XSLaren edukia

Gaur Egungo Hezkuntza Euskal Herrian26317

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
26317

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Aro Garaikidean Euskal Herriak ezagututu dituen hezkuntza-prozuen historia aztertzea da ikasgai honen helburu nagusia. "Garapen Profesionala eta Praktika Pedagogikoa" izeneko moduloko hautazko ikasgai honek Euskal Herriko testuinguru historikoa aintzat hartzeko oinarrizko ezagupenak eskaintzen ditu eta, alde horretatik, lanbideraren praktika eta garapenaren aldetik garrantzitsua den egungo hezkuntza gertakarien sustrai historiko hurbilak ezagutzeko aukera eman.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.- Euskal Herriko hezkuntzaren aurrekari hurbilak ezagutu euskara eta euskal kultura ardatz nagusitzat hartuz.

2.- Euskal Herriko hezkuntza-gertakariak bere testuinguru sozial, politiko, ekonomiko eta kulturalean aztertzeko azken bi mendeei buruzko oinarrizko ezagupen historikoa eskuratu.

3.- Egungo hezkuntza-egoera aztertzeko Euskal Herriko Hezkuntzaren historia hurbila tresna kritiko gisa erabili berari buruzko hausnarketan oinarritutako ikuspegia erraztuz.

4.- Euskal Herriko hezkuntza eremuko gertakari historiko hurbilen inguruan jarrera egokia garatu, hezkuntzarekiko hausnarketan oinarritutako ikuspegi kritikoa azalduz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I. Kultura, hezkuntza eta historiografia. Aurrekariak

1.- Kultura eta hezkuntza Euskal Herrian

2.- Hezkuntza Euskal Herrian: hurbilpen historiografikoa

3.- Hezkuntza Aro modernoan eta RSBAP (Euskalerriaren Adiskideen Elkartea)

II. Hezkuntza-politika eta foruen indarraldia

1.- Hezkuntza-sistema nazionalen sorrera eta Euskal Herriko hezkuntza-politika

2.- Irakaskuntzaren egoera eta bilakaera

3.- Ikuskaritza eta irakaskuntza zein euskararen gaineko kontrola

4.- Irakaslego eskolak Euskal Herrian eta irakasleriaren formazioa

5.- Karlismoa eta hezkuntza.

III.- Modernizazioa, haurtzaroa eta hezkuntza

1.- Industrializazioa eta modernizazioa Euskal Herrian

2.- Egunerokotasuna eta haurren egoera

3.- Haur abandonatuen babes-erakundeak

4.- TTM-ak (Adin txikikoen epaitegiak)

5.- Euskal Diputazioen politikak

6.- Lehenengo irakaskuntzaren egoera. Hezkuntza-erreformak

7.- Lanbide-prestakuntza eta "Escuelas de Artes y Oficios" izenekoak

8.- Bigarren irakaskuntza eta erlijio ordenak

IV. Euskal nortasuna eta hezkuntza

1.- Foruzaletasuna eta euskal kulturaren pizkundea

2.- Euskal nazionalismoa eta hezkuntza-planteamenduak

3.- Lehenengo irakaskuntzaren egoera eta irakasleria: kritikak eta egitasmoak.

4.- Eusko Ikaskuntza eta hezkuntzaren inguruko berrikuntza proiektuak

5.- Bizkaiko auzo eskolak eta Gipuzkoako landa eskolak

6.- Hezkuntza-politika II Errepublikan eta Euskal Eskolen sorrera

7.- Euskal Unibertsitatea

V. Frankismoa, ikastolak eta euskara

1.- Irakaskuntzaren egoera frankismoan

2.- Ikastolen mugimenduaren sorrera: aurrekariak eta bilakaera

3.- Berrikuntza pedagogikoa

4.- Alfabetatze prozesuak: osagaiak eta ezaugarriak

5.- Euskararen berreskuratzea eta hizkuntz politikak

6.- Autonomiak eta hezkuntza-politikak

7.- Hezkuntza-legedia: hezkuntza-ereduak, irakasleriaren formazioa eta euskal curriculuma

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren metodologia bat dator ikastaldian zehar garatu nahi diren gaitasunekin eta helburu horrekin ikaste-modalitate ezberdinak uztartuko dira. Kredituen balioa kontutan izanik "Gaur Egungo Hezkuntza Euskal Herrian" irakasgaiari dagokion lan zama 150 ordutakoa da; ikasgelako eskola orduak, berriz, 60 dira, horietatik magistralak 36 direlarik. Hala, eskola ordutan (60) zein eskolaz kanpo (90) burutu beharreko lana aintzat hartuz, irakaslearen azalpenak, antolatuko diren praktikak zein mintegiak eta egin beharreko -baita gelan aurkeztu beharreko- lan monografikoak osatzen dute ikasgaiaren ardatza.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa da irakasgaian erabiliko dena (ikus Kudeaketa Araudia, 43. artikulua: ebaluatzeko metodoak). Irakasgaiaren funtsezko ardatza lanaren prozesuak eta lanaren emaitzak osatzen dutenez, biak -prozesua zein emaitza- hartuko dira aintzakotzat. Taldeek burutu eta aurkeztu beharreko lan monografikoa (%50 - lan idatzia: %40; ahozko aurkezpena: %10-) eta ikasle bakoitzak praktika saioetan eta mintegietan egindako lanak bildukio dituen egin eta aurkeztu beharreko txostena(%50) gainditu egin behar dira derrigorrez batazbestekoa egiteko.

