XSLaren edukia

Biktimen Analisia eta Tratamendua26195

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Kriminologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26195

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaiak, ikaslea ikuspuntu psikologikotik trebatu nahi du, hurrengo alderdien azterketan: biktimizazio prozesua, gertaera traumatikoaren impaktuarekiko bulnerabilitate faktoreak, eguneroko bizitzan honek dituen ondorio psikologikoak, biktimen beharrak eta errekuperaketarako beharrezko badintzak. Biktimizazio prozesuak delitu ezberdinen eremuan landuko ditugu; baita hauekin loturiko ondorio psikologikoak ere, esku-hartze estrategia orokorrak eta biktimekin komunikazioa.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Transbertsalak:

• Eztabaidatu eta komunikatzeko gaitasuna izatea.

• Eremuko informazio eta ezagutza gestionatzeko gaitasuna izatea; oinarrizko informazio eta teknologia tresnak erabiltzen jakitea barne.

• etika eta adimen integritatea oinarrizko baloretzat hartzea.

• Jasotako ezagutzak eta trebetasunak, askatasun, justizia, berdintasun eta aniztasunean oinarritutako baloreak dituen gizarte bat bultzatzeko erabiltzea.

• Taldean lan egiteko eta eztabaidatzeko gaitasuna.



Edukizkoak:

• Biktima desberdinen ondorio psikologiko nagusien eta loturiko traumen ezagutza; baita euren ebaluaketa, prebentzio eta tratamendua ere.

• Biktimizazioaren aurrean, banakoaren erantzuna baldintzatzen duten aldagai psikologiko diferentzialak aztertu eta deskribatzeko gaitasuna izatea.

• Bikitimizazio/desbiktimizazio prozesuaren eta biktimaren portaeraren inguruko ikerketa zientifikoek ematen dituzten datuak bilatu, interpretatu eta kritikoki baloratzeko gaitasuna.

• Biktimen azterketa, interbentzioa eta prebentzioaren inguruko ikerketa zientifikoetan erabiltzen diren metodologia eta diseinuekin ohitzea; baita muga etikoekin ere.

• Biktimen ebaluazio eta interbentzioan behar diren abilezi eta estrategiak ezagutzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. gaia: Indarkerizko delituen biktimen alderdi psikologikoak

2. gaia: Sintomatologia postraumatikoaren ebaluaketa

3. gaia: Laguntza psikologiko postraumatikoa

4. gaia: Biktima bereziki zaugarriak famili indarkerian: emakumea eta tratu txarrak

5. gaia: Biktima bereziki zaugarriak famili indarkerian: adingabea eta tratu txarrak

6. gaia: Sexu eraso eta gehiegikerien biktimak

MetodologiaToggle Navigation

Eskola teorikoak:

Oinarrian, irakaslearen azalpenak izango dira; irakasgaiaren eduki teorikoa trasmititzeko helburuarekin. Ikasleen parte hartzea bultzatuko da eta ikus-entzunezko baliabideak erabiliko dira edukiei aplikagarritasun zuzena emateko asmoz. Aldizkarietako artikulu desberdinetan oinarrituko gara askotan eduki teorikoak lantzeko.



Eskola praktikoak:

Praktiketako koadernoa erabiliko dugu lan egiteko. Bertan eztabaidagarriak suertatu daitezkeen ariketa eta kasu desberdinak planteatzen dira. Taldean lan egingo da eta norberaren aportazioen arabera ebaluatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 80
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

AURREZ-AURREKO EBALUAZIOA



KLASERA ERREGULARKI DOAZEN IKASLEAK (%ko 75eko asistentzia)

• Azterketa teorikoa. 4 erantzuneko test moduko azterketa (Erantzun zuzenek puntu bat balio dute eta okerrek 0.25 puntuko penalizazioa izango dute,). Azterketaren balioa azken notan, %ko 80ekoa izango da.

• Kurtsoan zehar egindako praktikak: Portafolio baten bitartez ebaluatuak izango dira. Bertan ikasleek irakasleak eskatuko dituen ariketa desberdinak jaso beharko ditu. Azken notaren %ko 20a.

• 2 atalek aprobatuta behar dute irakasgaia gainditzeko.



KLASERA EZ DOAZEN IKASLEAK:

• Azterketa teorikoa.

a) 4 erantzuneko test moduko azterketa (Erantzun zuzenek puntu bat balio dute eta okerrek 0.25 puntuko penalizazioa izango dute,). Atal honen balioa azken notan, %ko 40ekoa izango da.

b) Galdera ireki motzak. Atal honen balioa azken notan, %ko 40ekoa izango da.

• Azterketa praktikoa: Irakasgaiaren alderdi praktikoan landutakoaren ingurukoa. Atal honen balioa azken notan, %ko 20ekoa izango da.

• Bi azterketek (teoriko zein praktikoak) gaindituta behar dute irakasgaia aprobatzeko.

***Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.





EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA



Atal praktikoa ebaluatzeko, aurrez-aurreko formatuan bezala, ikasleei Praktiketako Koadernoa egiteko eskatuko zaie (lauhilekoan zehar egin eta azken egunean entregatu beharrekoa). Horrek notaren %20 balioko du.

