XSLaren edukia

Ezintasuna eta Inklusioa26307

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26307

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Pedagogia tituluaren V. Moduluan sartzen den gai-gabezia eta Inklusioa gaiak, ezaugarri teoriko eta praktikoak ditu. Helburua, pertsona erabiltzaileen eta profesionalen beharrei erantzuteko proiektu eta /edo zerbitzu inklusiboak sortzea du (hezitzaileak, osasun arlokoak, komunikatiboak…). Gai-gabezia etiketarekin aniztasun handiko pertsonak aurkituko ditugu, hamaika behar eta ezaugarri espezifiko dituztenak. Testuinguruaren azterketarekin hasi eta hobekuntza abegitsuak proposatuko dituzten proiektu zein zerbitzuak eskaintzen saiatuko gara.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAIAREN KONPETENTZIAK.



1. Pertsonak, taldeak, testuinguruak eta erakundeak aztertzeko eta horien diagnostikoa egiteko, hainbat jarduera-arlo profesionaletan esku-hartze pedagogikoa finkatzeko eta bideratzeko.

2. Hezkuntza-arloko gaiei buruzko ezagutza kritikoa eskuratzeko, interpretatzeko, ikertzeko eta eraikitzeko, gai zientifiko, politiko, sozial eta etikoei buruzko gogoetan eta erabakietan iritzia eta orientazioa emateko, Giza Eskubideen ikuspegitik.

3. Hezkuntzako prozesuak eta programak diseinatzeko, garatzeko eta ebaluatzeko, askotariko testuinguruetan eta taldeetan, gizarteratzea, kalitatea eta berdintasuna oinarri hartuta.

4. Pertsonen artean harreman eta komunikazio horizontal eta enpatikoa sustatzeko baldintzak sortzeko, testuinguru eleanitzetan eta kulturanitzetan gizarte-inklusioa sustatzeko (entzutea, negoziazioa, adostasuna eta desadostasuna, etika...).



Ikaskuntzaren emaitzak:

- Testuinguru baten azterketa egitea, esku-hartze pedagogikoa proposatzeko.

- Esku-hartze pedagogikoa garatzea, testuinguruaren beharretatik abiatuta

- Hainbat iturritatik lortutako informazioa interpretatzea, ikuspegi-puntu batetik hezkuntza-orientazioak egiteko.

- Giza eskubideen errespetuan eta defentsan oinarritutako iritzi profesionalak ematea.

- Hezkuntza-programa bat diseinatzea, testuinguru jakin batean gizarteratze-, kalitate- eta ekitate-irizpideei jarraikiz.

- Pertsonak modu enpatikoan komunikatzeko baldintzak sortzea

- Pertsonek elkar ulertzeko eta benetako gizarteratzea lortzeko ekintzak proposatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Eduki ardatzak:



- Desgaitasunaren tratamenduaren ibilbide historikoa eta segregazioaren, integrazioaren eta inklusioaren fenomenoak.



- Desgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuak. Laguntza-ereduak. Kalitatezko bizitzaren etorkizuna, zerbitzu, programa eta proiektu pertsonalak planifikatu eta ebaluatzeko prozesuen erreferente gisa. Pertsonarengan oinarritutako plangintza, esku hartzeko ikuspegi eta metodologia gisa.



- Testuingurua aztertzea, inklusio-faktore gisa. Antolaketa-testuinguruaren garrantzia hezkuntzako esku-hartzean. Pertsonei espazioak eta ahotsa errazten dieten testuinguruak diseinatzea.



- Ikuspegi inklusiboa, ikastetxeak hobetzeko eta, bereziki, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza-aukerak hobetzeko. Curriculumaren bidez hezkuntza-premiei erantzutea.

MetodologiaToggle Navigation

Gaiaren garapena estrategia desberdinak bateratuz eramango da; metodologia aktiboa, partehartzailea eta dialogikoarekin bat.



- Klaseko taldelana: Ikasle guztien parte-hartzearekin, jarduera desberdinak egingo dira, esaterako: hitzaldiak, eztabaidak, bideoen analisia eta tertulia dialogikoak.



- Talde txikiko lana. DILAN + taldeko lana kasuaren metodoa jarraituz.



- Norberaren lana: Mapa kontzeptuala + autoebaluazioa 3 momentutan



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak,bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Modulua osatzen duten beste irakasgaiekin batera, ikasleak diziplinarteko lana (DILAN) egin beharko du. Lan honek moduluaren gai guztien kalifikazioaren %20 baldintzatzen du. Justifikatutako arrazoiren batengatik ikasle batek diziplinarteko lana ezin badu egin, moduluaren koordinatzailearengana jo beharko du berak aholkatutako lan prozedura jarraitzeko.

