XSLaren edukia

Ahotsaren Prozesamendua

Ikastegia
Informatika Fakultatea
Titulazioa
Adimen Artifiziala Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Laborategiko p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Hauek dira irakasgaiak ematen dituen ikaskuntzaren emaitzak:



- Ahots-seinaleak prozesatzeko oinarriak ulertzea.



- Ahots-seinaleei aplikatutako aurreprozesamenduko eta ezaugarriak erauzteko algoritmo nagusiak ezagutzea.



- Ahots-seinalea irudikatzeko eta kodetzeko erabiltzen diren modelatze-teknikak ezagutzeko.



- Ahotsa ezagutzeko ikaskuntza automatikoko teknikak aplikatzen jakitea.



- Sintesirako ahotsa sortzeko hainbat estrategia edo eredu ezagutzea eta aplikatzen jakitea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1- Produkzioa eta pertzepzioa

Ahots-soinuen fisiologia, artikulazioa eta akustika, pertzepzioa



2- Modelatzea eta kodetzea

Akustika, eredu diskretuak, formanteak, LPC



3- Analisia

Domeinu tempo-frekuentziala, ezaugarriak ateratzea, cepstrum



4- Sintesia

Kateatzailea, formanteen arabera



5- Ezagutzea

Metodo deterministak (DTW), estatistikoak (HMMak), lengoaiaren modelaketa



6- Beste aplikazio batzuk

Hobetzea, eraldatzea, esataria ezagutzea, ...

MetodologiaToggle Navigation

Gai guztiak lantzen diren edukiei buruzko eskolak eta laborategiko saioak uztartuz emango dira, eta horiek lan praktikoak izango dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiak bi ebaluazio modu ditu:



a) Ebaluazio jarraitua. Ebaluazio modu lehenetsia da eta deialdi arruntean soilik erabiliko da. Ikasleen parte-hartze aktiboa eta etengabea eskatzen du: klaseetara eta laborategietara joatea, ariketak eta lanak entregatzea eta dagozkion ebaluazio-probak, praktikak eta aurkezpenak egitea. Baldintza horiek betetzen ez badira, ebaluazio eredu globala erabiliko da. Ebaluazioan honako hauek hartuko dira kontuan: proba idatziak (%40), eta 2 laguneko taldeetan garatutako lan praktikoak (%60). Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da bi zatiak bereizita gainditzea. Banakako ebaluazio idatzi bat egingo da, atal praktikoaren nota orokorra haztatzeko.

Ebaluazio jarraituan egoteko baldintzak bete arren ebaluazio globala aukeratzea erabakitzen duten ikasleek, idatziz (posta elektronikoz) jakinarazi beharko diote irakasgaiaren ardura duen irakasle-taldeari. Deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da ebaluazio jarraitua amaitu baino lehen bertan behera uztea eta lan praktikoren bat ez entregatuz edo idatzizko probaren bat ez eginez.



b) Ebaluazio globala. Irakasgaia ebaluazio jarraituan ez eginez gero, ebaluazio eredu hau aukeratuko da. Ikasleek lan praktikoa eta dagozkion txosten teknikoak entregatu beharko dituzte, deialdi arrunta baino bi aste lehenago gutxienez. Kasu honetan, deialdi arruntaren egunean egindako azterketak % 60ko pisua izango du eta zati praktikoak (aurretik egindako lanaren arabera) % 40koa. Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da bi zatiak bereizita gainditzea. Deiari uko egiteko, nahikoa izango da idatzizko azterketa ez egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaia behar bezala garatzeko, beharrezkoa da:

- PC motako ordenagailu pertsonal bat
- Seinale prozesaketa digitala egiteko softwarea (MATLAB, etab. ), laborategietan erabiltzeko.

Bi baliabideak ikastegiak ematen ditu. Gainera, ikasleek beren ordenagailuetan egin ditzakete proiektu praktikoak, EHUko MATLABeko lizentzia korporatiboaren bidez.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

L. Rabiner and R. W. Schafer: “Theory and Applications of Digital Speech Processing”. Pearson, 2011.

B. Gold, N. Morgan, D. Ellis: “Speech and audio signal processing, Processing and Perception of Speech and Music” 2nd Edition. Wiley, 2011.

D. O'Shaughnessy, “Speech Communications: Human and Machine” 2nd Ed. IEEE Press, 2000.

X. Huang, A. Acero, H.Hon, “Spoken Language Processing”. Prentice Hall, 2001

Gehiago sakontzeko bibliografia

T. F. Quatieri, “Discrete-Time Speech Signal Processing – Principles and Practice”. Pearson Education, 2001.
P. Taylor. “Text-to_speech Synthesis”. Cambridge University Press, 2009
C. Becchetti, L. P. Ricotti, “Speech Recognition”. John Wiley and Sons, 1999.
K. Sayood, “Introduction to Data Compression” 2nd Ed. Morgan Kaufmann, 2000.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:30

09:00-10:30

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00

Irakasleak