XSLaren edukia
Erregulazio Automatikoa
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Ingeniaritza Elektrikoko Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 30 |
Gelako p. | 15 | 30 |
Laborategiko p. | 8 | 16 |
Ordenagailuko p. | 7 | 14 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Titulazioko memorian irakasgai honi ezarritako gaitasunak ondorengoak dira:
Orokorrak:
3.G. Metodo eta teoria berriak ikasteko gaitasuna eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna emango dieten oinarrizko gaien eta gai teknologikoen ezagutza.
4.G. Arazoak ekimenez konpontzeko, erabakiak hartzeko, sormena erabiltzeko,
arrazoiketa kritikoak egiteko eta industria ingeniaritzaren arloko, elektrizitate berariazko teknologian; ezagutzak, trebetasunak eta abileziak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna.
5.G. Neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterketak, txostenak, lanen planak eta antzeko beste lan batzuk egiteko ezagutzak.
6.G. Nahitaez bete beharreko zehaztapenekin, araudiekin eta arauekin lan egiteko gaitasuna.
Zeharkakoak:
10.G. Hizkuntza eta diziplina anitzeko ingurune batean lan egiteko gaitasuna.
13.G. Metodologia zientifikoko estrategiak aplikatzea: egoera gatazkatsuak kualitatiboki nahiz kuantitatiboki aztertu eta hipotesiak eta soluzioak planteatu, industria ingeniaritzako ereduak erabiliz, elektrikoko espezialitatean.
Teknologia Elektriko moduluaren gaitasun zehatzak:
2.TEZ: Makina elektrikoen kontrol eta eragingailu elektriko eta hauen aplikazioen ezagutza.
Titulazioko memoriarekin bat ikaskuntzaren emaitzak ondorengoak dira:
•Erregulazio automatikoko teorietan oinarrituta, edozein sistematan zientzia eta tenkologiaren inguruko kontzeptuak ezagutu, ulertu eta aplikatu, edozein sistematan, egoera berrietara egokitzeko aldakortasun handia eskainiz.
•Erregulazio eta serbosistema problemak ebazteko irakasgaiko ezagutzak etengabe erabiltzea.
•Sistema mota ezberdinen laborategi simulazioetan ezagutza teorikoak aplikatzea.
•Emaitzak ulertu eta interpretatzea.
•Zeregin kooperatiboak egiterakoan taldean lan egin. Proposamenak egin, besteen ekarpenak analizatu, ideiak eztabaidatu, iturri ezberdinetan informazioa bilatu eta beharrezko ekintzak burutzea.
•Informazio teknikoa, ahoz zein idatziz, era egokian komunikatzea, behar diren baliabide teknologikoak erabiliz.
•Realización de mediciones, cálculos, estudios, informes y otros trabajos análogos con el fin de comprender mejor la ciencia de la regulación automática
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA. SARRERA
Kontrol sistemak
Sistemen eredu matematikoa
Ekuazio diferentziala eta transferentzi funtzioa
Bloke diagramak. Oinarrizko elementuak, aldaketak eta sinplifikazioak.
Kontrol sistemak Ingeniaritza Elektrikoan.
Berrelikadura teoria.
2. GAIA. ERANTZUN IRAGANKOR ETA IRAUNKORRA
Lehenengo mailako sistemak
Bigarren mailako sistemak
Maila handiagoko sistemak
Egonkortasuna. Routh-Hurwitz irizpidea.
Egoera egonkorreko erroreak.
Kontrol integratzaile eta deribatzailearen eragina.
3. GAIA. ERROEN TOKIAREN METODOA: KONTROL SISTEMEN ANALISI ETA DISEINUA
Erroen tokiaren definizio eta eraikuntza
Kontrol sistemen diseinua erroen tokia aplikatuz
4. GAIA. KONTROL SEINALEAREN ALDAKETA. PID ERREGULADOREA
Kontrol proportzionala
Kontrol proportzional-deribatzailea (PD)
Kontrol proportzional-integrala (PI)
Kontrol proportzional-integral-deribatzailea (PID)
PID baten parametroen doitze esperimentala
5. GAIA. SISTEMA LINEALEN MAIZTASUNEKO ERANTZUNA.
S planotik maiztasun planorako aldaketa
Bode diagramak
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza Magistrala (M): Irakaskuntza magistralean, esposizio eskolak, kontzeptuak argitu eta ikasleak irakasgaiaren atal garrantzitsuenetan orientatuko dira; ikasleei informazio aukeratu, ordenatu eta sintetizatua heldu araziz, eta beharrezko denean ikus-entzunezko aurkezpenak erabiliz. Ikaslearen parte-hartze aktiboa suspertu eta informazio bereganatzearen kontrol bat egitea saiatuko da.
Gelako Praktikak (GA): Gelako praktiketan ariketa/proiektu/lanane bidez ikasleek irakasgaiaren oinarri teorikoak gehitu, sakondu, finkatu eta konprobatuko dituzte. Bakarka edo taldeka garatu ahal izango dira.
Laborategiko Praktikak (GL): Laborategiko praktiketan esperimentazioaren bidez ikasleek irakasgaiaren oinarri teorikoak gehitu, sakondu, finkatu eta konprobatuko dituzte. Bakarka edo taldeka garatu ahal izango dira.
Ordenagailuko Praktikak (GO): Laborategiko praktiketan esperimentazioaren bidez ikasleek irakasgaiaren oinarri teorikoak gehitu, sakondu, finkatu eta konprobatuko dituzte. Bakarka edo taldeka garatu ahal izango dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluaketa mistoa izango da, lauhilekoan zeharreko ebaluaketa jarraitua eta azken proba bat konbinatuz.
