XSLaren edukia

Pintura, Teknologiak eta Diziplinartekotasuna26908

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26908

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honek pintura praktikan, aspektu teknologikoen ikuspuntutik, sakontze bat errazten du, direla hauek berez edo tradizionalki piktorikoak edo gaur eguneko izaera digitalekoak edo bestelakoak. Pintura eta teknologiaren arteko erlazioa garai desberdinetako pintura zeharkatzen duen zerbait da. Halaber, ikasgai honetan, prozedurazko forma, diskurtso eta tresna erlazioaz gain, praktika piktorikoak azken teknologiekin elkartzen den mugako lekua aztertzen saiatu nahi du. Forma anitzeko espazio bat, non beste lenguai artistikoekin zein beste praktikekin erlazioak suertzen diren.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgaiaren helburu nagusiak teknologien ezagutza eta esperimentazioa dira, eta pinturaren eztabaida diziplinaz haratago doazen eremuetara hedatzea. Espiritu mestizoko proiektuen alde eta prozesu artistikoak pinturaren ikuspuntutik martxan jarriz, jakinik zein nolako eztabaida eta antzeko prozesu edo proiektu lirateken desberdinak, beste praktika batzuen espezifitatetik bideratuko bagenitu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Unitate minimoak: eskuzkoak, mekanikoak, elektronikoak.

2. Gainazala akzio eremu bezala.

3. Konfigurazio espazialak. Unitate gainjarriak, ondoko unitateak.

4. Literala, metaforikoa.

5. Erreala, birtuala.

6. Pigmentu natura ez duten elementuen sartzea.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasketa emaitzak. Laugarren maila espezifitateari eta profesionalizazioari bideratuta dago, honela ba, ikasketa emaitzek egoera hau islatu beharko dute.



- Diziplinako edo diziplinarteko lan artistikoa, produkzio esperimental eta autonomia tekniko baten ebidentzia bezala, maila indibual edo taldekoan.

- Adierazpen idatzizko, ahozko eta ulermen kritikorako ariketak, artisten pentsamendu eta metodologiak, hauen lan eta idatzien bidez, aztertu, identifikatu, ulertu eta ezagutu ditzaten.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 75
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • Participación (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaia batez ere praktikoa eta esperimentazioaren aldekoa da. Teoria eta praktika batuko dituen mintegi eta tailerren bidez, baita ikaslearen ikasketa ekimena metodologia aktiboen bitartez sustatuz ere.

Ikasleen lan proposamenak eta proiektuak prozesu esperimental hauen abiapuntua izango da, zeinen bidez ikasketa, hausnarketa eta norberaren analisiak artikulatuko diren.



Ebaluazio sistema:

- Praktika gauzatzeak (ariketak, kasu edo arazoak)

- Banakako lanak.

- Lanen erakusketak, irakurketak...



Ikasgaiaren ezaugarri espezifikoak kontutan hartuz, ebualizioa jarraia izango da, prozesu aspektuak baloratuz, bai jarrerazkoak nola gaitasunezkoak, eta lan presentzial eta ez presentziala haintzat hartuz.



Ebaluaketa EZ da azterketen bidez egingo, baizik eta ikasgaian zehar egindako lanaren arabera.



Dena den, ikasgaiaren bukaeran gutxienezko edukin teoriko/praktikoko probak egin ahalko dira, edo zenbait formula orokor edo pertsonalizatu ahalbidetu, zeinek ezagupenen frogak ordezkatu ditzaztekenak. Hauek irakaslearekin koordinatu beharko dira.



Ikasgaia jarraitu ez duten ikasleek, asistentzia falta jarraitu batengaitik (%75ren azpitik) eta justifikazio zein irakaslearen jarraipenik ez dutenek, ezingo dute kurtsoko lan praktikoa ordezkatuko duen azterketarik egin. Kasu hauetan, ikasgaia errepikatzea besterik ez da geratuko.





Deialdiari uko egitea:

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.



Ebaluazio sistemari uko egitea:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian ebaluatua izateko, irakasgaian proposatutako ariketa guztiak aurkeztu beharko dira eta, irakasleak hala erabakitzen badu, azterketa teoriko-praktiko bat egin beharko da. Hori guztia egin ahal izateko ezinbesteko baldintza izango da ohiko deialdiaren kalifikazioak argitaratze egunetik ezohiko deialdiko azterketa egunera arteko tutoretza guztietara joatea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Antonioni, Michenlangelo. (2002) Para mí, hacer una película es vivir . Barcelona, Buenos Aires, México: Ed. Paidós.

-Barthes, Roland. (1989) La cámara lúcida. Nota sobre fotografía. Barcelona: Ed. Paidós.

-Benjamin, Walter. (1989) Discursos interrumpidos I. La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. Buenos Aires: Ed. Taurus.

-Berger, René. (1976) El conocimiento de la pintura. Barcelona: Ed. Noguer.

