Gaia
Esku-hartzea Familia Arloan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Gurasotasun positiboari buruzko programak eta babesteko faktoreen garapena. Bikote arteko gatazketan esku hartzeko eta familia-bitartekaritza eta -orientazioa eskaintzeko programak. Haurren beharrizanei erantzuteko arazo larriak dituzten familiei laguntza psikologikoa emateko programak. Buru-gaixoen familiakoei laguntza psikologikoa emateko programak.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ACHA MORCILLO, JOANA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | joana.acha@ehu.eus |
ARRANZ FREIJO, ENRIQUE BERNARDINO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | e.arranzfreijo@ehu.eus |
ARRUABARRENA MADARIAGA, MARIA IGNACIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Gizarte Psikologia | ignacia.arruabarrena@ehu.eus |
GALLARIN ENRIQUEZ, MIRIAM | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | miriam.gallarin@ehu.eus |
OCHOA DE ALDA MARTINEZ DE APELLANIZ, IÑIGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | inigo.ochoadealda@ehu.eus |
ARRIZABALAGA GONZALEZ, IKER | Asociación de familiares y enfermos mentales de Guipuzcoa. | Besteak | i.arrizabalaga@agifes.org |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 35 | 52.5 | 87.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Banakako lana | 18.8 | 0 % |
Irakurketak | 18.8 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 18.7 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 20.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 15.0 | 100 % |
Talde-lana | 18.7 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 0.0 % | 100.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazioa gehienez 2 ordu iraungo duen aurrez-aurreko idatzizko azterketa bidez egingo da. Irakasle bakoitzak aurrez jakinaraziko du zein izango den azterketan sartu ahalko den materiala. Azterketak bi edo hiru zati edukiko ditu (gaitegiaren eta irakaslegoaren araberakoa), eduki teoriko edota praktikoen inguruko bi edo hiru galdera irekiekin. Ikasleak galdera bakoitzari erantzuteko gehienezko tartea edukiko du. Azterketa gainditutzat hartzeko, atal bakoitza gainditzea beharrezkoa izango da. Atal bakoitzaren kalifikazioaren ponderazioa kreditu kopuruaren arabera kalkulatuko da.Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazio berdinak mantenduko lirateke, baina modu birtualean egingo litzateke ebaluazioa egela eta BBCcollaborate erabiliaz.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazioa gehienez 2 ordu iraungo duen aurrez-aurreko idatzizko azterketa bidez egingo da. Irakasle bakoitzak aurrez jakinaraziko du zein izango den azterketan sartu ahalko den materiala. Azterketak bi edo hiru zati edukiko ditu (gaitegiaren eta irakaslegoaren araberakoa), eduki teoriko edota praktikoen inguruko bi edo hiru galdera irekiekin. Ikasleak galdera bakoitzari erantzuteko gehienezko tartea edukiko du. Azterketa gainditutzat hartzeko, atal bakoitza gainditzea beharrezkoa izango da. Atal bakoitzaren kalifikazioaren ponderazioa kreditu kopuruaren arabera kalkulatuko da.Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazio berdinak mantenduko lirateke, baina modu birtualean egingo litzateke ebaluazioa egela eta BBCcollaborate erabiliaz.
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Gurasotasunaren programak eta babes-faktoreen garapena.2 Gaia. Esku-hartze programak bikote-gatazketan eta familia-bitartekaritzan eta -orientazioan.
3 Gaia. Laguntza psikologiko programak haur-beharrizanak betetzeko zailtasun handidun familientzako.
4 Gaia. Laguntza psikologiko programak buru-nahastedun pertsonen familientzako.
5 Gaia. Saio klinikoak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasleek “ad hoc” prestatutako materialak, besteak beste, irakasgaian landuko diren ariketa praktikoakOinarrizko bibliografia
Anderson, C. (1988). Esquizofrenia y familia. Buenos Aires: Amorrortu.Grupo 5 (2011). Rehabilitación psicosocial de personas con enfermedad mental crónica. Madril: Grupo5.
Intebi, I. (2009). Intervención en casos de maltrato infantil. Colección Documentos Técnicos, 03. Dirección General de Políticas Sociales, Cantabriako Gobernua. http://www.serviciossocialescantabria.org/uploads/documentos%20e%20informes/Intervencion%20en%20casos%20de%20maltrato%20infantil.%20Noviembre%202009.pdf
López, F. (2008). Necesidades en la infancia y en la adolescencia. Respuesta familiar, escolar y social. Madril: Pirámide.
Monografikoa: Psychosocial Intervention (2012) Evidence-Based Programs for Children, Youth and Families: Lessons from Outcomes and Cost-Benefits Evaluation,21.alea: http://www.psychosocialintervention.org/&lang=en&articulo=&numero=20120730154610093000
National Scientific Council on the Developing Child (Harvard University), Working papers.http://developingchild.harvard.edu/resources/reports_and_working_papers/working_papers/ <br /><br />Rodrigo, M.J.; Máiquez, M.L. eta Martín, J.C. (2010). Parentalidad positiva y políticas locales de apoyo a las familias. Orientaciones para favorecer el ejercicio de las responsabilidades parentales desde las corporaciones locales. Ministerio de sanidad y política social. Federación española de municipios y provincias. Madril. <br /><br />Rodrigo, M.J.; Máiquez, M.L. eta Martín, J.C. (2010). La educación parental como recurso psicoeducativo para promover la parentalidad positiva. Ministerio de sanidad y política social. Federación española de municipios y provincias. Madril. <br /><br />Rodrigo, M.J.; Máiquez, M.L. eta Martín, J.C. (2011). Buenas prácticas profesionales para el apoyo a la parentalidad positiva. Ministerio de sanidad y política social. Federación española de municipios y provincias. Madril. <br /><br />Sigal, A., Sandler, I., Wolchik, S., y Braver, S. (2011). Do parent education programs promote healthy post-divorce parenting? Critical distinctions and a review of the evidence. Family Court Review, 49, 120–139. <br /><br />Yarnoz Yaben, S, Plazaola, M eta Etxeberria, J. (2008). Adaptation to divorce: An attachment-based intervention with long-term divorced parents. Journal of Divorce & Remarriage, 49, 291-307. <br /><br />Yárnoz Yaben, S. (2010). Hacia la coparentalidad post-divorcio: percepción del apoyo recibido de la ex pareja en progenitores divorciados españoles. International Journal of Health Psychology 10, 295-307. <br /><br />Walsh, F. (2004). Resiliencia familiar. Buenos Aires: Amorrortu. <br /><br /> <br /><br />
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ausloos, G. (2005). Las capacidades de la familia. Bartzelona: Herder.Asmussen K. (2011). The Evidence-based Parenting Practitioner’s handbook. London: Routledge.
Fine, M. A. y Harvey, J. H. (Ed.) (2006). Hanbook of Divorce and relationship dissolution. New York: Routledge.
López, D. (2008).Familia y esquizofrenia. Salamanca: Amaru Ediciones.
Navarro, J. (2004). Enfermedad y familia: Manual de intervención psicosocial. Batzelona: Paidós.
Myers, J.E.B. (Ed.) (2011). The APSAC Handbook on Child Maltreatment (third ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Aldizkariak
Journal of Divorce & RemarriageFamily Relations
Journal of Marriage and the Family
Journal of Family Issues
Family Process
Infancia y Aprendizaje
Journal of Family Psychology
Parenting Science & Practice
Child Abuse and Neglect.
Child Maltreatment
Child Abuse Review
Adoption and Fostering