XSLaren edukia

Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Irakaskuntza25773

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25773

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Mintegia1023
Gelako p.2022

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek sei kreditu ditu, eta hirugarren mailako lehen lauhilabetean dago kokatua. Izen bereko moduluan txertatua dago, laugarren kurtsoko Jarduera Fisiko Inklusiboa irakasgaiarekin batera. Jarduera fisiko eta kirola irakasteko ikasleek dituzten trebetasunak eta konpetentziak garatu nahi dira. Testuinguru desberdinetarako prestatzeko oinarrizko formazioa ematea da asmoa, baina heziketa fisiko formalean zentratzen da. Lotura handia du honako irakasgai hauekin: Praxiologia Motorra, Oinarrizko Gorputz Hezkuntza, Adierazpena eta Dantza, Naturako Jarduerak, Kirol Jokoak, Kirolen Oinarriak eta Jarduera Fisiko inklusiboa, besteak beste.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

ZEHATZAK

CE1. Zein egoera motorraren arabera gauzatzen diren kontutan izanik, portaera motorraren ikaskuntzako printzipioak eta eragileak ezagutu, jarduera fisikoen irakaskuntzara aplikatzeko.

CE2. Graduatuak bere lan arloan berezkoak dituen testu inguru desberdinetan jarduera fisiko eta kirolaren ikaskuntza-irakaskuntzako prozesuak diseinatu eta planifikatu. .

CE3. Kirol prestakuntzarekin eta hezkuntza fisikoarekin zerikusia duten irakatsi eta ikasteko prozesuak diseinatzea, garatzea eta ebaluatzea, pertsonen banakako ezaugarriei eta testuinguruen ezaugarriei arreta eskainiz.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

G020 Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea. (Landuko da).

G022 Lana behar bezala egiteko nahitaezkoak diren printzipio etikoak ezagutzea, eta horien arabera jardutea. (Landu eta kalifikatuko da).



Ikasketa emaitzak:

• Ikaslea gai izango da, ahoz zein idatziz ondorengoak azaltzeko: ikaskuntza motorraren oinarriak; bai eta jarduera fisikoen ikasketa-irakaskuntza prozesuaren planifikazio, diseinu, garapen eta ebaluazio prozesuak.

• Jarduera fisiko eta kirolen ikaskuntza-irakaskuntzako prozesuak diseinatu eta planifikatzeko gai izango da ikaslea, beti ere bakoitzaren testuinguruko eta ezaugarri pertsonalak aintzakotzat hartuz, bai eta jarduera profesionaleko helburu eta testuinguru desberdinak ere.

• Ikaslea gai izango da bere kabuz bibliografia, informazioa eta baliabideak bilatzeko, esku-hartzeak diseinatzeko gai izan dadin, testuinguru eta pertsona desberdinen ezaugarrietara egokitutako eskaintzen bidez erantzun ahal izateko. Era honetan arloko berrikuntzen inguruan eguneratuta egonik, sortzen diren egoera berriei erantzuteko prestatuta egonik.

• Ikasleak bere diseinu, egitarau eta egokitzapenak egiterakoan aintzakotzat hartuko ditu irizpide etiko eta deontologikoak, baita lan kolaboratiboak eskatzen dituen beharrak, eta esku-hartze eremu bakoitzak eskatzen dituen kalitate ezaugarriek ere.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Jakintza teorikoen blokea:

1. Jarduera fisikoen eta kirolen irakaskuntza. Oinarrizko kontzeptuak. Ikuspegi etikoa.

2. Paradigma aldaketa bat: Gaitasun, habilezia eta trebetasunetatik jokabidera.

3. Heziketa Fisikoa derrigorrezko bigarren hezkuntzan.

3.1. Bigarren hezkuntzako etapa. Adoleszentzia eta heziketa fisikoa.

3.2. Konpetentzietan oinarritutako heziketa fisikoa. BIzitzarako heziketa fisikoa.

3.3 Erreferentzia-osagaiak: Curriculum ofizialaren analisia.

3.3.1. Konpetetentzia giltzarriak eta bere deskriptoreak eta Heziketa Fisikoaren konpetentzia espezifikoak.

3.3.2. Helburu orokorrak, ebaluazio irizpideak eta ikaskuntza adierazleak.

4. Irakaskuntza metodología: Irakasteko estiloetatik heziketa fisikoko eredu pedagogikoetara.

5. Programazioa eta ikaskuntza egoeren elaborazioa

5.1. Ikaskuntza egoeran inplikaturiko konpetentziak eta xedeak.

5.2. Ikaskuntza egoeraren egitura

5.3. Ikaskuntza egoeraren helburu, ebaluazio irizpide eta edukiak zehaztea.

5.4. Hasierako, formakuntzazko eta azken ebaluazioaren prozesuak. Ebaluazio tresnak.

5.5. Ikasketarako jarduerak. Material didaktikoak.

6. Prozesuaren ebaluazioa eta post-programazioa.



Jakintza teoriko-praktiko blokea:

