XSLaren edukia

Didaktika Orokorra25882

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25882

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: konpetentziak, helburuak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresnak. Beste ikasgaiekin batera, DALa (Diziplina Arteko Lana) garatuko da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIAK



A) Ikasgelako eta ikasgelatik kanpoko 6-12 aldiko hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea

B) Ikasgelako elkarreragin- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea

C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea

D) Lan kooperatiboa eta banakako lana eta ahalegina sustatzea

E) Lehen hezkuntzako esperientzia berritzaileak ezagutzea eta aplikatzea



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



* Irakasteko eta ikasteko prozesuei buruzko irakaskuntzako ikuspegi, eredu eta kontzeptu desberdinetan oinarrituta argudiatzea

* Ustezko hezkuntza-arazoak ebaztea eta horien aurrean argudiatutako erabaki profesionalak hartzea

* Hezkuntza-egoera desberdinetako komunikazioaren elementu nagusiak identifikatzea, bai eta komunikazio hori errazteko elementuak eta oztopoak ere.

* Komunikazio-trebetasunak eta -trebetasunak erabiltzea, beste pertsona batzuekin eta taldean lan egiteko.

* Norberaren ideiak eta argudioak modu justifikatuan adieraztea, proposatzen den edozein hezkuntza-egoeratan gainerako pertsonak errespetatuz.

* Irakaskuntzaren plangintzaren oinarrizko elementuak eta faseak zerrendatzea ikuspegi zientifiko desberdinetatik

* Proposamen integratuak idaztea, banaka zein taldean, lankidetzan, betiere aurretiazko diagnostiko batetik abiatuta eta landutako terminoak, baliabideak eta teknikak erabilita. Proposamen horiek:



* Irakaskuntza hobeto prestatzeko eta ebaluatzeko eta beste profesional batzuekin komunikatzeko balioko dute.

* Curriculum ofiziala kontuan hartuko dute

* Haurren garapen integrala eta orekatua lortzen saiatuko dira.

* Etapako aldi bakoitzeko mota guztietako berezitasunak kontuan hartuko dituzte (6-12)

* Lan kooperatiboko teknikak eta banakako lan eta esfortzuko teknikak barne hartuko dituzte.

* Esperientzia eta praktika berritzaileak zuhurtziaz aplikatuko dituzte

* Hezitzaileen talde-lana kontuan hartuko dute, ikasgela barruan zein kanpoan, eta hezkuntza-eragile guztiekin lankidetzan.

* Aukeratutako proposamen-formatuko elementuak eta

* Koherenteak izango dira beren elementuei eta diseinatu diren egoerari dagokienez.



* Banakako eta taldeko lanak egitea, jasotako argibideei jarraituz.

* Talde-lanean parte hartzea, proposatutako zereginak eta aurreikusitako helburuak lortzen lagunduz.

* Lehen Hezkuntzaren egoera eskematizatzea hezkuntza-sistemaren barruan, eta haren ezaugarri nagusiak eta legeria erabakigarriena zerrendatzea.

* Jarrera positiboa izatea eta etengabe hobetzea

* Lan kooperatiboa eta ahalegin indibiduala sustatzeko aukerak zerrendatzea

* Lehen Hezkuntzako esperientzia berritzaile nagusien zerrenda egitea

* Ezagutzen den esperientzia berritzaile bakoitzaren ezaugarri eta ekarpen nagusiak bere hitzekin azaltzea.

* Egoerarekin koherentea denean eta beharrezkotzat jotzen denean, esperientzia berritzaile nagusien ekarpenen bat edo batzuk aplikatzea.

* Esperientzia horietako bakoitza hezkuntza-praktika hurbilean aplikatzeko alderdi positiboak, hobetu daitezkeenak eta bideragarritasuna azaltzea, graduko lehen mailan ikasitako teoriaren arabera eta norberaren irizpideen arabera.



Gaitasun guztien zeharkako ikaskuntzaren emaitzak:



* Behar bezala erabiltzea irakasgaian landutako terminoak, baliabideak eta teknikak, komunikatzean, planifikatzean, legezko xedapenak bilatzean eta ulertzean.

