XSLaren edukia

Haur Hezkuntzako Lehen Ziklorako Estrategia eta Teknika Psikomotorrak27629

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27629

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Haur Hezkuntzako lehen ziklora bideratutako estrategia eta teknika psikomotorrak Haur Hezkuntzako graduko 4. mailako lehen lauhilekoan kokatzen den 6 ECTSko hautazko irakasgaia da.



“Berrikuntza Haur Hezkuntzako Eskolan” aipamenean kokatzen den irakasgai honek, beste lau irakasgaiekin osatzen du aipamena: “Gizarte ezagutzarako proiektuak eta berrikuntza”, “Hizkuntzak eta berrikuntza Haur Hezkuntzako ikasgeletan”, “Ikusizko Arteek berrikuntzari egindako ekarpenak” eta “Zientzien eta Matematikaren irakaskuntzako egungo joerak”. Minorreko beste irakasgaiekin batera Unibertsitate-Berritzegune-Eskola (UBE) ikasketa-zerbitzuan parte hartzen du. UBE proiektua IKD3 (i321-09) proposamenaren barruan dago, eta eskoletan sustatzen ari diren “Mugimendu Autonomoaren” hezkuntza ereduarekin elkarrizketan jarriz unibertsitateko ikasleak. Irakasgai honek, lotura zuzena du graduko lehen eta hirugarren mailan jorratutako Garapen Psikomotorra I eta II irakasgaiekin, horietan landutako eduki espezifikoetan sakonduaz.



Ikasgai hau burutzeko, gomendagarria da “Garapen Psikomotorra I” (1. Maila), Didaktika Orokorra” (1. maila), “Garapenaren Psikologia Eskola Adinean” (1. maila), “Hezkuntzaren Psikologia” (1. maila), “Haurtzaroaren Psikologia” (2. maila) “Eskola inklusiboaren oinarriak” (2. maila) eta “Garapen Psikomotorra II” (3. maila) gaindituak izatea, baina ez da derrigorrezkoa.



Irakasgai honen bidez, ikasleek psikomotrizitate saioen antolaketa, egituraketa, denboralizazioa zein esku-hartzeei buruzko nozioak barneratuko dituzte. Era berean, ikasleek haurren garapen motor, psikologiko zein afektiboa sustatzeko mugimendurako baliabide didaktikoak ezagutu eta praktikan jarriko dituzte, inklusioa ardatz duten saioak prestatuz etorkizunerako erronkei erantzun ahal izateko. Psikomotrizitate saioak behatuta, bertan ematen diren arazo eta erronkei erreparatu eta hauen aurrean hezitzaileak izan beharrezko esku-hartzeen inguruan arituko gara. Hausnarketen bidez, ikasleek bizitzen eta ikasten dutena era kritiko batean adierazteko aukera izango dute. Azkenik, auto-esplorazio lan baten bitartez, ikasleek euren garapenari buruz gehiago ezagutzea bilatu zein lehen haurtzaroko mugarrietan sakonduz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak:



G002- Ikaskuntza autonomoen eraikuntza sustatzea eta erraztea lehen haurtzaroan, dimentsio kognitibo, emozionala eta psikomotorra landuz borondatetik, ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.



GO1- Etapako esperientzia arloetarako proposamen didaktikoak diseinatzea lotutako arazoen eta erronken gaineko gogoetak eginez, eta ikasleen hezkuntza beharrak, genero-berdintasuna, kultura-aniztasuna eta giza eskubideak aintzat hartuz.



M02CM03- Etapa honetako curriculumaren gorputz-adierazpenaren oinarriak ezagutzea, bai eta dagozkion ikaskuntzak eskuratzeari eta garatzeari buruzko teoriak ere. Jolasa baliabide didaktiko gisa erabiltzen jakitea, eta printzipio ludikoetan oinarritutako ikaskuntza-jarduerak diseinatzea.





Ikasketa emaitzak



IE1- Lehen haurtzaroan motrizitatea era autonomoan lantzeko estrategiak eta teknikak ezagutu eta azaltzeko gai da.



