XSLaren edukia

Argazkilaritza Arte Garaikidearen Diskurtsoan26890

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26890

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Azalpena: Argazkigintzaren berezitasun propioak diziplina (autonomoa) bezala eta arte garaikidean beste arloekin duen harremanaz arduratuko gara. Medioak dituen sor eta ekoizteko tresna bereziak ikusi eta erabiliko dira, ikaslearen singulartasuna bizteko esperimentazio eta diskurtso beharretan lan egiteko.

Ikasgai honetan argazkigintza eta arte joera garaikideak aztertuko ditugu ikuspegi kritikoarekin. Metodologia, batez ere praktikoa izango da argazkilari klasikoen eta egungo artisten lan adierazkorren analisiaren bidez.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak:

G1. Artearen jakintza tekniko jakitetzat ezagutu.

Artearen jakintza dioguna, jakintza tekniko gisa ulertzea. Jakintza tekniko hau, aurkikuntza pertsonal/erabakitasun material gisa onartzea, soluzio edo erantzun objektiboen multzo izaki, eta hauen erabilpena, egiteko moduen eta agerpen artistikoen pluraltasunean gauzatuz.

G4.Ezaguerak eta trebetasunak osatu proiektu artistikoak planteatzeko eta garatzeko.

Disziplina artistiko bakoitzean den funtsa, bere aniztasunean eta elkar-eraginean maneiatzen eta artikulatzen ikastea. Aldi berean, arteaz kanpoko bestelako jakintza ezberdinak osoki erabiltzeko gaitasuna eskuratzea, sortze prozesu pertsonalean landu eta garatuko direnak.

G7.Historia, teoriak eta Artearen nozio adierazgarriak ezagutzea, baita artisten pentsamendua bere lan eta testuen bidez.





Helburuak: Irakasgai honen lehen helburua, ikasleari Argazki izaeraren inguruan artearekin lotuta eman diren aldaketen eta garapenen berri ematea eta honekin bat analisi eta praktika prozeduretan gaitasunak hartzea. Argazkigintza artearen arloan bide edo medio bezala hartuko dugu diziplina bezala baino, medio bezala hartuz, argazki izaeraren kontzeptu zabalpena ikusiko dugu arte lanen hartu emanetan.

Heburu zehatzen artean; Historiko hurbilketa, argazki medioaren alde teorikoari gain-begirada bat emango zaio, garrantzizkoak izan diren idazkiak eta kontzeptuak aztertuz. Baita egungo korronteen ezaguera eta honekin bat, gure lanaren barruan nola ildo hauen estrategiak azaleratzeko gai garen

Helburu hauei eusteko lan tekniko eta prozesuzkoari ezin zaio lepoa eman, beraz ardura handia hartuko dugu, irudikatzeko orduan, zeintzuk diran tresna eta erabilera egokienak ezagutzen.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Historiko hurbilketa. Analisi eta ikuspegi historikoa: garaiak eta mugimenduak. Argazkigintzaren arloan eta artean ikus munarriak diren argazki irudi batzuei begirada emanez.

Hauekin batera argazki medioaren alde teorikoari gain-begirada bat egingo zaio, batez ere irudikapenaren aldetik garrantzizkoak izan diren idazkiak eta kontzeptuak aztertuz. (semiotika, antropologia, historia, eta arte arloetatik izandakoa testuekin). Batez ere errealitatea eta egiantzaren arteko harremana medioan

1. Artearen bideak. Argazkilaritzaren bideak.

Argazki Mintzairaren ardatzak

2. Argazki ikerketa. Berezitasuna / diziplinartekotasuna

Teoriak eta teorikoak. Fotografiko izaera. Kontzeptuzko gakoak eta joerak.

3. Argazkilaritzaren estrategiak.

-Dokumentuzko era, izango da hasieratik ekintzazko praktikan aritzeko arloa. Dokumentala eta dokumentuzko estiloa, funtzioa eta artea. Begirada historikoa eta egungo garaia. Autobiografia erreportaje Subjektiboa

-Medioa autonomoa. Medioa agerian (disziplina)

Formalismoak. Piktorialismoa. Abangoardiak. Gero ikus sintaxia eta medioaren berezitasunak labur bilduko ditugu argazkien izaera landuz.

