XSLaren edukia

Populazioa eta Demografia26327

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26327

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan gaur egungo populazioaren auzia aztertzen da, ikuspegi historiko eta antropologiko batetik. Bere garapena bi zatitan banatzen da: lehen zatian analisi demografikoaren tresnak aurkezten dira, eta bigarren zatian egungo egoera aztertzen da (ikuspegi historikoa, geografikoa eta antropologikoa erabiliz) eta baita etorkizuneko erronkak ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

HELBURUAK:

a) Egungo egoera demografikoaren ezaugarriak ezagutzea, bai mundu mailan zein lurralde mailan

b) Aurreko helburura lortzeko beharrezkoak diren informazio iturri garrantzitsuenak ezagutzea

c) Demografiaren oinarrizko kontzeptu eta adierazleak definitu eta bereizteko gauza izatea

d) Populazioaren erreprodukzio desberdinak baldintzatzen dituzten faktore ekonomiko, sozial eta kulturalak ezagutzea.



GAITASUNAK:

a) Demografiak gizarte antropologiarentzat duen garrantzi epistemologikoa (bai teorikoa eta metodologikoa) ezagutzea, bere ekarpenak eta bere mugak aztertuz.

b) Testu demografiko ezberdinen ahozko eta idatzitako analisia burutzea, modu argi eta zorrotz batean

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia: AURKEZPENA

1.1 Demografia, Gizarte Zientzia bezala: populazio, baliabide eta ingurugiroaren

arteko harremanak

1.2 Egungo panorama demografikoa mundu global batean

1.3 Demografia azterketarako iturriak:

-Ohiko iturriak historian zehar

-Gaur egungo beste iturri batzuk



2. Gaia: AZTERKETA DEMOGRAFIKOAREN NEURKETA.

2.1 Hazkunde demografikoaren neurketa-adierazleak

2.2 Populazioaren egituraren eta banaketaren adierazleak



3. Gaia: DEMOGRAFIA HAZKUNDEAREN HISTORIA: ESPAZIOA ETA EGOKITZE ESTRATEGIAK INDUSTRIAURREKO GIZARTEETAN (XVI-XVIII. mendeak)

3.1 Gizarte Organiko Aurreratuak eta baliabide naturalen papera

3.2 Populazioaren eboluzioa:

-ezaugarri orokorrak

-izurrite, gerra eta gose aldagaien papera

-populazioaren mugimendu naturala: hilkortasuna, emankortasuna eta familia egiturak

3.3 Migrazio mugimenduak Europan eta Aurkikundeen eta Kolonizazioaren eragina

Europatik kanpo

3.4 Baliabide naturalak eta giza-erreprodukzioa Eurasian



4. Gaia: DEMOGRAFIA HAZKUNDEAREN HISTORIA: TRANTSIZIO DEMOGRAFIKOA (XIX. mendea)

4.1 Industrializazioa eta energia fosilak

4.2 Hazkunde ekonomikoa eta bizi-maila

4.3 Trantsizio Demografikoa: hilkortasunaren atzerapena, emankortasunaren

murriztapena eta populazioaren “booma”

4.4 Migrazio handiak

4.5 Trantsizio Demografikorik gabeko esperientziak



5. Gaia: GIZA ERREPRODUKZIOAREN ESTRATEGIAK XX. MENDEAN

5.1 Ekonomia eta populazioa

5.2 Ongizate-estatua

5.3 XX. mendeko demografia politikak

5.4 Iraultza Erreproduktiboa:

-Hilkortasuna, bizitza itxaropena eta medikuntzaren garaipena

-Emankortasuna

5.5 Populazioaren egitura eta banaketa:

-populazioa aktiboa

-adina eta sexua

-egoitza eta familia

5.6 Migrazioak

5.7 Joera desberdinak eta arazo demografikoak mundu global batean



6. Gaia: POPULAZIOA, BALIABIDEAK ETA INGURUNEA: HURBILEKO ETORKIZUNAREN ERRONKAK

6.1 Biziraupen luze baten jasangarritasuna

6.2 Immigranteen zortea: elkarketa-bereizkuntza

6.3 Hirigintza

6.4 Muga eta mehatxu berriak: elikagaiak, lehengaiak eta ingurunea.

6.5 Baikorrak eta ezkorrak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza teoriko eta praktikoak konbinatzen dira

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasle guztiek aukera izango dute azterketan %100eko balioa lortzeko. Azterketako galderen balorazio irizpideak ikasleei jakinaraziko zaizkie dagokion irakasgaiaren ardura daukan irakaslearen tutoritza-orduetan.



Ebaluazio jarraiko sistema nahi duten ikasleentzat, praktiken bidez 4 puntu lortu ahal izango dituzte eta gainontzeko sei puntuak, ikasturte bukaerako azterketan lortu ahal izango dituzte. Ikasle batek ebaluazio jarraiari uko egin nahi badio, bere eskaria jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita



Ikasleei gogorarazten zaie ebaluazio probetan eta irakasgaiari lotutako bestelako lanetan etika akademikoa errespetatu behar dutela. Era berean, UPV/EHUren jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari buruzko protokoloa ezagutzen eta onartzen dutela ulertuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa finala.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasleek praktiketarako beharrezkoak diren materialak prest izango dituzte.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CAIN, L.P eta PATERSON, D.G. ( 2012): The children of Eve. Population and well-being in History, Wiley-Blackwell.

DOMINGO, A. (2018): Demografia y posverdad: esterotipos, distorsiones y falsedades sobre la evolución de la población, Barcelona, Icaria.

HARRIS, M. eta ROSS, E.R. (1991): Muerte, sexo y fecundidad. La regulación demográfica en las sociedades preindustriales y en desarrollo. Madrid: Alianza Universidad.

LIVI BACCI, M. (2012): Historia Mínima de la Población Mundial. Barcelona: Ariel.

PETIT, V, (2013): Counting populations, understanding societies. Towards an Interpretative Demography, Springer.

PRB (2003): Guía rápida de la Población del Population Reference Bureau.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CAMPBELL, J. (1996). Ecología Humana. Barcelona. Salvat.
DIAMOND,J. (1998). Armas, Gérmenes y Acero. Las oceidad humana y sus destinos. Barcelona .Debate
DIAMOND, J. (2006) Colapso. Por qué unas sociedades perduran y otras desaparecen. Barcelona. Debate.
GOODY,J. (2001). La familia europea. Ensayo histórico-antropológico. Crítica
LIVI BACCI, M (2012). Breve historia de las migraciones. alianza Editorial.
MC NEILL, J.R. (2003). Algo nuevo bajo el sol. Historia medioambiental del mundo del siglo XX. Alianza editorial.
NUSSBAUM, M (2012) Crear capacidades. propuestas para el desarrollo humano. Paidos
PNUD. (1990-2013). Informes de Desarrollo Humano.
REBATO, E;SUSANNE, CH y CHIARELLI, B (EDS). ´Para comprender la antropología bólógica. Evolución y biología humana. Verbo divino.
RIECHAMNN, J (2006). Biomímesis. La Catarata
SANCHEZ BARRICARTE,J.J. (2008). El crecimiento de la Población Mundial. Implicaciones socieconómicas, ecológicas y éticas.
THERBORN, G (2012). El Mundo. Una guía para principiantes. Alianza Editorial
TODD, E. (1996). El destino de los emigrantes. Asimilación y segregacón en las democracias occidentales. Tusquets

Aldizkariak

Current Anthropology.
Demographic-Research.
Population and Development Review
Reis. Revista Española de Investigaciones Sociológicas.
Revista de Demografía Histórica.

Web helbideak

www.ine.es
www.eustat.eus
www.un.org/popin
www.prb.org
www.ined.fr
www.undp.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ETXABE IRURETAGOIENA, IGOR
  • LOPEZ LOSA, ERNESTO
  • MUGARTEGUI EGUIA, ISABEL MARIA PILAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

7-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

7-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)