XSLaren edukia

Gaur Egungo Haur eta Gazte Literatura25877

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25877

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Egungo HGLren ikuspegi orokorra; korronte nagusiak; egile eta obra aipagarrienak; HGL modernoa eta literatura-kanona; HGLk haurrari euskal kultura transmititzeko eta haurra euskal kulturaren oinordeko egiteko duen zeregina.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1- Haurrentzat argitaratu diren literatur obrak kritikoki aztertzekoa (garapen maila, egokitasuna, baloreak, hizkuntz aberastasuna... kontuan izanik) eskolako beharretara egokitzeko.

2- HLn dauden materialak eta egile garrantzitsuenak identifikatzea eskolari begira aukeratu ahal izateko.

3- HLk –ahozkoak, tradizionalak eta gaur egungoak- gure gizartean eta eskolan duen paperaz/betebeharraz gogoeta egitea, eskolan modu egoki eta aberatsean erabiltzeko.

4- HL, balore kulturala, estetiko eta hezitzaile gisa transmititzeko teknika eta tresnak lantzea irakaskuntzan erabili ahal izateko.

5- Haurraren garapenean literaturak duen garrantzia aztertzea eskolako zereginetan HLren erabilera eraginkorra izateko.

6- Hizkuntzarekin lotutako gaitasunak berariaz landu, ebaluatu eta kontuan hartuko dira; hortaz, ikasgaiko lan, zeregin eta jarduera guztietan ez dira onartuko ulermena oztopatzen dituzten akats larriak (kasuan kasu, ez dira onartuko, eta suspentsotzat hartuak izango dira, hiru akats larritik goragoko lanak).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1- Gaur egun haur-literaturaren eta gazte-literaturaren panorama orokorra

1.1. Sarrera historikoa

1.2. Haur eta gazte literatura sistema

1.3. HGLren azterketarako giltzak

2- Joera nagusiak

2.1. Errealismo fantastikoa

2.2. Generoak eta gaiak

2.3. Umorea

2.4. Errealismo kritikoa

3- Egile eta obra garrantzitsuak

3.1. Saritutakoak eta kanonaren inguruko eztabaidak.

3.2. Itzulpena eta Haur eta Gazte literatura



4- Haur-literatura eta gazte-literatura, eta literatura-kanona

4.1. Corpus kanonikoa

4.2. Azterketaren emaitzak

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia parte hartzailea. Ikasleek bakarka haur literaturako zenbait liburu aukeratuko dituzte gero haien analisia ahoz egin ahal izateko. Horrezaz gain, irakasgai honi lotutako eduki teorikoak landuko dira taldeka eta haien aurkezpena eginen da hurrenkera jakin batean. Bestalde, proposatzen diren artikulu eta testuen gainean zenbait gogoeta eta eztabaida proposatuko dira guztien parte hartzea errazte aldera. Azkenik, "Egela" plataformaren bidez zenbait gogoeta egitea eskatuko zaio ikasle bakoitzari.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Graduan ere moduloko lana egin beharko da (guztiaren %10 balioko du).

Irakasgaia gainditzeko ebaluazio jarraituaren hiru notak aprobatu behar dira.



Graduko lehen bi mailak egindakoan, ikasleak EAEko bi hizkuntza ofizialetan B2 maila frogatu beharko du; halaber, C1 maila (EGA) eskuratu beharko du irakasle ikasketa guztiak amaitzean. Hortaz, hizkuntza gaitasun eskasak galaraz dezake ikasgaia gainditzea

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordenagailua.
- Ikus-entzunezkoak.
-HGLko liburuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AMO SÁNCHEZ-FORTÚN, José Manuel del (2003): Literatura Infantil: claves para la formación de la competencia literaria. Ediciones Aljibe, Málaga

CERRILLO, Pedro (2007) Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Madrid: Octaedro.

COLOMER, Teresa (2009) Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis.

GARRALON, Ana (2001) Historia portátil de la literatura infantil. Madrid: Anaya.

LOPEZ GASENI, Manu, Xabier ETXANIZ (2005) 90eko hamarkadako Euskal haur eta gazte literatura, Iruñea: Pamiela.

KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHU

Gehiago sakontzeko bibliografia

COLOMER, Teresa (2005). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Papeles de la fundación Germán Sánchez Ruipérez.
ETXANIZ, Xabier (1987). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.
KORTAZAR,J. et.al. (2011) Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbo: UPV/EHULÓPEZ GASENI, Jose Manuel (2006): Literaturak umeei begiratu zienean. Pamiela, Iruñea.
SANCHEZ CORRAL, Luis (1995) Literatura infantil y lenguaje literario. Barcelona: Paidós.

Aldizkariak

Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza

Web helbideak

www.oepli.org
www.galtzagorri.org
www.uclm.es/cepli/
www.fundaciongsr.es
www.uvigo.es/anilij
http://www.bienvenidosalafiesta.com/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00 (1)

11:30-12:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 11:30
  • Maiatz : 2023-05-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 11:30
  • Maiatz : 2023-05-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)