XSLaren edukia
Energiaren Kudeaketa eta Ekoeraginkortasuna
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingurumen Zientzietako Gradua (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 8 | 12 |
Landa p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Energia iturri konbentzional eta berriztagarri desberdinen sorkuntza printzipioen ezaguerak lortzea.
2. Ezagutzea eta energia iturri berriztagarri desberdinak ebaluatzea: Eguzki; Eolikoa; Hidraulika; Biomasa; Geotermia; etab.
3. Sistema elektrikoaren sorkuntza sistemetan energia berriztagarri iturriez aplikatzen diren alderdietan sakontzea.
4. Kontsumoa eta ingurune-poluzioa txikiagotzeko, sorkuntza teknologiak metatzea eta kontsumo iraunkorragoak gaur egun sistema energetikoaren jasangarritasuna bermatuz erabiltzea.
5. Energia konbentzionaletara ordezkatzen dituzten estrategia eko-eraginkorrak analizatzea.
6. Interpretatu/Ebaluatu garrantzia eta aldizkatze eko-eraginkorren inplikazioak.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Eko-energiak.
Energia baliabide berriztagarri desberdinak. Ezaugarriak
Fotovoltaikoa; Eolikoa; Mini-Hidraulika; Biomasa; Kogenerazioa
Sorkuntza elektrikoko sistemen funtzionamendu printzipioak.
Sare-konexio sistemak.
Auto-kontsumoa eta balantze garbia.
2. Eraginkortasun energetikoa
Ahalmena eta energia baliabide desberdinen potentzialtasuna.
Aurrezki akzioak eta eraginkortasuna. Aplikazio sistemak.
Energiaren transformazioa. Garraioa, sorkuntza, banaketa elektrikoa. Kogenerazioa
Energia metatzea.
Hiri iraunkorra. Eraikuntzako jokaerak, argiztapena, berokuntza eta garraioa.
3. Eko-eraginkortasuna.
Definizioa. Helburuak eta eko-eraginkortasunaren oinarriak.
Gaurko modelo energetikoak eta bere inpaktu osoa txikiagotzeko aukera desberdinak.
Ebaluazioa eta termino ekonomikoetan teknologia desberdinen erkaketa, eraginkortasuneko eta ingurumen inpaktuko.
Jasangarritasun-irizpideak, soziala eta ingurumen konpromisoa aplikagarriak sorkuntza, garraio, banaketa eta energiaren kontsumo eremuan.
Konponbide eko-eraginkorrak.
MetodologiaToggle Navigation
Teoria klaseak eskola magistralen bitartez burutzen dira. Gardentasun proiekzioaren bitartez egiten dira.
Geroago zereginak emandako materiari buruz taldeetan egingo dira. Ekimenak eta proposamenak onartzen dira.
Klase hauek balio izango dute ikasturtean zehar egin behar dituzten talde lanetarako.
Aipaturiko lanak bukatzerakoan, lanaren ahozko erakusketa egiten da power-point bitartez edo poster bateko lantzearen bitartez.
Laborategiko klaseetan jarduera desberdinak taldean egiten dira, bere balioespenerako eta iksaleen arteko kontrasterako tratatutako gaien gainean.
Ahal den neurrian sektore energetikoko enpresa baterako bisita egingo da.
Landa praktiketako 7 kredituetan sektore energetikoko enpresetara edo sistema eko-eraginkorrak dituzten instalazioetara bisita egin ahal izango da.
IRAKASKUNTZA MOTAK
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio Jarraituko Sistemak:
- Praktika errealizazioa (ariketak, kasuak edo buruketak, landa lana) ±%20
- Talde lanak ±%60
- Lan erakusketak ±%20
Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egun diezaiokete, irakasleari 9. astea baino lehen sinatutako idazkiaren bitartez ebaluazio jarraituari uko egiten diotela eta azkeneko ebaluazioa aukeratzen dutela esanez.
Azkeneko ebaluazioa proba bakarraz osatuta dago ikasturtean garatutako edukien gainean eta bere balioa %100 da. Azkeneko ebaluazioa era presentzialean ezin izango balitz egin, osasun baldintzek hala aginduta, irakasgai honetako konpetentziak online froga batean ebaluatuko lirateke. Froga horretan, ikasleak kurtsoan zehar landutako edukiei buruzko hainbat galdera erantzun beharko ditu, ahoz zein idatziz. Horretarako Egela eta BBCollaborate plataforma digitalak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela plataforman batutakoak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Norma Básica de la Edificación sobre Condiciones Térmicas NBE-CT-79, Madrid, 1979, MOPU
MAZRIA, Edward. El libro de la energía solar pasiva. Barcelona, 1983, Gustavo Gili
Manuales de Eficiencia Energética y Auditorias Energéticas del CADEN
Molina Igartua, Luis Alfonso, "Manual de eficiencia energética térmica en la industria", Bilbao Ente Vasco de la Energía 1993
Manuales de energías renovables: Minicentrales hidroeléctricas, energía eólica, energía e la biomasa, incineración de residuos sólidos urbanos, energía solar térmica, energía solar fotovoltaica. Madrid: IDAE.
El libro de les Energías Renovables, Colección ERA SOLAR
Facturación. ADAE-Centro. Madrid, 1993.
L. JUTGLAR I BANYERAS. Cogeneración de calor y electricidad. Ediciones CEAC.
JOSÉ Mª SALA LIZARRAGA. Cogeneración. Servicio Editorial de la UPV/EHU.
Gehiago sakontzeko bibliografia
SZOKOLAY, S. V. Energía solar y edificación, Barcelona, 1979, Ed. H. Blume
WILSON, J. I. B. La energía solar, Madrid, 1982, Ed. Alhambra
RAMÓN MOLINER, Fernando. Iluminación natural en una situación urbana. Madrid, COAM
Aldizkariak
Energía. IngenierÍa energÉtica y medioambiental
Era solar
Revista Técnica de Energía Solar. Tecnología Térmica y Fotovoltaica
Energías renovables
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-16:00 | ||||
2-2 | 14:00-16:00 | ||||
4-4 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 14:00-16:00 | ||||
5-5 | 14:00-16:00 | ||||
7-7 | 14:00-16:00 | ||||
9-9 | 14:00-16:00 | ||||
11-11 | 14:00-16:00 | ||||
13-13 | 14:00-16:00 | ||||
15-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 14:00-16:00 | ||||
6-6 | 14:00-16:00 | ||||
8-8 | 14:00-16:00 | ||||
10-10 | 14:00-16:00 | ||||
12-12 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Landa p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-13:00 | ||||
9-9 | 09:00-13:00 |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-15 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Landa p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-14:00 | ||||
10-10 | 09:00-13:00 |