XSLaren edukia

Gorputz Hezkuntza eta bere Didaktika25869

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25869

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen xedea ikasleriari Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan berezko ezagutzak eta prozedurak eskuratzean datza. Horretarako, hainbat arlo aztertuko dira, besteak beste, gaitasun motorrak eta adierazpenekoak eta hauek eskola-adinean duten bilakaera. Abiapuntu honetatik, irakaskuntzan zenbait metodologia, estrategia eta prozedura ikusiko dira Irakasleen Eskolako ikasleek gelako programazioa nolakoa den jakin dezaten.

Guzti hau, UPV/EHUren Plan Estrategikoan enmarkatzen da non IKD Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoak ardatz nagusitzat hartzen dela.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Helburuak orokorrak:

• Gorputz Hezkuntzan parte hartzen duten eremuen bitartez garapen pertsonala eta profesionala bultzatzea.

• Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren Curriculumeko edukiak garatzeko proposamen didaktikoak diseinatzea.



Garatuko diren konpetentziak honako hauek dira:



E. Gorputz Hezkuntzako ikaskuntzak bereganatzeko eta garatzeko oinarriak izatea.

E. Gorputz Hezkuntzaren barruan izaten diren korronte soziokulturalak zehaztea.

E. Lehen Hezkuntzako Gorputz-hezkuntzaren eskola-curriculuma garatzea eta Curriculumaren zatiak elkarri erlazionatzen jakitea.

E. Kirol-jardueretan zenbait baliabide eskuratzea bizitza osoan zehar parte-hartzea sustatzeko eskola barruan eta kanpoan, beti ere jarrera kritikoa tarteko.

E. Ongizatea, adierazpena eta naturarekiko erlazioa bultzatzen duten gorputz-jarduerak ere bizitzea.

E. Baliabide didaktiko egokien bitartez, Gorputz-hezkuntzaren curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea. Legeak agintzen duen curriculum-planteamendutik proposamen didaktikoak garatzea.

T. Gelako praktikaz hausnartzea irakaskuntza hobetzeko eta berritzeko ikuspuntu kritiko batetik.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Blokea.- Gorputz Hezkuntzaren oinarriak eta curriculuma. Gaur egungo egoera.

2. Blokea.- 5 Edukin Mulktzoak eta hauen garapena. Helburuak, edukiak eta hauen irakaste prozesua.

2.1. GAIA.- Arlo ezerbdinen arteko lotura.

2.2. GAIA.- Norberaren ezagutza eta kontrola.

2.3. GAIA.- Gorputz adierazpena eta komunikazioa

2.4. GAIA.- Jarduera fisikoa eta osasuna.

2.5. GAIA.- Kultura motorra. Euskal ondare ludikoa. Jokoak eta jolasak.



MetodologiaToggle Navigation

UPV/EHUren IKD Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoaren barruan kokatzen saituko gara irakasgaia. Jabetuz, Gorputz Hezkuntzak baduela berezitasun handia (gorputzaren mugimendua ardatza izanik nagusiki) egokituko da metodologia ahal den heinean

Beraz antolaketa hurrengo eran aurrera eramango da:

Bai gelako saioetan bai praktikakoetan ikasgaiaren berezko edukiak bizitzea, ulertzea eta barneratzea.

-Presentziala, talde osoan:

• Edukien aurkezpena, analisia eta eztabaida.

• Zenbait testuen irakurketa kritikoa.

• Sekuentzia didaktikoen diseinua. Programazioa.

• Praktiken analisi kritikoa gertaeren behaketan oinarrituta.

• Etengabeko ebaluazioa.

-Presentziala, talde txikian

• Praktika motorrak bizitzea.

• Saio praktikoetako proposamen didaktikoen behaketa eta informazioaren erregistroa.

• Eztabaida-taldeak.

• Etengabeko ebaluazioa.

-Ez presentziala:

• Bibliografia eta beste zenbait materialen bilketa.

• Testuen irakurketa kritikoa.

• Banakako eta taldeko lanak.

• Ikasketa.

-Harrera-orduak: zalantzak argitzea eta orientabidea.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 5
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazio prozesuan parte hartuko ez duten ikasleek 100% balioko duten froga bakar baten birartez ebaluatuak izango dira.



El alumnado que no pueda participar en el sistema de evaluación continua, podrá acreditar la consecución de conocimientos y competencias a través de una única prueba final que comprenderá el 100% de la nota de la asignatura”

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

236/2015 DEKRETUA, urriak, 16. Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BANTULÁ, J., MORA, J. (2002). Juegos Multiculturales. 225 juegos tradicionales para un mundo global. Bartzelona: Paidotribo.

BORES CALLE et. al., (Coordinador). La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal. Barcelona. Editorial INDE.

BERTHERAT, T., BERNSTEIN, C. (2000). Correo del cuerpo. Nuevas vías de la antigimnasia. Bartzelona: Paidos.

BLÁZQUEZ, D. ETA SEBASTIANI, E. Mª (edit.) (2010). Enseñar por competencias en educación física hoy. Bartzelona: INDE.

BLÁNDEZ, J. (2000). Unidades Didácticas de Educación Física a partir de entornos de aprendizaje. Bartzelona. Inde.

CONDE CAVEDA, J. L. (1994). Cuentos motores (Vol. I y II). Bartzelona. Paidotribo.

CARRANZA, M., MORA, J.M. (2003). Educación Física y valores: educando en un mundo complejo. Bartzelona: Grao.

