XSLaren edukia

Ahots Hezkuntza eta Kantua27586

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27586

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaiaren helburu nagusia ahotsa tresna gisa eta bere adierazpen-aukera anitzez jabetzea da. Ahots-aparatuaren funtzionamendua aztertuko da, arnasketa egokiaren, ahotsaren emisioaren eta artikulazio egokiaren garrantzia azpimarratuz.

Era berean, hainbat garai eta estilotako errepertorioa interpretatuko da, banaka zein taldeka, eta horien aplikazioa eskola-testuingurura eramango da, horretarako egokiak diren metodologiaren, baliabideen eta baliabide materialen bidez.



Irakasgai hau ikasteko ez da beharrezkoa ezagutza espezifikorik izatea. Hala ere, musika hizkuntzarekiko eta praktikarekiko interesa eta aldez aurreko esperientzia, eremu formalean zein informalean, ikasleari irakasgaiarekin konektatzen eta emaitza egokiak lortzen lagunduko dioten elementuak dira.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak

- Norberaren gorputzaz jabetzea, ahotsari dagokionez, erlaxazioaren eta gorputz-jarreraren kontrolaren bidez.

- Ahots-tresnaren funtzionamendua kontrolatzea, emisio, afinazio eta artikulazio egokia lortzeko.

Hitz egiteko eta abesteko ahotsa behar bezala erabiltzearen garrantzia ezagutzea eta ahotsaren higiene-ohiturak bultzatzea.

- Giza ahotsaren ezaugarriak ezagutzea, batez ere haurren ahotsarenak.

- Ahotsa komunikazio-bide gisa erabiltzea eta balioestea, eta interpretazioan zein sorkuntzan dituen adierazpen-aukera ugariak aztertzea.

- Ahozko musika-lanak hautatzea ikasgelan jarduerak egiteko, teknika eta baliabide egokiak erabiliz

- Kantu indibiduala eta kolektiboa sustatzea eta baloratzea, pertsonaren hezkuntza integralari egiten dion ekarpenagatik



Ikaskuntzaren emaitzak

Behar bezala erabiltzen ditu bere ahotsaren aukerak, bai ahoskatua, bai kantatua.

Ahotsaren kontzeptu eta elementu espezifikoak eta horien aplikazioa ezagutzen ditu

Hainbat estilotako abestiak interpretatzen ditu, eta, horretarako, hainbat elementu integratzen ditu, hala nola lagungarri errazak (gorputz-perkusioa, formula erritmikoak...)

Errepertorioa hautatzen du, haurren ahotsaren ezaugarriak kontuan hartuta, eta irakaskuntza-ikaskuntza estrategiak erabiltzen ditu, eskola-etaparako egokiak.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Ahotsaren anatomia eta fisiologia. Gizakiaren ahotsa eta bere funtzionamendua: arnas aparatua, fonazio aparatua eta erresonantzia aparatua. Haurraren ahotsa, eta gizon eta emakumeen ahotsak.



2. Ahots-teknika. Ahots-tresnaren funtzionamendua: arnasketa egokia, ahotsaren emisio eta artikulazio zuzena. Ahotsa hitz egiteko eta abesteko erabilera zuzena.



3. Ahots-higienea. Ikasgelan antzeman daitezkeen ahots-arazoak eta hainbat prebentzio-estrategia.



4. Kantu korala Haur eta Lehen Hezkuntzan. Haur eta Lehen Hezkuntzarako egokiak diren estilo eta garai desberdinetako lan koralak interpretatzea.



5. Eskolako abestien errepertorioa. Metodologia eta baliabide didaktikoak. Eskolako errepertorioa osatuko duten abestiak aztertzea, sailkatzea eta hautatzea. Abesti horiek irakasteko metodo eta teknika egokienak.

