XSLaren edukia

Musika Lehen Hezkuntzan25863

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25863

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Musika Lehen Hezkuntzan ikasgai honek Lehen Hezkuntzako ikaslegoari soinuaren, entzumenaren eta ulermenaren ahalmena zein sormenari laguntzeko baliabideak eman nahi dizkio

Irakasgai hau Komunikazio Lanabesak moduluan integratzen da (Arteen eta Ikusizko Kulturaren Hezkuntza, Informazio eta Komunikazio Teknologiak Lehen Hezkuntzan eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena Euskara eta Gaztelanian Lehen Hezkuntzan II beste irakasgaiekin), Graduko 3. Seihilekoan

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK



A) Musika-hezkuntzaren eskola-curriculuma ezagutzea

B) Baliabideak eskuratzea musika-jardueretan bizitza osoan parte-hartzea sustatzeko, eskola barruan nahiz kanpoan

C) Ahotsa zaintzea oso garrantzitsua dela konturatzea

D) Musika-hezkuntzako curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea, baliabide didaktiko egokien bitartez

E) Musika integraziorako tresna gisa ulertzea, hezkuntza-behar berezien kasuan, bestelako talde kulturalen kasuan nahiz gizarte bazterketako kasuan.





IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK



A) Klaseko egunerokotasunean musikaren erabilera integratzeko modu ezberdinak ezagutzea.

Lehen Hezkuntzako arlo ezberdinen garapenean musikak eskaini ditzakeen ekarpenak ezagutzea.



B) Musika emanaldien ezaugarri nagusiak bereiztea.



C) Ahots instrumentuaren funtzionamendua ezagutu eta modu egokian erabiltzea: arnasketa Egokia,emisio egokia eta ahotsaren artikulazioa.

Eskola errepertoriorako abestiak aztertu, sailkatu eta aukeraketa sailkapen egokia egitea.



D) Lehen Hezkuntzarako entzunaldi, kantu, dantza, e.a. jarduerak diseinatu eta praktikara eramatea.



E) Musika adierazpen eredu eta erabilera ezberdinak ezagutzea.

Lehen Hezkuntzan musika ondarea ezagutzera emateko proposamenak burutzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA.- Musika, Lehen Hezkuntzako curriculumean.

Arte adierazpenaren arloan eskole curricukumaren eboluzioa aztertzen da: Musika eta bere osagaiak oraingo legean.

Hezkuntza sisteman hezkuntza musikalak duen papera aztertzen da.

2. GAIA.- Musika esparru formaletan, ez-formaletan eta informaletan.

Musika irakaskuntzan bultzatzen diren ahalmen kritiko eta sortzaileen garapenari buruz hausnartzen da, ideia musikal

desberdinak direnei lekua zabaltzen.

3. GAIA.- Ahotsa, komunikatzeko osagai gisa eta adierazteko tresna eta bitarteko gisa.Ohartu ahotsaren garrantziaz eta

dituen ahalbideak komunikaziorako tresna bezala ezagutu. Ahotsaren zainketa landu oinarrizko eginbehar bezala

irakaslearen lanerako edozein hezkuntza mailan.

4. GAIA-. Musikako eta didaktikako baliabideak lehen-hezkuntzan.

Lehen hezkuntzan gelako promramazioaren garapena gauzatzeko baliabide didaktikoak aukeratu eta erabili.

5. GAIA.- Musika-hezkuntza eta aniztasunari arreta.

Norberaren adierazpena, beste pertsonen ulermena zein aniztasunaren ikuspuntutik ikasleen integraziorako musika

baliagarria dela baloratzea.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasturtean klaseak teoriko -praktikoak izango dira, egitarau honen edukiak landuz.

Bertan agertzen diren edukiak gutxiagotik gehiagora garatuko dira,banaka zein taldeka eta irakaslearen zuzendaritzapean.



3. Moduluko (Komunikazio Lanabesak) Diziplina Arteko Lana (DILAN) aurrera eramateko proiektuetan oinarritutako metodologia erabiliko da.



