Gaia

XSLaren edukia

Politikak eta nazioarteko harremanak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honek bi helburu ditu. Alde batetik, eguneroko nazioarteko harremanen ezagutza eta analisi kritikoa sustatzea; eta, beste aldetik, Nazioarteko Harremanen diziplina akademikoaren teoriak eta aktore garrantzitsuenak ezagutzea ere. Hain zuzen ere, gaur egungo nazioarteko gizartea interpretatzeko lagungarriak izan daitezken egitura, aktoreak, dinamikak eta teoriak aztertzea.



Ikasketa prozesu honek gaur egungo nazioarte mailan dauden prozesuak ulertzen lagunduko digu.Eta baita gizateriak XXI. mendean nazioarte mailan aurre egiten dituen arazo eta erroken inguruko jarrera pentsakorra eta kritikoa bultzatzen ere.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
MUGICA CHAO, ITZIAREuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaPolitika eta Administrazio Zientziaitziar.mujika@ehu.eus
ZIRION LANDALUZE, IKEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanakiker.zirion@ehu.eus
GARCIA SEGURA, CATERINAPompeu Fabra UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaNazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanakcaterina.garcia@upf.edu
RUIZ-GIMENEZ ARRIETA, ITZIARMadrilgo Unibertsitate AutonomoaDoktoreaPolitika eta Administrazio Zientzia

Gaitasunak

IzenaPisua
Introducir de manera trasversal la perspectiva de género en todos los contenidos desarrollados.25.0 %
CG416 Capacitar para la aplicación, de forma original y personal, de los marcos teóricos estudiados a la explicación de problemas concretos de la realidad, cercana o mundial, sobre los que puedan centrar su propia investigación.25.0 %
CE423 Desarrollar la capacidad de expresión tanto escrita como oral, a fin de poder plasmar de forma clara, precisa y convincente argumentos debidamente razonados y fundamentados, tanto en los textos que elaboren como en sus presentaciones o participación en clase.25.0 %
CE426 Capacitar para la reflexión y el análisis crítico de los procesos, problemas y políticas relativos a la globalización, el desarrollo y la cooperación internacional.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1819.537.5
Mintegia7.5916.5
Gelako p.4.516.521

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraitua



Ohiko deialdiak bi talde lanak izango ditu; lehena, eskoletan bertan egin eta aurkezteko eta bigarrena eskoletatik kanpo egiteko. Bien helburua ikaslegoak eskoletan aztertutako kontzeptuak, aktoreak, ideak eta teoriei buruz hausnartzea da, beste errealitate batzuetara aplikatuz.



a) Eskoletan egiteko jarduera, hurrengo irizpide hauek oinarrituz:

• 4 pertsonako taldeetan, eskolan batez ere eginda eta eskolan ere aurkeztua.

• Ebaluaketak (irakasgaiaren %20) hurrengo aspektu hauek barne bilduko ditu:

 Nazioarteko Harremanen kontzeptu, aktore, ideia eta korronteen ulermena eta lotura.

 Hausnarketaren argitasuna eta koherentzia.

 Taldearen aurreko aurkezpena.

 Aurkezpenaren originaltasuna eta sormena.



b) Eskolak bukatuta egin beharreko lana, hurrengo irizpide hauek jarraituz:

• 4 pertsonako taldeetan, 2.000 hitz (4 orri gutxi gorabehera) izango ditu, bibliografia barne.

• Posta elektronikoaren bidez bidaliko da irakasgaiaren koordinatzaileari eskolan aipatutako data baino lehen.

• Ebaluaketak (irakasgaiaren %80) hurrengo aspektu hauek barne bilduko ditu:

 Nazioarteko Harremanen kontzeptu, aktore, ideia eta korronteen ulermena eta lotura.

 Hausnarketaren argitasuna eta koherentzia.

 Taldearen aurreko aurkezpena.

 Aurkezpenaren originaltasuna eta sormena.



Ebaluazio jarraituaren aurreko salbuespena



Arrazoi justifikatuak direla medio, ikasleak ezin badu eskoletara joan, eta aldez aurretik irakasleei esandakoa, bakarkako lan idatzia ahal izango du egin. Lanaren gaia adostu behar izango du irakasgaiaren koordinatzailearekin. Lan honek (derrigorrezko eta osagarrizko) bibliografian oinarritutako ideia eta hausnarketa propioak izango ditu.



Lanak 2.000-2.500 hitz (4-5 orri) izango ditu, bibliografia barne. Posta elektronikoaren bidez bidaliko da irakasgaiaren koordinatzaileari. Irakasleak aipatutako data baino lehen aurkezten ez diren lanak “ez aurkeztuak” izango dira.