IE2- Lehen haurtzaroko norbere garapen motorrari buruzko informazioa aurkitu, aztertu eta honekin narrazio bat garatzeko gai da.



IE3- Psikomotrizitate saioetan eman daitezkeen arazo eta erronken inguruko behaketa, ikerketa eta hausnarketa egin eta teoria zein praktika uztartuaz, horietan zein estrategia eta esku-hartze egingo luken aukeratzeko eta diseinatzeko gai da.



IE4- Ikasleen hezkuntza beharra eta giza eskubideak aintzat hartuz, haurren garapen motorra sustatzeko saio praktiko inklusiboak diseinatu eta praktikan jartzeko gai da.



IE5- Jolasa baliabide didaktiko gisa erabiltzeko proposamenak egin eta sortzeko gai da.



IE6- Printzipio ludikoetan oinarritutako bizipenezko saioei buruzko hausnarketetatik, jolasak etapako aldiari egin dakizkiokeen ekarpenak argudiatzeko gai da.



IE7- Konpetentzia motorra lantzeko baliabide eta estrategia ezberdinak ezagutu, aztertu eta bakoitzarekin lortu daitezkeen ikaskuntza espezifikoak ebaluatzeko gai da.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Haurren jolasa: Jolasen esanahia, helduen parte hartzea, haurren jokaera eta bere balio hezigarria.



2. Mugimendu askea helduen parte hartzerik gabe: Emmi Pikler metodologiara hurbilketa.



3. Mugimendurako balio didaktikoak Haur Hezkuntzan: Gorputz Adierazpena, Natur jarduerak, saio praktikoen antolaketa, saio inklusiboak.



4. Psikomotrizitate saioen behaketa eta azterketa: Haurren mugimendu, jolas eta portaera motorren azterketa. Erronka eta gatazken azterketak, hezitzailearen esku-hartzeak.

MetodologiaToggle Navigation

Saioak gelan, hezkuntza goiztiarra laborategian eta gimnasioan burutuko dira.



Metodologia aktiboen bidez, ikasleak ikasketa emaitza guztiak eskuratzea espero da.



Horretarako honako irakaskuntza metodologiak erabiliko dira:

- Arazoetan oinarritutako ikaskuntza

- Kasuen azterketa

- Bizipenezko saioak

- Gelako jarduerak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Mugimendu autonomoko lana (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia hautatzen duten ikasleek, froga eta lan ezberdinen bitartez izango dira ebaluatuak. Taldeka egingo dira hainbat jarduera, esaterako: konpetentzia motorra lantzeko proposamen inklusiboaren diseinua eta gauzatzea; psikomotrizitate saioetako behaketa eta azterketa lana eta gelan egingo diren jarduera ezberdinak. IKD3 barruan dagoen Mugimendu Autonomoko lanari % 30ko pisua ematen zaio ikasgaiaren azken kalifikazioari begira. Egitasmoan parte hartzen ez duen ikasleek antzeko proiektu bat egin behar dute. Bestetik, banakako lanei dagokionez, ikasleei saio praktiko amaieran hausnarketa bana eskatuko zaie eta horretaz gain beraien 0-3 garapenaren inguruko auto-esplorazio lan bat eskatuko zaie. Ohiko ebaluazioan honako lanek osatuko dute kalifikazioa. Ebaluazio metodoek irakaslearen, kideen eta autoebaluazioek osatuko dute:



- Talde Lanak %30

- Mugimendu autonomoari buruzko lana %30

- Gelako jarduerak %20

- Saio praktikoen hausnarketa %10

- Auto esplorazioa %10





Etengabeko ebaluazioan egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio ez-jarraia hautatzen duten ikasleek, ikasturteko lehen asteetan adierazi beharko diote irakasleari ez-jarrai moduan izan nahi dutela ebaluatuak. Ebaluazio sistema hau hautatzen duten ikasleek, 2 lan ezberdin eta azterketa baten bitartez izango dira ebaluatuak. konpetentzia motorra lantzeko proposamen inklusiboaren diseinua eta gauzatzea eta psikomotrizitate saioetako behaketa eta azterketa lana egin beharko dute. Bestetik, egelan egongo diren irakurgaietan oinarrituta garatzeko azterketa bat gainditu beharko dute.



