KOMUNIKAZIOAK BILTZARRETAN

Komunikazioak biltzarretan

  • N. Rojo, A. Saralegi, J. Alvarez, I. Tazo, J. Amurrio, M. Jiménez-de-Aberasturi, O. Aldecoa. Towards an education for sustainable development: analysis of waste generation and energy and water consumption at the Faculty of Engineering of Vitoria-Gasteiz.
    International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2020). Sevilla (España-online). 09-11/11/2020.

  • A. Saralegi, N. Rojo, J. Alvarez, L. Encinas, J. Amurrio. Strategies to improve hazardous waste management at the Faculty of Engineering Vitoria-Gasteiz UPV/EHU. 
    8th International Conference on Sustainable Development. Roma (Italia, onlne). 09-10/09/2020.

  • N. Rojo, A. Saralegi, O. Aldekoa, J. Alvarez, Z. Gómez-de-Balugera. Reducing waste in the Faculty of Engineering Vitoria-Gasteiz (UPV/EHU) to create a moresustainable campus.
    International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20). Palma de Mallorca (España-online). 06-07/07/2020.

  • I. Tazo, M. Jiménez-de-Aberasturi, A. Saralegi, J. Alvarez, N. Rojo. Bachelor´s thesis for a sustainable future: reduction of water, electricity and gas consumption in the Faculty of Engineering Vitoria-Gasteiz (UPV/EHU).
    International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20). Palma de Mallorca (España-online). 06-07/07/2020.

  • N. Rojo, J. Gutierrez, A. Santaolalla, E. Sáez de Cámara, D. Encinas, Z. Gómez-de-Balugera. Be safe and escape the lab: a learning experience focused on laboratory safety rules and hazardous waste management.
    International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20). Palma de Mallorca (España-online). 06-07/07/2020.

  • I. Ramón, J. Gutierrez, N. Rojo, A. Santaolalla, L. Encinas, Z. Gómez de Balugera, G. Gallastegui. Creating a green lab: sustainable resource management and responsible purchasing.
    Symposium “Accelerating the implementation of sustainable development in campus activities and programmes”. A Coruña (España). 02-03/12/2019.

  • N. Azanza, J. Gutierrez, J. Amurrio, A. Santaolalla, G. Gallastegui. 5S methodology implementation in an industrial chemical engineering laboratory.
    2nd International conference on engineering education for the twenty-first century. Bilbao (España). 04-05/07/2019.

  • J. Gutierrez, Z. Gómez de Balugera, J. Amurrio, A. Santaolalla, G. Gallastegui. Combining different subjects from an industrial chemical engineering bachelor’s degree for advanced knowledge acquisition.
    International conference on education and new developments (END 2019). Porto (Portugal). 22-24/06/2019.

  • G. Gallastegui, J.J. López, J. Álvarez, A. Santaolalla, J. Gutierrez. Design your own lab experiments: project-based learning approach to teaching chemical principles of engineering.
    International conference on education and new developments (END 2019). Porto (Portugal). 22-24/06/2019.

  • I. Ramon, M.J. Amurrio, E. Díaz, D. Encinas, Z. Gómez de Balugera, J. Gutiérrez, N. Rojo, G. Gallastegui. Aprovechamiento de recursos: compra responsable y sostenible de reactivos químicos y material de laboratorio.
    X Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (CIDUI`18). Girona (España). 04-06/07/2018.

  • N. Rojo, D. Encinas, Z. Gómez-de-Balugera, G. Gallastegui, N. Durana. SWOT analysis of a collaborative project-based learning (CPBL) methodology in higher education, and a proposal of activities for continuous improvement.
    10th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN 2018. Palma de Mallorca (España). 02-04/07/2018.

  • N. Rojo, Z. Gómez-de-Balugera, G. Gallastegui, D. Encinas, N. Durana. Implementation of a multidisciplinary activity to foster synergies between students of different bachelor degrees.
    12th International Technology, Education and Development Conference INTED 2018. Valencia (España). 05-07/03/2018.