-Calvo Serraller, Francisco. (1992) La senda extraviada del arte. Barcelona: Ed. Mondadori

-Casado Arsuaga, José Luis. El acto pictórico; experiencia y experimentación. En: VV.AA. Práctica y teoría de la pintura (2007) Leioa: Departamento de Pintura. UPV-EHU.

-Deleuze, Gilles. ¿Qué es el acto de creación? Conferencia en la Femis (Escuela superior de oficios de imagen y sonido de París). 17/05/1987

https://www.youtube.com/watch?v=dXOzcexu7Ks

https://www.academia.edu/5192898/_Qu%C3%A9_es_el_acto_de_creaci%C3%B3n_de_Gilles_Deleuze

-Dery, Mark. (1998). Velocidad de escape. La cibercultura en el final del siglo. Madrid: Ed. Siruela

-Eco, Umberto. (2005) La definición de arte. Barcelona: Ed. Destino

-Foucault, Michel. (2016) La pintura de Manet. Madrid: Ed. Fondo de cultura económica

-Goldin, Nan. (1996) The Ballad of Sexual Dependency . Nueva York: Aperture Books.

-Hockney, David. (2012) El gran mensaje. Conversaciones con Martin Gayford. Madrid: Ed. La fábrica

-Maldonado, Tomás. (2009) Lo real y lo virtual. Madrid: Ed. Gedisa

-Mekas, Jonas. (1980) Self portrait

-Mitchell, W. J. T. (2017) ¿Qué quieren las imágenes? Vitoria Gasteiz: Ed. Sans Soleil

-Mumford, Lewis. (2006) Técnica y civilización. Madrid: Ed. Alianza

-Queau, Philipe. (1995) Lo virtual. Virtudes y vértigos. Barcelona: Ed. Paidós

-Rilke, Rainer Maria. (1992) Cartas sobre Cézanne. Barcelona: Ed. Paidós Estética

-Senni, Lorenzo. (2020) Scacco Matto

-VV.AA. Tillmans, Wolfgang. Ulrich Obrist, Hans. (2009) Conversaciones con fotógrafos. Madrid: Ed. La Fabrica.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Berger, John. (2016) Modos de ver. Barcelona: Ed. Gustavo Gili
Brassai. (2002) Conversaciones con Picasso. Madrid: Ed. Turner
Cage, John. (2002) Silencio. Madrid: Ed. Ardora
Dalí, Salvador. (1998) El mito trágico del Angelus de Millet. Barcelona: Ed. Tusquets
-Dewey, John. (2008) El arte como experiencia . Barcelona: Ed. Paidós Estética 45.
-Krauss, Rosalin. (1985) La escultura en el campo expandido. En: La posmodernidad. coord. por Hal Fostern. Barcelona: Ed. Kairos
-Linch, David. (2016) Atrapa al pez dorado. Nueva York: Ed. Reservoir Books
-Renoir, Jean. (2007) Mi padre. Barcelona: Ed. Alba
-Shklovsky, Victor. El arte como artificio . En: Teoría de la literatura de los formalistas rusos (1991) -Antología preparada y presentada por Tzvetan Todorov. México: Ed. Siglo XXI.
-Tarkovsky, Andrei. (1996) Esculpir en el tiempo. Madrid: Ed. Rialp
-Tytell, John. (1999) The living theatre. Arte, exilio y escándalo. Barcelona: Ed. La liebre de marzo


Aldizkariak

Fakultateko liburutegian aurkitu daitezken aldizkariak. ARTFORUM, ARTNEWS, ARTE E INDIVIDUO Y SOCIEDAD, ARTE Y PARTE, BEAUS ARTS, EXIT, FLASH ART, LAPIZ, ART JOURNAL. LÁRT MEME, ART IN AMERICA, ART PRESSE, ART REVIEW, ZEHAR.
Bertako, nazio edo nazioarteko egunkarien kultura gehigarriak.

Web helbideak

-Plataformas:
http://www.eremuak.net/
http://www.azala.es/es/
http://www.bulegoa.org
http://www.consonni.org
https://www.lataller.com
http://www.okela.org/eu
-Museos, centros de arte:
https://www.tabakalera.eu/es
https://bilbaoarte.org/
http://carrerasmugica.com/
http://espaciomarzana.com/
https://www.guggenheim-bilbao.eus/
https://www.santelmomuseoa.eus
https://www.artium.org/
-Crítica, difusión y archivos:
http://www.ubu.com/resources/feature.html
http://a-desk.org/
http://www.tea-tron.com/teatron/Portada.do


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALFARO GARCIA, LOREA
  • LINAZA VIVANCO, GENOVEVA
  • RODRIGUEZ VAZQUEZ, DANIEL

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 14:30
  • Ekain : 2024-06-10 14:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 14:30
  • Ekain : 2024-06-10 14:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 14:30
  • Ekain : 2024-06-10 14:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 08:30
  • Ekain : 2024-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • MARGOLARITZA GELA 00B4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)