Ohiko deialdiari uko egitea



Ohiko deialdiari uko egiteko, egin beharreko bi lanak ez egitea nahiko izango da.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdian ohiko deialdian salbuespen moduan aurreikusitako ebaluazio sistema (goian azaldutakoa) erabiliko da. Ezohiko deialdiari uko egiteko, lana ez aurkeztea nahiko izango da.

Irakasgai-zerrenda

1. Nazioarteko Sistemaren oinarriak



1.1. Nazioarteko sistemaren kontzeptuak, instituzioak eta aktoreak

1.2. Nazioarteko sistemaren egitura eta dinamikak



2. Nazioarteko Harremanen diziplinari hurbilketa



2.1. 4 Eztabaida nagusiak

2.2. Teoria nagusiak (eta bere barianteak): Errealismoa, Liberalismoa, Nazioarteko Gizartearen Eskola, Konstruktibismo soziala, Feminismoa, Teoria Kritikoa, Posestrukturalismoa, Poskolonialismoa.



3. Nazioarteko Harremanen Teorien analisi aplikatuak



3.1. Bake Eraikuntzaren gaur egungo nazioarteko erregimenaren analisi kritikoa (bake liberalaren eredua) eta horren aurreko alternatibak.

3.2. Ekonomika Politikoaren nazioarteko erregimena.





Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Arenal, Celestino del y José Antonio Sanahuja (coords.) (2015), Teorías de las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.

Brown, Chris y Kirten Ainley (2017), Nazioarteko Harremanak zer diren, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.

Barbé, Esther (2007), Relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.

Gutiérrez-Solana A. (Koord.) (2017), Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.

Pereira, Juan Carlos (coord.) (2013), Diccionario de relaciones internacionales y política exterior, Ariel, Barcelona.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Arenal, Celestino del (2007), Introducción a las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.



Calduch, Rafael (1991), Relaciones Internacionales, Ediciones Ciencias Sociales, Madrid.



García Blázquez, Fernando (2009), Historia del mundo sin los trozos aburridos, Ariel, Barcelona.



García Picazo, Paloma (2004), Teoría breve de relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.



García Segura, Caterina (Dir.) (2016), La tensión cosmopolita: avances y límites en la institucionalización del cosmopolitismo, Tecnos, Madrid



García Segura, Caterina y Ángel J. Rodrigo (2008), Los límites del proyecto imperial: Estados Unidos y el orden internacional en el siglo XXI, Los Libros de la Catarata, Madrid



Halliday, Fred (2002), Las relaciones internacionales en un mundo en transformación, Los Libros de la Catarata, Madrid.



Iturre, Maite eta Leire Moure (2011), Nazioarteko Erakundeetarako Sarrera: Nazio Batuen kasua, Euskara Errektoreordetza, UPV-EHU.



Pauselli, Gino (2013), “Teorías de Relaciones Internacionales y la explicación de la ayuda externa”, Revista Iberoamericana de Estudios de Desarrollo, 2 (1), 72-92.



Pereira, Juan Carlos (2003), Historia de las relaciones internacionales contemporáneas, Ariel, Barcelona.



Ruiz-Giménez, Itziar (Coord.) (2013), El sueño liberal en áfrica Subsahariana: debate y controversias sobre la construcción de la paz, Los Libros de la Catarata, Madrid.



Ruiz-Giménez, Itziar (2005), La historia de la intervención humanitaria. El imperialismo altruista, Catarata, Madrid.



Sodupe, Kepa (2003), La teoría de las relaciones internacionales a comienzos del siglo XXI, Universidad del País Vasco, Leioa.







Aldizkariak

Anuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.



Revista CIDOB d'Afers Internacionals: https://www.raco.cat/index.php/RevistaCIDOB



Revista Relaciones Internacionales (UAM): http://www.relacionesinternacionales.info/ojs/index.html



Revista Electrónica de Estudios Internacionales (REEI): http://www.reei.org/



Política Exterior: https://www.politicaexterior.com/



Tiempo de Paz: Tiempo de Paz: www.mpdl.org/espacios-mpdl/revista-tiempo-paz#sthash.qitYEnAW.gYbcFGXJ.dpbs



Boletín del Real Instituto Elcano: http://www.realinstitutoelcano.org/boletin.asp



Foreign Affairs (gaztelerazko edizioa): http://www.foreignaffairs-esp.org/



Le Monde Diplomatique (gaztelerazko edizioa): http://www.monde-diplomatique.es/











XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak