XSLaren edukia

Ezagutzaren Teoria II25163

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Filosofiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25163

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Estudio de algunos problemas, conceptos, métodos y teorías filosóficas en torno al conocimiento, con especial énfasis en las corrientes contemporáneas y la situación actual.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Asignatura hau Modulo: M09 – Jakintzaren Teoria-ri dagokio.

Deskribapena:

Lehenengo kurtsoan ezagutza, modu orokor batean, jorratu dugu: hau da, nola planteatu egin den historikoki, nola planteatzen den ezagutza testu klasikoetan.

Kurtso honetan lehenengo kurtsoan egindakoa suposatzen da, beren gainean eraikitzen da.

Modulo hau 5 konpetentzi ditu:

MO99C1. Ulertzea eta interpretatzea kritikoki ezagutzari buruzko filosofo modernoen testuak, bereziki esparru teoretiko eta arazo epristemologikoei dagokionez: ezagutzaren balio eta mugak.

(G001)

MO99C2. Erakutsi, eztabaidatu eta baloratu kritikoki jarrera epistemologikoak. (G002; G006)

MO99C3. Indibidualki eta/edo taldeka testuak komentatu eta bere garrantzia ezagutzarako baloratu. (G004)

MO99C4. Identificar y evaluar la validez o plausibilidad de los argumentos escépticos, dogmáticos y epistemológicos más conocidos. (G005)

MO99C5. Utilizar las TICs con relación a la asignatura. (G008)

Con las clases teóricas se realizan las competencias C1 y C2. En las clases prácticas (en este caso comentarios de textos epistemológicos seleccionados, se realizan las competencias C2; C4 y C5. Al elaborar un trabajo que se presentará en clase se realizan las competencias C2; C3; C4 y C5

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Zientziaren eta ezagutzaren krisia: Husserl eta Heidegger (XX. mendearen hasiera). Davos 1929 (Kant: Cassirer-Heidegger)

2. Ezagutza eta gizartea (Frankfurt-eko Eskola). Marx: Kant edo/eta Hegel.

2.1 Ilustrazioaren dialektika (Horkheimer/Adorno)

2.2 The Eclipse of Reason

2.3 Die negative Dialektik

3. Filosofia Analitikaren ezagutzari buruzko planteamendua. Hizkuntza eta ezagutza.

4. Sistema eta Lebenswelt. Habermas-en, ezagutzaren muga.

5. Posmodernismoa eta ezagutza.

6. Psikoanalisia, Feminismoa eta ezagutza.

7. XXI. mendearen aurrean zer? Badiou, Zizek etabar.



MetodologiaToggle Navigation

El profesor especificará metodología y contenidos al comienzo de la asignatura.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
    • Asistencia y participación razonada activa en clase. (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

El profesor especificará la forma de evaluación al inicio de la asignatura para que el alumnado sepa desde el comienzo cómo ha de seguirla.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

La evaluación de la convocatoria extraordinaria será mediante el sistema de evaluación final. Antes de presentarse, es recomendable entrar en contacto con el profesor de la asignatura.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Cassirer
Rorty

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Feuerbach: Kristianismoaren gogoa (Der Geist des Chistentums)

Marx: Kapitala (Aukeratutako pasarteak)



Husserl: Zientzia europearen krisia

Heidegger:



Freud: Kulturan egonezina



Horkheimer/Adorno: Ilustrazioaren Dialektika

Horkheimer: The Eclipse of Reason

Habermas: Ezagutza eta interesa





Zizek

Badiou



Judith Butler: Genre Trouble

Jameson:

Badiou: Les Logiques des Mondes



Gehiago sakontzeko bibliografia

Habermas: Teorie des kommunikativen Handelns (bereziki Band 2).
Butler: Gender Trouble

Web helbideak

http://www.ucs.louisiana.edu/~kak7409/EpistPapersBySubject.html#Evolutionary (22.7.2011)
http://www.filosofia.net/ (27.7.2011)
http://fs-morente.filos.ucm.es/publicaciones/recursos/inicio.htm (27.7.2011)
http://www.epistemelinks.com/ (27.7.2011)
http://plato.stanford.edu/ (27.7.2011)
http://www.earlham.edu/~peters/philinks.htm (27.7.2011)
http://www.webdianoia.com/ (27.7.2011)
http://noesis.evansville.edu/ (27.7.2011)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AYESTARAN URIZ, IGNACIO
  • INSAUSTI UGARRIZA, FRANCISCO JAVIER
  • MAIDAGAN ROMEO, MARIA JESUS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.1-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)