* Nork bere irakaskuntza-kontzeptua definitzea, azaltzea eta justifikatzea. Definizioa, azalpena eta justifikazioa erraz ulertuko dira, eta, gutxienez, graduko lehen mailan landutako irakasgaietan oinarrituko dira.

* Espiritu sortzaile eta berritzailea erakustea jarduerak diseinatzerakoan eta hezkuntza-arazoei irtenbideak bilatzerakoan.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak, curriculumaren teoriak eta politika (curriculum ofiziala, Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak).

2. GAIA.- Curriculumaren diseinua, garapena eta osagaiak.

3. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak

4. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia anitza izango da eta batuko ditu:



• Hainbat taldekatze: talde handia, talde txikia/lan taldea, eta banakako jarduera

• Hainbat eszenategi: gela, tutoretzak eta beste batzuk

• Hainbat jarduera mota: aurrez aurrekoak eta ez presentzialak



Jarduera motak, beste batzuren artean, hurrengo hauek izango dira:



•Irakasleak egingo dituen gaien sarrerak eta azalpenak, saio magistral eta partizipatiboak erabiliz

•Irakasleak zuzenduko dituen taldeko eta banakako lanak:

-Irakurketak, solasaldiak, hausnarketa kritikoak

-Lan idatziak

-Ahozko aurkezpenak

•Hainbat eratako aplikazio jarduerak eta lanak, eta zenbait metodologiaren erabilpena



Burutzeko eta emateko lanak hurrengoak izango dira:



•Gai zehatzei buruzko banakako edo eta taldeko lan laburrak

•Unitate didaktiko baten planifikazioa. Lan taldeka, emandako egoera baterako eta emandako irizpide batzuei jarraituz

•Moduluko Diziplinarteko Lana (DAL). Problemetan Oinarrituriko Ikastea(ABP/POI) metodologia erabiliz eta lan taldeka garatuta



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko ditugu eta bertan eskuragarri izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 84
    • Diziplinarteko Lana (DAL) (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazki bat aurkeztu beharko dio (irakasleari eskatu) irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, dozentzia hasi eta bederatzi asteko epea izango du.



Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



Azken ebaluazioa:

Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



- Banakako zein taldeko zereginak edota portfolioa %84

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana %16ko pisua du. DAL-a suspendituta edo

eginda ez balego, ikasleak azterketa garaiko frogan egin beharko luke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deiladira uko egin nahi duen ikaslea ez aurkeztearekin nahikoa da.



EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA

Ohiko deialdian gainditutako atalen kalifikazioak gordeko dira ez-ohiko deialdirako. Ez-ohiko deialdi honetan ez gaindituz gero, lortutako kalifikazioak ez dira hurrengo ikasturtean kontuan izango.



Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.





AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA

1. Programako konpetentzietan oinarritutako zeregin teoriko-praktikoa: %80

- Diziplinarteko Lana: %20. Ehuneko hau, ikaslearen egoera aztertu ostean, non txertatu erabakiko da: garatu beharreko aparteko Diziplinarteko Lanean edo zeregin teoriko praktikoaren barruan.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (eGela-n) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bermejo, Blas; & Ballesteros, Cristóbal. (2014). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Madrid: Ediciones Pirámide.



Cantón, Isabel; & Pino, Margarita. (coord.). (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza.



Dekretua, [argitaratu gabea], zirriborro bezala aurkezten dena (2022/05/29).



De La Herrán, Agustín; & Paredes, Joaquín. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.



Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. BOE-A-2020-17264. https://www.boe.es/eli/es/lo/2020/12/29/3



Montanero, Manuel. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. Recuperado de: http://dehesa.unex.es/xmlui/bitstream/handle/10662/9225/978-84-09-07197-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y



Gehiago sakontzeko bibliografia

Alegret, Joana; Castanys, Elisenda; & Sellarés, Rosa. (2010). Alumnado en situación de estrés emocional. Barcelona: Graó.

Bolívar, Antonio; & Domingo, Jesús. (eds.). (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.

Bonal, Xavier; Tarabini-Castellani, Aina; & Verger, Antoni. (comp.). (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.

