Gaia
Ebidentzian Oinarritutako Psikologia Metodoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Esku hartzeko programen eta ebidentzian oinarritutako jarduera profesionalaren oinarri zientifikoak. Dokumentazio-iturriak eta estandar metodologikoak aukeratzeko irizpide zientifikoak, ebidentzian oinarritutako esku-hartze programak ezartzeko.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GOROSTIAGA MANTEROLA, MARIA ARANZAZU | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Zientzien eta Portaeraren Metodologia | arantxa.gorostiaga@ehu.eus |
LERTXUNDI IRIBAR, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zientzien eta Portaeraren Metodologia | nerea.lertxundi@ehu.eus |
VERGARA IRAETA, ANA ISABEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Zientzien eta Portaeraren Metodologia | ana.vergara@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Kritikoki aztertu eta informazio klinikoaren iturriak erabili. | 20.0 % |
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabili laneko egitekoetan. | 10.0 % |
Ikerketaren esparruko lan-hipotesiak egin, eta informazioa kritikoki jaso eta baloratu, arazoak konpontzeko, metodo zientifikoa aplikaturik. | 30.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 9 | 13.5 | 22.5 |
Gelako p. | 21 | 31.5 | 52.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 9.0 | 100 % |
Banakako lana | 11.2 | 0 % |
Irakurketak | 11.2 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 11.3 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 9.9 | 100 % |
Ordenagailuko praktikak | 5.1 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 6.0 | 100 % |
Talde-lana | 11.3 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 30.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 50.0 % | 70.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EBALUAZIO PRESENTZIALALan praktikoak:
Bi aktibitate mota egingo dira:
1) Taldeka kasu kliniko baten analisia egingo da, ebidentzian oinarritutako tratamendu bat proposatuz eta tratamendu horren ebidentzia den artikulu zientifiko baten analisi metodologikoa eginez (%30).
2) Banakako ariketa ordenagailu gelan. Datuen analisia eta emaitzen interpretazioa barne hartzen dituen kasu praktiko baten ebazpena egin beharko da (40%).
Aurkezpenak:
Aztertutako kasu klinikoaren aurkezpena eta defentsa (%30).
Irakasgaia gainditzeko, bi lan praktikoak eta aurkezpena gainditu beharko dira.
Iraskasgai honetan, bakarkako azterketara ez aurkeztea nahikoa da deialdiari uko egiteko.
EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA, EBALUAZIO PRESENTZIALA EZIN BADA EGIN
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik ez da egingo, baina lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk...) erabiliz.”
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EBALUAZIO PRESENTZIALALan praktikoak:
Bi aktibitate mota egingo dira:
1) Taldeka kasu kliniko baten analisia egingo da, ebidentzian oinarritutako tratamendu bat proposatuz eta tratamendu horren ebidentzia den artikulu zientifiko baten analisi metodologikoa eginez (%30).
2) Banakako ariketa ordenagailu gelan. Datuen analisia eta emaitzen interpretazioa barne hartzen dituen kasu praktiko baten ebazpena egin beharko da (40%).
Aurkezpenak:
Aztertutako kasu klinikoaren aurkezpena eta defentsa (%30).
Irakasgaia gainditzeko, bi lan praktikoak eta aurkezpena gainditu beharko dira.
Iraskasgai honetan, bakarkako azterketara ez aurkeztea nahikoa da deialdiari uko egiteko.
EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA, EBALUAZIO PRESENTZIALA EZIN BADA EGIN
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik ez da egingo, baina lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk...) erabiliz.”
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Ebidentzian oinarritutako programak hautatzeko irizpide zientifikoak eta dokumentazio iturri nagusiak2 Gaia. Ebidentzian oinarritutako esku-hartze programen (tratamendua eta prebentzioa) eta praktika profesionalaren oinarri zientifikoak
3 Gaia. Ebidentzian oinarritutako esku-hartze programak (tratamendua eta prebentzioa) ezartzeko estandar metodologikoak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala.Oinarrizko bibliografia
American Psychological Association. (2006). Evidence-based practice in psychology. American Psychologist, 61, 271-285.Balluerka, N. (2011). Planificación de la investigación. La validez del diseño. Salamanca: Amarú.
Fernández Hermida, J. R. eta Pérez Alvarez, M. (2001). Separando el grano de la paja en los tratamientos psicológicos. Psicothema, 13(3), 337-344.
Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
Frías, M. D. eta Pascual, J. (2003). Psicología Clínica Basada en Pruebas: Efecto del tratamiento. Papeles del Psicólogo, 85.
Pascual, J., Frías, M. D. eta Monterde, H. (2004). Tratamientos psicológicos con apoyo empírico y práctica clínica basada en la evidencia. Papeles del Psicólogo, 87.
Sánchez-Meca, J. eta Botella, J. (2010). Revisiones sistemáticas y meta-análisis: Herramientas para la práctica profesional. Papeles del Psicólogo, 31(1), 7-17.
Vázquez, C. eta Nieto, M. (2003). Psicología (clínica) basada en la evidencia (PBE): Una revisión conceptual y metodológica. Non: J. L. Romero (Ed.), Psicópolis: Paradigmas actuales y alternativos de la psicología contemporánea. Bartzelona: Kairós.
Gehiago sakontzeko bibliografia
American Psychological Association. (2002a). Criteria for evaluating treatment guidelines. American Psychologist, 57, 1052-1059.American Psychological Association. (2002b). Criteria for practice guideline development and evaluation. American Psychologist, 57, 1048-1051.
Labrador, F. J. eta Crespo, M. (koor.)(2012). Psicología clínica basada en la evidencia. Madril: Pirámide.
Labrador, F. J., Echeburúa, E. eta Becoña, E. (2000). Guía para la elección de tratamientos psicológicos eficaces. Hacia una nueva psicología clínica. Madril: Dykinson.
Nathan, P. E., Gorman, J. M. eta Salkind, N. J. (2002). Tratamiento de trastornos mentales. Una guía de tratamientos que funcionan. Madril: Alianza.
Pérez, M., Fernández-Hermida, J. R., Fernández, C. eta Amigo, I. (Ed.)(2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. Vol 1, 2 y 3. Madril: Pirámide.
Aldizkariak
Psicothema: www.psicothema.esAmerican Psychologist: http://www.apa.org/pubs/journals/amp/index.aspx
Estekak
American Psychological Association - Evidence-Based Practice in Psychology:http://www.apa.org/practice/resources/evidence/index.aspx
Biblioteca Cochrane Plus: http://www.update-software.com/Clibplus/ClibPlus.asp
Cochrane library: http://www.thecochranelibrary.com/view/0/index.html
Website on Research-Supported Psychological Treatments: http://www.psychologicaltreatments.org/
Evidence-based mental health treatment for children and adolescents:
http://effectivechildtherapy.com/