ulertu.

C3º. C1. Laneko metodologi bereziak mugatu norberaren helburuak gogoan edukita







HELBURUAK.-

- Errepresentazioan gertatzen diren gaurkotze eta berriztatze prozesuen aurrean praktikan jarri eskulturak suposatzen duen singularitate prozidementala, antolatzailea, plastikoa eta irudikatzailea

- Eskultura jakintzaren fundamentuak eskuratu garaiko aldaketen aurrean aniztasunak dakarren baloreak eta ahalmen kritikoa bermatu ahal izateko.

- Eskulturaren esperientzi eredugarrietan oinarritutako praxi artistiko pertsonala garatu.

- Ikasle bakoitzeko ametza eta irudimenezkoa arte diziplinekin egokitu bermatu ahal izateko ikasleak berez sentitzeko eta espresatzeko dakarren modu pertsonala

- Ikaslea kokatu Gradu Amaierako Lanak suposatzen duen konpromiso intelektualaren aurrean



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Eskulturaren ezagutza, bere errepresentazio motak eta teknikak, sinbolizatze prozesuetan

2.- Eskultura irudi aurreko gertakari legez. Bitartekaritza sinbolikorako presentziak. Gorpuztasuna eta tranpantojoa artean: ordezkoaren asmakizuna

3.- Eskulturaren mimesia eta mitoen mundua: erabaki materiko-poetikoak

4.- Eskultura eta sorkuntza: desio eta irudimenezkoa materiaren mugatan

5.- Tokia eta inguruneari buruzko hausnarketa monumentalitatean. Eskultura eta proiekzio publikoa



MetodologiaToggle Navigation

Eskultura III moduko ikasgaien kasuetan, bereziki praktikoak direnean eta arte irakaskuntzan diziplina konkretu bataz arduratzen denean, eraikuntza, plastikotasuna, materia nortasuna, forma artikulazioa, masa, bolumena, espazioa, sama, materialtasuna, errepresentazioa eta irudia nozioen garapenean sakonduko duen praxia erabiliko da.

Hasiera batean ariketa praktikoetan oinarrituta dagoen irakaste dinamika jarraituko da baina, ikasle taldearen formazio estetikoa heldua denean eta metodologia praxira pasatzeko aukera ikusten denean, eskultura ariketak albo batean utzi egingo dira ikasle bakoitzaren sorkuntza prozesu eskultorikoan sakontzeko. Irakasle/ariketa proposamena eta ikasle/erantzun plastikoa bikoteen harremana etenik gabeko lan tokia bihurtuko da ikasleak eskulturari dagozkion berezko lan-tresna estetikoak erabil ditzala. Helburu nagusia ikasleak sensibilitate eskultorikoa barneratzea izango da gure diziplinaren berezko ezagutza eta ikasle berezkoen sentimendu partikularrak, zein ametzak edo ideiak harremanduz. Baliabideak, prozedimentalak zein teknologikoak, eta gure diziplinak materia altxatzeko erabiltzen dituen berezko operazioak aurrez aurre jarriko dira edozein espresio materialak artelanaren berezko zentzuari erantzun dezala.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiko edukien ebaluaketa ikasgelan egindako lanaren bitartez egingo da, bertan burututako lanen zuzenketa eta, izanez gero, idatzizko azterketa baten bitartez.

Azken nota jasotako konpetentzien ondorio izango da eta, etorrera maiztasuna eta ardura oinarrizkoak direnez, %80ko etorrera minimo batetik baino ezingo da lortu.

Irakasgaian erabiltzen den ebaluaketa metodoa jarraitua da. Ebaluaketa horretan jasotako kalifikazioa da irakasgaiko nota. Ebaluaketara heldu ezin izana arautegian azaltzen diren zergatiekin justifikatu izanak bakarra emango du froga, azterketa ala errekuperaketarako aukera. Froga hau irakasgaian egindako lan guztien aurkezpenean oinarrituko da, eta irakaslearen irizpideen arabera, azken froga batean.

Irakasgaian zehar aldizkako agertzea izandako edo lan gutxi egindako ikasleak ebaluaketa jarraituaren notarekin bakarra izango dira kalifikatuak.



Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Ezohizko deialdian ebaluaketak irakasgaian zehar eginiko ariketa guztien gauzatzea eskatuko du eta baita, behar izanez gero, azterketa bat ere. Guzti horretarako baldintza izango da deialdi arrunteko nota publikazio eta deialdi ezohizkoko azterketa bitartean dauden asteetako tutoretza guztietara aurkeztea.





BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- AA.VV., Oteiza. Propósito Experimental, Fundación Caja de Pensiones, Madrid, 1988

- Bados, Ángel, Oteiza, Laboratorio Experimental, Jorge Oteiza Fundazio-Museoa, Alzuza-Nafarroa, 2008, or. 453, ISBN: 978-84-935542-8-6

- Bados, ARSenal galeriaren katalogoa, Bilbao, 1996

- Bourgeois, Louise, Destrucción del padre/ reconstrucción del padre: escritos y entrevistas 1923-1997, Síntesis Col. El espíritu y la letra, Madrid, 2002, or. 192, ISBN: 978-84-7738-988-0

- Moraza, Juan Luis, Seis sexos de la diferencia. Estructura y límites, realidad y demonismo. Gipuzkoako Foru Aldundia, 1990

- Morris, Robert, Notas sobre escultura, I eta II zatiak (or. 49-59) Minimal Art, Gipuzkoako Foru Aldundia, 1996. ISBN: 8479071842



Gehiago sakontzeko bibliografia

- Bozal, Valeriano, Mímesis: las imágenes y las cosas, Visor, Madrid, 1987, or. 231, ISBN: 8477740038.9788477740032
- Vattimo, Gianni eta besteak, En torno a la postmodernidad, Anthropos, Barcelona, 1990, or. 169, ISBN: 84-7658-234-X
- Gadamer, Hans-Georg, La actualidad de lo bello, Paidós, 1991, or. 128, ISBN: 9788475096797
- Heidegger, Martin. Arte y poesía, Breviarios, Fondo de Cultura económica, México, 1985. 148p. ISBN: 968-16-0040-1
- Krauss, Rosalind. La originalidad de la vanguardia y otros mitos modernos, Alianza Editorial, Madrid, 2006, or 320, ISBN: 9788420671352
- Lyotard, Jean-François, Discurso y figura, Gustavo Gili, Barcelona, 1979, or. 473, ISBN: 9788425209130
- Valente, Ángel, Las palabras de la tribu, Tusquets, 1994, or. 264, ISBN: 978-84-7223-430-7

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ELORRIAGA ORIVE, JAVIER
  • MENDIZABAL EGUIALDE, ELENA
  • OYARZABAL VALORIA, JOSE ALBERTO

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:45-13:45 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 11:15
  • Ekain : 2024-06-11 11:15

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 11:15
  • Ekain : 2024-06-11 11:15

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:15-12:45 (1)

14:30-16:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-09 11:15
  • Ekain : 2024-06-11 11:15

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 0B9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 11:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 0B9 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 09:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 09:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 09:00
  • Ekain : 2024-06-14 09:00

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)