- Saio praktiko inklusiboa % 25

- Behaketa lana % 25

- Azterketa % 50



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Aucouturier, B. (2004). Los fantasmas de acción y la práctica psicomotriz. Bartzelona.
GRAÓ
Franch, N. (2018). Poetica corporal: psicomotricidad: cuerpo en movimiento, cuerpo en relacion. Octaedro.
Herran-Izagirre, E. (2018). Haurtzaroaren psikologia. Universidad del País Vasco= Euskal Herriko Unibertsitateko.
Herrán, E. (2018). Claves de la educación Pikler-Loczy: Compilación de 20 artículos escritos por sus creadoras.
López Chamorro, I. (2010). El juego en la educación infantil y
primaria. Autodidacta, 1(3), 19-37.
Losada Iglesias, M. C. (2009). El Juego en la Educacion Infantil. Lulu Com.
Ruiz de Velasco, Á. eta Abad, J. (2011). El juego simbólico. Barcelona: GRAÓ
Tardos, A. (2014). El adulto y el juego del niño. Octaedro.
Vizcarra-Morales, M. T. (2007). Garapen psikomotorra haur hezkuntzan (0-6 urte). Universidad del País Vasco, Servicio Editorial= Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua.
https://www.hhoinarri.net/mugimendu-autonomoa/mugimendu-autonomoa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.

BONASTRE, M. y FUSTE, S. (2007). Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Ed. Graó.

PIKLER,E, (1985). Moverse en libertad. Desarrollo de la motricidad global. Madrid. Ediciones Narcea.

CAMPS, C. (2005). La observación del psicomotricista actitudes y manifestaciones de la transferencia. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales,19, 27-52

DOMINGUEZ SEVILLANO, M.A. (2002). Cuando cada misterio que es un misterio para resolver. Material policopiado inédito. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.

DURIVAJE, J. (2005). Educación y psicomotricidad. Sevilla: Trillas.

GALDAMES, A (2010). Características Evolutivas del niño De 3 a 4 años.

GARCIA MIRANDA, E.J. (2011). Guía del desarrollo infantil. Desde el nacimiento hasta los 6 años.

GARRIDO, M. RODRIGUEZ, A. RODRIGUEZ, R. SANCHEZ, A. (2008). El niño de 0 a 3 años. Guía de Atención Temprana para padres y educadores. La Rioja, España.

LAPIERRE, A. (2005). La formación personal en psicomotricidad. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales, 19, 21-61.

RAFAEL, A. (2007). Desarrollo cognitivo: las teorías de Piaget y Vygotsky. Universidad Autonoma de Barcelona. 2018ko urtarrilaren 23an http://www.paidopsiquiatria.cat/files/teorias_desarrollo_cognitivo.pdf -tik berreskuratuta.

SANCHEZ, J. eta LLORCA, M. (2001). El rol del psicomotricista. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales, 3, 57-76.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid: Científico-Médica.
GUTTON, FH. (1973). El juego de los niños. Ed. Librairíe Larousse, Paris.
LE BOULCH, J. (1971). Hacia una ciencia del movimiento humano. Buenos Aires: Paidós.

Aldizkariak

Cuadernos de psicomotricidad
Entre Líneas
La Hamaca
Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias.
Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.

Web helbideak

https://luzaro.net/es/
www.psicopraxis.com
www.terra.es/personal/psicomot/es.geocities.com/mrociocm/recursos/psicomotricidad/psicomotricidad.htm
www.escuelaeltomillar.com/psicomotricidad.html
http://groups.google.es/group/psicomotricidad-educacion?hl=es&lnk=srg

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTINEZ MERINO, NAGORE
  • MEJUTO HIDALGO, GAIZKA
  • MONGE GOMEZ, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-6

13:00-15:30 (1)

10-10

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-6

13:00-15:30 (1)

10-10

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)