XSLaren edukia

Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika25868

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
10
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25868

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2030
Gelako p.80120

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Edukien deskripzio laburra: Lehen Hezkuntzan graduatutako etorkizuneko maisuek eta maistrek haur eta gazte literaturaren inguruko ikerketa eta azterketa ugariak ezagutu behar dituzte, gainera haur eta gazte literaturaren dimentsio didaktikoen, pedagogikoen eta hezkuntzakoen inguruko jakintza eguneratuagoa izateko beharrezko dokumentu- eta informazio-baliabideak izan behar dituzte. Era berean, haur eta gazte literaturaren “kanona” osatzen duten ezaugarrien ezagutza teorikoa eta praktikoa nahiz haurren irakurle imajinarioa definitzen duten literatur generoak etorkizuneko maisuentzat eta maistrentzat balio instrumental eta hezitzaile handia dute. Gai honetan haur eta gazte literaturaren eta eskolaren arteko harreman estuari eta konplexuari ekingo zaio, eta etorkizuneko maisua eta maistra zenbait gai garrantzitsuren jakitun izatea nahi da, esaterako, irakurtzeko ohituraren jabekuntzaren, haurren eta gazteen formazioan literatura konpetentziaren garapenaren edota Lehen Hezkuntzarako irakurketa literarioen inguruan. Bukatzeko, haurren eta gazteen literatura materialetatik abiatuta, tekniken, baliabideen eta jardueren aplikazio didaktikoak proposatzen dira sormena, jolasa, adierazpena, irakurtzeko ohitura eta literatura konpetentzia lehen hezkuntzako ikasgeletan estimulatzeko eta sustatzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) Hizkuntzen eta literaturaren eskolako curriculuma ezagutzea, aztertzea eta balioestea, eta ahozko eta idatzizko hizkuntzaren irakaskuntzarako proposamen metodologikoak aztertzea eta ebaluatzea

B) Lehen Hezkuntzako curriculumean aurreikusitako erabilera arloei dagozkien ahozko eta idatzizko berbaldiak ulertzen eta sortzen irakasteko estrategiak menderatzea

C) Ahozko edo idatzizko hizkuntzaren garapena sustatzeko sekuentzia didaktikoak diseinatzea, Lehen Hezkuntzako ikasgeletan aplikatzeko eta ikasleen hizkuntza-gaitasunen garapena bermatuko dituzten sekuentzia berriak diseinatu ahal izateko

D) Ikasleari oinarrizko ezagutzak ematea bere literatur prestakuntza eta etorkizunean izango dituen ikasleena osatzeko, eta Haur eta Gazte Literaturaren genero eta kontzeptuei buruzko hausnarketa kritikoak egiteko

E) Ikaslea literatur lanen irakurketa lantzeko eta bultzatzeko gai izatea, egile klasiko eta garaikideen lanak ezagutzea, eta bere sentikortasuna garatzea Haur eta Gazte Literaturaren prestakuntza-, sormen- eta estetika-balioez jabetzeko

F) Ikasleari gaitasuna ematea, didaktikako irizpideen arabera eta ahozko zein idatzizko literatur materialetatik abiatuta, irakaskuntza/ikaskuntako metodo, baliabide eta teknikak praktikan jartzeko, eta literatur irakurketak aukeratzeko irizpide egokien arabera

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA

-Hizkuntzen eta literaturaren curriculumaren diseinua.

-Curriculumaren kontzeptua

-Hizkuntzaren curriculuma gaur egungo ikuspegi didaktikotik:

-Ezaugarriak

-Osatzen duten elementuak (helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazioa)



2. GAIA.

-Ahozko hizkuntzaren didaktika.

-Ahozkotasuna eta ulermena:

-Hitz egitea

-Mintzamenaren ulermena

- itz egitea eta entzutea gelaren egunerokoan

-Mintzamena irakastea:

-Irakasleen jarduerak ikasleen mintzamena garatzeko

-Orientabideak LHko gelarako



3. GAIA.

-Idatzizko hizkuntzaren didaktika

-Ahozko hizkuntza vs. hizkuntza idatzia

-Zer da irakurtzea?

-Zer da idaztea?

-Hizkuntza idatziaren psikogenesia

-Irakurtzen-idazten irakasteko metodoak

-Erabaki didaktikoak.