1. Heziketa fisikoaren programazioa eta unitate didaktikoen elaborazioa hezkuntza sistema formalean (arautua).

2. Irakaskuntza lana praktikan - gela kudeaketa.





MetodologiaToggle Navigation

Metodologiak bilatzen du ikasleek bere ikasketen ardura bere gain hartzea, horregatik: bibliografia bilatu beharko dute eta testu teoriko, metodologiko eta agiri ofizialak aztertu beharko ditu. Erabakiak hartu eta arrazoitu hartu beharko ditu unitate didaktikoak, bere saioak material eta tresnak diseinatu eta baloratzeko. Saioetan ematen diren azalpen teorikoak ikasleen autonomia bermatzeko baliagarriak dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleak a) ala b) ebaluazio mota hautatu behar du.



a) Ebaluazio jarraia



1. Unitate didaktikoa prestatzea eta entregatzea, bere saio, material didaktiko eta ebaluazio tresnekin. Atal guztiak ondo osatuak, koherentziaz, teorian ikusitakoaren aplikazio egokia, curriculum eta orientabide ofizialarekin bat egiten dutenak. 40 %.

2. Unitate didaktikoa prestatzeko eskatutako zereginak: 20%

3. Irakaskuntza lana praktikan - gela kudeaketa. 10%

4. Banakako proba idatzia: Teoria, metodología eta curriculum eta orientabide ofizialen en ezagutza eta bere aplikazioa ekipoan eginiko lanean. 30%



Irakasgaia gainditzeko lau ikuspegi horien bakoitzean gutxienez 4ko nota lortu beharko da.



G022 zeharkako konpetentzia (Lana behar bezala egiteko nahitaezkoak diren printzipio etikoak ezagutzea, eta horien arabera jardutea) ustezko kasuen bidezko praktikak baliatuz ebaluatuko da.



b) Ebaluazio ez-jarraia.



Proba idatzia, kalifikazioaren %100aren balioarekin. Barnehartzen du teoría eta metodologiaren kontzeptuen garapena, curriculum eta orientabide ofizialen ezagutza eta aplikazioa, unitate didaktikoen garapena eta bere justifikazioa.



Deialdiari uko egitea.

1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

2.– Irakasgai honetan azterketaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 baino txikiagoa denez, Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete bat lehenago gutxienez.

3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian ebaluazio jarraia egin duten ikasleek gainditutatako zereginak, lana edo/eta azterketen notak mantendu ahal izango dituzte.



Ohiko deialdian ebaluazioa ez-jarraia egin duten ikasleek edo aurkeztu ez diren ikasleak ohiko deialdian ebaluazio ez- jarrairako deskribatzen den proba idatzia egin beharko dute.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Ebaluazioa eta ikasketen ohiko printzipio etikoen urratzea eginez gero, kalifikazioa ZERO izango da (0,0 - SUSPENTSOA)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan eskegitako artikuluak erabili behar dira eta hauen lagungarri atxikitutako bibliografia dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Devís Devís, J. & Peiró Velert, C. (2021). Nuevas perspectivas curriculares en educación física: la salud y los juegos modificados.. Editorial INDE. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/lc/ehu/titulos/174774



Etxebeste, J.(2004). “Educación Física”. In: Currículo Vasco. Itinerario Cultural. (2004). Ikastolen Elkartea. Gobierno Vasco. p. 63-74



García López, L. M. & Gutiérrez Díaz del Campo, D. (2021). Aprendiendo a enseñar Deporte: Modelos de enseñanza comprensiva y educación deportiva. Editorial INDE. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/lc/ehu/titulos/174795



Larraz Urgelés, A. (2002). Diseños curricularesde la comunidad autónomade Aragón. Educación Primaria: Educación Física. (consultado3-9-2021) (http://www.praxiologiamotriz.inefc.es/PDF/Praxio_Lleida_curri_011.pdf ).