Ebaluaketa jarraitua: irakasgaiaren notaren % 40. Ondoren adierazten den moduan egingo da:
•Entregagarriak: ikasgai-zerrendarekin erlazionaturiko ariketa edo/eta galdera edo/eta lanen bakarkako edo taldeko ebazpena. Jarduera gela praktiketako orduetan edo gelaz kanpo landu ahal izango da eta beharrezko denean, jarduera egiteko edo entregatzeko, egela plataforma erabiliz. Jardueraren kalifikazioa irakasgaia notaren % 10.
•Talde lana: guztiona den proiektu baten exekuzioan era koordinatu batean lan egiten duen pertsona talde baten prozesu kooperatiboa. Jardueraren kalifikazioa irakasgaiaren % 20
•Laborategi praktikak: oinarrizko kontzeptu esperimentalekin gidaturiko praktikak, praktika saioaren aurretik ikasleak praktikari dagokion gidoia izango du. Laborategi praktika bakoitzaren garapenarekin batera, ikasleek praktiken txostena bete beharko dute, txosten honen enuntziatua eta jarraibideak gidoiarekin batera ematen direlarik. Praktiken kalifikazioan praktiken txostena eta ikasleak laborategian izaten duen jarrera kontuan hartuko dira. Jardueraren kalifikazioa irakasgaia notaren % 10.
Bakarkako azken proba: irakasgaiaren notaren % 60
•Ebaluaketa jarraituan ebaluatu ez den irakasgaiaren atalari dagokion idatzizko azterketa izango da. Azterketa honetan garapen galderak edo/eta test galderak eta ebatzi beharreko ariketak egongo dira.
Azken kalifikazioa aurretik azaldu diren kalifikazioen batezbesteko haztatua eginez aterako da, baina ondorengoa betetzea ezinbeztekoa izango da:
•Bakarkako azken proban atera beharreko gutxienezko nota, probaren balioaren % 50a izango da.
•Gutxienez laborategiko praktiken saioen % 80ra joatea.
Aurrekoa ez bada betetzen, ez da egingo baturarik eta ez da aplikatuko adierazitako haztapenik. Lortu daitekeen nota maximoa 4.0 izango da.
EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA
Ebaluaketa araudiarekin bat, ebaluazio jarraituari uko egiten dion ikaslea ebaluatzeko irakasgaiaren materia osoa hartzen duen proba bakar bat egingo zaio, irakasgaiari dagozkion gaitasun guztiak ebaluatu ahal izateko. Ebaluazio jarraituari uko egiteak ebaluazio jarraituan lorturiko puntuazioak galtzea suposatuko du.
Proba horren atalak eta atal bakoitzaren balioak ondorengoak izanik:
•Ikasgai-zerrendarekin erlazionaturiko bakarkako lan bat egin. Jarduera hau tutoretza eta segimendu jarraibide batzuekin garatuko da, eta beharrezko balitz egela erabiliz jarduera egin edo entregatzeko. Ikasleak egin beharreko lana, uko egitearen idatzi jaso eta aste biko epean zehaztuko da. Jardueraren kalifikazioa irakasgaiko notaren % 10a da.
•Laborategi azterketa: laborategian egingo den proba esperimentala, proba hau proba esperimentalari buruzko galderekin osotu ahal delarik. Jardueraren kalifikazioa irakasgaiaren % 20
•Idatzizko azterketa: Azterketa honetan garapen galderak edo/eta test galderak eta ebatzi beharreko ariketak egongo dira. Jardueraren kalifikazioa irakasgaiaren % 70
Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko azterketan eta laborategi azterketan bakoitzari dagokion balioaren %50eko nota minimoa lortzea.
KASU GUZTIETAN:
Ikaslea idatzizko azterketara ez bada joaten, deialdiari uko egiten diola ulertzen da.
Irakasgaia aprobatzeko azken nota 5 puntu 10etik izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren apunteak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
“Ingeniería de Control Moderna”, 5ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall (2010)
Gehiago sakontzeko bibliografia
“Sistemas de Control Moderno”, 10ª Edición, Richard C. Dorf, Pearson. Prentice Hall (2005)
“Sistemas de Control Automático”, 7ª Edición, Benjamin C. Kuo, Pearson. Prentice Hall (2005)
“Problemas de Ingeniería de Control utilizando Matlab”, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
“Sistemas de Control en Tiempo Discreto”, 2ª Edición, Katsuhiko Ogata, Pearson. Prentice Hall
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BEDIALAUNETA LANDARIBAR, MIREN TERESE
- LOSAÑEZ GONZALEZ, JUAN CARLOS
- VAZQUEZ URANGA, JON
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:00-10:00 | ||||
16-16 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:00-11:00 | ||||
16-16 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-14:00 | ||||
16-16 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:00 | ||||
16-16 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 10:00-12:00 | ||||
10-10 | 10:00-12:00 | ||||
12-12 | 10:00-12:00 | ||||
14-14 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p. (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 10:00-12:00 | ||||
11-11 | 10:00-12:00 | ||||
13-13 | 10:00-12:00 | ||||
15-15 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 10:00-12:00 | ||||
11-11 | 10:00-12:00 | ||||
13-13 | 10:00-12:00 | ||||
15-15 | 10:00-12:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 10:00-11:00 | ||||
2-2 | 10:00-12:00 | ||||
4-4 | 10:00-12:00 | ||||
6-6 | 10:00-12:00 | ||||
16-16 | 10:00-11:00 |