XSLaren edukia
Konputagailuen Arkitekturaren Oinarriak
- Ikastegia
- Informatika Fakultatea
- Titulazioa
- Adimen Artifiziala Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Laborategiko p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK
* Konputagailu baten egitura eta unitate bakoitzaren funtzionaltasuna ulertzea
* Prozesadore segmentatuetan, agindu mailako paralelismoa ulertzea
* Konputagailuaren arkitekturak programen exekuzio eraginkorrean duen eragina ulertzea
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
* Konputagailu baten eta haren unitate bakoitzaren oinarrizko egitura eta funtzionamendua ezagutzea.
* Konputagailu baten barne-lengoaia eta goi-mailako lengoaiekiko erlazioa ulertzea, bai eta datuak konputagailu batean irudikatzea ere.
* Memoriako datuen kokapena aztertzea programak modu eraginkorragoan gauzatzeko.
* Bloke funtzionalen mailan segmentatutako prozesadore batean programa bat nola exekutatzen den ulertzea.
* Kodearen optimizazio batzuk aztertzea hardwarearen erabilera optimizatzeko eta prozesadorearen errendimendua hobetzeko.
* Adimen Artifizialaren arloko aplikazioen testuinguruan datuak biltegiratzeko plataformak aukeratzeko gaitasuna lortzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- Konputagailu baten oinarrizko egitura
1.1.- Von Neumann arkitektura
1.2.- Makina lengoaia
1.3.- Memoria hierarkia
1.4.- Sarrera/Irteera azpisistema
1.5.- Azpisistemen arteko konexioa: busak
2.- Agindu-mailako paralelismoa.
2.1.- Segmentazio lineala. Dependentzien azterketa
2.2.- Ziklo anitzeko prozesadoreak
2.3.- Prozesadore supereskalarrak
2.4.- Kodea optimizatzeko teknikak
3.- Biltegiratze-sistemak.
3.1.- Biltegiratze-teknologiak
3.2.- RAID sistemak
3.3.- Biltegiratze banatuko sistemak (SAN, NAS)
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan hainbat irakaskuntza-metodologia erabiltzen dira. Lan autonomoa sustatuko da, ikasgaiaren alderdi guztiak ulertzen lagunduko duten baliabide informatiko eta bibliografikoak erabiliz. Irakasgaiaren eduki kontzeptualak azaltzeko eskolak emango dira, eta ikasleek parte hartuko dute haiei buruzko aldizkako eztabaidetan. Ikasgelan zalantzak eta arazoak modu parte-hartzailean ebatziko dira. Banaka edo taldeka ebatziko diren problemak eta ariketak eskainiko dira, irakasgaiaren ezagutza teorikoan sakontzeko eta ikasgaia antzeko beste arlo batzuekin lotzeko.
Galderak egitea eta eztabaida irekia sustatuko dira, ikasleek ahozko komunikazioarekin, sintesirako gaitasunarekin eta talde-lanarekin zerikusia duten trebetasunak har ditzaten.
Ikasleen ikaskuntza erraztu eta bermatzeko, gelako eta ordenagailuko praktiken jarraipena egingo da. Aldez aurretik ezarritako ebaluazio irizpideen arabera emango da feedbacka, ikasleek beren ikasketaz jabetzeko aukera izan dezaten.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgaia bi modutan gainditu daiteke: azken ebaluazioan, ikasleek zenbait lan egin beharko dituzte %20ko pisuarekin, eta azken azterketa gainditu beharko dute, notaren %80ko pisuarekin (deialdiak hurrengo puntuan zehazten dira), edo ebaluazio jarraituaren bidez.
Ebaluazio jarraitua irakasgaiaren hasieran aukeratu ahal izango da eta behin betiko berretsiko da adierazten diren epeetan (irakasgaiaren %60-80 igarota), ikasleak eskatuta eta irakasgaiaren irakasleek errendimendua egiaztatu ondoren.
EBALUAZIO JARRAITUA:
Ebaluazio jarraituan sartzen dira irakasgaian zehar egindako lana (% 20), talde-lan bat (% 20) eta zenbait azterketa partzialen bidez lortutako ezagutzen eta trebetasunen ebaluazioa (% 60).
OHARRA: Berriz ere konfinamenduan sartuz gero ebaluazio-probak (jarraituan zein azken ebaluazioan) modu telematikoan egingo dira, eGelako galdetegien, elkarrizketen edota entregen bidez eta BBC bidezko konexioa erabiliz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaiaren moodle-a eGelan.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Tanenbaum A.S.
Structured Computer Organization (5ª ed), Pearson Prentice-Hall Ed., 2006
Hennessy J.L., Patterson D.A.
Computer Architecture: A Quantitative Approach. (6. ed.). Morgan Kaufmann, 2019
Arquitectura de computadores: un enfoque cuantitativo. (1. ed.). McGraw-Hill, 1993
Patterson D.A., Hennessy J.L.
Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface. (5. ed.). M. Kaufmann, 2013.
Estructura y diseño de computadores. La interfaz hardware/software. (4. ed.). Reverté, 2011
Ortega J., Anguita M., Prieto A.
Arquitectura de Computadores. Thomson, 2005
Gehiago sakontzeko bibliografia
Stallings W.
Computer Organization and Architecture. Designing for performance. (8. ed.). Pearson, 2010.
Organización y Arquitectura de Computadores (7. ed.). Pearson - Prentice Hall, 2006.
Hamacher V.C., Vranesic Z.G., Zaky S.G.
Organización de Computadores (5. ed.). McGraw-Hill, 2003
Nemirovsky M., Tullsen D.
Multithreading Architecture. Morgan & Claypool Pub., 2013
Scott M.L.
Shared memory synchronization. Morgan & Claypool Pub., 2013
Sorin D.J., Hill M.D., Wood D.A.
A primer on memory consistency and cache coherence. M. & C. Pub., 2011
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-14:00 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:45-12:15 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:00-16:30 |