XSLaren edukia

Errealizazioa II27135

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27135

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Laborategiko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

ERREALIZAZIO II irakasgaia Ikus-entzunezko Komunikazioko Graduko hirugarren mailako bigarren lauhilabetean ematen den derrigorrezko irakasgaia da. Ikus-entzunezko pieza ezberdinen bidez aurreko urteetan jasotako irakaspenak aplikatu nahi dira, Ikus-entzunezko Hizkuntza, Ikus-entzunezko Sormen Teknikak, Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak eta Ikus-entzunezko Narratiba besteak beste.



ERREALIZAZIO II irakasgaia, ikasturte berean lehenengo lauhilekoan ematen den ERREALIZAZIOA I irakasgaiarekin guztiz lotuta dago, ERREALIZAZIO II ikasgaia Ikus-Entzunezko Komunikazioko Graduko “Modulo 1: Garapena, errealizazioa eta ekoizpena” izeneko moduluan kokatu dezakegu, kurtso bereko honako ikasgaiekin sinergiak eraikiz: Gidoigintza I-II, Dokumentalen Errealizaziorako Tailerra eta Zuzendaritza Artistikoa. 4.mailan ikasleek arlo honetako gaitasunak Ekoizpenaren Kudeaketa, Irrati Ekoizpena eta Errealizazioa, Audio Postprodukzioa, Bideosaormena eta Bestelako Jarduera Esperimentalak eta Diseinu Grafikoa eta Multimedia Inguruneak ikasgaietan garatuko dituzte.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

ESKUMENAK

OINARRIZKOAK ETA OROKORRAK

G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea.

erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.

G007 - Edukiak eta komunikazio-prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

ikus-entzunezko informazioa.

G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea,

ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzea.

G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesional batean aplikatzen jakitea eta

konpetentzia horiek argumentuak landuz eta defendatuz eta problemak ebaztearen bidez frogatu ohi dira.

bere azterketa-eremua

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan)

gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

espezializatua

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana

autonomia maila handiarekin



ZEHARKAKOAK

CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa

CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza

CT8 - Talde-lana



ESPEZIFIKOAK

C3CC01 - Ikus-entzunezko proiektuak koordinatzea, zuzentzea eta gauzatzea, adierazpen-teknologiak eta -baliabideak erabiliz.

C3CC05 - Ikus-entzunezko eta multimediako lan bat antzeztea, sorkuntza-teknikak eta -prozesuak behar bezala aplikatuta.

C3CC06 - Talde-lana planifikatzeko, kudeatzeko eta behar bezala garatzeko trebetasunak eta trebetasunak garatzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

TEMARIO TEÓRICO



Imagen (profundización)

Grabación y edición multicámara

Formatos

Montage

Etalonaje/corrección de color

Créditos

Distribución y exhibición



GAI ZERRENDA TEORIKOA:



1.Irudia (sakondu)

2.Multikamera grabazio eta edizioa

3.Formatuak

4.Muntaia

5.Etalonajea

6.Kradituak

7.Baneketa eta erakusketa





PRAKTIKAK:



Hainbat ariketa eta proiektu unikamera eta multikamera gauzatuko dira banaka zein taldean.

MetodologiaToggle Navigation

Helburuak lortzeko jarraituko den metodologia, proiektuetan oinarritutakoa izango da.

Ariketa desberdinek planteiatzen dituzten ezaugarrietan oinarritutako garapena da hain zuzen ere proposatuko zaiena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 20
    • Portfolio (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren izaera teoriko-praktikoa da eta ebaluazioa PORTFOLIO baten bidez izango da, ikasleek ikasketa prozesuan zehar lortutako emaitzak eta esperientziak islatuz.



ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:

1.- Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da zeregin, ariketa eta proiektu bakoitza gainditzea, bakarka eta bakoitza bere aldetik.



