XSLaren edukia

Aisialdiko Jarduera Fisikoak eta Kirol Jarduerak25777

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Atala
Titulazioa
Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25777

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.5075
Landa p.1015

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgaiak aisialdiarekin erlazionaturiko jardueretan kreditu esperimental handia du. Kirol aisialdirako baliabide anitzak lortzea eragin nahi du eta aisialdi arloan profesionalki aritzeko gaitasun istrumentalak lortzea ere bai. Bigarren mailako Natur Jardueren Oinarriak, hirugarren mailako Jarduera Fisiko eta Kirol Jardueren Kudeaketa eta Aisialdia eta kanpoko Praktika ikasgaiekin zuzenean loturik dago.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASGAIKO GAITASUNAK:



1. Lehiaketa eta aisi arloko adierazpenak zehaztasunez aztertu eta baloratu.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 1: ikasleak kirol eta asialdiko adierazpen nagusienak ezagutuko ditu.

2. Espainiarren kirol azturen errealitatea kritikoki identifikatu. Zeregina: ondorioen analisi eta kategorizazioa.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 2: ikasleak azken urteotako kirol praktikaren bilakaera ezagutuko du.

3. Kirol proba herrikoienen eragina zehaztasunez ezagutu.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 3: ikasleak kirol ekitaldien inpaktua ulertuko du.

4. Hezkuntza arloan aisiaren arloan kokatzen diren kirol jardueren erabilera analizatu.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 4: ikasleak eskola kiroleko aisialdia sakontasunez ezagutuko du.

5. Eskola kirolaren agente sustatzaileak ezagutu.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 5: ikasleak argi bereiztuko du eskola kirolaren antolakuntza.

6. Eskola kirolean aisialdiko jardueren proposamen berriak ezagutu eta aurrera eraman.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 6: ikasleak ezagutuko ditu eta gai izango da eskola kirolean aisialdiko jarduera berriak proposatzeko.

7. Parte hartzaile jakin batzuentzako aisialdiko jarduera fisiko eta kirol jarduera bat, ingurune egonkor eta hirikoa eta ingurune natural ez egonkorrekoa planifikatzeko, aurrera eramateko eta ebaluatzeko gai izan.

APRENDIZAIAREN EMAITZAK 7: ikasleek kirolari multzo zehatz bati aisialdiko jarduera bat, ingurune egonkor eta hirikoa eta ingurune natural ez egonkorrekoa zuzentzea lortuko dute.



ZEHARKAKOAK:



1.G020 GAITASUNA



- Egoera berrietara egokitzeko, arazoak konpontzeko eta modu autonomoan ikasteko gaitasunak garatzea.



G020 GAITASUNAREN APRENDIZAIAREN EMAITZAK:



1.1. Egoera erreal berri bati aurre egiteko ezagutza eta teknikak aplikatzen ditu, aldaketa oportunitate eraldatuz.

1.2. Tresna edo/eta baliabide egokiak erabiliz arazo errealaren emaitzari aurre egiten dio.



G020 GAITASUNA LANDU, EVALUATU ETA KALIFIKATU



G020 Gaitasuna ikasleak egin beharreko zeregin eta ariketen bidez landu, ebaluatu eta kalifikatuko da eta hala dagokionean zeregin eta ariketa horien proba idatzian



2.G021 GAITASUNA



- Lan arloko bikaintasun eta kalitate ohiturak garatzea



G021 GAITASUNAREN APRENDIZAIAREN EMAITZAK:



2.1. Markatutako helburu eta gaitasunetatik abiatuz eta denboralizazioa kontutan hartuz zereginen garapena analizatu, proposatu eta hobetu.





G021 GAITASUNA LANDU, EVALUATU ETA KALIFIKATU



G021 Gaitasuna ikasleak egin beharreko zeregin eta ariketen bidez landu, ebaluatu eta kalifikatuko da eta hala dagokionean zeregin eta ariketa horien proba idatzian.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. AISIALDIKO JARDUERA FISIKO ETA KIROL JARDUERAK



