XSLaren edukia

Gizarte eta Kultura Ingurunearen Ezagutza25910

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25910

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1624
Gelako p.4466

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikaslearen ezagueraren eraikuntza, bere pentsamendua eta bere garapen kognitiboa haurtzaroan (0-6 urtetan), beste batzuen artean, funtsezko hiru ardatzen inguruan garatzen dira: espazioa, denbora eta kausalitatea. Halaber, heziketako etapa honetan, haurraren deszentralizazio-prozesuko lehen pausuak ematen hasten dira, sozializazio prozesuak ingurune hurbilera moldatuz (familia eta eskola). Gizarte Zientzien ekarpena ezinbestekoa da haurren garapen zuzena bermatzeko eta horrela bere garapen osoa era eraginkorrean lortze aldera. Hau irakasgai honen betebehar nagusia izango da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgai honek Gizarte Zientziek Haur Hezkuntzako curriculumari eta ezagutza eremu honi eskaintzen dizkien oinarrizko kontzeptuei hurbilketa proposatzen du. Espazioaren pertzepzio, kontzeptualizazio eta errepresentazio grafiko prozesuei jaramon egiten zaie ikasgai honetan. Denboraren zentzua, lehenengo denbora unitateak eta denbora Haur Hezkuntzako gelan erabiltzeko aktibitateak lantzen dira. Giza ezagutzaren izaera eta gizarte nozioen bilakaera umeengan eta ezagutza honen ondorioz bere baitan sortzen diren errepresentazioen nondik norakoak aurkezten dira. Azkenik, gizarte kultur anitzetan hiritartasun demokratikoaren garapenerako Haur Hezkuntzan balio eta arauen hezkuntzak duen lekua aztertzen da.



Irakasgaiaren gaitasunak hurrengoak dira:



E.1. Etapa honetako arlo sozialeko curriculumaren oinarrizko printzipioak eta oinarri zientifikoak ezagutzea, eta dagozkion ikaskuntzak eskuratzeko teori ezberdinak baita ere.

E.2. Espazioa, denbora, kausalitatea eta gizarteari buruzko nozioak garatzeko estrategia eta baliabide didaktikoak ezagutzea.

E.3. Gizarte eta kultura inguruarekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

E.4. Gizarte-ezagutza (historikoa, geografikoa...) gizarte demokratiko eta kulturalki anitzaren baloreak garatzeko tresna lagungarria gisa erabiltzea.



Irakasgaiaren ikaskuntza emaitzak hurrengoak dira:



1.-Ingurune sozial eta kulturalaren aurkikuntza profesionalki garatzeko oinarrizko jakintzak bereganatzen ditu.

2.-Gizarte Zientzien ekarpen epistemologikoa ulertzen eta baloratzen du ingurune sozial eta kulturala ulertzeko.

3.- EAEko Haur Hezkuntzako curriculum ofiziala aztertzen eta ebaluatzen daki ingurune sozial eta kulturalari dagokionenan.

4.-Ingurune sozial eta kulturalaren esparruko ikas-irakas jarduerak ezagutzen, ebaluatzen eta planifikatzen daki.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

- 1 Gaia. Gizarte Zientziak eta ingurunearen ezagutza arloa Haur Hezkuntzan.

- 2 Gaia. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak: espazioa.

- 3 Gaia. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak: denbora

- 4 Gaia. Ingurunearen ezagutzaren eraikuntza haurrengan: kausalitatea.

- 5 Gaia. Arauen eta balioen garapena Haur Hezkuntzan

- 6 Gaia. Ingurunearen ezagutza lantzeko estrategiak eta baliabideak Haur Hezkuntzan.

MetodologiaToggle Navigation

- Klase teorikoak

- Klase praktikoak

- Diziplina arteko lana (DAL)

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 64
    • - Garatu beharreko proba idatzia eta gelako proiektu eta lan teoriko-praktikoak: %84 - Moduluko lana (DAL): %16 (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Kalifikazio sisteman irakaslearen arabera aldaketak egon litezke, horregatik irakaslearekin harremanetan jartzea beharrezkoa da.



Bi ebaluazio modalitate daude:



A. EBALUAZIO JARRAITUA



a. Azken azterketa teoriko-praktikoa: %20-%30 bitartean.

b. Proiektu eta lan teoriko-praktikoak: %45-%65 bitartean.

c. Modulu-lana (DAL): %16.



B. AZKEN EBALUAZIOA



B.1. Modulu-lana (DAL) egin behar dutenentzat

a. Azken azterketa irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoei buruz: %84.

b. Modulu-lana (DAL): %16.



B.2. Modulu-lana (DAL) egitetik salbuetsita daudenentzat

a. Azken azterketa irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoei buruz: %100.