-Proposamen didaktikoak: erabilera praktikoa eta erabilera zientifikoa.



4. GAIA.

-Hausnarketa metalinguistikorako didaktika LHn.

-Tartehizkuntza eta errorea.

-Hizkuntzaren funtzioak umeen lengoian.

-Testua eta diskurtsoa

-Erroreak



5. GAIA.

-LHn ahozko eta idatzizko hizkuntza garatzeko sekuentzia didaktikoak programatzea.

-Programak eta proposamen didaktikoak

-Atazak eta zereginak ahozko gaitasun komunikatiboa lantzeko

-Atazak eta zereginak idatzizko gaitasun komunikatiboa lantzeko



6. GAIA.

-Haur- eta gazte-literaturaren kontzeptua: teoriak, eztabaidak eta ikerketako ikuspegiak.



7. GAIA.

-HGLren ezaugarriak eta generoak.



8. GAIA.

-HGLren historiara hurbiltzea.



9. GAIA.

-HGL eta eskola; irakurtzeko ohitura eta literatura-gaitasuna.



10 GAIA.

-HGLa eta horren aplikazioa ikasgelan.



MetodologiaToggle Navigation

- Era indibidualean edota taldeka egindako lana

- Ikaskuntza gidatua edota autonomoa

- Ikaskuntza kooperatiboa

- Jarduera teoriko-praktikoak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Test motatako proba (%): 20
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 14
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • DAL (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiak bi atal ditu (Hizkuntzaren Didaktika eta Literaturaren Didaktika) eta atal biak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko. Irakasgaiaren bukaerako nota bi atalen arteko batez bestekoa izango da.



Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko.

Ikasleak ohiko deialdian bi ataletako bat gaindituz gero, hizkuntzaren edo literaturaren nota gordeko da ikasturte akademiko beraren ezohiko deialdirako.

- Azterketen balioa bukaerako notan: %50.

- Egindako lanen balioa, banaka eta taldeka (DALaren nota barne -%16-): %50.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.



Irizpide orokorrak "Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian" jasotzen dira.

https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia#IkasleenEbaluaziorak2





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiak bi atal ditu (Hizkuntzaren Didaktika eta Literaturaren Didaktika) eta atal biak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko. Irakasgaiaren bukaerako nota bi atalen arteko batez bestekoa izango da.



Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko.

Ikasleak ohiko deialdian bi ataletako bat gaindituz gero, hizkuntzaren edo literaturaren nota gordeko da ikasturte akademiko beraren ezohiko deialdirako.

- Azterketen balioa bukaerako notan: %50.

- Egindako lanen balioa, banaka eta taldeka (DALaren nota barne -%16-): %50.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.



Irizpide orokorrak "Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian" jasotzen dira.

https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia#IkasleenEbaluaziorak2





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1513/2006 Errege Dekretua, 2006ko abenduaren 7koa, Lehen Hezkuntzako gutxieneko irakaskuntza ezartzen duena.

175/2007 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoa. 218. gehigarria. 2007ko azaroak 13, EHAA.

- Lehen Hezkuntzako hizkuntzarako testu-liburuak.
- Ordenagailua
- Ikusentzunekoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Abascal, D., Beneito, J.M. y Valero, F. (1997). Hablar y escuchar. Octaedro

Camps, A y Zayas, F. (coords.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Graó

Camps, A (coord) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Graó.

Cassany, D. (1994). Enseñar lengua. Graó.

Colomer, T. (2009). Introducción a la literatura infantil y juvenil. Síntesis.

Colomer, T.; Manresa, Mireia; Ramada Prieto, Lucas y Reyes López, Lara (eds.) (2018). Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Síntesis.

Culler, J. (2009). Breve introducción a la teoría de la literatura. Crítica.

Durán, T. (2009). Álbumes y otras lecturas. Análisis de los libros infantiles. Octaedro.

Etxaniz Erle, X. eta López Gaseni, J.M. (2011). XXI. mende hasierako haur eta gazte literatura. Arabako Foru Aldundia

Etxaniz Erle, X. eta López Gaseni, J.M. I (2011). Egungo haur eta gazte literaturaren historia. UPV-EHU Argitalpen zerbitzua.

Fons Esteve, M. (2004). Leer y escribir para vivir. Graó.