Ebaluazio sistema etengabekoa izango da. Ikasleak etengabeko ebaluazioaren bitartez ebaluatua izateko eskubideari uko egin ahal dio 9. astea baino lehen. Ikasleei dagokiela ohiko azkeneko ebaluazioko sistemaren bitartez ebaluatua izateko idatzizko eskaera egitea.

Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten dion ikasleek, azterketaz aparte, bakarkako 2 lan egin behar dute. Ikasleek tutoretza orduetan izango dute irakaslearen laguntza.



Ikasgaia gainditzeko DILANa eta ikasgaia bera gainditu behar dira.



Ikasgai honetan azken probaren irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa pisua denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 12.2. artikuluaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hortaz baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta. Horretarako, bederatzi asteko epea izango du 2016ko abenduaren 15eko, UPV/EHU Gobernu Kontseiluaren, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko erabakian jasota dagoen legez.



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleen kalifikazioa bukaerako azterketan oinarritzeaz aparte, bakarkako 2 lan egin behar dute. Azterketa, dekanotzak agintzen duen egunean egingo da. Azterketarako erreferentziak irakasgaiaren programan eta oinarrizko bibliografian, bai eta aipatzen diren dokumentuetan ere aurkitzen dira. Ikasleek tutoretza orduetan izango dute irakaslearen laguntza.



Orientazioak eta uko egitea. Azken kalifikazioari uko egitea irakasgaiaren irakasleari idatzi bat zuzendu beharko zaio.



Ikasgaia gainditzeko DILANa eta ikasgaia bera gainditu behar dira.



Irakasgaiaren zati bat gainditu ez dutenek gainditu ez duten zati hori bakarrik entregatu beharko dute.



Atal guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.







BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALMEIDA, M.E. y otros (2010): Nuevas retóricas para viejas prácticas. Repensando la idea de diversidad y su uso en la comprensión y abordaje de la discapacidad. Política y Sociedad, Vol. 47 Num. 1: 27-44 http://www.um.es/discatif/documentos/PyS/3_Retoricas.pdf



BOOTH,T. & AINSCOW,M. BLACK-HAWKINS,K. (2002). Index for inclusion. Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Ed. Univ. e Investigación Gobierno Vasco, Vitoria en http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf



DECRETO 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General de Derechos de las personas con Discapacidad y de su Inclusión Social. https://www.boe.es/boe/dias/2013/12/03/pdfs/BOE-A-2013-12632.pdf



DIPUTACION FORAL DE GIPUZKOA (2015): Modelo de atención a personas con discapacidad y a personas con trastorno mental. Ordenación de la red foral de servicios de alojamiento, de día y ocupacionales en Gipuzkoa. http://www.behagi.eus/files/informes/modelo-de-atencin-a-discapacidad-y-trastorno-mental.pdf Parte II. Marco conceptual pp. 21-32



ECHEITA, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.



Egea, C., & Sarabia, A. (2004). Visión y modelos conceptuales de la discapacidad. Polibea, 73, 29-42.



ESCUDERO, J,M. y MARTÍNEZ, B. (2011) Educación inclusiva y cambio escolar. Revista Iberoamericana de Educación, 55,85-105.

https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3689943



FEVAS (2011): Guía de materiales para la Inclusión Educativa: Discapacidad Intelectual y del Desarrollo. Educación Secundaria. Gobierno Vasco.

Educación Infantil: http://fevas.org/?wpfb_dl=33

Primaria: http://fevas.org/?wpfb_dl=35

Secundara: http://fevas.org/?wpfb_dl=38



FLORIAN, L. (2013). La educación especial en la era de la inclusión:¿El fin de la educación especial o un nuevo comienzo? Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva. Vol. 7, Nº 2, pp. 27-36.

http://www.rinace.net/rlei/numeros/vol7-num2/art1.html



GARCÍA, J.A. y MORENO, I. (Coords.) (2014). Escuela, diversidad cultural e inclusión. Madrid: La Catarata



García, M. y Silva, J. (Coords.)(2015). Educación para la diversidad y comunicación. Cádiz: Hachetetepé



GOBIERNO VASCO (2019). Plan marco para el desarrollo de una escuela inclusiva 2019-2022. Departamento de Educación. https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/es_def/adjuntos/escuela-inclusiva/Plan_Marco_Escuela_Inclusiva_2019_2022_c.pdf



Govierno Vasco (2022). ORDEN DEL CONSEJERO DE EDUCACIÓN POR LA QUE SE APRUEBA CON CARÁCTER PREVIO

EL ANTEPROYECTO DE LEY DE EDUCACIÓN DEL PAÍS VASCO



López Fraguas, M., Marín González, A. I., & de la Parte Herrero, J. M. (2012). La planificación centrada en la persona, una metodología coherente con el respeto al derecho de autodeterminación.



