XSLaren edukia

Gizarte Zientzien Arloko Proiektuak eta Hezkuntza Berrikuntza27592

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27592

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau Lehen Hezkuntzako laugarren mailan ematen da, Berrikuntza Minorreren baitan. Beronen xedea Gizarte Zientziak Lehen Hezkuntzan lantzeko dauden proposamen berritzaileak eta baliabide didaktikoak ezagutaraztea da, horien oinarri teorikoak azalduz eta aplikazio praktikoak ikasgelan bertan garatuz. Irakasgai honetan izena ematen duten ikasleek, beraz, Gizarte Zientziak talde-lanaren bidez eta modu aplikatuan nola landu daitezkeen ikasiko dute, horretarako dauden metodologia desberdinak ezagutuko dituzte, eta esperientzia eta adibide konkretuak lantzeko aukera izango dute.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honen bidez, ikasleak honako gaitasunak eskuratu edo garatuko ditu:



1. Gizarte Zientzien oinarrizko printzipioak ulertzea.

2. Gizarte Zientzien arloko eskola-curriculuma ezagutzea.

3. Ikasketa historikoa eta geografikoa integratzen ikastea, ikuspegi hezitzaile eta kultural batetik.

4. Hezkuntza demokratikoa sustatzea eta pentsamentu sozial kritikoa praktikan jartzea, erakunde publiko eta pribatuen garrantzia baloratuz herrien elkarbizitza baketsurako.

5. Gertaera erlijiosoa ezagutzea historian zehar eta kulturarekin loturan.

6. Curriculumeko edukiak garatzea eta ebaluatzea baliabide didaktiko egokien bidez, eta dagozkion gaitasunak sustatzea ikasleengan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Lehen hurbilpena gaiari

1.1. Gizarte Zientzien esperientziak ikasgelan

1.2. Berrikuntza zer den eta zer ez

1.3. LHko curriculum ofiziala eta oinarrizko kontzeptu batzuk

1.4. Espazioa eta denbora haurrarengan



2. Ingurunea ezagutzeko metodologia berritzaileak eta baliabide didaktikoak

2.1. Testuliburuak

2.2. Proiektuak eta unitate didaktikoak

2.3. Jarduera eta baliabide konkretuak (maketak, objektuak...)

2.4. Baliabide bibliografikoak

2.5. Baliabide digitalak

2.6. Ingurune hurbila eta ondarea baliabide gisa

2.7. Bestelako metodologia eta baliabide erabilgarri batzuk

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-metodologia eta eredu desberdinak tartekatuko dira: irakasleak emandako klase magistralak, gelako praktikak, mintegiak, etab. Norbanako lanak zein talde lanak burutuko dira, bai idatziak eta bai ahoz aurkeztekoak ere.*



*COVID-19aren eraginez dozentzia presentziala on line-ra aldatuko balitz, aipatutako metodologia egokituko litzateke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
    • Parte-hartze aktiboa klasean (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

A. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



1. Banakako lanek: azken notaren %30 balioko dute.*

2. Talde lanek: azken notaren %60 balioko dute.*

3. Klaseko parte-hartze aktiboak: azken notaren %10 balioko du.*



Atal bakoitza gainditzeko ezinbestekoa da euskara zuzentasunez erabiltzea bai ahoz eta bai idatziz, eta hizkuntzaren arau ortografiko eta gramatikalak jarraitzea (Lehen Hezkuntzako Graduan eskuratu beharreko gaitasunen artean zehaztuta dago, besteak beste, "euskara menderatzea" eta "ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea").



Deialdiari uko egiteko aukera: Ebaluazio Jarraituaren sistema segitzen duten ikasleek ohiko deialdiari uko egiteko aukera dute. Horretarako idatzi bat aurkeztu behar diote irakasleari gutxienez azterketa epea hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko dute.



* Ebaluazio honek aldaketak eta egokitzapenak izan ditzake, COVID-19ren eraginaren eta unibertsitatetik nahiz administraziotik hartzen diren neurrien arabera. Edonola ere, egokitzapenek ezarritako ildoekin bat datozen irizpide akademikoak jarriatuko dituzte.



B. AZKEN EBALUAZIOREN SISTEMA



UPV/EHUren baitan ohiko irakaskuntza sistema Ebaluazio Jarraituarena da. Halere ikasle orok du eskubidea Azken Ebaluazio sistema bidez ebaluatua izateko. Azken ebaluazio mota hau nahi duen ikasleak, irakasgaia hasten denetik lehen 9 asteen barruan, idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari Azken Ebaluazio sistema segitu nahi duela. Hala jakinarazi ezean Ebaluazio Jarraitua aplikatuko zaio. Azken Ebaluazio Sistema hautatzen duen ikasleak irakaslearekin aurretiaz adostutako bi tutoretza-saiotara aurkeztu beharko du gutxienez, ezinbestekoak izango direnak irakasgaiaren edukiak eta gaitasunak ezagutzeko, eta azken proba egoki prestatzeko. Ebaluazioa azken proba teoriko-praktiko bat izango da, eta kalifikazioaren %100 balioko du. Kasu honetan ere, euskararen erabilera zuzena eta egokia frogatu beharko da.**



Deialdiari uko egiteko aukera: Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan, azken proba ez burutzea uko gisa hartuko da, eta "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko du.



