XSLaren edukia

Arlo Grafikoa Eremu Hedatuan26906

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26906

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation



Obra grafikoa, beste izen batzuen artean, hala nola, grabatua, obra anizkoitza, obra grafiko originala, obra seriatua, arte anizkoitza, etab., sistema gisa planteatzen da, non kontzeptualki lan mota horri esleitutako kategoriaren nozioaren desplazamendua gertatzen den, bere funtsezko ezaugarrien batuketa baino zerbait gehiago dena. Irakasgai honen testuinguruan, grabatuaren praktika maila teoriko-praktikoan planteatzen da. Oinarrizko ezagutza batetik abiatuta, teknika grafiko tradizionalak eta estanpazio-prozesuak aplikatuz, ondoren, horietan sakontzeko eta, hala badagokio, beste batzuk txertatzeko, horiek ezagutu eta garatzeko. Grabatuaz haraindiko eremu grafikoa arakatuz ikasleen sormen-beharren arabera, horrela, ikusizko arteen estatutua bera berriz aztertu ahal izateko, non tradizionalki materialtzat, teknika grafikoak eta grabatzeko prozesu esklusiboak jotzen zena diluitu ahal izan den.

Praktika horri buruz eta beste diziplina batzuetara aldatzeko dituen mugen inguruan galdetuz, eremu hedatura eramanez. Hainbat baliabide garatuz, hala nola proposatzen diren lanen izaera bakarraren eta anizkoitzaren (erreproduzigarritasunaren) arteko aurkakotasuna azpimarratuz.



Irudia pentsatzea, norberarena egiteko eta interesatzen zaion tokitik aztertzeko, bere aukeretan amaitutako irudi batetik urrun.

Jatorrizko irudien (marrazkiak, pinturak, estanpak, argazkiak, etab.) aukeraketa batetik abiatzea proposatzen da. Grabatuaren praktika aplikatu ondoren horiek modu irekian garatzeko, artearen beste eremu hedatu batean erator daitezen, horrela, ekintza sortzailea zabalduz eta beste izaera bateko ondorioetara iritsi ahal izateko.

Helburua ingurune artistikoan dagoen ideia eta posizionamendua zehaztea da. Ingurune horretan, artearen kontzeptuak balio du, eta ez hainbeste teknikak, zehazki, grabatuarenak. Hala ere, testuinguru horretako informazio-balioak materialen, prozesuen eta tinten, formen eta testuren koloreen presentzia sentikorraren bidez transmititzen dira. Eta, horrekin batera, ikusmena zalantzan jarri nahi da, egindako lan grafikoaren osagaiak zabaltzean, grafikoaren eremu hedatuan esperimentatzeko eta ñabardura berriak emateko, ikasleek beste ikuspegi batzuk bilatzeko parte-hartze aktiboa izan dezaten.

Ingurunea ezagutzeak eta galdera egokiak egiteak, tailerrean praktikarekin batera, azterketa bikoitza egitea ahalbidetzen dute: analitikoa eta esperimentala, grabatua praktikatuz praktika artistikoari modu aberasgarriagoan heltzea ekarriko duena



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Prozesu eta teknika grafikoen oinarrizko ezagutzak praktika espezifikoa menperatzea eta, ondoren, modu ireki batean aplikatzeko gaitasuna: teknika grafikoetatik beste arte-diziplina batzuetara aplikatutako autonomia teknikoa lortzea.

- Sortze-prozesuaren barruan ideiak sortzeko eta erlazionatzeko gaitasuna.

- Artelanei eta testuei dagokienez, lengoaia artistikoak aztertzeko eta sintetizatzeko gaitasuna: artista interesgarrien pentsamendua eta metodologia ezagutzea, norberaren praktika artistikoarekin lotzeko.

- Informazioa bilatzeko eta kudeatzeko gaitasuna ondoren garatzeko, lan artistiko pertsonala egiteko beharrezkoa den logistika egokia aplikatzeko.

