XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntzako Esku-hartzea Talde Kaltetuetan26292

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26292

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

“Gizarte eta hezkuntza eskuhartzea talde kaltetuetan“ ikasgaia hirugarren kurtsoan eta seigarren moduluan kokatzen da. Modulu honen xedea da ikasleek gizarte eta hezkuntzako esku-hartzearen testuinguruak (programak, egoerak, populazio-taldeak, esparruak) eta lanbide honetako funtsezko tresnak ezagutzea. Modulu honen bitartez, gizarte-hezkuntzako esku-hartzearen esparru nagusietako eginkizunei eta prozedurei ekin nahi diegu, eta bereziki lehenetsi, gure testuinguruan eskari handiagoa duten, eta, beraz, enplegua lortzeko aukera gehiago eskaintzen duten esparruak: Haurtzaroa, nerabezaroa, gaztaroa, familia, pertsona helduak, adinekoak, menpeko pertsonak eta testuinguru kaltetuak.



Ikaskuntza hori esku hartzeko esparru desberdinetako gaur egungo errealitatearen funtsezko alderdi direnei buruzko ezagutzak eta garapena oinarritzeko eta haietan sakontzeko baliagarriak diren hautazko ikasgaiekin osatzen da, esku-hartze esparruak zeinetan aniztasuna (familia, kultura, hizkuntza-aniztasuna) eta gizarte eta lan egoerak deontologia profesionalaren konpromiso sozialean eta etikoan oinarritutako gizarte-hezkuntza inklusiboaren funtsezko elementu baitira.



Gizarte eta hezkuntza eskuhartzea talde kaltetuetako ikasgaiak arrisku-testuinguruak eta baztertze soziala (bazterketa, gutxiengoak, pobrezia, immigrazioa) pairatzen dituzten kolektiboetan sakontzen du eta honekin lotuta, esku-hartze aproposa egiteko ereduak eta erremintak aurkezten dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK:

A. Talde kaltetuen parte izateagatik haurtzaro, nerabezaro eta helduaroan oinarrizko beharren asetze faltak dakartzan ondorio psikologikoak ezagutu.

B. Pertsona eta talde kaltetuetan gizarte eta hezkuntza eskuhartze bat burutzeko oinarri psikologikoetan sakondu.



IKASKETAREN EMAITZAK:

A.- Datu baseetan informazioa eskuratzeko kapazitatea demostratzea.

B.- Talde kaltetuen “perfila” (beharrak, ezaugarriak, egoera, motibazioak edo interesak) ezagutzea.

C.- Talde kaltetuekin lan egiten duten elkarteak ezagutu eta enuntziatzea.

D.- Talde kaltetuekin lan egiten duten erakundeen sarearen antolakuntza ezagutzea.

E.- Talde kaltetuekin aurrera eramaten diren eskuhartzeen ezagutza demostratu.

F.- Talde kaltetuetan hautemandako premiei erantzuteko gizarte eta hezkuntzako programak, proiektuak edo/eta planak diseinatzeko kapazitatea aurkeztea.

G.- Gizarte eta hezkuntzako gaiei buruzko ideiak, argudioak, etab. ahoz adierazteko trebetasuna izatea.

H.- Dokumentuak idazteko trebetasuna izatea.

I. Taldean lan egiteko kapazitatea demostratzea.

J. Etengabeko prestakuntzarako jarrera ona edukitzea, gizarte eta hezkuntzako eskuhartzean eta laneko garapenean hobetzen laguntzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Gizarte eta Hezkuntzako Esku-hartzea Talde Kaltetuetan irakasgaiak arrisku eta bazterketa sozial testuingurutako arazoetan sakotzen du (marjinazioa, gutxiengoak, pobrezia, immigrazioa) eta esku-hartzerako ereduak eta tresnak ematen dira.



1. Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea talde kaltetuetan. Hainbat kontzepturen definizioa.

2. Haurrak eta nerabeak. Definizio eta testuinguru kaltetuak haurtzaroan.

3. Helduaroa. Definizio eta testuinguru kaltetuak helduaroan.

4. Adinekoak. Definizio eta testuinguru kaltetuak pertsona nagusiengan.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslearen irakaskuntza ikasleen talde eta indibiduala lanarekin konbinatzen da. Biek parte-hartze aktiboa, ikasketa-prozesuko erantzukizunari buruzko gogoeta eta lankidetza-akzioa behar dituzte.

Ikasgelako eta praktiketako saioak zuzenduko zaizkie ulermenari eta materiaren funtsezko edukien integrazioari.