2.-Atal bat gainditzen ez duen ikasleari "Gutxi" kalifikazioa ezarriko zaio irakasgaian.Ohiko deialdian ikasleren batek ebaluaturiko arlo bat gainditzen badu, emaitza positiboa izan duen arloaren nota gordeko zaio ikasturte bereko ezohiko deialdirako (beraz, ezohiko deialdian bakarrik egin beharko du gainditu gabe daukan arloa).



3.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan.



4.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasketen gestiorako arautegiko 43. artikuluaren arabera justifikatutako arrazoiak direla eta eskolara etorri ezin izan duen ikasleriarentzat, honako bukaerako proba ezartzen da:

AZKEN PROBA



1.- 10 minututko elkarrizketa (multikamara) %30



2.-Ikus-entzunezko proiektu baten proposamena (produkzio dossierra eta teaserra).%30



3.- Ikus-entzunezko pieza landu bat. %40



Atal bakoitza bere aldetik gainditu behar da ikasgai osoa gainditzeko. Egiaztagiria ikasturtearen lehenengo hamabost egunetan eman behar da. Behin ikasturtea hasita aipaturiko zirkustantzia horietako bat sortzen bada, ikasleak egiaztagiri baten bidez justifikatu beharko du eta orduan helduko dio bukaerako probaren ebaluazio sistemari.



Ez ohiko deialdietan, ebaluazio jarraiari uko egin dioten ikasleekin erabilitako azken ebaluaziorako sistema bera erabiliko da.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Erabili beharreko materialak dira:
- irakasgaiko saio magistral eta praktikoetan irakasleak emandako materialak.
- irakasleak e-gela plataforman argitaratutako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Adelman, Kim (2001): Cómo se hace un cortometraje. Ed. Robinbook.

Barroso, J. (2008). Realización Audiovisual. Madrid: Síntesis.

Bestard Luciano, María (2011) Realización Audiovisual. Barcelona. Editorial UOC.

Bernal, F. (2003). Técnicas de iluminación en fotografía y cinematografía. Barcelona: Omega.

Bordwell, D. (1995). El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós.

Catalá, Josep Mª. (2001). La puesta en imágenes: conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós.

Castillo, J.M. (2009) Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid. IORTV.

Dancyger, K. (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.

Diez, Federico; MARTINEZ ABADIA, José(1999): Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona, Paidós. Barcelona.

Feldman, Simón(1997): La composición de la imagen en movimiento. Barcelona, Gedisa.

Fernandez Dancyger, Ken (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.

Fernández, F. & Martínez, J. (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.

Jullier, L. (2007). El sonido en el cine: imagen y sonido, un matrimonio de conveniencia, puesta en escena-sonorización. Barcelona: Paidós.

Katz, S. (2000). Plano a plano. De la idea a la pantalla. Madrid: Plot Ediciones.

Katz, S. (2000). Rodando. La planificación de la secuencia. Madrid: Plot Ediciones.

Lyver, D. (2000). Principios básicos del sonido para vídeo. Barcelona: Gedisa.

Marcos Milano, Mª del Mar (2009). Elementos estéticos del cine. Manual de dirección cinematográfica, Madrid: Fragua.

Martínez Abadía, J. (2000). Manual básico de técnica cinematográfica y dirección de fotografía. Barcelona: Paidós.

Morales, Fernando. Montaje Audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control . UOC, Barcelona, 2013

Nisbet, Alec (2002): El uso de los micrófonos. Madrid, IORTV.

Rabiger, M. (1993). Dirección de Cine y Vídeo. Técnica y Estética. Madrid: IORTV.

Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica: técnica y estética. Barcelona: Ediciones Omega.

Rumsey, F. (2008). Sonido y grabación. Barcelona: Omega.

Gómez, Carlos Alberto, Urbizu, Enrique (2021). La caja de madera. Estudios sobre la puesta en escena cinematográfica. Madrid: ECAM.



5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-13:00 (1)

17-30

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

13:00-15:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:30-13:30 (3)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-15:30 (1)

Irakasleak