- Norberaren lan artistikoaren inguruan hausnarketa analitikoa eta kritikoa egiteko gaitasuna.

- Denbora planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, proposatutako lanak egiteko ezarritako kronogramaren arabera.

- Esperimentaziorako tresna eta metodo espezifikoak ezagutzea grafikan eta beste arte-diziplina batzuetan.

- Proiektu artistikoei aplika dakizkiekeen diziplina anitzeko prozesuak ezagutzea: grafiko hedatua.

- Grabatuari eta estanpazioari nahiz sor daitezkeen beste baliabide artistiko batzuei dagozkien hiztegia, kodeak eta kontzeptuak ezagutzea.



Praktika artistikoak dagokien kultura-erreferentziaren esparruetan kokatzea. Sorkuntza artistikorako beharrezkoak diren tresnak, teknologikoak zein pentsamendukoak, ezagutzea. Lehenik, ingurune grafikoan aplikatzen dira espezifikoki, eta, ondoren, beste euskarri batzuetan, hainbat diziplina artistikoren bidez hedatuz.



Arteari buruzko diziplinarteko ikaskuntzaren testuinguruan egin beharreko proiektu plastikoaren ideian interpretazio pertsonala jasotzea eta sustatzea. Irakasgai komunak egiten diren pintura-minorraren irakaskuntza osatzen duen irakasgaia da.



Helburua da ezagutza eta trebetasun espezifikoak eskuratzea grafikaren arloan, eta, aldi berean, ezagutza eta trebetasun horiek modu irekian aplikatu ahal izatea, beren ahalmen artistikoa hedatuz, lengoaia eta proposamen plastiko propioak artikulatzen laguntzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia. Sorkuntza grafikoa eta bere premisak. Metodo prozesualak, teknologiak eta bere teknikak, prozesu analogiko eta digitalak, foto inpresio prozesuak, inprimatzeko sistemak, irudi anitz paperetan.

2. Gaia. Teknika grafikoen hizkuntza espezifikoa. Estanpa, grabatua, marrazketa, ilustrazioa, poster, pintura, eskultura.

3. Gaia. Tekniken polibalentzia eta prozesu berriak. Urratzaile prozesuaren bidezko grabatua, irudi analogikoa eta digitala, edizioa eta kopia.

4. Gaia. Grafika eta bere testuingurua. Euskarri anitzen gaineko inprimatutako irudia. Egungo joera eta Copy-Art.

5. Proiektu grafikoa artean: aplikazioak. Artista tailerrean eta esperimentazio lana.



MetodologiaToggle Navigation

- Mintegiak: Espazio presentzial horietan ikasle-talde txikiekin lan egingo da, hasiera-proposamena kokatzeko eta, ondoren, lanen emaitzak bateratzeko, izan ditzaketen kidetasunak edo urruntasunak aztertuz. Horrela, ikasturtean zehar garatutako praktika artistikoaren bidez nahiz agindutako zereginetatik sortutakoak eztabaidatzea erraztuko da.



- Tailerrak: Ikasturtearen hasieran, materialen, makinen eta tresnen erabilera zunena irakatziko da, baita segurtasun eta tailerraren arauak.

Tailerreko maila praktikoan, lekuan bertan erakustaldien bidez konsideratzen diren grabatze- eta estanpazio-teknikak azalduko dira. Ikasleei zuzenean jakinaraziko zaie benetan nola jokatu behar duten, emandako teknika bakoitzaren oinarrizko prozesua, bere baliabideekin edo/eta kasu bakoitzerako inplikatutako kontzeptuekin, egin daitezkeen zereginak adieraziko dira edo/eta sor daitezkeen zalantzak argituko dira. Demoa egin ondoren, irakasleen aurrean lan egingo da. Irakasle horiek prozesuaren egokitzapenean orientatzaile eta aholkulari tekniko gisa jardungo dute, planteatutako proposamenaren zuzendari gisa, sor daitezkeen zalantzak edo zailtasunak konpontzen laguntzeko. Ondoren, eztabaida kritikoa bultzatzeko proposamen bakoitza egitean edo/eta amaitzean, horiek argitzen eta dagozkion ondorioak ateratzen saiatuz.



