XSLaren edukia

Lehen Hezkuntzarako Hizkuntzaren Didaktikaren Oinarriak Testuinguru Eleanitzetan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1.-Ezagutzea zer funts linguistiko, psikolinguistiko eta soziolinguistikotan hartzen duen oinarri hizkuntzaren didaktikak, egoerak eta gertakariak analizatzeko lehen eta bigarren hizkuntzen didaktikan. (C1, C3)



1.1.-Ezagutzea eta azaltzea oinarrizko kontzeptuak hizkuntzaren didaktika teorikoki funtsatzeko.

1.2.-Hautatzea metodologiarik egokiena hizkuntzaren didaktikarako, gelako beharrizanen arabera eta eskola-curriculumaren markoan.

1.3.-Bilatu eta hautatzea informazio bibliografikoa funtsatze teorikorako.



2.-Gogoeta egitea nolako eragina izan dezakeen anitz-eleko egoerak eskolaren eta ikasgelaren testuinguruan (C1, C2)

-Hizkuntz-ukipeneko egoerak analizatzea

-Ezagutzea eskolako instituzioari zer-nolako desafioak datozkion, anitz-eleko egoeretatik etorrita.

-Oinarrizko jardunbideak proposatzea hizkuntza ez ofizialak dituzten ikasleak ikasgeletan integratzeko.



3.- Erdiestea jakintza funtsatua eta gogoetan oinarritua hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programez, aintzat harturik nolako hizkuntz eta kultur aniztasuna den eskolan.

3.1.-Informazioa hautatzea eta integratzea, ezagutzeko inguruko errealitate soziolinguistikoaren zein faktorek eta nola eragiten duten heziketa-testuinguruan.

3.2.-Bereiztea parametro jakin batzuen arabera hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programak



4.-Komunikazio konpetentziak garatzea Autonomi Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan (C5)

4.1-Hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.

4.2.-Bereiztea komunikazio konpetentzian osagai diren alderdiak, ikasgela praktikan.



5.-Aldeko jarrerak sortzea hizkuntzez, pertsona elebidunez eta irakaskuntza elebidunaz eta eleaniztunaz, oharturik nolako onurak eta zailtasunak diren horietan, lanbideko jardunean aritzeko.

5.1.-Hizkuntza guztien eta haien hiztunen aurrean adieraztea errespetua, balioespena eta aintzatespena.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Hizkuntzaren didaktikaren oinarri teorikoak

1.1.- Funtsatze linguistikoa

1.2.- Funtsatze psikolinguistikoa

1.3.- Funtsatze soziolinguistikoa



2. Hizkuntzak eskolan

2.1. Hizkuntzaren didaktika testuinguru eleaniztunetan

2.2. Hezkuntza elebiduneko eta eleaniztuneko programak

2.3. Testuinguru eleaniztuneko hezkuntzaren beste alderdi batzuk



MetodologiaToggle Navigation

V. IRAKAS METODOLOGIA ETA FORMAZIO JARDUERAK:

Eskola magistralak eta gela praktikak konbinatzen dira. Biek eskatzen dute ikasleen parte hartze aktiboa, kolaborazio jarduna eta edukiei buruzko gogoeta, eta baita ikasleak berak hartzea bere ikasketa prozesuaren erantzukizuna.

Laugarren moduluko disziplinarteko lana Arazoetan Oinarritutako Ikasketaren metodologia jarraituz egingo da.



JARDUEREZ ETA METODOLOGIAZ

Eskola magistrala:

-Edukien azalpena, analisia eta eztabaida

-Dudak argitzea



Gela praktikak:

-Testuen irakurtze kritikoa

-Ikusentzunezko materiala analizatzea

-Atazak egitea

-Hainbat ikas-materialen analisia, euskarri ezberdinetan

-Lanak ahoz aurkeztea



Mintegiak:

-Ikasleek lanak azaltzea, analizatzea eta eztabaidatzea, norabidean irakasleak lagunduta



Tutoretzak:

-Dudak argitzea

-Lanak gidatzea



Gelaz kanpokoa:

-Ikaste lana

-Bakarkako edo taldekako lanak egitea

-Testuak kritikoki irakurtzea

-Bibliografia eta intereseko beste material batzuen bilatzea





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation



Zer ebaluatuko den:



1.Azkerketa idatzia %40



2. Iragasgaien arteko lan modularra %20



3. Banakako lana %10



4.Taldeko lana: %30



Ikasle orok uko egin diezaioke ebaluazio deialdiari, irakaskuntza honi dagokion irakasleari errenuntzia idatzia aurkezten badio, beti ere azterketa guztien epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago.



