XSLaren edukia

Hezkuntzarako Informatika Baliabideak26302

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26302

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Hezkuntzaren ikerkuntza eta berrikuntza moduluaren testuinguruan, ikasgai hau prozesu horietan, informatikako errekurtsoen deskribapenean, analisian, erabileran eta trebakuntzan zentratzen da. Hiru ataletan egituratuta dago: Lehenengoan, datu-base eta dokumentazio-sistemak aztertzen dira, Bigarrenean, datu-analisietan erabiltzen direnak eta hirugarrenean ikaskuntzaren berrikuntzarako errekurtsoetan zentratzen dena.



Lehenengo atalean (1-3 gaiak), hezkuntza munduan gehien erabiltzen diren datu-base, dokumentazio sistema eta informazioaren berreskurapen prozedura erabilienak deskribatzen dira.



Bigarren atalean (4-6 gaiak), Datu-analisi estatistikoek egiten dituzten programa informatikoen erabileran sakontzen da: SPSS, Excel bezalako kalkulu orriak eta datu kualitatiboak lantzeko, Nvivo programa edota antzerakoak aztertzen dira.



Hirugarrengo atalean, (7-9 gaiak), gaur egun hezkuntzan eragin esanguratsua duten ikas-prozesuetan berrikuntzetarako programak ikusten dira.



Kasu guztietan, baliabide hauek erabiliz, ikasleak ikerkuntza edota hezkuntza berrikuntzarako proiektuak diseinatzeko eta garatzeko konpetentziak eta gaitasunak landuko ditu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Datu-baseak eta informazio eta dokumentazio sistemak hezkuntzan. Datu-base dokumentalen, datu-bankuen eta beste hezkuntza informazio eta dokumentazio sistema nagusien deskribapena eta analisia. Adibidez: ERIC, Redined, CSIC-ISOC, Francis, CNICE.



Hizkuntza dokumentalak eta informazioaren berreskuratzea. Informazio berreskurapenaren funtsezko oinarriak. Operadoreak eta baliabideak. Linguistika dokumentala, Tesauroak hezkuntzan.



Datu-base bibliografikoen kudeaketa sistemak eta informazio bibliografikoa berreskuratzeko kudeaketa programak: Refworks eta Zotero.



MS-Excel kalkulu orrien aplikazio estatistikoak. Rangoak dituzten orri estatistikoen aplikazioak. Grafikoak. Funtzioak (datu-analisiak). Makroak. Excel eta Calc-en arteko ezberdintasunak eta parekotasunak.



Datu analisi estatistikoek egiteko SPSS programa (eta R Commander interfazea).



Datu analisi kualitatiboak egiteko baliabide informatikoak. Ikerkuntza kualitatiborako programen sarrera. Nvivo. Audio, bideo eta testuen kudeaketa. Kodifikazio eskemak. Datuen analisiak. Modulu grafikoa.



Eztabaida foroetan kolaboratzeko baliabide informatikoak, wikiak eta sare sozialak.



Poadcasting eta Screencasting edukiak sortzeko baliabide informatikoak.



Blog, RSS, etiketatua eta LMS informazioaren kudeaketarako baliabide informatikoak.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • DILAN (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Honela kalifikatuko da ikasgaia:



DILANak, 10etik 2 puntu balioko du ikasgai bakoitzean, eta moduluko irakasleek egingo dute ebaluaketa.



Gainerako 8 puntuak honela banatuko dira: 4 puntu balioko dute praktikek eta beste 4 azterketak.



Eskatutako gutxieneko asistentzia %80koa da eta eskatutako praktika eta lanak egin beharko dira.



Ikasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da gutxienez 5 puntu ateratzea. Horrez gain, atal bakoitzeko puntuen %50 atera beharko dira: DILANeko 2 puntuetatik 1, praktiketako 4 puntuetatik 2 eta azterketako 4 puntuetatik 2.



Oharra: ikasturtea eta ebaluazioa presentzialitate egoeran egin ezingo balira, honela moldatuko lirateke kalifikaziorako ehunekoak: DILANak %40 balioko luke, praktikek beste %40 bat eta azterketak %20a.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Aplikazio ezberdinetako eskuliburuak. Kurtso hasieran zehaztuko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arenzana Hernández, V. Arenzana Romeo, S. (2003): Estadística elemental con Excel 2000. Mira Editores, S.A.

Etxeberria, J. (2003). Estatistika eta SPSS. Donostia. Elhuyar.

Gil Flores, J. y Perera Rodríguez, V (2001). Análisis informatizado de datos cualitativos. Sevilla: Kronos

Lizasoain Hernández, L.; Joaristi Olariaga, L. (2003): Gestión y análisis de datos con SPSS. Thomson Paraninfo,S.A.

Lorenzo, A., Martínez Piñeiro, A.B. y Martínez Piñeiro, E. (2004). ¿Fuentes de información en investigación socioeducativa¿. RELIEVE. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 10(2).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Arriaza, A.J. y otros (2008): Estadística Básica con R y R-Commander. Universidad de Cádiz. Servicio de Publicaciones. Recuperable en: http://knuth.uca.es/ebrcmdr.
Peña, R., Baeza-Yates,R. y Rodríguez, J.V.(2002): Gestión digital de la Información. De bits a bibliotecas digitales y la web. Madrid: RA-MA.
Rodríguez, G., Gil, J., García, E. y Etxeberría, J. (1995). Análisis de datos cualitativos asistido por ordenador: AQUAD y NUDIST. Barcelona: PPU.
Tortosa, F.; Civera Mollá, C.; López López, P. (2002): Nuevas tecnologías de la información y documentación en Psicología. Barcelona. Ariel.
Cobo, C, Pardo H (2007): . Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. Grup de Recerca d'Interaccions Digitals, Universitat de Vic. Flacso México. Barcelona / México DF, en http://www.flacso.edu.mx/planeta/blog/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=12&Itemid=6

Aldizkariak

Revista de Investigación Educativa
Revista Electrónica de Investigación Educativa.
Revista de Informática Educativa y Medios Audiovisuales.
Tantak

Web helbideak

http://knuth.uca.es/R/doku.php
http://www.spss.com/es/
http://www.eric.ed.gov/
http://www.redined.mec.es/
http://213.253.134.43/oecd/pdfs/browseit/9307031E.PDF, Participative Web and User-Created Content: Web 2.0, Wikis and Social Networking

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)