Horrez gain, ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.





Ikasleak, justifikatutako arrazoiengatik ezin badu egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo du, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du(Kudeaketa Araudia 43.c artikulua). Moduluko Koordinatzaileak adieraziko dio egoera horretan dagoen ikasleari zein den jarraitu behar duen prozedura.

Bukaera proba:

1.- Hiru liburu hauen* inguruko sintesia eta hausnarketa aurkeztu behar izango dute (10-15 or. liburu bakoitzeko)azterketa egunean

2.- Azterketa idatzia (galdera irekiak -4-)irakurritako liburuetan oinarriturik.

Oharra: liburuen inguruko lana (%60) eta azterketa (%40) gainditu egin behar dira nahitaez batazbestekoa egiteko. Ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatzen du.



(*) Liburuak:

1.- DÁVILA, P. (Coord) (1995): Lengua, escuela y cultura. El proceso de alfabetización en Euskal Herria, siglos XIX y XX. Leioa, Universidad del País Vasco.

2.- DAVILA, P. (Coord) (2003): Enseñanza y educación en el País vasco contemporáneo. Donostia-San Sebastián, Editorial Erein.

3.- Aukera librea (bibliografia)



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasturteko ezohiko deiladian ohiko deialdian gainditu gabeko lana(k) aurkeztu eta gainditu beharko d(it)u ikasleak. Hala gertatuko ez balitz, hurrengo ikasturtean ikasgaia osorik egin beharko luke.



Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.



Azken froga egin behar duten ikasleei dagokionez, idatzizko frogara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARRIEN, G.(1987): Educación y escuelas de barriada de Bizkaia (Escuela y autonomía. 1898-1936)., Bilbao, Diputación Foral de Bizkaia.

DÁVILA, P . (1995): La política educativa y la enseñanza primaria en el País Vasco, 1860-1930, San Sebastián, Ibaeta Pedagogía.

DÁVILA, P. (Coord) (1995): Lengua, escuela y cultura. El proceso de alfabetización en Euskal Herria, siglos XIX y XX. Leioa, Universidad del País Vasco.

DAVILA, P. (Coord) (2003): Enseñanza y educación en el País vasco contemporáneo. Donostia-San Sebastián, Editorial Erein.

DAVILA, P. (Coord) (2004): Las políticas educativas en el País Vasco durante el siglo XX, Madrid, Biblioteca Nueva.

IZTUETA, P. (2016):Hizkuntza-asimilazioa eta Hezkuntza-sistema Euskal Herrian.Utriusque Vasconiae

Gehiago sakontzeko bibliografia

ARRIEN, G. (1983): La generación del exilio. Génesis de las Escuelas Vascas y las Colonias Escolares (1932-1940). Bilbo: Onura.
DÁVILA, P.(1993): La profesión del magisterio en el País Vasco (1857-1930), Leioa, Universidad del País Vasco.
EIZAGIRRE, A. (2007): Ahozko hitzetatik idatzietara: ikasi eta jardun. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
GARMENDIA, J. (2004): La enseñanza rural en Gipuzkoa. La labor de la Diputación y los ayuntamientos (1900-1950). Leioa: UPV-EHU.
FERNANDEZ, I (1995): Oroimenaren Hitza, Bilbo, U.E.U.
IZA, I. (2010): Ikastola mugimendua. Dabilen herria. Ikastola eredua 1960-2010. Bilbo: Euskaltzaindia, Jagon Saila
LOPEZ-GOÑI, I. (2002): Nafarroa Garaiko ikastolen historia. Iruñea: Euskara Kultur Elkargoa.
OSTOLAZA, M. (2000): Entre religión y modernidad, Leioa, Universidad del País Vasco.
URRUTIA, Iñigo (2005): Derechos lingüisticos y Euskera en el sistema educativo. Pamplona, Lete Editorial.
ZABALETA .I. (1998): Euskal nazionalismoa eta hezkuntza (1895-1923). Leioa, Euskal Herriko Unibertsitatea.

Aldizkariak

Historia de la Educación.Revista Interuniversitaria.
Historia Contemporanea.
Sancho el Sabio.
Tantak.
Ikastaria.

Web helbideak

http://www.euskal-hezkuntza.com
http://www.sc.ehu.es/sfwsedhe

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA URDIN, JON
  • IMAZ BENGOECHEA, JOSE IGNACIO
  • MADINABEITIA EZKURRA, ALBA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-13:00 (1)

19-30

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.12 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)