XSLaren edukia

Musika Adierazpenaren Garapena II25907

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25907

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala46
Gelako p.5684

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Musika Adierazpenaren garapena II Haur Hezkuntzako 3. mailako “Konpetentzien lanketa eta euskal curriculuma eskolan” deitutako seigarren moduluan kokatuta dago.

Irakasgai honek, Haur hezkuntzarako musika curriculumaren proposamenak ezagutu eta aztertzeko aukera ematen digu. Aldi berean, etapa honetako musika-edukinetan sakondu nahi da, autoikasketa, ikerketa eta berrikuntza bultzatuz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Jolasa musika-adierazpenerako baliabide didaktiko gisa erabiltzen jakitea eta jolasean oinarritutako ikasketa-jarduerak diseinatzea.

- Musika-hautematea eta –adierazpena, trebetasun motorrak eta sormena sustatuko dituzten proposamen didaktikoak lantzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA ABESTIA ETA HAUR ERREPERTORIOA:Haurren errepertorio etaparako ezaguera eta erabilera egokiaren bultzatzea.

2.GAIA. MUSIKA ETA JOLASA: Ikasketa-jarduerak eta jokoan oinarritzen diren musika-adierazpena erabiltzea eta garatzea.

3.GAIA MUSIKA-SORMENA: INPROBISATU ETA SORTU: Inprobisazioa bultzatzen duten jardueren bidez musika-asmaketa eta sormena sustatzea.

4.GAIA MUSIKAREN BALIABIDE DIDAKTIKOAK HAUR HEZKUNTZAN: Musika adierazpena modu globalizatuan eta interdisziplinazko baliabideko erabileraren bitartez bultzatzen duten proposamen didaktikoak lantzea.

5.GAIA MUSIKA HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUMEAN: Haurren etapan curriculum-aren musika-oinarriak ezagutzea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslearen azalpenak zein ikasleek egindako talde lanak edo bakarkako lanak txandakatzen dira. Biek, ikasleen partehartze aktiboa, guztien arteko ekintza, edukiei buruzko hausnarketa eta bakoitzak bere ikaste prozesuaren zehar jarrera arduratsua izatea eskatzen dituzte.

Magistralak eta gelako praktikak irakasgaiaren eduki nagusien ulermena eta barneratzeari zuzentzen dira.

Behaketa, esperimentazioa, analisia eta hausnarketa indibiduala zein taldean.

Entzumen, ahots, mugimendu eta musika-tresnen heziketarako jarduerak.

Ikaslegoaren inplikazioa eta partehartzea eskatzen da.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak...eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 25
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluatzeko tresnak: Froga idatzia (galdera laburrak, garatzekoa, test moduko azterketa…), azterketa praktikoa (ahozkoa, ariketa desberdinak…), banakako lanak, taldeko lanak, modulu lana.

- Irakasgaia gainditzeko proba guztiak gainditu behar dira.

- Deialdiari uko egitea: Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

- Ebaluazio jarraiari uko egitea: Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

- Azken ebaluazioa: Ikasleek hainbat jarduera egin beharko dituzte, irakasgaiaren edukiekin lotuta. Proba guztiak gainditu behar dira.



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin

ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak

igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko

froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute

modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Deialdiari uko egitea: Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

- Azken ebaluazioa: Ikasleek hainbat jarduera egin beharko dituzte, irakasgaiaren edukiekin lotuta. Proba guztiak gainditu behar dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

INSTRUMENTARIUM ORFF. MUSIKA GELA.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALSINA, P.; DÍAZ, M.; GIRÁLDEZ, A. (2008). La música en la escuela infantil (0-6). Barcelona. Graó.

DELALANDE, F. (1995). La música es un juego de niños. Buenos Aires. Ricordi.

HEMSY DE GAINZA, V. (1983). La improvisación musical. Buenos Aires. Ricordi.

PAYNTER, J. (1991). Oír, aquí y ahora. Buenos Aires. Ricordi

Gehiago sakontzeko bibliografia

CAMPBELL, P. S. & FREGA, A. L. (2001). Canciones de América Latina: De su origen a la escuela. Miami, FL. Warner Bros. Publications.
GARDNER, FELDMAN y KRECHEVSKY (2000). El Proyecto Spectrum.
- Tomo I: Construir sobre las capacidades infantiles. Madrid. MECD y Morata.
- Tomo II: Actividades de aprendizaje en la educación infantil. Madrid. MECD y Morata.
- Tomo III: Manual de evaluación para la educación infantil. Madrid. MECD y Morata.

Aldizkariak

Boletín de investigación educativo-musical del CIEM (Centro de Investigación en Educación Musical).
Eufonía: Didáctica de la música.
Léeme. Revista electrónica de educación musical.
Música y Educación.

Web helbideak

http://musica.rediris.es/leeme/index.html
http://www.filomusica.com/filo82/audicion.html
http://www.ucm.es/info/reciem/index.htm
http://usuarios.lycos.es/guiaudicion
http://www.aulaactual.com/
http://www.aulodia.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIAGA SANZ, CRISTINA
  • DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE
  • URRUTIA RASINES, ANA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

Ikasgela(k)

  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Gelako p. (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • JULIANA ARETOA - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

09:30-11:30 (1)

12:00-14:00 (2)

20-31

09:30-11:30 (3)

12:00-14:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)