Igerabide, J. K. (1993). Bularretik mintzora. Erein.

Jiménez-Pérez, E. y S. Fabregat Barrios, S. (coords.) (2019). La literatura infantil y juvenil: investigaciones. Octaedro.

Lluch, G. y F. Zayas (2015). Leer en el centro escolar. El plan de lectura. Octaedro.

Retolaza, Iratxe (2017). Egungo euskal komikiaren historia. UPV-EHU Argitalpen Zerbitzua.

Rodari, G. (2013). Gramática de la fantasía. Planeta.

Ruiz Bikandi, U. (2000). Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Síntesis.

Palou, J. y Bosch, C. (coords.) (2005). La lengua oral en la escuela. Graó.

Sainz, M. (1996). Irakurketa eta idazketa LHko bigarren eta hirugarren zikloetan, in HIK HASI, 10. zb.

Solé, I. Estrategias de lectura. Graó.

Wells, G. (1988). Aprender a leer y escribir. Laia.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Alcoba, S. (coord) (1999). La oralización. Ariel.
Bronckart, J. P. (1996). Activité Langagière, textes et discours. Delachaux et Niestlé.
Cassany, D. (1995). La cocina de la escritura. Anagrama.
Colomer, T. y Camps, A. (1996). Enseñar a leer, enseñar a comprender. Ediciones 62.
González Fernández, A. (2004). Estrategias de comprensión lectora. Síntesis.
Mendoza, A. (coord.) (2003). Didáctica de la lengua y la literatura. Pearson Educación.
Pérez Rodríguez, M. A. (2004). Los nuevos lenguajes de la comunicación. Enseñar y aprender con los medios. Paidós.
Sanz Moreno, A. (2003). Cómo diseñar actividades de comprensión lectora. Departamento de Educación. Gobierno de Navarra.
Schneuwly, B. (1992). La concepción vygotskiana del lenguaje escrito, en Comunicación, Lenguaje y Educación, 16, pp. 49-59.
Teberosky, A. (1992). Aprendiendo a escribir. Horsori.
Tolchinsky, L. (1993). Aprendizaje del lenguaje escrito. Anthropos.

Aldizkariak

TEXTOS de Didáctica de la lengua y la literatura.
ARTICLES de Didáctica de la lengua y la literatura
Lenguaje y textos

Web helbideak

http://www.didactica-ciencias-sociales.org
http://www.ub.es/histodidactica/
http://www.ehu.es/RafaelLADidacticaCCSS/
http://dewey.uab.es/chicuab/
http://adigital.pntic.mec.es/cpr.utrillas/enlaces/conocimiento.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ABASOLO ISASA, JUAN SEBASTIAN
  • ETXEBARRIA LEJARRETA, AINTZANE
  • MINTEGI LAKARRA, LAURA MARIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-11:00 (1)

11:30-14:00 (2)

5-5

08:30-11:00 (3)

11:30-14:00 (4)

17-17

08:30-11:00 (5)

11:30-14:00 (6)

20-20

08:30-11:00 (7)

11:30-14:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-11:00 (1)

12:30-15:00 (2)

6-10

08:30-11:00 (3)

12:30-15:00 (4)

18-19

10:30-12:00 (5)

10:30-12:00 (6)

21-31

10:30-12:00 (7)

10:30-12:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (7)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (8)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-11:00 (1)

08:30-11:00 (2)

6-10

08:30-11:00 (3)

08:30-11:00 (4)

18-19

08:30-10:00 (5)

08:30-10:00 (6)

21-31

08:30-10:00 (7)

08:30-10:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (7)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (8)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-11:00 (1)

11:30-14:00 (2)

5-5

08:30-11:00 (3)

11:30-14:00 (4)

17-17

08:30-11:00 (5)

11:30-14:00 (6)

20-20

08:30-11:00 (7)

11:30-14:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-10:30 (1)

11:00-12:30 (2)

13:00-14:30 (3)

6-10

08:30-10:30 (4)

11:00-12:30 (5)

13:00-14:30 (6)

18-19

09:00-10:30 (7)

12:00-13:30 (8)

21-23

09:00-10:30 (9)

12:00-13:30 (10)

24-31

09:00-10:30 (11)

12:00-13:30 (12)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (7)