TALDE HANDIEN LANA

- Erakusketa, analisia eta eduki-eztabaida

- Testuetako irakurketa kritikoa eta bateratze-lana

- Ikus-entzunezko materialeko analisia

- Zalantza-erabakia

- Ikasleen parte-hartze aktiboa

- Ebaluazio jarraitua



TALDE TXIKIEN LANAK

- Egoera praktiko desberdineko analisia, teknika hauen bidez::

- Kasu ikerketa

- Gatazkak konponketa

- Erregistro desberdinen bidez, banaka eta taldeko lanak azaldu

- Ebaluaketa jarraitua (autoebaluaketa eta parekideen ebaluaketa)



TUTORETZAK

- Zalantzak konpondu

- Talde eta banakako lanen gidak

- Banaka eta taldeko orientazioa



KLASETIK KANPO

- Ikasketa

- Talde eta banakako lanak egin

- Testuen irakurketa kritikoa

- Bibliografia eta interesgarriak diren beste material batzuetako bilakaera



DALA

- Tutoretzak

- Zalantzak konopntzeko eta modulua egiteko argibideak emateko tutoretzak

- Idatzizko lana







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ver herramientas y explicaciones en siguientes apartados (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa zentro eta modulo bakoitzaren ezaugarrietara moldatuko da



ETENGABEKO EBALUAZIOA. Hiru atalez osatuta egongo da:

Moduloaren lana - MDJ- Moduloaren Diziplinarteko Jarduera: %15 eta 20

Proba indibiduala/Azterketa: azken notaren %30 eta 50 artean

Irakasgaiaren jarduera eta lanak, gelan zein gelatik kanpo egitekoak: notaren %35 eta 50 artean

Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenarentzat. Egoera hauetan irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:

- Idatzizko froga teoriko-praktiko indibiduala. Probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu. Proba horrek ikasgaiaren notaren %100 izango da, baldin eta ikasle horrek modulo lana (MDJ) egin behar ez badu. MDJa egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80 eta 85 artean izango da (moduloko gida ikusi).



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



DEIALDIARI UKO EGITEA:

Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu





Covid-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, ebaluazio sistema ez presentziala izango litzateke eta e-gela eta Black board collaborate bidez aurrera eramango litzateke, azken ebaluazio proba barne.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1.– Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.– Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

3.– Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko (ikusi "azken ebaluazioa" ohiko deialdiaren atalean). Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute baldin eta MDJ egin behar ez izan. MDJa egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %80-85 izango da (moduloko gida ikusi).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gidak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BARUDY , J. (1998) . El dolor invisible de la infancia. Una lectura ecosistémica del maltrato infantil. Barcelona: Paidós Terapia Familiar

GONZALEZ, E. (1996): Menores en Desamparo y Conflicto Social. Madrid. CCS.

GUASCH, M. y PONCE, C. (2002) ¿Qué significa intervenir educativamente en desadaptación social? Barcelona, ICE Universidad de Barcelona

LOPEZ, F.; LOPEZ, B.; FUERTES, J. SANCHEZ, J.M. y MERINO, J. (1995): Necesidades de la infancia y protección infantil. Madrid, Ministerio de Asuntos

VEGA, A. (1991): Pedagogía de inadaptados sociales. Narcea. Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Clemente, A. (1994). Intervención psicopedagógica y desarrollo humano. Valencia. CSV.
De Paúl Ochotorena, J. (1987). Problemas de conducta en hijos de padres con trastornos psíquicos, en R. Alzate de Heredia (Ed.). Trastornos de conducta en la infancia. Universidad del País Vasco, Servicio Editorial.
Kotliarenco, María Angélica; Cáceres, Irma; y Álvarez Catalina. Eds. (1996). Resiliencia: Construyendo en adversidad. CEANIM, Santiago, Chile.
Lacasa, P. (1994 a). Escenarios interactivos en la relación niño-adulto. En M. J. Rodrigo (ed.). Contexto y desarrollo social, pp. 79-116) Madrid. Síntesis.
Rodrigo, M. J. y Palacios, J. ( 1998). Familia y desarrollo humano. Madrid. Alianza Editorial.

Aldizkariak

Revista de Psicología social
Revista de educación social
Journal of Child Psychology and Psychiatry

Web helbideak

http://www.peretarres.org/
http://www.eduso.net/res/
http://www.campus-oei.org/revista/numeros_proximos.htm
http://www.psicologia.nu/Formacion_A_Distancia.shtml
http://www.derechosinfancia.org.mx/resiliencia_sitios.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CARDEÑOSO RAMIREZ, MARIA OLGA
  • OZAMIZ ECHEVARRIA, NAIARA
  • URIARTE ARCINIEGA, JUAN DE DIOS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:30 (1)

31-31

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:30 (1)

31-31

10:00-11:00 (2)

11:30-13:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:30 (1)

31-31

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:30 (1)

31-31

10:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S15G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S15G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:30 (1)

31-31

10:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)