1.1. Aisialdiko eta kirol jardueren kontzeptualizazioa

1.2. Aisialdiko eta kirol jardueren helburuak eta ezaugarriak

1.3. Aisialdiko eta kirol jardueren metodologia eta modalitateak

1.4. Kirol lizentziak

1.5. Kirol txapelketak eta bere inpaktua

1.6. Kirol azturak

1.7. Eskola kirola



2. AISIALDIKO JARDUERA FISIKO ETA KIROL JARDUERAK INGURUNE EGONKORREAN: HIRIETAN ETA HERRIETAN



2.1. Ingurune egonkorrean egiten diren jarduera fisiko eta kirolak: ezaugarriak

2.2. Jarduera fisiko eta kirolen eskaintza publikoa

2.3. Jarduera fisiko eta kirolen eskaintza pribatua

2.4. Parte-hartzaileak eta berain ezaugarriak

2.5. Jarduera fisikoeta kirol eskaintzaren egutegi eta ordutegiak

2.6. Gaur egun eta etorkizuneko joerak

2.7. Oinarrizko esku-hartzea: osasunarekin lotzen diren jarduerak



3. AISIALDIKO JARDUERA FISIKO ETA KIROL JARDUERAK INGURUNE NATURALEAN



3.1. Ingurune naturalean egiten diren jarduera fisiko eta kirolak: ezaugarriak

3.2. Ingurune naturaleko jarduera fisiko eta kirolen eskaintza publikoa

3.3. Ingurune naturaleko jarduera fisiko eta kirolen eskaintza pribatua

3.4. Parte-hartzaileak eta beraien ezaugarriak

3.5. Jarduera fisikoeta kirol eskaintzaren egutegi eta ordutegiak

3.6. Gaur egun eta etorkizuneko joerak

3.7. Oinarrizko esku-hartzea: turismo aktiboa



MetodologiaToggle Navigation

Eskola teorikoak sendotzeko zereginez osatuko dira ( arazoen konponketa, bilaketa gidatua, bibliografía lagungarria, aurkezte pertsonala...) modu horretan ikaslea irakaste-aprendizaia prozesuan inplikatzeko.



- G020 Gaitasuna ikasleak egin beharreko zeregin eta ariketen bidez ebaluatu eta kalifikatuko da eta hala dagokionean zeregin eta ariketa horien proba idatzian



- G021 gaitasuna ikasleak egin beharreko zeregin eta ariketen bidez ebaluatu eta kalifikatuko da eta hala dagokionean zeregin eta ariketa horien proba idatzian



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 34
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 66

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa bi modutan egin daiteke:



ETENGABEKO EBALUZIOA:



- Zereginak, kasuak eta praktikek (%66), lan idatzi formatuan egindako idatzizko proba (%34).

- Ikasleek egindako zeregin guztien batezbestekoan 10 puntutik gutxineko 5 bat atera behar dute (hala bada zereginak osatuko dute kalifikazioa); bestelakoan lan idatzi formatuan eginiko idatzizko proba ere egin behar dute (zereginak, eta idatzizko probak osatuko dute kalifikazioa aurrez agertzen den portzentaietan).





EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGITEA: Ikasleak ebaluazio jarraiari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 18 asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



AZKEN EBALUAZIOA:



Azterketa idatzia izango da notaren %100. Azterketa gainditutzat izateko 10etik 5eko kalifikazioa izan beharko du ikasleak.





DEIALDIARI UKO EGITEA:



- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa bi modutan egin daiteke:



ETENGABEKO EBALUZIOA:



- Zereginak, kasuak eta praktikek (%66), lan idatzi formatuan egindako idatzizko proba (%34).

- Ikasleek egindako zeregin guztien batezbestekoan 10 puntutik gutxineko 5 bat atera behar dute (hala bada zereginak osatuko dute kalifikazioa); bestelakoan lan idatzi formatuan eginiko idatzizko proba ere egin behar dute (zereginak, eta idatzizko probak osatuko dute kalifikazioa aurrez agertzen den portzentaietan).







AZKEN EBALUAZIOA:



Azterketa idatzia izango da notaren %100. Azterketa gainditutzat izateko 10etik 5eko kalifikazioa izan beharko du ikasleak.



DEIALDIARI UKO EGITEA:



– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.







BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alcalde, Iñaki (2008). Montes de Gipuzkoa. Bilbao: Sua.

Angulo, Miguel, Eguiluz, Malu. (2010). Gorbeia. Bilbao: Sua.

Barbero J.C.(2000). Los Juegos y Deportes Alternativos en Educación Física. http://efdeportes.com/ Revista Digital, 22. Buenos Aires.