  • I. Ortiz de Zarate, E. Sáez de Cámara, A. Lopez-Urionabarrenechea, P. Ruiz de Arbulo, G. Insunza, N. Gastelu. Propuesta y aplicación de un plan de acción para la incorporación del análisis de la sostenibilidad en los proyectos desarrollados por el alumnado de los grados de ingeniería.
    25º Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET 25). 05-08/09/2017.

  • A. Elías, I. Ortiz de Zarate, E. Saez de Camara, A. López, A. Ibarrola, M.F. Laresgoiti, G. Ibarra, G. Gallastegui, N. Rojo, E. Díaz. ¿Se pueden gestionar los residuos orgánicos de una Escuela Universitaria mediante compostaje? Proyecto CompostING: Implicando a la comunidad universitaria en el reciclaje de biorresiduos y sus aplicaciones. Escuela de Ingeniería de Bilbao (UPV/EHU).
    25º Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET 25). 05-08/09/2017.

  • N. Rojo, G. Gallastegui, D. Encinas, Z. Gómez-de-Balugera, N. Durana. Environmental impact assessment: an opportunity to learn by doing.
    9th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN 2017. Barcelona (España). 03-05/07/2017.

  • A. Lopez-Urionabarrenechea, A. Elías, E. Sáez de Cámara, I. Ortiz de Zarate, M.F. Laresgoiti, A. Ibarrola, N. Rojo, G. Gallastegui, G. Ibarra. Composting: implicando a la comunidad universitaria de la Escuela de Ingeniería en el reciclado de bioresiduos y sus aplicaciones.
    VII Simposio Iberoamericano en Ingeniería de Residuos (REDISA). 13-14/06/2017.

  • A. Barona, N. Rojo, G. Gallastegui, B. Etxebarria, A. Aleksanyan. Reinforcing sustainability and research through laboratory practices in higher education.
    9th International Conference of Education, Research and Innovation ICERI 2016. Sevilla (España). 14-16/11/2016.

  • D. Encinas, Z. Gómez-de-Balugera, N. Rojo, G. Gallastegui. Autoevaluación de las competencias transversales: resultados en función del tipo de alumno y del idioma de impartición de la asignatura.
    VII Congresso Mundial Estilos de Aprendizagem. Bragança (Portugal). 04-06/07/2016.

  • Z. Gómez-de-Balugera, D. Encinas, Rojo, G. Gallastegui. Trabajo colaborativo: definición de una metodología de evaluación y estudio de resultados.
    VII Congresso Mundial Estilos de Aprendizagem. Bragança (Portugal). 04-06/07/2016.

  • Barona, A., Etxebarria, B., Gallastegui, G., Rojo, N., Elías, A., Díaz-Tena, E. 2015. An educational case study combining scientific innovation, history and ethical issues in chemical engineering.
    8th International Conference of Education Research and Innovation ICERI 2015. Sevilla (España). 16-18/11/2015.

  • G. Insunza, M.N. Azpiazu, A. Lopez-Urionabarrenechea, I. Ortiz de Zarate, E. Sáez de Cámara, P. Ruiz de Arbulo, L.A. Del Portillo, J.J. Eguia. Aproximación interdisciplinar a los problemas ambientales: Resultados de la aplicación de la metodología ABP en el Grado en Ingeniería Ambiental en los cursos 2013/14 y 2014/15.
    IKD Jendeartea: Intercambio de experiencias de innovación en la UPV/EHU. 06/11/2015.

  • A. Lopez-Urionabarrenechea, A. Acha, N. Rojo, M.A. Corcuera, A. Eceiza, A. Elías, 2015. Implementación de una actividad para integrar todos los conocimientos de la asignatura tecnología química y aumentar la motivación de los alumnos.
    XII Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior FECIES 2015. Sevilla (España). 09-11/07/2015.

  • N. Rojo, Gallastegui, G., Elías, A., Ibarra, G., Barona, A. 2015. A methodological approach to link theory and the industry applications of a biotechnology subject.
    9th International Technology, Education and Development Conference INTED 2015. Madrid (España). 02-04/03/2015.