XSLaren edukia

Gune Produktiboak28354

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
28354

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2740.5
Gelako p.2842
Landa p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau Geografia Ekonomikoan sakontzekoa da. Beraz, beharrezkoa da ikasgai horren oinarrizko kontzeptuak eta gaitasunak barneratuta izatea. Era berean, Hiri Plangintzarekin lotuta dago; izan ere, jarduera ekonomikoa lurraldean kokatuta dago oraindik, nahiz eta globalizazio-prozesu aurreratua izan. Ikasgai hau lurraldea antolatzeko moduluan sartuta dago.



"Gune produktiboak" irakasgaia tokiko jarduera ekonomikoen ekoizpen eta espazio antolamendua aztertzea da, eskualde, nazio eta Europar Batasunaren testuinguruan. Sektore ekonomiko desberdinen ekoizpen- eta espazio-logika ulertzea ezinbestekoa da industrialdeek eta enpresa-parkeek toki-, eskualde-, nazio- eta mundu-mailako lurralde-antolamenduan duten eginkizuna ulertzeko.



Lan merkatuan sartzeko ikuspegitik, ikasgai honetan eskuratutako gaitasunak tokian tokiko garapen-agentziek eskaintzen dituzten lanpostuetan erabil ditzakete. Tokiko garapen-agentzietan eskaintzen den lanpostua, geografoek, beste profesional batzuen artean, betetzen dute.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK.



MECen gaitasunak:

MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa arloaren barruan), gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.



Titulazioaren gaitasunak:

G005 Lekuen, eskualdeen eta kokapenen aniztasuna azaltzea eta erlazio eta prozesu espazialak ulertzea. Fenomenoak lurralde-eskala desberdinetan erlazionatzea.

Cm: moduluaren gaitasunak (M02-Lurraldearen antolamendua).

M02CM02: Eskuratutako ezagutza teorikoen eta teknikoen aplikazioaren bidez, arazoak planteatzeko eta konpontzeko gai izatea.

M02CM04: Geografiako ezagutzak lurraldearen eta paisaiaren analisira eta diagnostikora aplikatzea



Ikasgaiaren gaitasunak:

1. Gune produktiboen aniztasuna eta konplexutasuna identifikatzea.

2. Udalerrian jarduera ekonomikoa aztertzeko metodologia aplikatzea.

3. Jarduera ekonomikoetarako lurzoruaren egoera balioztatzea, udal eta eskualde mailako lurzoruaren gainerako erabilerei dagokienez.



IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK.



1. Gune produktiboen kontzeptua adierazten du.

2. Gune produktiboen tipologia barneratzen du eta tipologia hori udalerri baten kasuan aplikatzen du.

3.Gogoratzen ditu jarduera ekonomikoaren eskala geografikoak, eta txertatzen du tokiko eskala eskualdeko, nazioko, Europar Batasuneko eta globaleko testuinguru geografikoan.

4. Enpresaren kontzeptua dimentsio geografikoan barneratzen du. Enpleguaren banaketa geografikoa komentatzen du, enpresa-tamainaren arabera, probintzia, eskualde, nazio eta mundu mailan.

5. JESN 2009 sailkapena erabiltzen du. Sailkapen hori udalerri, lurralde historiko, eskualde, herrialde eta EB mailan aplikatzen du.

6. Kluster kontzeptua definitzen du, eta aztertutako eremu geografikoan halakorik badagoen ikertzen du.

7. Aztertzen ari den udalerriak eskualde-mailan lehiatu ditzakeen lurralde-estrategiak identifikatzen ditu.

8. Estatistika, kartografia eta plangintza-iturriak erabiltzen ditu tokiko eta eskualdeko jarduera ekonomikoa aztertzeko, aztertutako udalerriaren kasuan.

9. Bere lanaren aurrerapenak azaltzen dizkie gainerako ikasleei, eta aktiboki entzuten du gainerako ikasleek aurkeztutakoa.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gune produktiboen definizioa.

1.1. Definizioa.

1.2. Tipologia.

1.3. Ekoizpen jardueraren pilaketa eta aglomerazio-ekonomiak.

1.4. Ekoizpen-sareak: tokiko eskalatik eskala globalera.



2. Enpresa-egitura eta kokapena.

2.1. Enpresa-tamainaren eta udalerriaren tamainaren araberako egitura.

2.2. Establezimendu kopurua, funtzioa eta banaketa geografikoa.

2.3. Jarduera ekonomikoetarako lurzoruaren enpresa-tamaina eta okupazioa.



3. Sektore-egitura eta klusterrak.

3.1. Sektorekako sailkapena.

3.2. Sektoreen eta zereginen banaketa geografikoa enpresa barruan.

3.3. Lurraldearen klusterrak eta espezializazio ekonomikoa.



4. Tokiko garapena eta jarduera ekonomikoetarako lurzorua.

4.1. Tokiko garapena eta konpetentzia globala.

4.2. Udalerrien tipologia, kokapenaren aldaketa eta lurzoruaren okupazio-maila.

4.3. Ondorioak eta erantzuna COVID-19ri. Erronka jasangarria eta erresilientea.



5. Iturri estatistikoak, kartografikoak eta landa-lana.

5.1. Eskualdeko, herrialdeko eta Europako Batasunaren estatistika-erakundeek emandako informazioaren potentzialtasuna eta gabeziak.

5.2. GIS aplikazioak.

5.3. Landa-lanaren praktika.

MetodologiaToggle Navigation

1. Irakasleak ikasgaiak azaltzen ditu eta ikasleak gomendatutako irakurketarekin gaiak osatzen ditu.

2. Ikasleak etxean egindako irakurketen iruzkina klasean aurkezten du eta taldean partekatzen da.

3. Ikasleak kontzeptuak aplikatzeko, bi pertsonako taldeetan tutoretzapeko lan praktikoa egiten du eta klasean aurrerapenak aurkezten ditu.

4. Irakasleak landa-praktika bat burutzen du eta aldez aurretik ikasleak zeregin batzuk egiten ditu.Ikasleak landa-lanaren bitartez errealitaterekin harremanetan jartzen da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Nolanahi ere, ikasleak amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleak idatziz aurkeztu beharko die irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiko baldintzak ohiko deialdiko berberak izango dira.

Ebaluazio irizpideak ohiko deialdiaren berdinak izango dira. Ohiko deialdian gainditutako partearen nota gordeko zaio ikasleari ezhoiko deialdirako. Dena den, lehen deialdian ikasgaia gainditu ez duen ikasleak lan praktikoetan edo azterketan lortutako emaitzak gorde nahi ez baditu, 2. deialdiko azterketa data baino 30 egun lehenago, jakinarazi beharko dio irakasleari idatzi baten bitartez: ebaluaketa jarraituan lortutako kalifikazioei uko egiten diola esanez eta irakasgaiari dagokion notaren %100 balioko duen azken proba bat egin nahi duela ongi adieraziz.

ebaluazioa egin ezin dutenentzat.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Méndez, R., Abad, L.D. & Echaves, C. (2015). Atlas de la crisis. Impactos socioeconómicos y territorios vulnerables en España. Valencia: Tirant Humanidades.

Méndez, R. (2020). Sitiados por la pandemia. Del colapso a la reconstrucción: apuntes geográficos. Madrid: Revives. http://revives.es/publicaciones/sitiados-por-la-pandemia-2a-edicion/

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alonso, M.P., Marques, T.S. & Santos, H. (2020). La Geografía de las redes económicas y la Geografía Económica en red. Ed.: Faculdade de Letras da Universidade do Porto, Asociación de Geógrafos Españoles (Grupo de Geografía Económica). https://doi.org/10.21747/9789898969460/ge.



Dicken, P. (2015). Global shift: mapping the changing contours of the

world economy. London/Los Angeles: Sage.





Méndez, R. (2018). La telaraña financiera. Una geografía de la financiarización y su crisis. Santiago de Chile-Barcelona: Ril Editores. https://estudiosurbanos.uc.cl/libro/la-telarana-financiera-una-geografia-de-la-financiarizacion-y-su-crisis/





Méndez, R. & Caravaca, I. (1996). Organización industrial y territorio. Madrid: Síntesis.



Pike, A., Rodríguez Pose, A. & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Valencia: Universitat de Valencia.



Sánchez Hernández, J.L. & Albertos, J.L. coord. (2014). Geografía de la crisis económica en España. Valencia: Universitat de Valencia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Camagni, R. & Galleto, V. (2005). Economía urbana. Barcelona: Bosch.

Fernández Cuesta, G. & Fernández Prieto, J.R. (1999). Atlas industrial de España: desequilibrios territoriales y localización de la industria. Oviedo: Novel.

Fernández de Arróyabe et al (2006). “Aplicación de un sistema de información geográfica para localizar áreas industriales sostenibles” en 3º Congreso Internacional Ciudad y Territorio Virtual. Bilbao.

Méndez, R. & Pascual, H. (2006). Industria y ciudad en España: nuevas realidades, nuevos retos. Cizur Menor: Thomson-Civitas.

Méndez, R. edit. (2010). Estrategias de innovación industrial y desarrollo económico en las ciudades intermedias de España. Madrid: Fundación BBVA.

VVAA Infraestructuras tecnológicas. Soporte de la economía del siglo XXI. Ekonomiaz, nº 63.


Aldizkariak

Boletín de la AGE
Economic Geography.
Estudios Geográficos.

Web helbideak

Eurostat: https://ec.europa.eu/eurostat

Instituto Nacional de Estadística: https://www.ine.es/

Instituto Vasco de Estadística (Eustat): http://www.eustat.eus

Instituto Geográfico Nacional: http://www.ign.es

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - LETREN FAKULTATEA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA (1)

01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

13:00-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. 1.51 - LETREN FAKULTATEA (1)