Gaia
Konputazioa zientzia eta ingeniaritzan: zenbakizko simulazioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Birtuala
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ANTOÑANA OTAÑO, MIKEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | mikel.antonana@ehu.eus |
MURUA URIA, ANDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | ander.murua@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Familiarizarse con los distintos tipos de ecuaciones que se utilizan como modelos matemáticos para la simulación numérica de diversos procesos continuos en la ciencia y la ingeniería. Conocer los tipos de métodos numéricos utilizados en cada caso. | 25.0 % |
Adquirir conocimientos sobre diversos campos de aplicación en los que se aplican distintos tipos de modelos para la simulación. | 25.0 % |
Aprender a identificar problemas prácticos de determinados campos de la ciencia y de la ingeniería, y a afrontarlos mediante la simulación de modelos matemáticos ya conocidos, adaptados al caso, o nuevos. | 25.0 % |
Adquirir experiencia en el uso de software matemático para la simulación numérica de diversos problemas prácticos en ciencia e ingeniería. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 20.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Bideokonferentziak | 0.0 | 100 % |
Ikasketa sistematizatua | 40.0 | 0 % |
Interakzioa irakaslearekin ingurune birtualetan | 0.0 | 30 % |
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak | 0.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 40.0 | 50 % |
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.) | 0.0 | 100 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 30.0 | 30 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Azalpenak | 30.0 % | 40.0 % |
Foroetan parte hartzea | 15.0 % | 25.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 40.0 % |
OTROS | 0.0 % | 10.0 % |
Urrutiko ebaluazio-probak | 75.0 % | 85.0 % |
Irakasgai-zerrenda
Tema 1 Introducción al álgebra lineal numéricaTema 2 Algunos ejemplos de problemas de valor inicial modelados por ecuaciones diferenciales y métodos elementales de resolución numérica
Tema 3 Métodos de resolución numérica de ecuaciones diferenciales ordinarias
Tema 4 Aspectos computacionales de la resolución numérica de ecuaciones diferenciales ordinarias. El paquete "deSolve" de "R"
Tema 5 Métodos especiales para problemas de tipo "stiff"
Tema 6 Ejemplos introductorios de resolución numérica de ecuaciones en derivadas parciales de evolución
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
¿ G. Wheatley, Análisis numérico con aplicaciones, Sexta edición, Prentice-Hall, 2000.¿ J. H. Mathews, Numerical methods for mathematics, science, and engineering, Second Edition, Prentice-Hall, 1992.
¿ R. L. Burden & J. Douglas Faires, Analisis Numérico, Grupo Editorial Iberoamericano 1985.
Gehiago sakontzeko bibliografia
¿ U. M. Ascher, Numerical Methods for Evolutionary Differential Equations (Computational Science and Engeenering), SIAM 2008.¿ M. A. McKibben, Discovering Evolution Equations with Applications: Volume 1-Deterministic Equatiations, Chapman & Hall/CRC Applied Mathematics & Nonlinear, 2010.
¿ E. Hairer, S. P. Nørset, G. Wanner: Solving ordinary di¿erential equations I. Non-sti¿ problems, Second Edition, Springer-Verlag (1993).
¿ E. Hairer, G. Wanner, Solving ordinary di¿erential equations II. Sti¿ and di¿erential-algebraic problems, Second Edition, Springer-Verlag (1996).
¿ J. D. Lambert, Numerical Methods for Ordinary Di¿erential Systems. The Initial Value Problem, John Wilaey & Sons, 1991.