CONDE, J. L., MARTÍN,C., VICIANA,V. (1997-1998). Las canciones motrices (I y II). Bartzelona. Inde.

FERNÁNDEZ-RIO, J. y VELAZQUEZ, C. (2005). Desafíos Físicos Cooperativos. Sevilla. Wanceulen.

FRAILE ARANDA, A. (1999) Proyecto Docente y de Investigación de E.U. de Formación del Profesorado. Educación Física y su Didáctica. Valladolid: Valladolideko Unibertsitatea.

FRAILE ARANDA, A. (1998) Desde el aprendizaje cooperativo al colaborativo: una propuesta para la formación del profesorado de Educación Física. Actas del XVI Congreso Nacional de Educación Física. Facultades de Educación y Escuelas de Magisterio. Badajoz: Extremadurako Unibertsitatea.

LÓPEZ PASTOR, V.M. (2001). La sesión en Educación Física: los diferentes modelos y los planteamientos educativos que subyacen. Revista digital Lecturas de Educación Física y Deportes, nº 43. (www.efdeportes.com).

LÓPEZ, V.M, MONJAS, R. y PÉREZ, D. (2003). Buscando alternativas a la forma de entender y practicar la educación física escolar. Ed. Inde. Bartzelona. (capítulo V de la primera parte y segunda parte).

Gehiago sakontzeko bibliografia

MACAZAGA, A.M., REKALDE, I., VIZCARRA M.T. (2013). ¿Cómo encauzar la agresividad? Una propuesta de intervención a través de juegos y deportes. Revista española de pedagogía Vol. 71 Núm. 255 Pág. 263-276.
MACAZAGA, A.M., VIZCARRA M.T., REKALDE, I. (2006). ¿Con qué deporte escolar sueñan las familias? Apunts Núm. 86 Pág. 97-107
MENDIARA, Javier (1999) Espacios de Acción y Aventura. APUNTS,56 (65-70).
OMEÑACA, R., PUYUELO, E. Y RUIZ, J.V. (2001). Explorar, jugar, cooperar. Bartzelona. Paidotribo.
PARLEBAS, P. (2001). Léxico de praxiología motriz. Bartzelona: Paidotribo.
RÍOS, M. (2003). Manual de educación física adaptada al alumnado con discapacidad. Bartzelona: Paidotribo
RUIZ PÉREZ, L. M. (1994). Desarrollo motor y actividades físicas. Madrid: Editorial Gymnos.Ruiz Pérez, L. M. (1997). Deporte aprendizaje. Madrid: Visor.
SÁNCHEZ BAÑUELOS, F. (2003). Didáctica de la Educación Física. Ed. Madrid: Prentice Hall.
SANCHEZ, A. (2003) Espacios de Aventura y Fantasía. Actas IV CIEFyDE. Santander.
STENHOUSE, L. (1984): investigación y desarrollo del currículo. Editorial Morata. Madrid (1987): La investigación como base de la enseñanza. Madrid. Editorial Morata.
VAQUERO, A., MACÍAS, M.O., MACAZAGA, A.M. (2014). La práctica corporal y la imagen corporal: reconstruyendo significados. Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado Vol. 17 Núm. 1 Pág. 163-176
VACA, M. (1996): La Educación Física en la práctica en Educación Primaria. Palencia. Edita: Asociación Cultural: Cuerpo, Educación y Motricidad.
VIZCARRA, M.T., MACAZAGA, A.M., REKALDE, I., MAIZTEGI, A., PERERA, S.; AROSTEGI, B.; GASITUAGA, L. (2007) Las necesidades y valores de las niñas ante la competición en el deporte escolar. Deialdi publikoko ikerketa-proiektua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza / Emakunde.
VIZCARRA, M.T. (2009). Gorputz Hezkuntza eta bere Didaktika. Vitoria-Gasteiz: UPV/EHU.

Aldizkariak

Apunts
Cultura, ciencia y deporte
Hik hasi
Jakingarriak, 62. zk.
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Physique et sport.
REVUE.Education Physique et sport.
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Tándem

Web helbideak

htpp://www.accionmotriz.com
http://www.aintzinakojolasak.blogspot.com.es/
http://www.aisia.net
htpp://www.efdeportes.com
http://www.gorputzheziketa.net
http://www.testubiltegia.ehu.es/Gorputz-hezkuntza/
http://www.maixua.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTINEZ MERINO, NAGORE
  • MEJUTO HIDALGO, GAIZKA
  • MONGE GOMEZ, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

14:00-16:00 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

5-5

14:30-16:30 (4)

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-10:00 (1)

10:30-12:00 (2)

11:00-12:30 (3)

13:00-14:30 (4)

6-10

08:30-10:30 (5)

11:00-12:00 (6)

11:00-12:30 (7)

13:00-14:30 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (7)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

11:00-12:30 (1)

13:00-14:30 (2)

14:00-15:30 (3)

09:00-10:30 (4)

6-10

11:00-12:30 (5)

13:00-14:30 (6)

14:00-15:30 (7)

09:00-10:30 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (7)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (8)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-11:30 (1)

12:00-15:00 (2)

5-5

08:30-11:30 (3)

12:00-15:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-11:00 (1)

12:00-14:00 (2)

14:30-16:00 (3)

6-10

08:30-11:00 (4)

12:00-14:00 (5)

14:30-16:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)