Oharrak:



UPV/EHUren baitan ohiko irakaskuntza sistema Ebaluazio Jarraituarena da. Hala ere ikasle orok du eskubidea Azken Ebaluazio sistema bidez ebaluatua izateko. Azken ebaluazio mota hau nahi duen ikasleak, irakasgaia hasten denetik lehen 9 asteen barruan, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari Azken Ebaluazio sistema segitu nahi duela. Hala jakinarazi ezean Ebaluazio Jarraitua aplikatuko zaio.



Ebaluazio sistema bietan (Jarraitua eta Azkena) ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.



Atal bakoitza gainditzeko ezinbestekoa da euskara zuzentasunez erabiltzea bai ahoz eta bai idatziz, eta hizkuntzaren arau ortografiko eta gramatikalak jarraitzea (Lehen Hezkuntzako Graduan eskuratu beharreko gaitasunen artean zehaztuta dago, besteak beste, "euskara menderatzea" eta "ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea").



Uko egitea:



Irakasgai hau eskaintzen den zentro orotan ikasleak aukera izango du ohiko ebaluazio deialdiari uko egiteko, ondoren adierazten diren irizpideei segituz:



1.- Azken Ebaluazioaren sistema segitzen badu, azken azterketara ez aurkezte hutsak "ez aurkeztua" kalifikazioa jartzea eragingo du.



2.- Ebaluazio Jarraituaren sistema segitzen badu, bi aukera daude:



a. Ebaluazio sistema honen barruan azken azterketak irakasgaiaren notaren %50 balio badu, orduan azterketa horretara ez ez aurkezte hutsak "ez aurkeztua" kalifikazioa jartzea eragingo du.



b. Ebaluazio sistema honen barruan azken azterketak irakasgaiaren notaren %50 baino gutxiago balio badu, orduan ikasleak idazki bidez eska dezake ohiko ebaluazio deialdiari uko egitea, idazki hori bere irakasleari helaraziz azterketen garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago. Hola, "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko du.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian irakasgaia gainditu ez duten ikasleek ezohiko deialdira aurkezteko eskubidea dute.



Ebaluazio Jarraituaren sistema segitu duten ikasleei ikasturtean zehar gainditu dituzten lanen eta proben kalifikazioak gordeko zaizkie, eta lan horiek zein azken azterketak ohiko deialdiko portzentaia berbera balioko dute. Kurtsoan zehar egindako lanak gainditu ezean Azken Ebaluazio sistemaren arabera ebaluatuko dira ezohiko deialdian.



Azken Ebaluazioren sistema segitu duten ikasleen kasuan azken azterketaren balioa ohiko deialdiko berbera da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Curriculum dekretuak eta e-Gelan eskegitako materiala

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AA. AA. (2008). La formación en didáctica de las Ciencias Sociales del maestro de educación infantil. Una propuesta adaptada al Espacio Europeo de Educación Superior. Ávila, R.M.; Cruz, M. A. eta Díez, C. Didáctica de las Ciencias Sociales, currículo escolar y formación del profesorado. Jaén: Universidad.

Aranda, A.M. (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en Educación Infantil. Madrid: Síntesis Educación.

Arribas, T. (koord.) (1990). La Educación Infantil 0-6 años. Vol I. Descubrimiento del entorno. Barcelona: Paidobro.

Ávila, R. M., López Atxurra, R. eta Fernández de Larrea, E. (Argtz.) (2007). Las competencias profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto europeo y la globalización. Bilbao: AUPDCS.

Bassedas, E., Huguet, T. y Solé, I. (2002). Aprender y enseñar en educación infantil. Barcelona: Graó.

Bertolini, P. eta Fabroni, F. (1990). Nuevas orientaciones para el curriculum de la Educación Infantil. Barcelona: Paidós.

Bonilla Martos, A.L., Guasch Marí, Y. (coords) (2018) Entorno, sociedad y cultura en Educación Infantil. Fundamentos, propuestas y aplicaciones. Madrid: Pirámide.

Carretero, M., Pozo, J. I. eta Asensio, M. (Argtz.) (1989). La enseñanza de las ciencias sociales. Madrid: Visor.

Casanova, E., Arias, L., Egea, A. (2018) La metodología por proyectos como oportunidad para la introducción de la Historia y el patrimonio en las aulas de Educación Infantil, Contextos Educativos, 22, 79-95. Http: //doi.org/10.18172/con.3185

De Puig, I; Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil (4-5 años). Barcelona: Octaedro-Eumo.

Feliu, M. y Jiménez, L. (coords.) (2015). Ciencias Sociales y Educación Infantil (3-6). Cuando despertó, el mundo estaba allí. Bartzelona: Graó.

García González, F. (1994). Cómo elaborar unidades didácticas en Educación Infantil. Madrid: Editorial Escuela Española.

García Santa María, T. (1999). Un Currículum de Ciencias Sociales para el siglo XXI. Logroño: Díada editora. Universidad de la Rioja.