López Pastor V. M., Pedraza González M. Á., & Ruano Herranz, C. (2017). Educación física y dominios de acción motriz. Miño y Dávila. Retrieved 2022, from https://public.ebookcentral.proquest.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=5308889 ..



López Pastor V. M (Ed.). (2017). Educación física y dominios de acción motriz : unidades didácticas (1{487}, Ser. Educación física y deporte en la escuela). Miño y Dávila.



López Pastor V. M., & Barrios Martín J. (2016). Programar por dominios de acción motriz en educación física (Ser. Educación física y deporte en la escuela). Miño y Dávila.



Lorente-Catalán, E. (Il.) & Martos-García, D. (Il.). (2018). Educación física y pedagogía crítica: propuestas para la transformación personal y social.. Edicions de la Universitat de Lleida. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/lc/ehu/titulos/122410



Martínez Álvarez, L. (2009). La educación física y el deporte en la edad escolar: el giro reflexivo en la enseñanza.. Miño y Dávila. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/lc/ehu/titulos/59433



Parlebas, P. (1989). Perspectivas para una educación física moderna. Junta de Andalucía



Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad:. Léxicode praxiología motriz Paidotribo



Parlebas, P (2016). Heziketa fisiko moderno baterako ikuspuntuak (R. Martínez de Santos eta A. Oiarbide, Itzultz.). EHU / UPV. (Obra originala 1996an publikatua).

-

Parlebas, P. (2017). La aventura praxiológica. Ciencia, acción y educación. Junta de Andalucia (Consejería de turismo y deporte).



Ruano Herranz, C. López Pastor, V. M. & Pedraza González, M. Á. (2017). Educación física y dominios de acción motriz: unidades didácticas.. Miño y Dávila. https://elibro-net.ehu.idm.oclc.org/es/lc/ehu/titulos/45060



Target, Ch. y Cathlineau, J. (2002). Cómo se enseñan los deportes. Inde.



Ureña Villanueva F. (Ed). . (2010). La educación física en secundaria basada en competencias (Vol. V. 0, proyecto curricular y programación /). INDE. (ik. ere CD-a eta gainerako bolumenak, DBHko ikasmaila bakoitzeko UDak kontsultatzeko – ver tb. el CD y el resto de los volúmenes para consultar las UD de cada curso de ESO)



Zulaika, LM. (2012). Remo de banco fijo: Manual didáctico para la iniciación. Diputación Foral de Gipuzkoa

Aldizkariak

Apunts : educación física y deportes. INEFC. Barcelona.
Tandem. Didáctica de la ed fís. Graò. Barcelona.
E + F : educación física y deporte. Madrid.
Retos : nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Espiral. Cuadernos del profesorado.
RICYDE Revista Internacional de Ciencias del Deporte
CCD. Revista Cultura, Ciencia y Deporte
Ágora para la educación física y el deporte

Web helbideak

https://gorputzheziketa.hezkuntza.net/es/prinzipala
https://gorputzheziketa.hezkuntza.net/eu/prinzipala

http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/es_5495/f10_c.html

http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/es_5495/f10_c.html

http://www.unizar.es/praxiologiamotriz/index-XI-seminario.html

http://www.accionmotriz.com/

http://aintzinakojolasak.blogspot.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ETXEBESTE OTEGI, JOSEBA
  • RUIZ DE ARCAUTE GRACIANO, FRANCISCO JAVIER
  • ZULAIKA ISASTI, LUIS MARIA
  • ETXEBESTE OTEGI, JOSEBA
  • RUIZ DE ARCAUTE GRACIANO, FRANCISCO JAVIER
  • ZULAIKA ISASTI, LUIS MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:00-10:00 (1)

10:00-11:00 (2)

3-15

13:00-14:00 (3)

10:00-11:00 (4)

Irakasleak

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

10:00-12:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

14:00-16:00 (1)

3-10

10:00-12:00 (2)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

15:00-16:00 (1)

17:00-18:00 (2)

3-15

09:00-10:00 (3)

13:00-14:00 (4)

Irakasleak

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

14:00-16:00 (1)

3-10

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

14:00-16:00 (1)

3-10

13:00-15:00 (2)

Irakasleak