XSLaren edukia

Geografia Ekonomikoa25543

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25543

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai hau Geografia eta Lurralde Antolakuntzaren graduan adarreko oinarrizko ikasgai da. Ikasgai hau Geografiaren Oinarrien barne dago. Ikasgai honetan aktibitate ekonomikoen banaketa espaziala aztertzen dugu. Banaketa espazial hori edozein eskalatan desorekatua da. Aktibitate ekonomikoen banaketa irregularraren faktore, prozesu eta egiturak jorratzen ditugu. Aldi berean, banaketa irregular horren eskala lokala, herrialdekoa eta mundu mailan aztertzen ditugu.



Egun lanpostuen banaketa maila geografiko desberdinetan ez da bat ere homogeneorik, ez tokian tokiko mailan, ezta herrialde mailan, ezta maila globalean. Banaketa anitz horrek ondorio sozioekonomikoak dakartza. Langabezia ondorio latzena da. Langabezia tasaren banaketa irregularrak badauka zerikusirik dinamismo ekonomiko ekonomikoaren banaketa desberdinarekin. Egun langabeziaren tasa jaisteko garapen ekonomikoa suspertzeko lurralde sozioekonomikoa kontuan izan behar dugu. Geografo batzuen lanpostua garapen agentzietan tokiko garapena bultzatzea da. Horretarako, jarduera ekonomikoen eta faktoreen logika espaziala eta eragiten duten eragileak ulertu egin behar dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK. Ikasgai hau amaitzear eskuratuko dituzun abileziak honako hauek dira:



I. GAITASUN OROKORRA G005: Leku, eskualde eta kokalekuen aniztasuna azaltzea, eta erlazioak eta prozesu espazialak ulertzea. Gertaerak erlazioan jartzea, hainbat lurralde eskalatan.



II. GAITASUN OINARRIZKOA CB4: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai izatea.



III. GAITASUN ZEHARKAKOA G002: Ahozko eran, zein idatzita, zuzen komunikatzeko gai izatea.



IV. GAITASUN ESPEZIFIKOA M03CM03: Geografiaren sektorekako espezializazioen bidez, lurraldeen bereizketa egiteko lagungarriak diren alderdien ikuspegia eskuratzea, eta iritzi deskriptiboak eta preskriptiboak emateko gai izatea.



V. GAITASUN ESPEZIFIKOA M03CM05: Eskualdeak aztertzeko erabilitako eta diziplina beregainetan garatutako kontzeptuen ikuspegi kritikoa eskuratzea.



VI. GAITASUN ESPEZIFIKOA M03CM06: Diziplina hauen berezko teknikak eta metodologia erabiltzen jakitea, dokumentatzeko, datuak biltzeko eta analisiak egiteko





GEOGRAFIA EKONOMIKOAREN IKAS-EMAITZAK:



1. Aktibitate ekonomiko eta lurraldearen artean dauden harremanak ulertzea.

1.1. Teoria klasikoen ekarpenak baloratzea.

1.2. Kokapen faktoreak identifikatu lurralde maila desberdinetan.

1.3. Kokapen faktoreak mapa baten bidez adieraztea.

1.4. Gizarte faktorea eta ekonomiaren arteko dauden harremanak nola gauzatzen diren espazioan ulertzea.



2. Globalizazio prozesuaren gakoak bilatzea eta mapa ekonomikoaren osaketa eskala desberdinetan ulertzea.

2.1. Eskala globaleko eskulanaren zatiketa espaziala ulertzea.

2.2. Enpresa multinazionalaren eta enpresa globalaren arteko dagoen desberdintasuna ezagutzea.

2.3. Tokian tokiko alderdi espazialaren eragina ulertzea.



3. Aktibitate ekonomikoaren azterketa kuantitatiboa eta azterketa espaziala ezagutzea.

3.1. Adierazle ekonomiko nagusiak mapetan adieraztea.

3.2. Lan eta gizarte adierazleak mapetan adieraztea.

3.3. Azpisektoreen espezializazioa neurtzea.







Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Kokapenari buruz dauden teoria klasikoak.

2. Sistema ekonomikoaren antolaketa espaziala.

3. Aktibitate ekonomikoen azterketa geografikoa.

4. Globalizazio ekonomikoaren prozesua.

5. COVID-19k sortutako krisi ekonomikoa. Eragin espaziala eta sektoriala erregio-mailan eta herrialdeka.

MetodologiaToggle Navigation

- Irakasleak klasean ikasgaiak azaltzen ditu eta ikasleak ikasgaiak eskuliburuarekin osatu behar ditu.

- Eskala geografiko desberdinetan dauden desberdintasun sozioekonomikoak ulertzeko klasean ikasleak prestatutako irakurketak komentatu behar ditu eta horri buruz gogoeta bat egin behar du.

- Geografia ekonomikoan erabiltzen diren iturri estatistikoak eta kartografikoak klasean praktikak egiten ditugu.

- Ariketa praktikoak, klasean eta etxean egindakoak, ezinbestekoak dira lortu behar diren ikas-emaitzak.

- Landa lana edo irteera teknikoa kontzeptu batzuk hobeto ulertzeko egingo dugu eta azaldutakoa edukien barruan dago. Beraz, irteera teknikoan azaldutako kontzeptuak eta ikasleak prestatu behar dituen irakurgaiak azterketan sartzen dira.

- Klasera joatea eta jarrera aktiboa izatea oso gomendagarria eta beharrezkoa da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Banakako lanak (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota ebaluazioa mistoa da.

- Azterketak 7 puntu balio ditu eta gainditzeko atal hau ikasleak gutxienez 3,5 atera behar ditu.

- Alderdi praktikoak 3 puntu balio ditu eta ikasleak gutxienez 1,5 atera behar ditu.

- Azterketak irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da

proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan

dadin.



Irakaskuntza on-line izatekotan (COVID-19 dela eta) eskola-orduak BBC aplikazioaren bitartez emango dira. Tutoretzak BBC aplikazioaren bidez izango dira. Ebaluazioa egiteko azterketa BBC aplikazioaren bidez izango da (notaren %70) eta ikasleak lan praktikoak e-gelaren bidez bidaliko ditu (%30.



- 8. artikulua. EHAA, 2017ko martxoaren 13a:

“Ikasleek azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote gaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioaren uko egitea, horretarako sei asteko epea izango dute seihilekoaren gaietarako seihilekoaren hasieratik aurrera, egutegi akademikoaren arabera. zentrotik ".









Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Ezohiko deialdian erabiliko dira ohiko ebaluazioaren irizpideak. Ebaluazio mota azken ebaluazioa da. Azterketak 7 puntu balio ditu eta gainditzeko atal hau ikasleak gutxienez 3,5 atera behar ditu. Alderdi praktikoak 3 puntu balio ditu eta ikasleak gutxienez 1,5 atera behar ditu.

- Ebaluazio irizpideak ohiko deialdiaren berdinak izango dira. Ohiko deialdian gainditutako partearen nota gordeko zaio ikasleari ez ohiko deialdirako. Dena den, lehen deialdian ikasgaia gainditu ez duen ikasleak lan praktikoetan edo azterketan lortutako emaitzak gorde nahi ez baditu, 2. deialdiko azterketa data baino 30 egun lehenago, jakinarazi beharko dio irakasleari idatzi baten bitartez: ebaluaketa jarraituan lortutako kalifikazioei uko egiten diola esanez eta irakasgaiari dagokion notaren %100 balioko duen azken proba bat egin nahi duela ongi adieraziz.

ebaluazioa egin ezin dutenentzat.







- 8. artikulua. EHAA, 2017ko martxoaren 13a:

“Ikasleek azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote gaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioaren uko egitea, horretarako sei asteko epea izango dute seihilekoaren gaietarako seihilekoaren hasieratik aurrera, egutegi akademikoaren arabera. zentrotik ".

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskuliburuak:

Coe, N., Kelly, P.& Yeung, H.W.C. (2020). Economic geography: a contemporary introduction.Third edition. Hoboken, N.J.: Wiley-Blackwell.

Dicken, P. (2015). Global shift. Mapping the changing contours of the world economy (7th edition). London: Sage.

Méndez, R. (1997). Geografía Económica. La lógica espacial del capitalismo global. Barcelona: Ariel.


Iturri estatistikoak:
Eurostat, INE eta Eustat.

Kartografia:
Eurostat (GISCO), INE eta Eustat (Geoeuskadi,Udalplan).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Boulay, G. & Grandclement, A. (2019). Introduction à la géographie économique. Malakoff: Armand Colin.



Chorley, R.J. & Haggett, P. (eds.) (1971). La geografía y los modelos socioeconómicos. Madrid: IEAL.



Canto, C. del et al. (1988). Trabajos prácticos de geografía humana. Madrid: Síntesis.



Krugman, P. (2012). Fundamentos de economía. Barcelona: Reverté.



Pike, A., Rodríguez Pose, A. & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Valencia: Universitat de València.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Martín Roda, E. (2021). Geopolítica de los recursos energéticos. Madrid: Síntesis.

Méndez, R. (2020). Sitiados por la pandemia. Del colapso a la reconstrucción: apuntes geográficos. Madrid: Revives. http://revives.es/publicaciones/sitiados-por-la-pandemia-2a-edicion/


BIBLIOGRAFIA EUSKERAZ:
Gainza, X.& Del Valle, L.B. (2009). Mikroekonomiarako sarrera. UPV/EHU, Testu biltegia.
Guenaga, G. (2009). Makroekonomiarako sarrera. UPV/EHU, Testu biltegia.
Torres, M.C.& Alvarez, I. (2011). Industria eta lurraldea. UPV/EHU, Testu biltegia.
Velasco, E.& Benito del Valle, J.M. (2011). Enpresaren administrazioaren oinarriak. UPV/EHU, Testu biltegia.

Aldizkariak

Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles
Economic Geography
Eria
Geofocus
Lurralde
Scripta Nova

Web helbideak

https://www.age-geografia.es/site/geografia-economica/
https://ec.europa.eu/
https://www.oecd.org/
https://unctad.org
https://www.ine.es/
http://www.eustat.eus/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUADO MORALEJO, ITZIAR
  • DAVILA CABANILLAS, NAGORE
  • TORRES ENJUTO, MARIA CONCEPCION

TaldeakToggle Navigation

16-46 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala