XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa26290

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26290

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

“Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa” irakasgaiak etorkizuneko gizarte-hezitzailea hurbiltzen du ezagutza zientifikoaren berezko tresna batzuen ezagutzara eta erabilera praktikora, baita gizarte-hezitzailearen esku-hartzeko eremuekin lotutako ikerketa-dokumentuen analisi kritikora ere. Beraz, helburua da ikasleek ikerketaren ezagutzak barneratzea, lan egingo duten errealitatea eta kolektiboak ulertzeko funtsezko parte gisa. Horrez gain, ikasleak gai izan behar dira, jardun profesionalean, ezagutza hori eraginkortasunez erabiltzeko, horrela, gizarte eta hezkuntzako esku-hartze egokiak burutzeko (kolektiboaren ezaugarriekin eta entitatearekin bat etorriz).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

MG-1.Esku-hartze prozesuetan parte hartzen duten gizarte eta hezkuntza programen plangintzaren, kudeaketaren eta ebaluazioaren oinarri teorikoak ezagutzea, baita gizarte eta hezkuntza ikerketak esparru honi egindako ekarpenak ere.



IE-1. Gizarte eta Hezkuntza ikerkuntzaren balioa identifikatu, gizarte eta hezkuntza errealitatearen ezagutza eta ulermen sistematiko erraztu ahal izateko.

IE-2. Gizarte eta Hezkuntza Ikerketaren alderdi bereizgarriak deskribatzea.

IE-3. Etikak Gizarte eta Hezkuntzako-ikerketan duen garrantziaz jabetzea.

IE-4. Gizarte- eta hezkuntza- ikerkuntzak gaur egungo gizartean duen eragina eta garrantzia aztertzea.



MG-3.Baliabide profesionalen, eskuragarri dagoen dokumentazioaren, eta abarren testuinguru espezifikoetan eragin handiena duten prozedurak eta teknikak hautatzea, testuinguru profesional honetan erabili ahal izango den diseinu bat gauzatzeko.



IE-5. Gizarte eta hezkuntza ikerketaren paradigmak identifikatzea eta aniztasun metodologikoa kontrastatzea.

IE-6. Gizarte eta Hezkuntza ikerketaren prozesua maneiatzea.



MG-4. Hezkuntzako ikerketa ereduak bereiztea eta horiek aplikatzearen ondorioz eskuratutako informazioa egiazko testuinguruetan planifikazio, kudeaketa eta ebaluazio lanak egiteko erabiltzea



IE-7. Ikerketa-mota desberdinak identifikatzea.

IE-8. Gizarte-hezkuntzaren arloko ikerketa-prozesua diseinatzea eta aztertzea.



MG-6.(Zeharkakoa) Gizarte eta hezkuntza arloko ideiak, argudioak, eta abar ahoz komunikatzen jakitea, aurrez aurre edo web 2.0 erabilita; eta informazio hori idatzizko txostenetan jasotzen jakitea.



IE-9. Eduki teorikoak edota ikerketaren emaitzak laburbiltzeko baliabide informatikoak proposatzea.

IE-10. Eduki teoriko-praktikoak, gamifikazioaren bidez edo galdetegi birtualak eginez ebaztea eta azaltzea.

IE-11.Gizarte eta hezkuntza ikerketaren emaitzak behar bezala azaltzeko eta ulertarazteko baliabide teknologikoak erabiltzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA. Gizarte eta Hezkuntza ikerketaren oinarriak

1.1. Gizarte Hezkuntza Ikerkuntzaren Oinarrizko Kontzeptuak

1.2. Bibliografia Zientifikoaren berrikuspena

1.3. Gaia- Gizarte Hezkuntza Ikerkuntzaren alderdi etikoak



2. GAIA. Gizarte eta Hezkuntzako Ikerketa Metodologikoak

2.1 Gizarte Hezkuntza Ikerkuntzaren Metodologi Aniztasuna



3. GAIA. Gizarte Hezkuntza Ikerketa-prozesua

3.1. Gaia Gizarte Hezkuntza Ikerkuntzaren Hastapenak

3.2. Gaia - Ikerkuntza Diseinuak

3.3. Gaia Datuen bilketa eta analisia



4. GAIA. Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa-proiektua, txostena eta artikuluak

MetodologiaToggle Navigation

Klase presentzialetan, irakasleak azalpen teorikoak edo magistralak emango ditu, beste jarduera batzuekin batera, aurretik ikasitako edukiak praktikan jartzeko. Teoria ikasgelan azalduko da, eta ikasleek apunteak hartu beharko dituzte, diapositibetan ematen zaizkien eskema eta gidoiak osatu, ematen zaizkien iturriak kontsultatu edo irakurri, eta eztabaidak sortuz parte hartu, adibideak jarriz, planteatzen zaizkien gaiei buruz hausnartuz, etab.

Bestalde, argi eta garbi praktikoak diren beste jarduera edo zeregin batzuk egingo dira ("saio teorikoaren barruko jarduera praktiko laburrak"), ikasleek talde txikian hausnar dezaten eta aurrez landutako edukiak proposatzen zaizkien zeregin edo jarduera praktikoekin erlaziona ditzaten.



Mintegiak: talde kooperatiboetan zuzendutako lana



Ikerketan oinarritutako ikaskuntza-praktika: lehen aste

tik aurrera, ikasleek eskola teorikoekin batera eta eskolaz kanpoko ordutegian egin behar duten praktika ezagutuko dute. Ikerketan oinarritutako ikaskuntza-praktika gehienez 6 kideko taldekako ikerketa bat egitea izango da.

Praktika hori aldi berean egingo da, bai klase magistraletan, bai klase praktiko-mintegietan.

Era berean, eGela plataforma ikasleekin lan egiteko eta komunikatzeko tresna gisa erabiliko da. Plataforma horretan informazio interesgarria zabalduko du, eta landu beharreko gaiei buruzko testuak eta diapositibak emango ditu (edo gai osagarriak).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honen ebaluazioa hausnarketa-prozesu bat da, non ikasleak bere buruaren jabe diren eta bere helburuaz jabetzen diren. Gainera, horretan, irakaslea gida bat da, prestakuntza-helburu batzuen lorpenerantz orientatzen dituena. Zentzu horretan, Hobekuntzara Orientatutako Ebaluazioa proposatzen da (Learning-Oriented Assessment)



Azterketa: %40



Ikerketan oinarritutako ikaskuntza-praktika (taldeko lana, izaera ez presentzialean): %45 (%5 ahozko defentsa)

MDJ (Moduluaren Diziplina Arteko Jarduera): %15



Kasu guztietan, eskola teoriko eta praktikoen % 80ra joatea eskatuko da, bai eta adierazitako praktika eta lan guztiak egitea ere.

Ikasgaia gainditzeko, beharrezkoa da hiru aldeak gaindituta izatea, 10etik 5 puntu lortuta.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren amaierako ebaluazioaren modalitateari heltzen dioten ikasleentzat, hauek izango dira ebaluatu beharreko atalak eta ehunekoak: azterketa test motakoa izango da (%70), eta proba praktikoa ordenagailuan (%15).

-Diziplina arteko lan modularra (%15)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gida honetan jasotzen diren baliabide hauek beharrezkoak dira irakasgai hau aurrera eramateko:

-eGela (dokumentuak eta pptak)
-VPNa
-Liburutegiko plataformarako sarbidea
-Excela
-Estatistika-programak eta analisi kualitatiboko programak
-Portatila

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Balluerka, N. (1999). Planificación de la investigación: La validez del diseño . Salamanca: Amarú.



Bell, J. (2002). Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Guía para investigadores en educación y ciencias sociales. Barcelona: Gedisa.



Bericat, E. (1998). La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social. Significado y medida. Barcelona: Ariel.



Bisquerra, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.



Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2011). Research methods in Education. (7 th . Ed.). London: Routledge



Colás, M.P. eta Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU . [Colás, M.P. y Buendía, L. (1992): Investigación educativa. Alfar. Sevilla. (Jatorrizko argitalpena)] .



Cook, T. & Reichardt, C. (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.



Creswell, J.W. (2010) Designing and Conducting Mixed Methods Research. London: SAGE.



Dahlberg, L. and McCaig, C. (2010). Practical Research and Evaluation. A Start-to-Finish Guide for Practitioners. London: SAGE.



Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2000). Handbook of Qualitative Research . California : SAGE.



Flick, U. (2007). Introducción a la investigación cualitativa. (2ª Ed.) Madrid: Morata.



Flick, U. (2011). Doing a Research Project. A Guide for Beginners. London: SAGE.



Johnson, H. (2010) Practical Research in Education. A Guide for Teachers and Students. London: SAGE.



Lukas, J.F., & Santiago, K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.



Melendro, M. (2011). La perspectiva ecosocial en la intervención socioeducativa con jóvenes excluidos: un estudio comparado en Canadá, Bélgica y España.



Pérez Serrano,G. (Coor.) (2000). Modelos de investigación cualitativa. Madrid: Narcea.



Punch, K.F. (2009). Introduction to Research Methods in Education. London: SAGE.



Rodríguez Gómez,G., Gil Flores,J., & García Jiménez,E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.



Salkind, N.J. (2010). Encyclopedia of Research Design. London: SAGE.



Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones. Madrid: McGraw Hill.



Silverman,D. (Ed.) (2011). Qualitative Research. (3º Ed.). London: SAGE.



Tashakkori, A. and Teddlie, Ch. (Eds.) (2010) The SAGE Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Second Edition. London: SAGE.



Thomas, D. and Hodges, I.D. (2010). Designing and Planning Your Research Project. London: SAGE.



Tojar, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla

Gehiago sakontzeko bibliografia

Diz-López, M. J. (2017). Necesidades formativas. Modelos para su análisis y evaluación.http://hdl.handle.net/10347/26448

Flores, M. D., Franco, M. E. V. E., Ricalde, D. C., Garduño, A. A. L., & Apáez, M. R. (2013). Metodología de la investigación. Editorial Trillas, SA de CV.

Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage.

Gil, J. (2016). Técnicas e instrumentos para la recogida de información. Editorial UNED.

Gurdián-Fernández, A. (2010). El paradigma cualitativo en la investigación socio educativa.http://repositorio.inie.ucr.ac.cr/jspui/handle/123456789/393

León, O. G., & Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación.MCGrawHill

Lewis, RB (2004). NVivo 2.0 y ATLAS. ti 5.0: Una revisión comparativa de dos populares programas de análisis de datos cualitativos. Métodos de campo , 16 (4), 439-464.

Marín, B. M., & Sánchez, J. L. R. (Eds.). (2011). Métodos de investigación y análisis de datos en ciencias sociales y de la salud. Pirámide.

Melendro, M. E., DE JUANAS, O. Á., & Eva, R. B. A. (2021). Pedagogía Social: retos y escenarios para la acción socioeducativa. Editorial UNED.

Torres, M., Salazar, F. G., & Paz, K. (2019). Métodos de recolección de datos para una investigación. http://biblioteca.udgvirtual.udg.mx/jspui/handle/123456789/2817

Velázquez (2019). Investigación social desde la práctica educativa. Editorial UNED, 2019.

Aldizkariak

RES (Revista Educación Social)
RIE (Revista de Investigación Educativa)
RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa).
Revista de Educación.
REDIE (Revista Electrónica de Investigación Educativa)
UZTARO
ZERBITZUAN
Social Work Education. The International Journal
Journal of Social Science Education
European Journal of Social Education FESET

Web helbideak

Gizarte hezkuntzaren ataria: https://www.eduso.net/
Gizarte Hezitzaileen Nazioarteko Elkartea [Asociación Internacional de Educadores Sociales] (AIEJI) http://aieji.net/
Gizarte Zientzien aldizkaria[Journal of Social Science Education] https://www.jsse.org/index.php/jsse
Australiako gizarte-eragileen elkartea [Social Educators' Association of Australia] (SCEAA) https://www.sceaa.org.au/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APODACA URQUIJO, PEDRO MIGUEL
  • BENITO GOMEZ, MANUEL
  • DOSIL SANTAMARIA, MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

08:30-10:30 (1)

12:00-12:30 (2)

29-31

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

12:30-14:00 (1)

29-31

12:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-11:00 (1)

18-28

08:30-11:00 (2)

29-31

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

11:30-13:00 (1)

18-28

11:30-13:00 (2)

29-31

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

13:00-14:45 (1)

18-28

13:00-14:30 (2)

29-31

13:00-15:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)