XSLaren edukia

Metodo eta Teknika Kuantitatiboak26334

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26334

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"Metodo eta Teknika Kuantitatiboak" Gizarte Antropologia graduko 3.mailako derrigorrezko irakasgaia da eta 7.moduloan kokatzen da, azterketa antropologikorako metodologien eta datu bilketa eta azterketarako tekniken sarreran.

Ikerketa antropologikoak etnografiari aitortzen dion berezkotasuna aintzat hartuta, modulu honen edukien bitartez jarduera etnografikoaz gain ikaslea metodologia kualitatibo eta kuantitatiboen baitan sailkatu ohi diren askotariko tekniken erabileran trebatu nahi da. Hartara edozein metodoren bitartez informazioa ekoitzi eta gordetzeko gai izan dadin. Gainera, ikaslea epistemologia eta metodologia antropologikoaren baitan izan ohi diren eztabaidak ezagutu eta ebaluatzeaz gain, informazio bilketa proiektuak eta abiapuntuko oinarri teoriko eta metodologiakoak uztartuko dituzten ikerketa proiektuak, monografia eta artikulu zientifikoak gauzatzeko gaitasuna izan beharko du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK:

G004 – Ikasleek antropologiaren oinarri teoriko, metodologiko eta teknikoak bereganatu behar dituzte euren jarduera profesionalean aritu ahal izateko hainbat arlotan: kulturarteko harremanetan, toki-garapen eta nazioarteko lankidetzan, kultura ondarean, kultura kudeaketan, ikerketa eta irakaskuntzan, ikerketa aplikatua eta zerbitzu pertsonalen, osasun zerbitzuen eta gizarte zerbitzuen aholkularitza.

G005 – Ikasleak ikerketa etnografikoak garatzeko gai izatea, non landa lanak behaketa parte-hartzailea eta hainbat teknika eta iturri dokumental zein grafikoen erabilera uztartuko dituen.



OINARRIZKO GAITASUNAK:

CB1 – Ikasleek bigarren hezkuntza orokorrean oinarritutako ezagutza eskuratu eta barneratu izana erakutsi behar dute. Euren jardueran testu-liburu aurreratuetako ezagutzari, euren ikaskuntza (Antropologia) arloko abangoardiaren ekarpenak erantsiko zaizkio.

CB2 – Ikasleak gai izan daitezela antropologiaren ezagutzak euren lan edo bokazioan modu profesionalean aplikatzeko. Era berean antropologiaren arloko argudioen defentsarako eta arazoen ebazpenerako ohikoak diren gaitasunak garatu ditzatela.

CB3 - Ikasleak datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko hausnarketak barneratzen dituzten iritziak eman ahal izateko.

CB4 – Ikasleak informazio, ideia, arazo zein irtenbideak jendarteari helarazteko -jendarte espezializatu izan ala ez- gai izan daitezela.

CB5 – Ikasleek graduondoko ikasketei autonomia maila handiaz ekiteko beharrezkoak diren ikasketa gaitasunak garatu ditzatela.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

M08CM01 – Oinarrizko testu etnografikoak aztertu eta iruzkintzeko –ahoz zein idatziz- modu argi, ordenatu eta zehatzez, dagokion antropologia eta etnografiaren terminologiaz baliatuta.

M08CM02 – Etnografiaz hausnartzea antropologiako azterketan eta jardunbideetan etnozentrismoa saihestuz.

M08CM03 – Landa lanean hainbat teknika etnografikoren bitartez –behaketa parte-hartzaile, landako egunkari, banakako elkarrizketa, talde eztabaida, solasaldi arrunt, bizitza istorio, genealogia, sare pertsonal zein sozial- eskuratutako informazioa ekoitzi eta gordetzea.

M08CM04 – Dokumentu iturrietatik –artxibo eta liburutegi, idatzitako testu, film, argazki bilduma- informazioa jaso eta gordetzea.

M08CM05 – Antropologiaren arloko eztabaida epistemologiko eta metodologikoak ezagutu eta ebaluatzea.

M08CM06 – Testu etnografikoak sailkatzea Gizarte Antropologiaren arloan kokatuta historia ala gaiaren arabera. Etnografiako testuetan erabilitako metodologia eta teknikak justifikatu eta kritikatzeko gai izatea.

M08CM07 – Metodologia kualitatibo eta kuantitatiboak sakon ezagutu eta bakoitzaren mugak eta ahalmenak ebaluatu ahal izatea.

M08CM08 – Ikerketara, interbentziora edota kudeaketara bideratutako proiektuak lantzea, hala nola monografiak eta artikulu zientifikoak, bildutako informazioa hasierako oinarri teoriko eta metodologikoekin uztartuz.

G001 – Orokorrean Gizarte Zientzietako berezko teoriak eta bereziki Antropologiarenak ezagutu eta ulertzea, bizitza sozialaren hainbat arlotako aniztasun sozial eta kulturalaren ekoizpenari dagokionez.

G003 – Hainbat testuingurutako aniztasuna aztertu eta jakinarazteko testu eta oinarrizko materialen irakurketa, azterketa eta ulerkuntzaren bitartez, bai gizarte zientzien zein antropologiaren arloetan.

G006 – Lortutako ezagutzak (teoriko zein aplikatuak) komunikatzen jakin eta praktikan jartzeko gaitasuna, gizarteko arazoen ebazpenean eta, orokorrean, testuinguru kultural anitzetan bizi direnen bizitza-kalitatearen hobekuntzan

G007 – Denbora eta espazioaren testuinguruarekiko egokitzapenarekin bat datozen gaitasunen garapena eta etengabeko ikaskuntzaz gain, diziplina antropologikoak berezkoak dituen etengabeko ezagutza eta jardunbide egokiarekin bat egitea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK

1.- Oinarrizko testu etnografikoen -ahozko zein idatzien- inguruko azterketak eta iruzkinak egin ahal izatea.

2.- Lan antropologikoen inguruko azterketa eta hausnarketarako gaitasuna etnozentrismoa identifikatuz alborapenak saiheste aldera.

3.- Metodologia kualitatibo zein kuantitatiboak erabili, bakoitzaren muga eta ahalmenez jabetuta.

4.- Teknika etnografikoak erabili eta jasotako informazioa gordetzea.

5.- Gizarte Antropologiako eztabaida epistemologiko eta metodologikoen inguruko txostenak idaztea.

6.- Gizarte antropologiak berezkoak dituen objektuen inguruko ikerketa proiektu bat diseinatzea.

7.- Ikerketa proiektu baten diseinuaren oinarrizko ildoak argi azaldu eta argudiatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Ikuskera koalitatibo eta koantitatiboaren arteko antzekotasun eta desberdintasunak.

2. Ikerketa arazo koantitatiboaren planteamendua: galderak, justifikazio eta bideragarritasuna.

3. Ikerketa koantitatiboaren irismena: esploratzailea, deskribatzailea, korrelaziozkoa, ala argitzailea.

4. Lagin koantitatiboaren hautaketa: laginketa motak eta laginaren neurria

5. Datu koantitatiboen bilketa eta kodeaketa: galdetegiaren eraketa, jarrera eskalak, edukin azterketa koantitatiboa, behaketa koantitatiboa.

6. Datuen azterketa koantitatiboa: tekniken baliotasuna, estatistika deskribatzailea, estatistika inferentziala, korrelaziozkoa, azterketa anizkoitza.

7. Emaitzen txostenaren idazketa.

8. Diseinu mistoak: koantitatibo eta koalitatiboen arteko uztarketa.

MetodologiaToggle Navigation

• Ikasgelako bertako jarduerak:

- Eskola teorikoak/magistralak

- Ikerketaren inguruko testuen iruzkinak eta horien inguruko eztabaidak

- Banaka edo taldean egindako lanen aurkezpena (testuen aurkezpenak barne)

- Kasu praktikoak (ikerketa diseinuak eta emaitzak) aztertzea

- Banakako tutoretzak

- Talde tutoretzak

- Informatika gelan datu fitxategien azterketa SPSS programa baliatuz



• Ikasgelatik kanpoko jarduerak (ikasgelatik kanpoko lana)

- Testuak irakurtzea

- Ikerketa lan kuantitatiboa prestatzea eta gauzatzea

- Aurkezpenak prestatzea (lanaren atalen bat)

- Kasu praktikoak prestatzea

- Ikasitako ikerketa teknikak aplikatzea (ariketa praktikoak)

- Ikerketa bat deseinatu (proiektuak…) eta gauzatzea

- Azterketa edo azken dokumentua prestatzea

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • Banakako lanak (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren azken ebaluaketan -ebaluazio jarraia zein azken ebaluazioa hautatu- ikasleak bakarka egin beharreko ikerketa lan koantitatiboa (notaren %50a) eta azterketa praktikoa (gainerako %50a) uztartuko dira. Irakasgaia gainditu ahal izateko atal biak gainditu behar izango ditu derrigorrez.

Ebaluazio jarraia hautatu duten ikasleek ikerketa proiektuaren bi atal edo entregagai entregatu behar izango dituzte. Aurreneko entregagaian ikerketa diseinuaren lehen urratsak landuko dira: arazoaren planteamendua, helburuak, diseinu kontzeptuala eta hipotesiak. Bigarren entregagaian datu-bilketan erabili beharreko tresna landuko da (galdetegi edo bahaketa sistemtikorako fitxa). Entregagai bakoitzaren data zehatza eskolaorduetan adostuko da. Entregagaien ebaluaketarik egingo ez den arren, baliagarriak izango dira ikaslearen konpetentzien garapenaren azterketarako eta ikerketa lanean hobetu beharreko alderdiak identifikatzeko. Ikerketa-lanaren txosten idatzia ikastaldiaren bukaeran entregatu behar izango dute ikasleek.



DEIALDIARI UKO EGITEA

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, 2023ko azaroaren 11 baino lehenago.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).



"UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, inoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazio akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ezohiko deialdian -ohikoaren antzera- ikasleak bakarka egin beharreko ikerketa lan koantitatiboa (%50) eta azterketa praktikoa (%50) uztartuko dira. Irakasgaia gainditu ahal izateko derigorrezkoa da atal biak gainditzea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BERICAT, E. (1998) La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, Barcelona, Ariel Sociología.

CALLEJO, J. (ed.) (2009) Introducción a las Técnicas de Investigación Social, Madrid, Centro de Estudios ramón Areces.

CEA D'ANCONA, M. A. (1998) Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social, Madrid, Síntesis.

CEA D’ANCONA, M. A. (2004) Métodos de encuesta. Teoría y práctica, errores y mejora, Síntesis, Madrid.

GARCIA FERRANDO, M. et al.(1989) El análisis de la realida social, Madrid, Alianza.

ISPIZUA, M. y LAVÍA, C. (2016) La investigación como proceso. Planificación y desarrollo, Dextra, Madrid.

JUARISTI, P. (2003) Gizarte Ikerketarako teknikak.Teoria eta adibideak, Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

LEONARDO, J. (2018) Métodos y Técnicas de Investigación Social. Manual para principaintes, Bilbao, Deusto.

MESONERO, M. (2005) Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo.

SIERRA BRAVO, R. (1991) Técnicas de investigación social, Madrid, Paraninfo.

VISAUTA, B. (1989) Técnicas de investigación social I: recogida de datos, Madrid, Blumel.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ANDER-EGG, A. (1987) Técnicas de investigación social, Ateneo, México.
BABBIE, E. (2000) Fundamentos de la investigación Social, Thompson Ed., México.
BALCELLS, J. (1994) La investigación social. Introducción a los métodos y las técnicas. P.P.U., Barcelona.
BRYMAN, A. (1988) Quantity and Quality in Social Research, Allen & Unwin Ltd., London.
BUGEDA, J. (1974) Manual de técnicas de investigación social, Instituto de Estudios Políticos, Madrid.
BURGESS, R. G. (1984) In the Field. An Introduction to Field Research, Allen & Unwin Ltd., London.
BUXO, M. J.; de MIGUEL, J. M. (eds.)(1999) De la investigación audiovisual. Fotografía, cine, vídeo, televisión, Proyecto A., Barcelona.
CEA D'ANCONA, M. A. (2012) Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa,Madrid, Síntesis.
CORBETA, P. (2003) Metodología y Técnicas de Investigación Social, McGraw-Hill, Madrid.
FESTINGER, L.; KATZ, D. (eds) (1992) Los métodos de investigación en las ciencias sociales, Paidós, Barcelona.
GAITAN MOYA, J. A.; PIÑUEL RAIGADA, J. L. (1998) Técnicas de Investigación en Comunicación Social. Elaboración y registro de datos, Síntesis, Madrid.
HERNANDEZ SAMPIERI, R. et al (2006) Metodología de la investigación.Mexjico: Mac Graw Hill
SABINO, C. (1992) El proceso de investigación, Panapo, Caracas. http://paginas.ufm.edu/sabino/PI.html
WIMMER, R.D.; DOMINICK, J.R. (1996) La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos, Bosch, Barcelona.

Web helbideak

http://www.ararteko.net/RecursosWeb/DOCUMENTOS/1/0_244_1.pdf
http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-19123/eu/contenidos/informacion/est_hp/eu_est_hp/est_hp.html
http://www.gazteaukera.euskadi.net/r58-7651x/eu/contenidos/informacion/gazteen_joerak/eu_liburuak/adjuntos/JOERAK_6.pdf
http://eu.eustat.es/document/datos/cuestionarios/CUES_CVL11_e.pdf
http://www.lehendakaritza.ejgv.euskadi.net/contenidos/informe_estudio/retratos_de_juventud_15/eu_retjuv15/adjuntos/11retratos15_eu.pdf
http://www.gazteaukera.euskadi.eus/albistea/2018/gebek-gazteen-adierazleak-17-kaleratu-du-euskadiko-gazteei-buruzko-adierazleak-eguneratu-ondoren/r58-7657/eu/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GARMENDIA LARRAÑAGA, MAIALEN SORKUNDE
  • IRAOLA ARRETXE, IKER
  • LARRAÑAGA MADINA,MIREN NEKANE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)