XSLaren edukia

Gizarte Teoria eta Egitura26336

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26336

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Esta materia aborda los paradigmas fundamentales que en Teoría Social se abren de manera transversal en el conjunto de las disciplinas sociales incluida, por tanto, la Antropología, desde su emersión en el período de entreguerras hasta su crisis en los años setenta del siglo XX. El abordaje de este período, en el contexto de la larga y profunda crisis de la modernidad y de la teoría social y epistemología que la enmarcaron, trata de seguir las dis/continuidades tanto con las teorías clásicas que las precedieron, como con las estrategias teóricas que se han ido abriendo paso tras su agotamiento. Para ello, se seguirá en especial el hilo conductor que la emersión, construcción y desarticulación del concepto “Estructura” tuvo en la teoría y epistemología en las disciplinas sociales.



Igualmente, el abordaje de las principales teorías de este período se realiza incardinando la construcción, debate y tensión entre las mismas en el contexto espacio/temporal de la realidad social que las enmarca y las condiciona y al que, a su vez, contribuyen de una manera compleja a legitimar y transformar. Con ello, se subrayará la toma de conciencia del carácter reflexivo, performativo y situado del conjunto de las disciplinas sociales.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK

M4C1. Soziologiaren tesi eta ideia nagusiak ulertzea, aztertzea, laburtzea eta azaltzea.

M4C2. Soziologiako terminologia definitzea eta mugatzea, eta gizarte-egiturak eta horiek Gizarte Antropologian duten garrantzia ulertzea.

M4C3. Soziologiak Gizarte Antropologian duen garrantzi epistemologikoa, teorikoa eta metodologikoa aitortzea, eta Soziologiaren ekarpenei eta mugei buruz gogoeta egitea, bai arlo zientifikoan bai aplikatuan.



AZALPENA

Irakasgai honetan gizarte egitura eta aldaketa soziala izango ditugu ardatz. Ekarpen teorikoak eta hauen tesuinguruak aztertzeaz gain, gaur egungo gizartearen azterketa praktikoari ere helduko diogu.



HELBURUAK

1) XX. eta XXI. mendeetan, egitura, gizarte aldaketa eta egituraketa prozesuei buruz jorratutako ekarpen teoriko nagusiak ezagutzea.

2) Gizarte egitura, aldaketa soziala eta gizarte-ekintza kontzeptuen inguruan hausnartzea, egitura eta norbanakoaren arteko harremanetan sakonduz.

3) Gure testuinguruko arlo ezberdinetan gertatzen ari diren gizarte aldaketen inguruko gogoeta egitea.

4) Gizarte egituraketa eta aldaketa prozesuak aztertzeko eskuragarri ditugun datu base estatistiko eta baliabide kualitatibo nagusiak ezagutzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Egitura eta aldaketa sozialetik gizarteen egituraketa prozesuetara: oinarrizko kontzeptuak, ahalmenak eta mugak.

2. Ekarpen teoriko nagusiak eta hauen testuinguruak.

3. Gaur egungo egituraketa eta bilakaera prozesuak.

MetodologiaToggle Navigation

Klaseetan, irakaslearen aurkezpen teorikoez gain, ikasleen aurkezpenak eta testuen inguurko eztabaidak jorratuko ditugu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Irakurgaien inguruko eztabaidetan parte hartu (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

a) Jarraiko ebaluazioa: Saioetara etortzen direnentzat baino ez



Jarraiko ebaluazioa aukeratuz gero, klasetara etortzeaz gain, ikaskideekiko zein irakaslearekiko entzute-aktibo jarrera izatea ezinbestekoa da.

a.1) 1. gaian proposatutako ariketak %20.

a.2) 3. gaian proposatutako ariketak %40.

a.3) Irakurgai baten eztabaidaren prestaketa eta dinamizazioa %20 (taldeka).

a.4) Beste irakurgaien inguruko eztabaidetan parte-hartzea %20 (banaka).



b) Bestela. Saioetara etortzen ez direnentzat

b.1) Azterketa %70.

b.2) Hauetako liburu baten inguruko hausnarketa kritikoa: %30.



Aurrez aurreko jarduna etengo balitz, hauexek lirateke ebaluazio irizpideak:

a) Ebaluazio jarraitua egiten duten ikasleek aurretik zehaztutako -eta egoerari egokitutako -zereginen arabera ebaluatuak izango dira (%100).



b) Ebaluazio ez jarraitua hautatu duten ikasleen kasuan, ebaluazio mota horri lotuta programan jasotzen diren zereginak irakasleei helarazteaz gain, azterketaren egunean idatzizko froga egin beharko dute. Froga hori eGelaren bitartez helaraziko zaie eta 24 orduko epea izango dute eGelara

igotzeko. (%100).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdikoak mantentzen dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bourdieu, P. (1990) La constitución de la sociedad. Madril.

Castells, Manuel(1998). La era de la información, 3 vol. Madril: Alianza.

Corcuff, Philippe (1998). Las nuevas sociologías. Construcciones de la realidad social. Madril: Alianza Editorial.

Geertz, Clifford (1988) La interpretación de las culturas. Bartzelona: Gedisa.

Martinez Garcia, Z. (2002). Aldaketa sozialaren produkzioa eta gidaritza: globalizazio neoliberalari buruzko diskurtso sozio-ideologikoak. Vitoria: Gasteiz: Eusko Jaurlaritza (1. Kapitulua: Giza artekotasuna eta aldaketa soziala, azterketa teorikoa).



Gehiago sakontzeko bibliografia

Eustat (2012). Euskal AEko txosten sozioekonomikoa 2012. Eustat: Vitoria-Gasteiz. http://www.eustat.es/document/epubs/informesocioeconomico2012/offline/download.pdf
EE.DD (2011). Gaindegia Txostena 2010. Andoain: Gaindegia. http://www.gaindegia.org/eu/gaindegia-txostena-2011
Lucas Marín, A. (2006). Estructura social: La realidad de las sociedades avanzadas. Madrid: Prentice Hall.
Martínez García, J.S. (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madril: Catarata.
Sztompka, P. (1995). Sociología del cambio social. Madril: Alianza.

Web helbideak

CIS (ikerketak eta erabilitako baliabideak gaika) http://www.cis.es/cis/opencm/ES/1_encuestas/estudios/listaTematico.jsp?tema=431&todos=no
Datu Talaia http://www.datutalaia.net/
Eustat http//https://eu.eustat.eus/indice.html
Gaindegia. Euskal Herriko ekonomia eta gizarte garapenerako behategia http://www.gaindegia.org/eu/idata
Ikuspegiak. Immigrazioaren Behatokia http://www.ikuspegi-inmigracion.net/eus/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVITE RUEDA, JUAN PEDRO
  • LUXAN SERRANO, MARTA
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)