Burbacher, Jhon. W.; Case, Charles. W.; & Reagan, Timothy. G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

Gimeno, José. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.

Gimeno, José. (comp.). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.

Gimeno, José; & Pérez, Ángel. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata.

Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. UPV/EHU: Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.

Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2008). La organización del currículum por proyectos de trabajo. El conocimiento es un calidoscopio. Barcelona: Octaedro.

Marcelo, Carlos. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.

Marqués, Pere. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.

Monereo, Carles; & Pozo, Juan Ignacio. (2007). Competencias para (con)vivir con el siglo XXI. Cuadernos de Pedagogía, 370, 12-18.

Rodríguez, Gregorio; Gil, Javier; & García, Eduardo. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.

Sevillano, María Luisa. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.

Zabala, Antoni. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.

Zabalza, Miguel Ángel. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.

Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Revista electrónica]. http://aula.grao.com/

Aula: revista de enseñanza e investigación educativa. Organización de Estados Iberoamericanos (OEI) para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [Revista electrónica]. http://www.oei.es/es4.htm

Bordón. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.

Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Revista electrónica]. http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx

Didácticas Específicas. Revista Electrónica - ISSN 1989-5240. [Revista electrónica]. http://www.didacticasespecificas.com/inicio.php

Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Revista electrónica]. http://educar.uab.cat/

Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Revista electrónica ]. http://www.hikhasi.com/

Qurriculum. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna. [Revista electrónica]. http://qurriculum.webs.ull.es/

Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa (RELATEC). [Revista electrónica]. http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.

Relieve. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. [Revista electrónica]. http://www.uv.es/RELIEVE/

Revista de Educación. MEC. Madrid. [Revista electrónica]. http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion

Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Revista electrónica]. http://www.aufop.com/aufop/home

Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Revista electrónica]. http://revistadepedagogia.org/

Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Revista electrónica]. http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/index

Tarbiya. Revista de Investigación e
Innovación Educativa del Instituto Universitario de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Madrid. [Revista electrónica]. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/.

Web helbideak


Amara Berri ikastetxea. http://amaraberri.org/topics/intro/

Amara Berri Sistema. http://amaraberri.org/topics/defgeneral/

APA Style. http://www.apastyle.org/

Araka. http://www.ehu.es/araka

Association Montessori Internationale. http://www.ami-global.org/

Bases de datos en Biblioteca de la UPV/EHU. http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa

Berritzegune Nagusia. http://nagusia.berritzeguneak.net/es/.

Comunidades de Aprendizaje. http://utopiadream.info/ca/

Council of Europe. http://www.coe.int/t/dg4/education

Dialnet Plus. http://dialnet.unirioja.es/

Eduteka. http://www.eduteka.org.

El Martinet. http://www.escolaelmartinet.cat/

Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/

Federación Internacional de los Movimientos de la Escuela Moderna. http://www.fimem-freinet.org/es/node/38

Gobierno de España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.educacion.es/portada.html

Google académico. http://scholar.google.es/

IKAS - euskal pedagogia zerbitzua: argitalpenak eta dokumentazio zerbitzua. http://www.ikas.org.

Ikastolen Elkartea. http://www.ikastola.eus/

L’Ecole Decroly. http://www.ecoledecroly.net

Marqués, Pere. (2011). Enlaces - Revistas, Editoriales - 6/08/11. Recuperado el 07/07/2015 de http://www.peremarques.net/webrevis.htm#educacion

Reggio Emilia. http://zerosei.comune.re.it/italiano/index.htm

UNESCO. Educación. http://www.unesco.org/new/es/education/

Vittra School. http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoescuela/elobservatorio/2013/01/29/la-escuela-publica-libre-vittra-suecia/
rias.org/medusa/ecoescuela/elobservatorio/2013/01/29/la-escuela-publica-libre-vittra-suecia/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BILBAO QUINTANA, NAIARA
  • PASTOR ANDRES, DAVID
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-29

09:00-11:30 (1)

30-30

10:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-27

10:30-12:00 (1)

28-30

10:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-27

12:00-13:30 (1)

28-30

12:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)