XSLaren edukia

Hezkuntzako Esku-hartzea Testuinguru Eleaniztunetan26310

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26310

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hezkuntza-arloko esku-hartzea testuinguru eleaniztunetan irakasgaia 6. moduluaren parte da: Esparru pedagogikoak. Ikasgai honetan era praktiko eta aplikatu batean, adin, hizkuntza-aniztasun eta kultura-aniztasun desberdineko ikasleen inguruko hezkuntza-neurriak aztertuko dira, ikastetxeen testuinguruan. Izan ere, errealitate hori gero eta pluralagoa da hainbat arrazoirengatik (gizarte eleaniztuna, komunikazioa nazioarteko hizkuntzetan, hizkuntza eta kultura desberdinetako etorkinak, etab.).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.- Hizkuntzarekin eta eskola-integrazioarekin lotutako ikaskuntza-egoerak ezagutzea; baita hezkuntza-eredu eleaniztunak eta kulturaniztunak ere, testuinguru eleanitzetan hezkuntza-arloko esku-hartzea planifikatzeko, gizarteratze-, kalitate- eta ekitate-irizpideei jarraiki.



2.- Subjektua, eskola, familia eta beste testuinguru soziokulturala kontuan hartuta esku hartzeko arloak funtsatu, aztertu eta argudiatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Hezkuntza gizarte- eta hezkuntza-testuinguru eleaniztunetan. Hizkuntza- eta kultura-aniztasuna. Multikulturalismoa elkarrizketaren ikuspegitik. Hizkuntza-aniztasunaren eta kultura-irekitasunaren balioa hezkuntzan. Hezkuntzako hizkuntza-alderdiak ulertzeko argudioak.



2.- Hizkuntza eta nortasun kolektiboak. Hezkuntzarekiko harremana. Hizkuntza gehienek (gutxiengoa) duten rola testuinguru eleaniztunetan bizi diren pertsonen egokitzapen-, inklusio-, integrazio- eta bazterketa-pertzepzioetan. Hizkuntzen araberako integrazio-ereduei buruzko eztabaida.



3.- Hezkuntza elebiduna hezkuntza-testuinguru eleaniztunetan. Elebitasun indibiduala eta bere ezaugarriak. Gizarte elebidunak. Egoera-aniztasuna. Elebidunaren hizkuntza-portaerak. Hezkuntza elebidunaren ereduak. Eleaniztasuna hezkuntzan aldaketa-faktore gisa. Eskola inklusiborantz aldatzeko elementuak. Hezkuntza-teoria eta -praktikak.



4.- Hizkuntza eta ikasle etorkinen hezkuntza-proiektua. Eskola inklusiboaren eta hizkuntzen tratamenduaren proiektua. Familia etorkinetako ikasleen harrera. Eskola-kultura eta familia-kultura. Hezkuntza-komunitatearen jarrera harkorra. Hizkuntza-aniztasunaren testuingurutik abiatuta, komunikazio-gaitasunak ikastea. Ikastetxeko hizkuntza-proiektu batetik abiatuta, komunikazio-hizkuntzaren ikaskuntza sustatzeko hezkuntza-jarduerak garatzea. Pedagogia multialfabetikoa eta ingurunera irekitako eskola.





5.- Hezkuntza eleanitza eta kulturartekoa: komunikazioa, bizikidetza, integrazioa. Europako Kontseiluak norbanakoaren eleaniztasunari buruz duen ikuspegiak subjektuaren komunikazio-gaitasunaren garapena nabarmentzen du, subjektuaren hizkuntza-ezagutza eta -esperientzia guztiek horretan laguntzen baitute. Kulturak elkartzeko eta hizkuntzak ikasteko gune gisa ulertzen da eskola. Hizkuntza anitzeko eta kultura arteko gaitasunen garapenari pedagogia-hobekuntzako erantzuna ematen saiatzen da.





6.- Eleaniztasun-proiektuetan hezkuntza-arloko esku-hartzeekin eta kultura-aniztasunari arreta ematearekin zerikusia duten praktikak. Hizkuntzak ikasteko programetarako Europako erreferentzia-esparruaren ekarpenak. Loturaren azterketa: hezkuntza-praktika, teoria-ikerketa, hizkuntzen eremu pedagogikoan esku-hartzeak planteatzen dituen dimentsioak eta osagaiak ulertzeko hausnarketa.





7.- Hizkuntzen eremu pedagogikoan esku hartzeko arloak, honako hauek kontuan hartuta: langileekin lotutako gaiak (ikasleak eta irakasleak), praktika instituzionala, etxeko eta eskolako elkarrekintza, eskola komunitate gisa. Hobetzeko eta ikertzeko programak, materialak eta prozedurak. Harreman interaktiboen balioan sakonduko da, hezkuntza- eta gizarte-testuinguruak eraikitzeko, non hizkuntza berrien ikaskuntza eta begiradarekin bizikidetza demokratikoa sustatzen duten hezkuntza-praktikak garatuko diren, hezkuntza berritzaile eta ekitatibo batean.























MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiaren metodologia lau ardatzetan nabarmentzen da:

1.Banakakoa: norbanak bere ikaskuntza prozesuaren ardura izanda, banakako lanak eta praktikak egingo dira, irakurgaietako edukien lanketa eta hausnarketa pertsonalak jasotzeko.

2.Taldekakoa: Ikasgairako talde finkoak sortuko ditugu lehenengo egunean eta hauek lauhileko osoan zehar funtzionatuko dute. Horrela lantaldea oinarria izango da, eztabaidak eta hausnarketak taldean aberasgarriagoak izango direlarik.

3.Talde haundia: klaseko partaide guztien hitza eta eztabaidak sortzeko dinamikak ere bultzatuko dira, talde txikietan landutakoa adierazteko, besteengandik ere ikasteko, prozesu partehartzaile baten barruan.

4.eGela (moodle): irakaskuntza telematiko plataformaren bidez, gelako apunteak, bibliografia, praktikak, epeak, oharrak, partaidetzarako bideak eta komunikazio iturri dinamikoa erraztuko da. Ikasleen partaidetza plataforman ezinbestekoa izango da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honetan ikaskuntzaren ebaluazio jarraitua lehenetsiko da.



-Banakako lanak eGelaren bidez entregatuko dira.

-Taldeko lanak aurkezpen egunetan entregatuko dira.

-Talde haundiko lanak presentzialak dira, beraz, egunean bertan jasoko dira.



Arrazoi desberdinengatik ezinezkoa bada presentzialtasuna bermatzea, irakaslearekin tutoretza batean aztertuko da egoera. Bukaeran froga idatzi bat egiteko aukera egongo da etengabeko ebaluazioa egin ezin duten ikasleentzat. Proba ezarritako egunean egingo da, azterketa-aldi ofizialean eta azken kalifikazioaren %100ko balio izango du. Frogak bi atal izango ditu: batetik, irakasgaiko eduki teorikoak garatzeko atala; bestetik, atal praktikoa. Probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdira aurkezten diren ikasleek garatu beharreko froga idatzi bat egingo dute, ikasgairako ezarritako gaitasunak eskuratu dituztela erakusteko. Proba ezarritako egunean egingo da, azterketa-aldi ofizialean. Frogak bi atal izango ditu: batetik, irakasgaiko eduki teorikoak garatzeko atala; bestetik, atal praktikoa.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1.- Testuen dossier.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1.- Baker, Colin, 1997: Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo, Madrid: Cátedra

2.-Jares, J (2006). Pedagogía de la convivencia. Barcelona: Graó.

3.- Charlotte Hoffman y Anat Stavans( 2008) Convivencia y multilingüísmo: Análisis de prácticas educativas en el contexto de la inmigración israelí. En F. Etxeberria,L.Sarasola, J.F.Lukas et al.(Coord.); Convivencia, equidad, Calidad. Donostia.Erein

4.- Siguan, M. (1998). La escuela y los inmigrantes, Barcelona: Paidós.

5. Ofelia Garcia, Tove Skutnabb-Kangas and Maria E.Torres-Guzman(.2006) Imagining Multilingual Schools. Clevedon. Bufalo.Toronto. Multilingual Matters

Gehiago sakontzeko bibliografia

1.-Anna Camps, Marta Milian (coords).( 2008) Miradas y voces : investigación sobre la educación lingüística y literaria en entornos plurilingües. Barcelona : Graó
2.- Besalu, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid. Síntesis
3- Consejo de Europa(2002). Marco de Referencia Europeo para el Aprendizaje, la Enseñanza y la Evaluación de las Lenguas. Madrid: Instituto Cervantes
4. -Cummins, J. (2000). Language, Power and Pedagogy. Clevedon: Multilingual Matters. (Traducción castellana. Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata, 2002).
5. Soriano, E. (Coord.) (2004). La práctica educativa intercultural. Madrid .Muralla

Aldizkariak

Revista o RIE: Revista de Investigación Educativa.
Revista de Educación
Revista Española de Pedagogía.
International Journal of Bilingualism and Bilingual Education.
Language and Education. An international journal
Tantak, UPV/EHU

Web helbideak

www.linguapax.org
www.soziolinguistika.eus
https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/hezkuntza-saila/
www.hikhasi.eus
https://www.garabide.eus/euskara/garabide/gure-lana

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ERABILERA ANITZEKO - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.7 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)