García Santa María, T. (Koor.). Un currículum de ciencias sociales para el siglo XXI: qué contenidos y para qué. Sevilla: Díada.

Gracia, J. eta Negrillo, C. (2007). Tolerancia para la convivencia. Aula de Innovación Educativa, 167.

Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Buenos Aires: Ed. Kapelusz.

Hoyuelos P. A. (2003). Zer da Haur Eskola, Jakingarriak, 48.

Miralles, P eta Rivero P. (2012). Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en Educación Infantil. REIFOP, 15 (1), 81-90.

Molero, B. (2000). Un taller de investigación del conocimiento social para el profesorado de Educación Infantil. J. Pages, J. Estepa eta G. Trave (Argtz.). Modelos, contenidos y experiencias en la formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Universidad.

Moll, B. (Zuz.) (1988). La escuela infantil de 0 a 6 años. Ed. Anaya: Madrid.

Murua, M. (2008). Gizarte eta kultur ingurunearen ezaguera. Donostia: EHU-UPV. http://www.gzdtkacs.ehu.es/s0024-con/es/contenidos/informacion/00024_publicaciones/es_00024_pu/adjuntos/gizarte_kultur.pdf

Murua, M. eta Oiarzabal J.R. (1997). Gizarte Zientzien irakaskuntza Haur Hezkuntzan. Tantak, 18, 75-92.

Pages,J., Estepa, J., eta Trave, G. (2000). Modelos, contenidos y experiencias en la formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Huelva.

Prats, J. (2011). Qué son las ciencias sociales. J. Prats (Argtz.), Geografía e Historia. Complementos de formación disciplinar (9-27 or.). Barcelona: Graó.

Puig, I. d., eta Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil (4-5 años). Barcelona: Octaedro-Eumo.

Rivero, P. (Koor.) (2011). Didáctica de las ciencias sociales en educación infantil. Madrid: Mira.

Romera Nielfa, J. C. (2020). La razón creadora. Una teoría para la emancipación pedagógica. UPV/EHU.

Sainz del Castillo, A., Goñi, E., Camuñas, A. (2019) La coeducación a debate. Representaciones sociales en el profesorado de educación infantil, Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado, nº23. ORCID: 0000-0002-9302-0830.

Solé, I. (1993). Algunos retos para la Educación Infantil. Aula de innovación educativa, 11, 5-8.

Tavernier, R. (1987). La escuela antes de los 6 años. Barcelona: Martínez Roca.

Throop, S. (1978). Actividades Preescolares. Ciencias Sociales. Barcelona: CEAC.

Tonda Monllor, E. M. (2001). La Didáctica de las Ciencias Sociales en la formación del profesorado de Educación Infantil. Alicante: Publicaciones de la Universidad de Alicante.

Trepat, C.A. eta Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Barcelona: Graó.

Turiel, E. (1989). El mundo social en la mente infantil. Madrid: Alianza.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Avila López, R., eta Fernandez de Larrea, Y. (Eds.) (2007). Las competencias profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto europeo y la globalización. Bilbo: AUPDCCSS.
Bassedas, E., Huguet, T., eta Solé, I. (2002). Aprender y enseñar en educación infantil. Bartzelona: Graó.
Pages,J., Estepa, J., eta Trave, G. (2000). Modelos, contenidos y experiencias en la formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Huelva.
Puig, I. d., eta Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil (4-5 años). Bartzelona: Octaedro-Eumo.
Díez Bedmar, C., Fernández Valencia, A. (2019) Enseñanza de las Ciencias Sociales con perspectiva de género. Teaching Social Sciences with gender perspective, CLIO. History and History teaching, 45.
Díez Navarro, M.C. (2007): Mi escuela sabe a naranja. Estar y ser en la escuela infantil. Barcelona: Graó.
Domínguez, G. (1996). Los valores en la educación infantil. Madrid: La Muralla

Aldizkariak

- Aula de Innovación Educativa
- Claves de la Educación Social
- Cuadernos de Pedagogía
- Diálogos
- El Correo de la UNESCO.
- Formación del Profesorado
- Herramientas
- Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
- Qurriculum
- Pedagogía Social
- Perspectivas
- Revista de Educación
- Tantak

Web helbideak

Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales: http://www.didactica-ciencias-sociales.org
REVISTAS ELECTRÓNICAS
http://www.revistainfancia.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMPOS LOPEZ, TERESA
  • GILLATE AIERDI, IRATXE
  • ROMERA NIELFA, JUAN CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

21-21

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

26-26

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

31-31

08:30-10:30 (7)

11:00-13:00 (8)

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

01 Gelako p. (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-20

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

22-25

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

27-30

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Ikasgela(k)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

21-21

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

26-26

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

31-31

08:30-10:30 (7)

11:00-13:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-20

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

22-25

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

27-30

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-20

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

22-25

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

27-30

08:30-10:30 (5)

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-20

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

22-25

08:30-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

27-30

08:30-10:30 (5)

12:00-14:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)