- Tutoretzak: Ikasleen prestakuntza modu pertsonalean osatzeko asmoz planteatzen dira, autonomiaz moldatzeko tresnak emanez eta eskatzen denari buruz aholkatuz, eta, halaber, haien ahozko adierazpena potentziatuz. Aurrez aurrekoak ez diren beste zeregin batzuen artean, planteatzen diren proposamen eta proiektuen egoerari buruzko informazioa biltzeaz gain, lan teorikoez gain, berehalako aplikazio batean jarraitu beharreko protokoloari buruzko informazioa emanez, hala nola, GRALaren aurkezpena. Tutoretzak ez dira clase partikularrak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
    • Portfolio (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza eta ikaskuntza ebaluatzeko ezarritako irizpide orokorra honako hau da:

- Klasera erregulartasunez joatea araudiak ezartzen duen bezala ( % 80 inguru) eta gelan agindutako zereginekiko benetako konpromisoa hartzea.

- Ikasturtean zehar egindako lan praktikoen aurkezpena eta erakusketa. Aldez aurretik, datak eta jarduteko modua jakinaraziko dira.

- Idatzizko lan bat, ereduzko memoria bat, aurkeztea. Lan hori idazteko, landu beharreko puntuen berri emango da, gelan landutako alderdiei, grabatu-praktikari eta erakusketa-garapenei buruzko ikuspegi orokorra emateko, eta irakasgai honetan egindako jardunbideari buruzko gogoeta egiteko.

- Irakasgaiaren prestakuntza-prozesuaren edukiak jarraipen pertsonalizatuaren bidez ebaluatuko dira, gaitasun guztien garapena agerian uzten duten lanak egin ahala.

- Amaierako nota lortutako konpetentzien eta egindako lanen kalitatearen emaitza izango da, eta kontuan hartuko da, halaber, ikasleek irakaskuntzarekin eta ikaskuntzarekin duten jarrera parte-hartzailea



Azken kalifikazioa trebetasunak ondorioz eskuratutako da.

-Ebazpena praktikan% 90 proiektuak (talde lana %30- bakarkako lana %60)

-Proiektuaren aurkezpena % 5

-Portafolioa %5

Laguntza eta zereginen konponbiderako denbora barruan onartzen, eta ikasleen aurrerapena da ekintzen jarraipena da mintegi / tailer batean ebaluatu baloratzen.



Deialdiari uko egitea



Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”



Ebaluazio sistemari uko egitea



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluaketa jarraian parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Azterketa bat egitea: irakasgai honetan jorratutako gaiari buruzko proba teoriko bat eta grabatu-praktika bat. Azken horren garapen erakusgarriak nahikoak izango dira ikasleek irakasgai honi esleitutako gaitasunak lortzeko duten gaitasuna erakusteko. Halaber, proba hau egiteko, beharrezkoa izango da karpeta bat aurkeztea, ikasgelan garatutako gaiaren arabera egindako lanekin, gaitasun guztiak betetzen direla agerian uzteko.



- Azken notak honako hauek erakutsiko ditu: eskuratutako gaitasunen maila, kalitatea (proba teorikoaren emaitzaren, ariketa praktikoaren eta egindako estanpa, proba eta bestelako lanen kopuruaren arabera).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Zurezko, metalezko eta plastikozko matrizeetarako euskarriak, pantaila serigrafikoak edo bestelako materialak
Irudietarako euskarriak: Grabatu-papera, oihalak, kartoiak
Ebakitzeko eta ebakitzeko tresnak: gubiak, cutterrak, altzairuzko punta
Tresna txikiak: pintzelak, espatulak, arkatzak, errasketak
Norberaren higienerako eta segurtasunerako arropa eta tresnak: laneko mantalak, trapuak, periodikoak, latexezko eskularruak, segurtasun-betaurrekoak.


BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CATAFAL, J. & OLIVA, C.. El grabado. Barcelona. Parramón, 2004

CHAMBERLAIN, Walter., Manual de Grabado en Madera y Técnicas Afines, Ed. Hermann Blume, Madrid, 1988.

DAWSON, J. Guía completa del grabado e impresión. Técnicas y materiales. Madrid: Ed. Blume, 1982.

ESTEVE, F. Historia del Grabado. Madrid: Ed. Labor, 1993.

GRABOWSKI, BETH & FICK, BILL. El Grabado y la impresión : guía completa de técnicas, materiales y procesos. Barcelona. Blume, 2009

BENJAMIN, Walter (1972). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. Discursos interrumpidos I. Madrid: Taurus.

IVINS Jr., William M. (1975). Imagen impresa y conocimiento. Análisis de la imagen prefotográfica. Barcelona, Gustavo Gili, Col. Comunicación visual.

MELOT, Michel (2010). Breve historia de la imagen. Madrid, Siruela.

DAWSON, J., Guía completa de grabado e impresión. Técnicas y

materiales. Madrid, 1982

CHAMBERLAIN, W., Manual de Grabado en Madera y Técnicas afines.

Madrid. 1988.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CASTLEMAN, R., La gravure contemporaine depuis 1942. Fribourg,
1973
NEWMAN, T.R., Innovative Prinmaking. The Making of Two and Three
Dimensional Prints and Múltiples. N.Y, 1977
ROSS, J., y ROMANO, C, The Complete Printmaker. N.Y., 1972.
SAFF, D. y SACILOTTO, D., Printmaking: History and Process.
NewYork, 1978.

Aldizkariak

ART ON PAPER. Fanning Publishing Company Inc. New York. www.artonpaper.com
COMTEMPORARY IMPRESIONS. American Print Aliance. Peachtree City AG.US.
www. PrintAliance.org
EN SERIGRAFÍA. Ed. Digitec, s.L. Barcelona. España. Dep. L. B2207489. www.alabrenet.es
GRABADO Y EDICIÓN. www.grabadoyedicion.es
PRINTMAKING TODAY. Cello Press Ltd. West End, UK.www.printmakingtoday.uk
SERIGRAFÍA. Ed. Press-Graph. Sabadel. España. www.pressgraph.es
http://magazine.art21.org/category/columns/ink-notes-on-the-contemporary-print/

Web helbideak

https://tecnicasdegrabado.es
http://www.mgec.es/wp
www.calcografianacional.com

www.solograficas.com

www.spanischprintmakers.com
http://archive.printeresting.org
https://graphicarts.princeton.edu
https://www.printed-editions.com
http://librodeartista.ning.com
http://www.graphicsatlas.org
www.revistaclavesdearte.com/
www.nyartsmagazine.com/
www.rtve.es/television/metropolis
www.rtve.es/programas/aventuradelsaber
www.artcyclopedia.com/
www.revistasculturales.com
www.revistaclavesdearte.com/
www.nyartsmagazine.com/
www.artnet.com/
www.interzona. org/
www.exitmedia.net/
www.arteyparte.com
www.marklewisstudio.com
www.artcyclopedia.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARTEAGOITIA GARCIA, DAVID
  • GUESALAGA EIZAGUIRRE, MIRIAM
  • JODRA LLORENTE, SUSANA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 08:30
  • Ekain : 2024-06-14 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 08:30
  • Ekain : 2024-06-14 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 14:00
  • Ekain : 2024-06-14 14:00

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-12 14:00
  • Ekain : 2024-06-14 14:00

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-11 14:30
  • Ekain : 2024-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-11 14:30
  • Ekain : 2024-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-11 14:30
  • Ekain : 2024-06-13 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)