**COVID-19ak sortutako egoera bereziek horrela eskatzen badute, proba hau bide telematikoen bidez egingo litzateke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

A. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



Ohiko deialdiari uko egin edo suspenditu duten ikasleek ezohiko deialdira aurkezteko aukera dute. Kasu horretan daudenei gorde egingo zaizkie ikasturte berean gainditu dituzten irakasgai honetako nota parteak, eta gainditu gabe dituzten parteei dagozkien lanak aurkeztu beharko dituzte.*



Deialdiari uko egiteko aukera: Ebaluazio Jarraituaren sistema segitzen duten ikasleek ezohiko deialdiari uko egiteko aukera dute. Horretarako idatzi bat aurkeztu behar diote irakasleari gutxienez azterketa epea hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko dute.



* Ebaluazio honek aldaketak eta egokitzapenak izan ditzake, COVID-19ren eraginaren eta unibertsitatetik nahiz administraziotik hartzen diren neurrien arabera. Edonola ere, egokitzapenek ezarritako ildoekin bat datozen irizpide akademikoak jarriatuko dituzte.



B. AZKEN EBALUAZIOREN SISTEMA



Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan ezohiko deialdia ohiko deialdia bezala ebaluatuko da: beren ebaluazioa azken proba teoriko-praktiko baten bidez egingo dute kalifikazioaren %100 balioko duena.**



Deialdiari uko egiteko aukera: Azken Ebaluazio sistema segitzen duten ikasleen kasuan, azken proba ez burutzea uko gisa hartuko da, eta "ez aurkeztua" kalifikazioa jasoko du.



**COVID-19ak sortutako egoera bereziek horrela eskatzen badute, proba hau bide telematikoen bidez egingo litzateke.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua
Curriculum dekretuak
Ingurunearen ezagutza alorreko testu-liburuak
E-Gelan bildutako eta seinalatutako materialak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Domínguez Garrido, M. C. (2004). Didáctica de las Ciencias Sociales. Madril: Pearson Prentice Hall.

Hernandez Cardona, F.X. (2002). Didáctica de las Ciencias Sociales, geografía e historia. Bartzelona: Graó.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Avila, R., Lopez Atxurra, R. eta Fernández de Larrea, E. (2007). Las competencias profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto europeo y la globalización. Bilbo: AUPDCCSS.
Bale, J. (1989). Didáctica de la Geografía en la Escuela Primaria. Madril: Morata.
Besalú, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madril: Síntesis Educación.
Capel, H. & Urteaga, L. (1991): Las nuevas geografías. MAdril: Salvat.
Coelho, E. (2006). Enseñar y aprender en escuelas multiculturales: una aproximación integrada. Bartzelona: Universitat de Bartzelona.
Feliu, M., y Hernández Cardona, F.X. (2011). 12 ideas clave. Enseñar y aprender historia. Bartzelona: Grao.
Galindo Morales, R. (2004). Otra enseñanza de las Ciencias Sociales es posible. Alacant: AUPDCCSS.
Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Las actividades exploradoras en la escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.
Merchán, F.J. (2002). "El uso del libro de texto en la clase de historia", Gerónimo de Uztariz, 17/18, 79-106 orr.
Murphy, J. (2011). Más de 100 ideas para enseñar historia. Primaria y secundaria. Bartzelona: Graó.
Pluckrose, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la Historia. Madril: Morata.
Prats, J. (koord.) (2011a). Geografía e Historia: Complementos de formación disciplinar. Vol I. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
------------ (koord.) (2011b). Didáctica de la Geografía y la Historia. Vol II. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
------------ (koord.) (2011c). Geografía e Historia: Investigación, innovación y buenas prácticas. Vol III. Bartzelona: Ministerio de Educación & Graó.
Souto, X. M. (1999): Didáctica de la Geografía. Problemas sociales y conocimiento del medio. Ediciones del Serbal.
Trepat, C.A. eta Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la Didáctica de las Ciencias Sociales. Bartzelona: Graó.
Xamar [Juan Car

Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa
Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de Investigación
Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
Jakingarriak
Tantak

Web helbideak

www.atlasa.net
www.datutalaia.net
www.didactica-ciencias-sociales.org
www.educ.ar
www.gapminder.org
www.hikhasi.com
www.hiru.com
www.revistainfancia.org
www.ub.es/geocrit

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DELGADO CENDAGORTAGALARZA, ANDER
  • GILLATE AIERDI, IRATXE
  • KINTANA GOIRIENA, JURGI

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

08:30-10:30 (1)

8-11

08:30-10:30 (2)

13-15

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

10:30-13:00 (1)

12-12

10:30-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

10:30-13:00 (1)

12-12

10:30-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

11:00-13:00 (1)

7-7

08:30-10:00 (2)

8-11

11:00-13:00 (3)

12-12

08:30-10:00 (4)

13-15

11:00-13:00 (5)

16-16

08:30-10:30 (6)

11:00-13:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S01T- gizarte zientzietako tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)