-Kontzeptuzko ildoak- Modernismo-Postmodernismo

Arte garaikidean sarrera: Performatibotasuna. -Eskuratze lanak (apropiazioa). Simulaketa. Remake

-Eszenan jartzea. Argazkigintza narratiboa. Fikzionalizazioa eta zinematografiko era.





Egungo korronteen ezaguera eta honekin bat, gure lanaren barruan nola ildo hauen estrategiak azaleratzeko gai garen

4. Egungo Argazki eskolak edo korronteak. Düsseldorf. Vancouver. Boston. Helsinki. New York.

5. Generoak eta tendentziak: - Erretratua. Autoerretratua. Gizagorputza.

- Paisaia. Kalekoa.

- Natur hila.

- Abstrakzioa.



6. Arazo ariketak. Lantzeko gai proposamenak

Kaleko argazkigintza. Egunerokoa. Edertasuna. Ezustekoa. Mugimendua. Harremanak. Istorioa. Kanpoa. Performatiboa …



7. Proiektuak ekoiztu. Helburuak eta ekintza plana. Norberaren aukerak





Helburu hauei eusteko lan tekniko eta prozesuzkoari ezin zaio lepoa eman, beraz ardura handia hartuko dugu, irudikatzeko orduan, zeintzuk diran tresna eta erabilera egokienak ezagutzen.



1. Aribide teknikoen funtsak.

2. Materialen erabilera (aurre-ekoizpena).

3. Irudien harrera (ekoizpena).

4. Edizio analogiko eta digitala (post-ekoizpena).

5. Irakurketa eta Aurkezpena. Irudi objektua

MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA

Irakasgaiaren metodologia hiru ataletan oinarrituko da.

1- Klaseko azalpenak. Alde batetik aztergaiarekin batera datozen jakingarriak; testuen irakurketak, ikusteko eta aztertzeko adibideak e.a. kritiko, analitiko, eta hausnarkor ahalmenak garatu ahal izateko.

2- Bigarren atalean lan proposamenak bideratuko dira eta norberaren ikerketak izango dira hor, ikasgaiaren ardatz praktiko esperimentala. Ariketa proposatuen bidez garrantzizko gakoak landuko dira.

3- Atal bi hauek , guztion elkarren arteko hausnarketak sortuko dituzte, aztergaien problematikak hobe ulertzen laguntzeko. Hauekin batera Testu, Irudi eta adierazgarriak diran kontzeptuak erabiliko dira ikertzeko materiala bezala.

Beraz zehaztuz; bat ezaguera eta analisia, bi egitasmoa (esperimentatu), eta hirugarren elkarrezko berrikusketa

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Metodologiaren nolakotasunei begiratuz, etengabeko ebaluaketa hartuko dugu eredutzat. Honek esan nahi du klaseko parte hartzeak eta lan aribideetan ikasle eta irakaslearen arteko elkarrizketa jarraikorrak, ebaluaketaren hasierako abiapuntua izango dira. Asken ebaluaketa agindutako lan amaituak eta azterketa batekin osotuko da kalifikazio sistema eratzeko.

Ariketak epe batekin joango dira eta ezinbestekoa da klasean aurkeztea, mintegi eredua jarritzeko. Lanak gauzatzeko epe mugatu bat jarriko da eta hauetan, egitasmoaren barruan ematen diren jarrerak eta hautakizunak, azken emaitza amaituaren besteko garrantzia izango dituzte. Lan amaituak izango dira.

Irakasgaiak duen ezaugarriengatik ezinbestekoa izango da alde teknologikoa (teknika azterketa gehi teoria) gainditzea prozesuetan (lanetan) ebaluaketa izateko. Eta beste aldetik, proposatutako lan guztiak aurkeztu beharko dira azken nota eduki ahal izateko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakurketak;
Victor Burgin: «Mirar fotografías». Ribalta, J. y Picazo, G. Indiferencia y singularidad. Barcelona, Gustavo Gili.
Martha Rossler: «Aspectos políticos de la fotografía documental» (1982). Ética y estética de la fotografía documental (1997). Imágenes públicas. Gustavo Gili,
Baqué, Dominique: «Fotografía y arte conceptual» y «Deconstrucción del paradigma del instante decisivo». La fotografía plástica. Barcelona, Gustavo Gili

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BAQUE, Dominique, La fotografía plástica, Barcelona, Gustavo Gili, 2003.

BARTHES, Roland, La cámara Lúcida. Paidós Comunicación, Barcelona 1989

BRIGHT, Susan: Fotografia Hoy. Editorial Nerea, Donostia, 2006.PICAZO, Gloria y RIBALTA, Jorge eds., Indiferencia y singularidad - La fotografía en el pensamiento artístico contemporáneo, Barcelona, MACBA, 289 p., 1997.

DUBOIS, Philippe; El acto fotográfico. De la representación a la recepción Paidós, Barcelona 1986 y 1994

GÓMEZ ISLA, José: Fotografía de creación. San Sebastián, Nerea, 2005.

INGLEDEW John, FOTOGRAFIA. Ed. Blume

PICAZO, Gloria y RIBALTA, Jorge eds., Indiferencia y singularidad - La fotografía en el pensamiento artístico contemporáneo, Barcelona, MACBA, 289 p., 1997.

LEMAGNY, Jean Claude; ROUILLÉ, André (dirs.): Historia de la fotografía. Ed. Martínez Roca, Barcelona, 1988

SONTAG, Susan; Sobre la fotografía, Edhasa, Barcelona 1981

Gehiago sakontzeko bibliografia

BENJAMIN, Walter: “Pequeña historia de la fotografía” eta “La obra de arte en la era de su reproductibilidad técnica” en Discursos interrumpidos I. Filosofía del arte y de la historia, Taurus, Madrid, 1979 y 1987.
BLESSING, Jennifer y Trotman, Nat (eds.). Haunted: fotografía-video-performance contemporáneos. Museo Guggenheim Bilbao, Bilbao; Solomon R. Guggenheim Museum, Nueva York, 2010.
CAMPANY, David: Arte y fotografía. Phaidon, Barcelona, 2006
COTTON, Charlotte: The Photograph as Contemporary Art. Londres, Thames & Hudson, 2004.
DURAND, Régis: El tiempo de la imagen. Ensayo sobre las condiciones de una historia de las formas fotográficas. Salamanca, Universidad de Salamanca, 1998.
FLUSSER Vilem: Una filosofía de la fotografía, Madrid, Síntesis, 2001
FONTCUBERTA, Joan: El beso de Judas. Fotografia y verdad. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 1997
GREEN, David (ed.); ¿Qué ha sido de la fotografía?. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2007
KRAUSS, Rosalind: Lo fotográfico. Por una teoría de los desplazamientos. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2002.
SPECTOR, Nancy: “La fotografía artística después de la fotografía”, en VV.AA.: Imágenes en movimiento. Fotografía y vídeo contemporáneo en las colecciones de los museos Guggenheim. Bilbao, The Solomon R. Guggenheim Foundation, 2003 (cat.)
SPENCE, Jo: Quaderns portatils. Barcelona. Macba, 2005
VV.AA.: Tiempo suspendido. Fotografía y puesta en escena en las colecciones del DA2 y la Fundación Coca-Cola. Fundación Coca-Cola y Fundación Salamanca Ciudad de Cultura, 2009 (cat.)
VV.AA.: Vitamin PH. Ed. Phaidon

WEIERMAIR, Peter, Prospect - Photography in Contemporary Art, Zurich, Stemmle, 424 p., 1996.

Aldizkariak

Exit
Papel Alpha. Univ. de Salamanca
European Pothography. Ed. Andreas Muller Pohle.
Aperture. Aperture. New York

Web helbideak

http://www.phe.es
http://www.photoeye.com
http://www.americansuburbx.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BILLELABEITIA BENGOA, JOSEBA IÑAKI
  • CLAVER SANZ, VICTOR MANUEL
  • MURIEDAS DIEZ, MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

18:00-19:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 15:00
  • Ekain : 2024-06-10 15:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

15:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 15:00
  • Ekain : 2024-06-10 15:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

18:00-19:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-21 15:00
  • Ekain : 2024-06-11 15:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

15:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-21 15:00
  • Ekain : 2024-06-11 15:00

Ikasgela(k)

  • 0AA8 - . (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

13:45-14:15 (1)

14:00-14:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 11:15
  • Ekain : 2024-06-12 11:15

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)
  • 0AA6 - . (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

13:15-13:45 (1)

13:30-14:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 11:15
  • Ekain : 2024-06-12 11:15

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)
  • 0AA6 - . (2)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

11:15-13:15 (1)

12:30-13:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-22 11:15
  • Ekain : 2024-06-12 11:15

Ikasgela(k)

  • 0AA6 - . (1)
  • 0AA6 - . (2)