Eskoletara etortzen ez diren ikasleek (eliteko kirolariak, lanean dihardutenak...) eta arautegiaren arabera asistentzia hutsa onartua dutenek eskubidea dute azken azterketa egiteko (%100)









Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasturtean eskaintzen duena (moodle plataforma erabili ohi da)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BAKER, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra.

BILBAO, X. (1998). Hezkuntza elebiduna. Zenbait oinarri. Gasteiz: UPV-EHU eta Arabako Foru Aldundia

BRONCKART, J. P. (2007). Desarrollo del Lenguaje y Didáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.

CRYSTAL, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia:Erein.

CUMMINS, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata.

GUASCH, O. (2008). Reflexión interlingüística y enseñanza integrada de lenguas. En Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 47, 20-32.

HUGUET, A. y MADARIAGA, J. M. (2005). Fundamentos de educación bilingüe. Bilbao: UPV-EHU.

IDIAZABAL, I. Y BARREÑA, A. (edit.) (2009). Ikasteredu elebidunak eta euskararen azterketan (iker)molde berriak. Bilbao:Euskaltzaindia.

LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/

LASAGABASTER, D. y SIERRA, J. M. (Coord.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: Horsori.

PRADO ARAGONÉS, J. (2004). Didáctica de la lengua y la Literatura para educar en el siglo XXI. Madrid: La Muralla.

RICHARDS, J. C. y RODGERS, T. S. (1998). Enfoques y métodos de enseñanza de idiomas. Madrid: Cambridge University Press.

RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHUAZ

SERRA, M., SERRAT, E., SOLÉ, R., BEL, A. y APARICI, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel Psicología.

SIGUÁN, M. (Coord.) (1996). La enseñanza precoz de una segunda lengua en la escuela. Barcelona: HORSORI.

SIGUÁN, M. y MACKEY, W. (1989). Educación y Bilingüismo. Madrid: Santillana.

UNAMUNO, V. (2003). Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Barcelona: Graó.

VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.

VV.AA. (2010). Soziolinguistika eskuliburua.Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zerbitzu Nagusia. In: http://www.euskara.euskadi.net/r59738/es/contenidos/informacion/argitalpenak/es_6092/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf

Gehiago sakontzeko bibliografia

AMENGUAL, M., JUAN, M. y SALAZAR, J. (2008). Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas. Illes Balears: UIB.
BERNÁRDEZ, E. (2004). ¿Qué son las lenguas?. Madrid: Alianza.
BESALÚ, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis.
BESALÚ, X. y VILA, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
BRONCKART, J. P. (1993). Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa?. Donostia: HABE.
CUMMINS, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje, 21, 37-61.
EHIK-EUSKALTZAINDIA (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia
ETXEBERRIA, F. (2005). Elebitasuna eta hezkuntza euskararen herrian. Donostia: Erein.
ETXEBERRIA, F. (1999). Bilingüismo y Educación en el País del Euskara. Donostia: Erein.
FASOLD, R ETA CONNOR-LINTON J. (arg). (2010). Hizkuntza eta Hizkuntzalaritza: hastapenak. Bilbao:EHU-UPV.
GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra.
IKASTOLEN ELKARTEA (2009). Ikastolen hizkuntz proiektua. Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa.
LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/
MAIA, J. & LARREA, K. (2010). Euskara batua eta euskalkiak Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV-EHU. In: http://testubiltegia.ehu.es/
MORENO RÍOS, S. (2005). Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Ed. Biblioteca Nueva.
VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.
VV.AA. (2000). Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis.

Aldizkariak

- Bat. Soziolinguistika aldizkaria
- Ikastaria
- HIk Hasi
- Tantak
- Textos

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRUTI ECHEVERRIA, NEREA
  • BARANDIARAN AMARICA, ASIER
  • REGUERO UGARTE, URTZI

TaldeakToggle Navigation

31-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:00-13:00

22-24

12:30-14:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 11:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.

31-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

12:30-14:30

25-30

12:30-14:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-20 11:00
  • Ekain : 2024-06-12 11:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.