Muntadas, T. (2014). El entorno como factor de inclusión. In Arquitectura y discapacidad intelectual: momentos de coincidencia (pp. 25-47). Ediciones Universidad de San Jorge.



MUNTANER, JJ. Y OTROS (2016). Buenas prácticas en educación inclusiva. Educatio Siglo XXI, vol. 34, n. 1, pp. 31-50.http://dx.doi.org/10.6018/j/252521



ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (2001). Clasificación Internacional del Funcionamiento de la Discapacidad y la Salud. http://www.imserso.es/InterPresent2/groups/imserso/documents/binario/435cif.pdf



Pallisera Díaz, M. (2013). La planificación centrada en la persona (PCP): una vía para la construcción de proyectos personalizados con personas con discapacidad intelectual.



Parra, C.(2010). Educación inclusiva: Un modelo de educación para todos. ISEES: Inclusión Social y Equidad en la Educación Superior, (8), 73-84.



Pérez Gil, R. (2009). La educación que queremos: situación actual de la inclusión educativa en España.



** SAPON-SHEVIN m. (2013). La inclusión real: Una perspectiva de justicia social. Revista de Investigación en Educación, nº 11 (3), pp. 71-85

http://reined.webs.uvigo.es/ojs/index.php/reined/article/viewFile/728/295

SCHALOCK, R Y OTROS (2007): El Nuevo concepto de retraso mental: comprendiendo el cambio al término discapacidad intelectual. SIGLO CERO, 224, pp 5-20.

http://sid.usal.es/articulos/discapacidad/10365/8-2-6/el-nuevo-concepto-de-retraso-mental-comprendiendo-el-cambio-al-termino-discapacidad-intelectual.aspx



Schalock, R. L., & Verdugo, M. Á. (2007). El concepto de calidad de vida en los servicios y apoyos para personas con discapacidad intelectual.



Simón, C., Echeita, G., Sandoval, M., Moreno, A., Márquez, C., Fernández, M. L., & Pérez, E. (2016, May). De las adaptaciones curriculares al diseño universal para el aprendizaje y la instrucción: un cambio de perspectiva.



TOSI I. Y OTROS (2016). Educación Inclusiva y Vida Independiente. Universitas, 24, pp. 134-164.

http://dx.doi.org/10.20318/universitas.2016.3178

Gehiago sakontzeko bibliografia

MARCHESI,A.; COLL,C.; PALACIOS,J. (Comps.) (1990) Desarrollo psicológico y educación. T. III. Necesidades educativas especiales y aprendizaje escolar. Alianza Editorial, Madrid.
ORCASITAS, J.R. (1990) La educación con Deficientes Mentales. Materiales para una reconstrucción del concepto de Deficiencia Mental. Tesis Doctoral. Universidad de Deusto, Bilbao. 1508pp. (3 Vols). 145 Microfichas.
VVAA (2007) Justice, rights and inclusion for people with Intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect
VERDUGO,M.A. (Dir.) (2006) Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Amarú, Salamanca.
WARNOCK.M.H. (1978) Special educational needs. Report of the committee of enquiry into the education of handicapped children and young people. Cmnd 7212, HMSO, London., en http://sen.ttrb.ac.uk/attachments/21739b8e-5245-4709-b433-c14b08365634.pdf

Aldizkariak

Tantak
Hik Hasi
Siglo Cero ; http://sid.usal.es/minusval.aspx ; http://www.rppapm.es/bolrp ;
http://www.educacioninclusiva.com/index.aspx ; http://www.unapei.org; http://www.ncad.ie ; http://jaweb.icdi.wvu.edu/kinder ;
Revista Latinoamericana de educación inclusiva:
http://www.rinace.net/rlei/rlei_home.html

Web helbideak

http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2591/eswww.siis.net ; http://www.aamr.org

http://www.discapnet.es/Discapnet/Castellano/default.htm ; http://educacion.once.es/home.cfm?id=1&nivel=1 ; http://www.inclusion-europe.org/main.php?lang=ES&level=1&s=120&mode=section

http://www.iassid.org/iassid/index.php ; http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/necesidades_especiales_c.html ; http://www.thearc.org/misc/sadescr.html;

Cuadernos de Buenas Prácticas FEAPS : http://www.feaps.org/biblioteca/libros/cuadernos.htm

Gobierno Vasco: Documentación sobre necesidades educativas especiales:
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_neespeci/necesidades_educativas_especiales.html

Inclusión en Europa: http://www.inclusion-europe.org/main.php?level=1&lang=ES&news=ok

La Red Europea de Educación Inclusiva y Discapacidad:
http://www.includ-ed.eu/es/la-red

Centro de documentación y estudios: http://www.siis.net

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.5 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)