XSLaren edukia

Hezkuntzan Esku-hartzeko Ereduak26305

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26305

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hezkuntzan esku-hartzeko ereduek, hezkuntzako testuinguru desberdinetan nola jardun erakusten dute. Hezkuntza Orientazioa marko bezala hartuz, hezkuntza esku-hartzea orientazioko profesionalak orientatuak diren pertsonekin duen lan zuzena adierazi nahi du. Irakasgai honen barruan dauden edukinen bidez, oinarrizko esku-hartze moduak, bere kontzeptuzko testuingurua eta guzti honen harremanak azaltzen dira. Alde praktikoan, praktika profesionalaren dimentsio nagusiak kontuan hartuz, esku-hartzearen entrenamendua lortu nahi da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIAK



5K2.Esku-hartze eredu desberdinen ezaugarriak eta praktikan hauek dituzten inplikazioak ezagutzea.



5K5. Erabaki komunak hartzea errazten duten esku-hartze pedagogikoen proposamenak oinarritzea eta arrazoitzea, bai ahoz bai idatziz.



IKAS-EMAITZAK



Esku-hartze eredu desberdinen ezaugarriak eta praktikan hauek dituzten inplikazioak ezagutzen ditu.



Erabaki komunak hartzea errazten duten esku-hartze pedagogikoen proposamenak oinarritzen eta arrazoitzen ditu, bai ahoz bai idatziz.











Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

A. SARRERA.

1. Hezkuntza-orientazioko esku-hartzea.

• Hezkuntza-orientazioaren kontzeptua. Esku-hartzearen eta ereduaren definizioa.

• Orientazioan esku hartzeko marko orokorra (arloak, ereduak, eragileak, testuinguruak).

• Orientazioaren printzipio klasikoak.

• Orientazioaren helburuak eta funtzioak.

• Esku-hartzea egituratzen duten ardatzak eta ereduekin duten erlazioa.

B. EREDUAK.

1. Eredu klinikoa edo counselling.

• Eredu klinikoaren kontzeptualizazioa, ezaugarriak eta faseak.

• Harreman pertsonala.

• Elkarrizketa laguntza-harremanean: kontzeptua eta helburuak.

• Eredu klinikoaren faseak.

3. Kontsulta eredua (aholkularitza).

• Kontsulta ereduaren kontzeptualizazioa eta ezaugarriak.

• Elkarlaneko kontsulta eta arazoak batera konpontzea.

• Aholkularitzaren faseak.

4. Programen eredua.

• Programen ereduaren kontzeptualizazioa eta ezaugarriak.

• Beste esku-hartze ereduekiko harremana.

• Programen ereduaren faseak.

5. Eredu teknologikoa.

• Ikuspegi teknologikoaren kontzeptualizazioa eta ezaugarriak.

• Gaitasun digitala europar markoaren arabera: esparruak eta konpetentziak.

• Eredu teknologikoaren faseak:

C. HEZKUNTZAKO ESKU-HARTZEA HEZKUNTZA-TESTUINGURUETAN.

6. Hezkuntza-testuinguruetan esku hartzeko programak.

Hezkuntzan esku hartzeko saioak aztertzea eta ebaluatzea taldean, bizitza profesionalerako hezkuntza-gaitasunen prestakuntza sustatzeko eta garatzeko. Ereduei lotutako esku-hartze programa espezifikoak landuko dira.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia UPV/EHUko IKD i3 ereduan oinarritzen da.

IKD = Ikaskuntza Kooperatibo eta Dinamikoa.

i3 = ikaskuntza x ikerkuntza x iraunkortasuna.



Irakasgaia partaidetzan, hausnarketan eta elkarrizketan oinarritutako metodologia dinamiko baten bidez garatuko da. Metodologia horretan, ikasleek rol aktiboa izango dute beren irakas-ikasteko prozesuan, berdintasunezko ikuspegi inklusibo batetik. Hainbat estrategia konbinatuko dira, hala nola: azalpen magistralak, hitzaldiak, eztabaida, solasaldia, testu eta ikus-entzunezkoen azterketa, role playing, kontzeptu-mapak egitea, etab.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • %20 Diziplinarteko Lana (DILAN); %80 proba eta/edo jarduera indibiduala/taldekoa (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio-sistemak prestakuntza izaera du, eta UPV/EHUko Campus, Fakultate eta Gradu titulazio bakoitzari egokitzen da. Horregatik, ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza-gida eta moduluaren gida (eGelan daude eskuragarri) kontsultatu beharko dituzte, ikasgaia gainditzeko kalifikatu beharreko proba edo jarduera bakoitzaren haztapena ezagutzeko; baita irakasgaiko irakasleekin dituzten zalantzak argitzea ere.



OHIKO DEIALDIA



Etengabeko ebaluazioa da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema. Sistema horretan ebaluazio proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Erabilitako sistema eta tresnek bermatu egin behar dute gaitasun guztien garapena eta irakasgaiaren irakaskuntza gidan agertu behar dute. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (https://www.ehu.eus/documents/4998110/0/RenunciaEvaluacionContinua.pdf/f95496f9-a2ae-c3bd-13c3-f589d89b9fca?t=1522072247000) eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita: https://www.ehu.eus/eu/web/hezkuntza-filosofia-antropologia-fakultatea/egutegia



Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da. Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA



1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIA



1.- Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.- Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

3.- Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.



EZOHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA



1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “aurkezteke” kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

• EGela Plataformaren bidez emandako materialak eta baliabideak.
• Euskal Herriko Unibertsitateko liburutegia: eskuliburuak eta testu osagarriak.
• Zitazio eta erreferentziarako APA araudia: (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/bibliografia-gestoreak)
• Plagioa saihesteko (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/erabilera-arduratsua-eta-jabego-intelektuala)
• Hizkuntza inklusiboaren eta ez-diskriminatzailearen gida (https://www.ehu.eus/eu/web/berdintasuna-direccionparalaigualdad/hizkera-inklusiboa-gida).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

. **Álvarez González, M. eta Bisquerra Alsina, R. (2012). Orientación educativa: Modelos, áreas, estrategias y recursos. Wolters Kluwer. (Kapituluak I y III)

. Álvarez Rojo, V. (2008). Gestión de la Calidad en el ámbito de la Orientación. AIDIPE.

. **Bisquerra Alzina, R. (2008). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Wolters Kluwer. (1ª zatia, kap. I, II, III; 2ª zatia, kap. IV, V, VI, VII, VIII)

. Fernández Sierra, J. (Ed.). (1995). Acción Psicopedagógica en Educación Secundaria. Aljibe.

. Jimenez Gámez, R. eta Porras Vallejo, R. (1997). Modelos de acción psicopedagógica: entre el deseo y la realidad. Aljibe.

. Jiménez Trens, Mª. A. (Dir.). (2007). Contextos Educativos. Universidad de La Rioja.

. Martín, E. eta Soler, I. (Koord.). (2011) Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención. GRAO.

. **Martínez Clares, P. (2002). La orientación Psicopedagógica. Modelos y estrategias de intervención. Eos. (Kapitulua 2, 93-101)

. **Ministerio de Educación, Politica Social y Deporte. (2008). Orientación educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. http://www.apega.org/wp-content/uploads/2012/11/orientacion_educativa.pdf (Kapituluak 1, 2, 3, 8, 10)

. Nieto, J.M. (1996). Reconstruir el asesoramiento pedagógico como práctica de apoyo a los centros escolares. Revista de Educación, 311, 217-234.

. Sánchez García M.F. (Koord.). (2017). Orientación profesional y personal. UNED.

. Sánchez García M.F. La orientación en España: despegue de una profesión. REOP, 21(2), 231-239.

. Vélaz de Medrano, C. (2008). Formación y profesionalización de los orientadores desde el enfoque de competencias. Educación XXI.

Gehiago sakontzeko bibliografia

. Autore anitzak. (2008). Educación para la ciudadanía. Actas del Curso de Verano organizado por CEU y FGM (junio de 2007). CEU Ediciones.
. Monge Crespo, M.C. (2010). Tutoría y orientación educativa. Wolters Kluwer.
. Fernández López, S. (2007). Cómo gestionar la comunicación. Narcea.
. Fomés Pallicer, A. (2008). El porqué de nuestros gestos. Octaedro.
. González López, I. eta García Rueda, F.J. (2007). Elaboración de un perfil de la orientación en educación secundaria desde las demandas de la comunidad educativa. REOP, 18(2), 215-227.
. Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado. (2017). Marco Común de Competencia Digital Docente. INTEF. https://aprende.intef.es/sites/default/files/2018-05/2017_1020_Marco-Com%C3%BAn-de-Competencia-Digital-Docente.pdf
. Longás J. eta Mollá N. (2007). La escuela orientadora. Narcea.
. Novara, D. (2003). Pedagogía del saber escuchar. Narcea.
. Santana Vega, L.E. (Coord.). (2013). Educar en secundaria: Retos de la tutoría. Wolters Kluwer.
. Sobrado Fernández, L.M., Fernando Rey, E., Ceinos Sanz, C., eta García Murias, R. (2010). Rol de las tic en la e-formación y orientación a lo largo de la vida: análisis de la realidad europea. REOP, 21(2), 271-282.
. Vélaz-de-Medrano, C., Esther López-Martín, E., Eva Expósito-Casas, E. eta González-Benito, A. (2016). El enfoque intersectorial en la provisión de orientación y apoyo escolar. Perspectiva de orientadores, tutores y directores. Revista Complutense de Educación, 27(3), 1271-1290. http://dx.doi.org/10.5209/rev_RCED.2016.v27.n3.47707

Aldizkariak

JCR/ESCI
https://jcr.clarivate.com/jcr/browse-categories

Scopus/SJR
https://www.scimagojr.com/journalrank.php

DIALNET
https://dialnet.unirioja.es/metricas/idr

FECYT
https://calidadrevistas.fecyt.es/ranking

Web helbideak

https://www.gandere.eus/
http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/departamento-educacion/
http://www.isei-ivei.hezkuntza.net/web/guest
http://www.educacionyfp.gob.es/portada.html
https://www.gipuzkoa.eus/es/web/gizartepolitika/inicio
https://www.ceespv.org/www/index.php?lang=es
http://www.eduso.net/index.htm
https://www.psicopedagogia.com/
https://www.icsei.net/
http://www.rtve.es/television/redes/archivo/
https://www.pantallasamigas.net/
http://web.teaediciones.com/Inicio.aspx
https://gac.com.es/
https://www.educaweb.com/
http://www.aera.net/
https://www.copoe.org/materiales-de-copoe-para-orientar/item/n-00-codigo-deontologico-de-la-orientacion-educativa-en-espana
https://sites.google.com/site/orientasare/
https://www.berrigasteiz.com/site_argitalpenak/920_genero.html
https://creena.educacion.navarra.es/web/bvirtual/ ESKOLABAKEGUNE
https://www.eskolabakegune.euskadi.eus/eu/web/eskolabakegune
https://www.edicionespiramide.es/areas.php?id=55560&coleccion_nombre=EDUCACI%C3%93N/EDUCADORES%20Y%20PADRES/OJOS%20SOLARES/Programas

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)