OHARRA: ez-ohio egoera suertatu eta klase presentzialak bertan behera geratzen badira irakasgaia modu ez presentzialean bideratuko da horretarako beharrezkoak diren egokitzapenak abian jarriz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 14
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • DIZIPLINA ARTEKO LANA (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da normalki klasera joan eta epe barruan eskatutako lanak aurkezten dituen ikaslegoarentzat. Lortutako ezagutza eta trebetasun musikalak eta hezkuntza trebetasunak ebaluatuko dira. Azken kalifikaziorako ikasturtean zehar egindako ariketa, lan, froga eta aurkezpen teoriko-praktikoak kontutan hartuko dira ondorengo esparruak ebaluatzeko: eskola errealitatearen azterketa, emanaldi artistiko baten diseinu eta aurkezpena, entzunaldia, ahozko musika interpretazioa eta diziplina arteko modulo lana.



OHARRA: egoeragatik irakasgaia modu ez presentzialean bideratzea suertatzen bada, ebaluazio jarraia egiteko beharrezkoak diren egokitzapenak abian jarriko dira.



Aparteko egoerak:

Klasera joaten ez den ikaslegoak azterketa teoriko-praktiko bat egin beharko du ikasturtean zehar klasean landutako edukien inguruan. Diziplina arteko lana egin ez duen ikaslegoarentzat azterketak atal berezi bat izango du.



Etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egitea:

Ikasleek etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egiteko aukera izango dute. Horretarako, ikasleak idatzi baten bidez irakasleari komunikatuko dio. Komunikazio hau ikasleak egingo du ikasturte hasieratik lehenengo 9 astetan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

EGELA PLATAFORMAN ESKEGITAKO MATERIALAK: irakasgaiaren antolaketa, lan ezberdinak egiteko irizpideak, irakurketak, …
IKUS ENTZUNEZKO BALIABIDEAK
DILAN-DIZIPLINA ARTEKO LANA ren GIDA

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AAVV (2008). Percepción y expresión en la cultura musical básica. Madrid: Ministerio de Educación, Política Social y Deporte.

BERNSTEIRN, L. (2002). El maestro invita a un concierto. Madrid: Siruela

CORTAZAR, Mª I. y ROJO, B. (2007). La voz en la docencia. Conocer y cuidar nuestra herramienta de trabajo. Barcelona: Graó

DÍAZ, M. Y GIRÁLDEZ A. (coord) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Barcelona: Graó

Gehiago sakontzeko bibliografia

CRIPPS, C. (1999). La música popiular en el siglo XX. Madrid: Akal
ESPINOSA, S. (2006). Ecología acústica y educación: Bases para el diseño de un nuevo paisaje sonoro. Barcelona: Graó
GLOVER, J. (2004).Niños compositores (4 a 14 años). Barcelona: Graó
PAINTER, J. (1999). Sonido y Estructura. Madrid: Akal

Aldizkariak

EUFONÍA. Didáctica de la Música
MÚSICA Y EDUCACIÓN

Web helbideak

- Biblioteca virtual en español especializada en recursos para la Educación musical
BIVEM www.bivem.es
Vocabulario musical sonoro.
- http://www.xtec.es/rtee/esp/teledmus/vocabulario/vocabulario.htm.
- Vocabulario musical
Recursos en Internet para la educación musical
- http://www.xtec.es/rtee/esp/links/xarxmus.htm
- Enlaces de recursos musicales
Zona Clic. Actividades
- http://clic.xtec.net/db/listact_es.jsp?area=mus
- Actividades musicales para primaria y secundaria

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIOLABENGOA IGARZA, MIREN JOSU
  • DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE
  • URRUTIA RASINES, ANA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

08:30-11:00 (1)

9-16

08:30-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-11

13:30-16:00 (1)

13-13

13:30-16:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
12-12

14:00-16:30 (1)

14-14

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-11

13:30-16:00 (1)

13-13

13:30-16:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

11:30-13:00 (1)

10:30-12:00 (2)

9-16

11:30-13:00 (3)

10:30-12:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

09:00-10:30 (1)

08:30-10:00 (2)

9-16

09:00-10:30 (3)

08:30-10:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)