MetodologiaToggle Navigation

Eskolak saio magistral eta praktikoetan ematen dira. Bi saio mota horiek konbinatu egiten dira, ikasleen parte-hartzea errazteko eta ahotsaren erabilera bultzatzeko adierazpen- eta komunikazio-alderdi guztietan. Bilaketa bibliografikoak egiten dira, testuak irakurri eta aztertzen dira, bideoak aztertzen dira, eta, ondoren, landutako kontzeptu edo gaiekin lotutako jarduerak egiten dira, banaka nahiz talde txiki edo handian.

*Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen talde lanak...eGelaren bitartez landu ahal izango dira eta bertan eskuragarri izan ahal izango dira egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 10
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Portfolio (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioa etengabea izango da, ikasleek egin beharreko hainbat jardueraren bidez, eta gainditu egin beharko dira irakasgaia gainditzeko.



Ebaluazio jarraiari uko egitea: ikasleek amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote irakasgaiaren ardura duten irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.



Amaierako ebaluazioa: ikasleek hainbat jardueraz osatutako proba bat egingo dute, eta gainditu egin beharko dituzte ikasgaia gainditzeko.



*Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko ebaluazioa egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Amaierako ebaluazio-sistemaren bidez soilik: ikasleek hainbat jardueraz osatutako proba bat egingo dute, eta gainditu egin beharko dituzte ikasgaia gainditzeko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-BOE, EHAA (BOPV): Curriculum Dekretuak:

236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta
Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.

237/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal
Autonomia Erkidegoan ezartzekoa.

-Ordenagailua
-Ikus-entzunezkoak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALLAUX, J.P. (1983): Enseñemos a respirar a nuestros hijos. Madrid. Mensajero.

BUSTOS SÁNCHEZ, I. (2000): Trastornos de la voz en edad escolar. Archidona (Málaga). Aljibe.

CABALLERO, C. (1989): Cómo educar la voz hablada y cantada. México. Edamex.

GUSTEMS, J. eta ELGSTRÖM, E. (2008). Guía práctica para la dirección de grupos vocales e instrumentales. Barcelona. Graó.

LIPS, H. (1979): Iniciación a la técnica vocal. Lleida. Orfeó Lleidata.

WAGNER, C. (1970): Cómo enseñar a cantar. Barcelona. Gustavo Gili. Sucesores de Juan Gili S.A.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ASSELINEAU, M. eta BEREL, E. (1991): Audición y descubrimiento de la Voz. Courlay. France. Fuzeau, S.A.
BUSCH, BRÍAN R. (1995): El director de coro. Gestos y metodología de la dirección. Madrid. Real Musical.
CHOKSY, L. (1981): The Kodály Context. Englewood Cliffs. New Jersey: Prentice-Hall.
LE HUCHE, F.I. y ALLALI, A. (1993): La Voz (3 vol.). Barcelona. Masson.
WILFART, S. (1999): Encuentra tu propia voz. Barcelona. Urano.

Aldizkariak

RIEM. Revista Internacional de Educación Musical
Eufonía. Didáctica de la música.
LEEME. Revista electrónica de educación musical.
Música y Educación.

Web helbideak

http://musica.rediris.es/leeme/index.html
http://www.filomusica.com/filo82/audicion.html
http://www.ucm.es/info/reciem/index.htm
http://usuarios.lycos.es/guiaudicion
http://www.aulaactual.com/
http://www.aulodia.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIOLABENGOA IGARZA, MIREN JOSU
  • DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE
  • URRUTIA RASINES, ANA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

14:00-16:00 (1)

8-11

14:00-16:00 (2)

13-15

14:00-16:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

14:00-16:30 (1)

11-11

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

16:30-18:30 (1)

7-7

17:00-18:30 (2)

8-11

16:30-18:30 (3)

12-12

17:00-18:30 (4)

13-15

16:30-18:30 (5)

16-16

14:00-16:00 (6)

16:30-18:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

16:30-18:30 (1)

7-7

17:00-18:30 (2)

8-11

16:30-18:30 (3)

12-12

17:00-18:30 (4)

13-15

16:30-18:30 (5)

16-16

14:00-16:00 (6)

16:30-18:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)