Atal teorikoa ebaluatzeko, test motako azterketa egin beharrean ikasleei hilabeteko epea emango zaie (azterketa egunaren aurretik) lan teoriko bat egiteko. Zehazki, teorian landutako gai bakoitzeko ariketa bat egin beharko dute. Honek azken notaren %80 balioko du.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

AURREZ-AURREKO EBALUAZIOA



KLASERA ERREGULARKI DOAZEN IKASLEAK (%ko 75eko asistentzia)

• Azterketa teorikoa. 4 erantzuneko test moduko azterketa (Erantzun zuzenek puntu bat balio dute eta okerrek 0.25 puntuko penalizazioa izango dute,). Azterketaren balioa azken notan, %ko 80ekoa izango da.

• Kurtsoan zehar egindako praktikak: Portafolio baten bitartez ebaluatuak izango dira. Bertan ikasleek irakasleak eskatuko dituen ariketa desberdinak jaso beharko ditu. Azken notaren %ko 20a.

• 2 atalek aprobatuta behar dute irakasgaia gainditzeko.



KLASERA EZ DOAZEN IKASLEAK:

• Azterketa teorikoa.

a) 4 erantzuneko test moduko azterketa (Erantzun zuzenek puntu bat balio dute eta okerrek 0.25 puntuko penalizazioa izango dute,). Atal honen balioa azken notan, %ko 40ekoa izango da.

b) Galdera ireki motzak. Atal honen balioa azken notan, %ko 40ekoa izango da.

• Azterketa praktikoa: Irakasgaiaren alderdi praktikoan landutakoaren ingurukoa. Atal honen balioa azken notan, %ko 20ekoa izango da.

• Bi azterketek (teoriko zein praktikoak) gaindituta behar dute irakasgaia aprobatzeko.

***Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.





EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA



Atal praktikoa ebaluatzeko, aurrez-aurreko formatuan bezala, ikasleei Praktiketako Koadernoa egiteko eskatuko zaie (lauhilekoan zehar egin eta azken egunean entregatu beharrekoa). Horrek notaren %20 balioko du.

Atal teorikoa ebaluatzeko, test motako azterketa egin beharrean ikasleei hilabeteko epea emango zaie (azterketa egunaren aurretik) lan teoriko bat egiteko. Zehazki, teorian landutako gai bakoitzeko ariketa bat egin beharko dute. Honek azken notaren %80 balioko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleek sortutako material praktiko eta teorikoa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Baca, E. y Cabanas, M. L. (Ed.) (2003). Las víctimas de la violencia. Madrid: Tricastela.

Echeburúa, E. (2004). Superar un trauma. El tratamiento de las víctimas de sucesos violentos. Madrid: Pirámide.

Morillas, D., Patró, R. y Aguilar, M. (2011). Victimología: Un estudio sobre la víctima y los procesos de victimización. Madrid: Dykinson.

López, F. (2014). Los abusos sexuales a menores y otras formas de maltrato sexual. Madrid: Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Baca Baldomero, E. (2006). Manual de victimología. Valencia: Tirant Lo Blanch.
Cantón Duarte, J. y Cortés Arboleda, M.R. (2011). Malos tratos y abuso sexual infantil. Madrid: Siglo XXI de España.
Castanyer, O. (Coord.) (2009). La víctima no es culpable. Bilbao: Desclée de Brouwer, S.A.
Díez Ripolles, J.L. (Dir.) (2009). Encuesta a víctimas en España. Valencia: Tirant Lo Blanch.
Echeburúa Odriozola, E. (2005). Superar un trauma: el tratamiento de las víctimas de sucesos violentos. Madrid: Pirámide.
Echeburúa, E. y Guerricaechevarría, C. (2000). Abuso sexual en la infancia, víctimas y agresores. Un enfoque clínico. Barcelona: Ariel.
González Ortega, E. (2010). La detección del abuso sexual infantil. Criterios, dificultades y retos. Lisboa: Juruá.
Hermann, J. (2004). Trauma y recuperación. Barcelona: Espasa Calpe.
Labrador, F. J. (2004). Mujeres víctimas de la violencia doméstica. Programa de actuación. Madrid: Pirámide.
López Sánchez, F. (2000). Prevención de los abusos sexuales a menores y educación sexual. Salamanca: Amarú.
Portero, G., Abasolo, A.E., De Francisco, M.L., Sudupe, A. e Hidalgo, A. (2011). Agresiones y abusos sexuales en Bizkaia. Víctimas. Vitoria-Gasteiz: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.
Rodríguez Manzanera, L. (2010). Victimología: estudio de la víctima. México: Porrúa.
Roig Torres, M. (2000). La reparación del daño causado en el delito. Aspectos civiles y penal. Valencia: Tirant Lo Blanch.

Aldizkariak

Journal of Interpersonal Violence
Journal of Family Violence
Violence and Victims.

Web helbideak

Centro Reina Sofía para el Estudio de la Violencia. www.centroreinasofia.es

Grupo de Estudios Avanzados en Violencia
www.ub.edu/geav

Fundación Instituto de Victimología
www.institutodevictimologia.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMENABAR BEITIA, JOSE MARTIN
  • CIPITRIA LEANIZBARRUTIA, IRAIDE
  • ONANDIA HINCHADO, IBAN

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

17:30-19:30 (1)

15:30-17:30 (2)

22-30

17:30-19:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

15:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:30-11:30 (1)

11:30-13:30 (2)

22-30

09:30-11:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

11:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)