Bueno, P. (1992). El libro del mountain bike. Madrid: Desnivel.

Caballero Blanco, P., Hérnandez-Hérnandez R. and Reina del Valle, M. (2018). Análisis de los factores universales de las actividades físicas en el medio natural / actividades físicas de aventura en la naturaleza: estudio preliminar. Revista multidisciplinar de educación, 11(22), 61-68.

De Bergia, E. y otros. (1992). Iniciación al piragüismo. Madrid: Gymnos

Feliu, Juan Mari. (1990). Navarra paso a paso. Bilbao: Sua.

Funollet Queixalós, F., Inglés Yuba, E. and Labrador, V. (2016). Hacía un nuevo paradigma de la actividad deportiva en el medio natural. Apunts Educación Física y Deportes 32(124), 114-121. DOI: https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2016/2).124.10.

García Ferrando, M., Llopis, R. (2011). Ideal democrático y bienestar personal. Encuesta sobre los hábitos deportivos en España 2010. Catálogo de publicaciones de la Administración General del Estado: Madrid. http://www.csd.gob.es/csd/estaticos/dep-soc/encuesta-habitos-deportivos2010.pdf

Gartzia, Z. (1999). Kirol Alternativoa (I, II). Deba Garaiko Euskera eta Kirol Zerbitzuak.

Gil-García, José Antonio. (1999). Montes de Araba. Bilbao: Sua

Jardi, C, Rius, J. (1990). 1000 Ejercicios y juegos con material alternativo. Barcelona: Paidotribo.

Litwin, J. (1983). Organización de campeonatos deportivos. Buenos Aires: Stadium.

Ruiz, G. (1991). Juegos y Deportes Alternativos. Lérida: Agonos.

Teruelo, B. (2012). El Fitness, vanguardias y tendencias. Plazan, 34, 4-7Virosta, A. (1994). Deportes Alternativos en el ámbito de la Educación Física. Madrid: Gymnos.

Escuela Española de Alta Montaña. (2001). Certificado de iniciación al montañismo. Benasque (Huesca): Barrabes.

Martinez, Azucena et altres (1994). Montes de Bizkaia. Bilbao: Sua

Martínez de Pisón, E, Alvaro S. (2002). El sentimiento de la montaña: doscientos años de soledad". Madrid: Desnivel.

Martínez Osma, Angel. (1996) La práctica del deporte de orientación en centros educativos y deportivos. Madrid: Gymnos.

Molina, J. P., Valenciano, J. (2010). La recreación físico-deportiva y su tratamiento del cuerpo: un análisis crítico. Apunts, 100, pp. 66-72. Barcelona.

Monjas Aguado, R., Ponce Garzarán, A. and Gea Fernández J.M. (2015) La transmisión de valores a través del deporte. Deporte escolar y deporte federado: relaciones, puentes y posibles trasferencias. Retos 28, 276-284.

Rebollo, S., Latiesa, M. (Eds.) (2002). Salidas profesionales en el campo del turismo deportivo. Málaga: IAD.

Aldizkariak

- El mundo de los Pirineos.
- Euskal Herria.
- Grandes Espacios.
- Pyrenaica.

Web helbideak

www.aktiba.eus/aktiba/
www.aneta.es/
www.gipuzkoa.eus/eu/web/kirolak/eskolakirola
www.deportenavarra.es/eu/eskola-kirola
www.essd.eu/wp-content/uploads/2021/10/Movement%20Space%20Toolkit.pdf
www.adventuretravelnews.com/women-and-non-binary-accelerator-program-for-tourism-entrepreneurs
www.lau-haizetara.org
www.korfball.com
www.floorball.org
www.kait-kirola.org/es/web/actividades/revista/34
www.mendiak.net

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • OIARBIDE GOIKOETXEA, ASIER
  • ORTUZAR OYANGUREN, JOSE IGNACIO
  • SAGASTUME FERNANDEZ, RAFAEL
  • ETXEBESTE OTEGI, JOSEBA
  • OIARBIDE GOIKOETXEA, ASIER
  • ROMARATEZABALA ALDASORO, ESTIBALIZ

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

12:00-13:30 (1)

16-25

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

15:00-16:30 (1)

11-15

15:00-16:30 (2)

12:00-13:30 (3)

26-28

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-28

11:00-12:30 (1)

29-30

12:00-13:30 (2)

11:00-12:30 (3)

Irakasleak